Fórum témák
» Több friss téma |
Iktasd ki a villogó lámpát, az sűrűn átmegy zárlatba.
Üdv
Na azt pont nincs
És indító kondenzátort is cseréltem.
Ha nem szorul a kapu és a motor sem, akkor nem tudom mi lehet a gond. A relé, ha behúzva marad, nem kellene túl terhelnie. A vezérlő is tönkremehet. Bár zárlatot, mi tud létrehozni?
Nekem is van egy thalia-phobos, időnként a 24V oldali biztit leküldi. Igaz az egyik fotocella nem bft. Sajnos Én nem vagyok elektroműszerész ,az ilyen jellegűt oda viszem tesztre. Ha ritkán veri le nem nagy gond. 220-nál, 5A-es kell neki.
Esetleg a reléket kellene megnézni, nem ragadt-e be valamelyik érintkezője. Az okozhat gondot.
Ki kellene szedni a vezérlést. Nem vagyunk látnokok és ategest keresni, a mizar 6 amúgy is hajlamos szanaszét egni.
Udv
Gondoltam, hogy nem vagytok látnokok
Arra gondoltam esetleg valami típushiba, de az átégéssel is már előrébb vagyok, akkor szétszedem
Mindkét relé kattog, és látszik is a mozgás mert plexi szerű a burkolatuk. Ennek ellenére mindig feszültség van a kimeneteken(hol az egyiken hol a másikon) amit nem értek. De a legfőbb kérdés miért veri le a biztosítékot az amúgy tökéletesen működő motor, ha a vezérlésen keresztül kapja a feszültséget, ami a relék által szintén elszeparált
Áram és motor mentes állapotban mérj ellenállást az 1 és a három motorkivezetés ill. a 2 és a három motorkivezetés között. Ha valahol 0 Ω körül mérsz akkor vagy a relék közül valamelyik vagy a tirisztor/triak átvezet. Valamint a fóliát érdemes átnézni, nincs-e valahol gond.
A relé nem bontott
Elnézve a nyák-ot az egyik relé a fázist kapcsolgatta ki-be, a másik a nullt osztotta jobbra balra.
Mivel a relé zárlatos lett állandó feszültség alá került a motor, a keletkező hő meg szépen kiolvasztotta a relét rögzítő cint ami ráfolyt az alatta lévő ellentétes pólusra ami azonnali rövidzárt okozott. És valószínű a nagyobb terhelés tudja csak átugrani a keletkezett "hídat" ezért jelentkezik csak a motor esetében a rövidzárlat amit a próbalámpák nem tudtak produkálni, és ezért van, hogy a motor tökéletesen működik ~100-150W fogyasztással, és csak a vezérlésbe kötve veri le a biztosítékot, vagy robbantja szét az üvegbiztit. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2019
Ez így nem volt túl bonyolult hiba, szerintem már az alkatrész oldalon is kell látszódjon égésnyom ilyen zárlat esetén. Örülök, hogy segíthettem valamennyit.
Ennek már szaga is kellett, legyen.
Elég gázos, ha lekaparod az égett részt, nem tudom, mi marad? Üdv
Sziasztok,
régi fixkódos szerkezet, az egy szem távirányítóját elveszítették. A panelon semmi jel vagy kód ami alapján elindulhatnék, mi is ez és milyen táv kéne hozzá. Ha valakinek képről ismerős, segítsen egy típussal, vagy egy konkrét távirányítóval. Thor motor, nice robo 1000 házban. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2019
Szerintem egy Tecno TCTX távszabályzó kellene hozzá, a kódot be tudod állítani a dip-kapcsolók szerint.
Itt egy lehetséges beszerzési forrás.
Nice 433 MHz. Valóban fix kódos.
Kék színű távirányító. Nice FLO Udv A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2019
Koszonom a segitsegeket.
Hali!
Ezek az adók milyen vevőhöz valók? Mivel lehet helyettesteni? Konkrét tip. kérnék.
Sziasztok!
Szóval összeállt a kerítés és fölkerült a kapunyitó is, Az a bajom, hogy a bolti kapu eléggé takony, a kapunyitónak viszont iszonyatos a nyomatéka. Bezárásnál kinyomja a kapu tetejét vagy három centire, (elcsavarja) kinyitásnál meg úgy ráhúzza az ütközőkre, hogy attól tartok előbb-utóbb megadja magát vagy a kapu, vagy a sarokpánt. Pedig elvileg öntanulós végállása van. Jó lenne ha kisebbre lehetne venni a motorok nyomatékát, ezért ha valaki ismeri ezt a típust és tudja hogy lehetséges-e és hogyan, azt megköszönném ha megírná.
Szia
A mellékelt leírásba a távirányítóval kell betanítani a végállásokat, tehát ha jól értem akkor rajtad múlik, mennyire engeded rá a kapunyitót a végpontoknál. Ha ez nem működik akkor sajna meg kell erősíteni a kaput, ami annyira nem is baj. Üdv
Szia!
