Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   55 / 57
(#) Bubu54 válasza ktibor69 hozzászólására (») Jún 24, 2019 /
 
Ha értesz az elektronikához akkor szerintem nem kell részletezzem, de ha nem akkor bízd szakira!
(#) András123 hozzászólása Jún 24, 2019 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem mivel még eddig nem nagyon foglalkoztam klímákkal. Egy ablakklímát szeretnék vásárolni a műhelyembe. Használtan viszonylag olcsón be lehet szerezni. de mindig fenn áll a lehetőség hogy nincs benne elegendő gáz töltőanyag. Azt szeretném kérdezni hogy ezek a régebbi típusú gépekbe milyen töltőközeget kell tenni ? Alkalmas lenne e esetleg az autókban is használatos R134A tipusú a feltöltésükhöz?
(#) kaqkk válasza András123 hozzászólására (») Jún 24, 2019 /
 
A régebbi ablakklímák R22 gázzal voltak töltve , mielőtt megveszed kapcsold be ha hűt megveheted ha nem hűt hagyd ott ...Ezek hermetikus rendszerek ha el ment belőle a gáz már kukába valók .
(#) András123 válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 25, 2019 /
 
Értem, tehát azt mondod nem érdemes vele kínlódni. Elméletben működő képes lehetne bele a R133 típusú gáz? Ennek is kell hogy valahol legyen egy feltöltő nyílása . A tömítetlenség pedig ha szerencsém van megoldható...
(#) kaqkk válasza András123 hozzászólására (») Jún 25, 2019 /
 
Mondom ha hűt vedd meg ha nem ne foglalkozz vele . Nem ér annyit amit ráköltesz ha javítani kell. De ha imádsz szívni akkor elvileg a 422 a helyettesítője .
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2019
(#) habazutty válasza András123 hozzászólására (») Jún 25, 2019 / 1
 
Szia!
Úgy látom el vagy látva R134a-val rendesen...

A helyzet az, hogy ablakklímát én még R134a-val nem láttam. A nagyon régiek R12 vagy R22 - ha lehet ezeket kerüld.
kb. 10 éves gépek (jellemzően MIDEA és reinkarnációi) R407c-vel üzemeltek, ez már jobb és természetesen van R410a-val is.
Mindenképp előny, ha hűt. Ha nem, akkor miért nem? Kicsit ahoz tudnám hasonlítani, mikor eladják az autót, de nem megy a klíma. Ja, csak fel kell tölteni... persze.

Ha ingyen hozzá tudsz jutni egyhez, akkor hozd el, de, ha nem tudsz hozzányúlni a hűtőkörhöz, akkor a klímás béréből meg a hűtőközeg árából már egy működőt is vehettél volna.

De hogy a kérdésedre is válaszoljak: R134a-val azért nem fog menni, mert jó eséllyel nem kompatibilis az olaj ami benne van, más a fajlagos hűtőkapacitása és valószínűleg az eredeti kapllárcsöves adagolás sem lenne megfelelő. Nézegess kompresszor adatlapokat. Van olyan copeland scroll kompresszor ami megy 134a-val,407c-vel és 22-vel is. Látható adott körülmények közt a hűtőkapacitás és a tömegáram.

Természetesen ezeket a monoblokk rendszerű hűtőket is feltöltik, de szervízszelep nincs rajtuk. Ha van, akkor már javították. A gyárban Hansennel rámennek a - jellemzően - 6 mm-es töltőcsonkra, ha kész, akkor elnyomják (vagy elég erősen, hogy hidegen összehegedjen a rézcső vagy pedig leforrasztják) és jó esetben 5-10-15 évig nem kell hozzányúlni a hűtőkörhöz.

Szerintem.
(#) András123 válasza habazutty hozzászólására (») Jún 25, 2019 /
 
No ez egy tényeg kimerítően hasznos válasz volt a számomra R134 gáz ingyen lenne, a klímák pedig bontásból olcsón de kipróbálásra nincs mód. . De ezek szerint felejtős.. Azt viszont nem tudtam hogy nincsen rajtuk töltő szelep. A mobil klíma is megfelelne de helyet foglal ,és a csövekkel sincs kedvem vacakolni
(#) synergy válasza dobo hozzászólására (») Jún 26, 2019 /
 
Megfelelő időközönkénti tisztítással. Más mód nincs. Az illatot a tisztító szer adja, az nem tart sokáig. Akkor jó a rendszer, ha semmilyen szag nem jön a szellőzőből.
(#) synergy válasza dobo hozzászólására (») Jún 26, 2019 /
 
igen, jól látod, az on-off rendszernél a beltéri és a kültéri között nincs busz kommunikáció.
A beltéri csak a kompresszort és a 4 járatú szelepet kapcsolja.
(#) sogam hozzászólása Jún 26, 2019 /
 
Egy régi airwell dual klimàm van. A kérdésem: mostanàban bekapcsolàskor nem nyilik ki a lapàt. Ha kinyitom úgy marad. Kikapcsolàskor lecsukódik. Motorhiba?
(#) kaqkk válasza sogam hozzászólására (») Jún 26, 2019 /
 
Amikor bekapcsolod a klímát vagy csukódik a lapát hallasz kerregő kattogó hangot ? Ha igen akkor a léptetőmotor műanyag fogaskerekei koptak el . Az ebay en fillérekért kapsz másik motort csak a típusszámnak kell stimmelnie .
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2019
(#) sogam válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 26, 2019 /
 