Valószínüleg kicsit már megzavarodtam ettől a szerkezettől és és nem igazán látom hogy hol van utalás a végállás beállítására. Megkérlek ha nem baj, írd meg hogy kb hol keressem. Köszi.
26 oldal, amit viszont nem látok, hogy a motorokat külön-külön lehetne indíani.
Üdv
Szia!
Hát sajnos az tulajdonképpen semmit nem jelent, csupán csak annyit, hogy öntanuló lenne a kütyü, de valamiért nem spórol a nyomatékkal a végállásoknál. Elvileg az amit te is jeleztél az lenne a tanulási mód, de abba a folyamatba én nem tudok beleszólni. Van egy gyalogos módja, azt a távirányító másik gombjára lehetne bekapcsolni, de az nekem nem kell. Minden esetre köszi Üdv
Valamikor alakítottam át vezérlést nagyobb teljesítményű motorhoz, mivel nem a saját motorja volt ezért nagyon könnyen túlterhelésnek vette.
Bele kellet forrasztani pluszba egy vékony drótot abba a 0,xx ohmos ellenállásba ami a vezérlés mérte a feszültségesést terheléskor. Namost ugyanezt csak fordítva kellene kipróbálni nálad, azt az ellenállást legyengíteni, és úgy betanítani. Más ötletem nincs. Üdv
Köszönöm az ötletet, nem elképzelhetetlen hogy szóba jön valami ilyesmi. Viszont közben túrtam a netet és találtam egy videót ahol a vezérlő fraanszia gyártója az általa gyártott motorral mutatja be. Na ott úgy oldották meg, hogy nem a kapun van ütköző, hanem magában a motorban, az orsón van egy állítható mechanikus korlátozó, így a kapura nem fejt ki fölösleges erőt. Talán megpróbálok én is valami hasonlót rátenni, és reménykedek hogy így nem szakítja le magáról a motor az orsót.
Üdv
Jaa... a dokumentációba nem láttam erre utalást, ezeket a motorokat meg nem ismerem, de ha meg van rá a lehetőség, akkor ezt kell választani.
Üdv
A panelen nincsenek trimmerpotenciométerek?
Az enyémen, igaz nem kétszárnyas hanem toló de van nyomatékállító poti. A kezelési leírásba nekem nagyon homályos a végállás tanítása. Valahogy így szokás de mint írtad nem működik. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2019
Szia!
Nincs egy darab se. Mondanom sem kell, hogy garancia ide vagy oda, én bizony szétszedtem.
Megoldódott ennek a fránya kapunyitónak a végállás problémája. Leírom, hátha más is belefut a problémába. A lényeg hogy a motornak keményen kell megállnia, akkor veszi úgy az elektronika, hogy az a végállás. Én sajnos két hibát is elkövettem. Az egyik, hogy alapból úgy kell fölszerelni a motorokat, hogy amikor passzentra be van zárva a kapu, akkor a motor orsója illetve az azon futó anya, koppanásra végállásban legyen. A másik tulajdonképpen nem az én hibám, hanem a gyártóé, ugyanis ők a teljesen nyitott állapothoz, a földre szerelt ütközőt írják elő, ám a gagyi kapu deformálódik, így nem áll meg elég keményen a motor ahhoz, hogy végállásnak vegye. Na én ezt úgy oldottam meg, hogy az orsóházba tettem egy csavarokkal állítható ütközőt, ami az orsón futó anyát keményen megállítja. Javaslom, ha valaki ilyet vesz, hogy elkerülje a kínlódást, kezdje rögön ezzel. Így végre hibátlanul működik az egész.
Köszi mindenki igyekezetét! Üdv
Sziasztok!
Proteco Q35B elektronikával működő kétszárnyas kapum van. A nagy esőzésekben beázott és most már nem akar dolgozni. Villog a lámpa kattan az elektronika, de nem nyitja a kaput. Máskor is volt már ilyen, de akkor egy nap után kiszáradt és jó volt. Úgy gondolom már nem érdemes tovább próbálkoznom, ezért kicserélem az elektronikát. Mivel ez már nincs, ezért a Q81A-t találtam helyette, elméletileg azzal is kompatibilis minden. Az lenne a kérdésem, hogy a cserénél mire figyeljek oda, valamint az hogy a régi távirányítóm hogyan fogja felismerni az új elektronikát, vagy fordítva? Kell valamit majd a panelen programoznom, pin kapcsolókkal? Vagy a távkapcsoló belsejében kell a pin kapcsolókon állítanom? Előre is köszi a segítséget.
De kár volna ezért lecserélni!
A relék fölött azok az optocsatolóknál mintha valami beégés lenne, nekem úgy tűnik. Megmagyarázná, miért nem indít a triac. Üddv |
Bejelentkezés
Hirdetés |