Szia! Semmien hangot nem ad. Nem kreppeg, nem kattog csak nem nyilik. Fogaskerék? Ledaràlta volna és most csak forog?
(#) kaqkk válasza sogam hozzászólására (») Jún 27, 2019 /
 
Szia! Előfordulhat, a távirányítóval tudod vezérelni (sving gomb)
(#) ktibor69 válasza Bubu54 hozzászólására (») Jún 27, 2019 /
 
Egy kicsit értek, de örülnék, ha tudnál segíteni a hiba okának felderítésében.
(#) kaqkk válasza ktibor69 hozzászólására (») Jún 27, 2019 /
 
Így messziről csak találgatni lehet . bekapcsoláskor azonnal levágja ?
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 29, 2019 /
 
Ezt a mondatot visszaidézve:
"Előzménye is volt a zárlatnak. Az albérlőmet idézem: "1 éve kezdett el vibráló hangot adni a biztosítékos doboz ha bekapcsoltam.""


Szerintem nem a klíma lesz a zárlatos hanem azt a biztosítékos dobozt kellene megnézni, pláne ha mókoltak is rajta és rákötöttek ezt-azt.

De ha klímás lakásod van kiadva gondolom nem fog földhözvágni ha kihívsz egy szerelőt. Kérdésed alapján elsősorban villanyszerelőt, és ha nincs szerencséd akkor klímaszerelőt is.
Olcsóbb lesz mint egy lakástűz vagy pereskedés a halott albérlő rokonaival.
(#) Joe_001 válasza Busz hozzászólására (») Jún 29, 2019 /
 
Üdv!
Valószínűleg igazad van. A Klímát illik külön biztosítékra tenni, igaz nem szokás.
(#) sedan hozzászólása Júl 25, 2019 /
 
Sziasztok! Segítséget kérnék. Van egy régi mobil klímám, és az volna vele egy kis gond, amikor bekapcsolom a levegőt fújja ugyan, de nem hűt, viszont időnként halk kattanás hallasztik, mintha a vezérlés indítaná a kompresszort, de az nem tud, ellenben meleg, de nem forró a kompresszor. Előfordul, hogy egyszer csak beindul kezdi fújni a hideg levegőt, majd hirtelen 1-2 perc után leáll, ekkor kompresszor már elég forró, gondolom a túlmelegedés miatt állt le. Szóval az lenne a kérdés, hogy mi lehet a baja, érdemes-e javítani?
(#) tibibalogh520 válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
A kompresszor segédfázis kondenzátorát cseréld ki.
(#) sedan válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
A piros nyíllal jelöltre gondolsz?
(#) sedan válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
A mobil klímában ez van (kép), de ilyet nem találtam, viszont van ilyen, ez is jó lenne bele: link
(#) tibibalogh520 válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Igen. Jó bele. De ha van rá lehetőséged, mérd ki az eredeti kapacitását.
(#) sedan válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Köszi, de sajna nem tudom kimérni. Itt Pesten hol lehetne ilyen kondenzátor venni, mert a Link egy tarjáni cégé.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2019
(#) tibibalogh520 válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Akkor nem marad más, minthogy méretlenül kicseréled.
(#) vargaf válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Néhány hely ahol kapható, válassz:
25 µF 450 V
(#) sedan hozzászólása Júl 25, 2019 /
 
Köszönöm az eddigi segítséget! Közben találtam a közelben, meg is vettem (kép) így néz ki, az lenne a kérdésem, hogy a tetején lévő csavarnak csak rögzítés a szerepe?
A másik, hogy a klímában lévő kondin 3 kábel van az egyik oldalon és 1 a másikon, a csatlakozók nincsenek jelölve, ezek szerint mindegy, hogy a kábelek melyik oldalra dugom az új kondin, csak a felállás legyen az eredeti 3-1?

25.jpg
    
(#) tibibalogh520 válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
A csavar csak rögzítésre szolgál. A bekötésnél meg mindegy melyik oldalra dugod, csak a felállás legyen azonos.
(#) sedan válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Köszi szépen! Ahogy bekapcsoltam rögtön indult is a klímakompresszor, már kezdtem örülni, próbaképp kikapcsoltam, majd be, de nem indult, csak pár perccel később. Hagyom menjen egy kicsit.
Hát most már így 7 p után, már tűzforró a kompresszor már le is állt.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2019
(#) tibibalogh520 válasza sedan hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
A saját vezérlése nem engedi, hogy azonnal ujra induljon a kikapcsolás, majd vissza kapcsolás után. Ez azért van, mert meg kell várni, míg a nyomásviszonyok kiegyenlítődnek.
A hűtőszekrények sem szeretik ezt a kikapcsolom, visszakapcsolom dolgot!
(#) sedan válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Ok, akkor ez rendben. Úgy néz ki, hogy kb 2-3 perc menet után 4-5 percre leáll, korábban nem figyeltem meg, hogy régen is ezt csinálta-e, de valószínű, csak keveslem azt a 2-3 percet, de az a lényeg hogy bekapcsol. Felrakom a burkolatot és hadd szóljon.
Még egyszer köszönöm a segítséged!
Következő: »»   55 / 57
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu