Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Az első mondat. Ez a lényege. Ha gyújtáskapcsoló bekapcsolt állapotú világít a nappali fény. Mi a gond vele? Üdv.
Erre a nem túl öreg autókon van külön áramkőr. Az amelyik gyújtással aktiválódik, de lekapcsolja indítózás közben.
Az a baj vele hogy 12v volton bekapcsol. 13.8v rol szeretném hogy kapcsoljon ennyi.
Állítható relét neki és kész.
Belinkelnéd hogy pontosan mire gondolsz? köszönöm
Szia!
Idézet: „Az a problémám hogy ahogy 12v feszültséget kap már fel is kapcsolja a menetfényt.” A nappali fénynek az a feladata, hogy indítás után világítsanak a lámpák nappal az akku feszültségtől függetlenül. Üdv.
Van olyan automata nappali menetfény vezérlő, amelyik az akkufeszültséget figyeli. Van egy bemenete is, amit a világításra kell rákötni, hogy a kettő egyszerre ne világítson.
Igen van olyan ami feszültséget figyel vagy is az autó nyugalmi állapotba 12v mérhető ekkor a menetfény nem kapcsol be ha beindítjuk az autó akkor a generátor elkezd tölteni így 13.8v merhető így bekapcsol a menetfény automatikusan
Ha azon amit vettél, nem állítható be a kapcsolófeszültség, akkor olyan helyre kell kötni a vezérlővezetéket, amin akkor van feszültség, amikor gyújtás állásban van a kulcs.
A feszültségfigyelősnek megvan az az előnye, hogy csak a tompítottól kell egy vezetéket odahúzni. Ha a tiéd nem ilyen, akkor nincs mit tenni. Esetleg egy olyan áramkört elé rakni, ami figyeli a feszültséget. Igaz, ekkor a vezérlődnek már nem sok értelme van, egyszerűbb az egészet megcsinálni Házilag.
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolást keresek amely átlagolja a bemenetére érkező feszültséget. Lényegében egy rms dc átalakító. Állandóan változó kitöltési tényezőjű négyszögjel miatt kellene mivel egy söntön szeretném mérni a feszültséget(áramot), de a mikrovezérlővel már nincs rá kapacitásom, hogy mintavételezzek átlagoljak stb.
Első pillantásra RC tag kell neked. Megoldás lehet még egy dedikált kontroller a feladatra, a kettőt pedig összekötni pl. UART kapcsolattal.
Tisztelettem megkérdezném,hogy az EM50009 alkonykapcsolóban az R2-C2 beépítésének milyen szerepe van?
Ha beépíted, akkor sokkal lassabban reagál a változásokra. Ha például este kis ideig rávilágít az érzékelőre egy arra járó autó, nem fog kikapcsolni.
Erre gondoltam. Pont ez kell még bele.
Köszönöm válaszod!
Nem ez történt. A bekapcsolást késlelteti,de a fényre ugyanúgy azonnal lekapcsol.
Hello! A kapcsolás késleltetését igazából nem így kellene megoldani. De (jobb híján) a JP1-et rövidrezárva, az IC 2-es lábát átkötni a C2 pozitív pontjára. Ekkor ha fényt kap az érzékelő, kb. 4sec idő múlva kapcsol ki a relé. (A P1 állásától is függ az idő.) Viszont a besötétedésre sokkal hosszabb lesz a késleltetés. Mert töltődni a kondi az R2-őn keresztül, kisülni viszont az R2+R1-en keresztül fog. (Korrektebb módon is meg lehetett volna oldani, ha az IC másik fel e is használatban lenne. De nem tudom mi az eredeti cél.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2019
Arra gondoltam én is,hogy az R2 <-> IC 2-es lábat elvágni és a 2-es lábat a kondira kötni. Kipróbálom.
A cél az lenne,hogy villámláskor ne kapcsolgasson.
Sziasztok
Steering wheel remotnál fejtségek mekkora feszültségen működnek ennél a funkcióinál ?? Most sajnos nincs lehetőségem kimérni
Sziasztok!
Relé méretezésben szeretnék tanácsot kérni. Van egy saját tervezésű működő áramköröm, ami egy 230 V / 900 W-os fűtőszálat kapcsolgat. Kb. 3 év használat után tönkrement a relé, az érintkezők meg voltak feketedve. A relén feltüntetett információk alapján az érintkezők 8 A/250 V AC-t bírnak. Rosszul gondoltam, hogy a több mint kétszeres túlméretezés elég lesz? Vajon 900 W-ot kapcsolgatni kevés még a 8 A-es relé is, vagy esetleg csak kifogtam egy gyengébb példányt? Kapcsolt oldalon védődiódát nem alkalmazok, mert szerintem a fűtőszál nem induktív terhelés. Vagy mégis kellene dióda? A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2019
Idézet: „Steering wheel remotnál fejtségek mekkora feszültségen működnek ennél a funkcióinál ??” izé.. Ha értenék is ehhez a kormányról vezérelt valamihez, akkor sem tudnám a "fejtséget", pláne, hogy azt sem árulod el, milyen funkciónál. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2019
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani hogy a bekarikázott dióda az miféle? Ami a panelra van nyomtatva azonosító az nem biztos, hogy jó.
Megpróbáltam dekódolni a kérdésedet. Esetleg multikormány kapcsolóra gondolsz, amivel a rádió fejegységet lehet vezérelni?
Ha igen, akkor én a sajátomról tudok nyilatkozni, mert azt bütyköltem már. Ott 3x3-as mátrixba vannak szervezve a multikormány nyomógombok és a fejegységben egy PCF8574-es IC szkenneli a mátrixot 5 V-os impulzusokkal, hogy melyik oszlop éppen melyik sorral van érinkezésben. Ez a megoldás a Renault Laguna I-ben van. Más autókban nem tudom hány voltot használnak. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2019
Hello! Nem írtad a relé típusát. De a "kis reléknek ez a sorsuk". Én kajakosabb relét választanék, vagy SSR-t. De az sem tudható, hányszor ellett kapcsolnia a három év alatt.. PLd. RM11, vagy a régi KR11-es. SCHRACK RM705012 és hasonló társai. Mert tőlem írhatnak az adatlapra bármit, nincs meg a megfelelő érintkező távolság, zárási sebesség stb. De ha megnézed a mosógépek, mosogatógépek, mikrók topikjait, számtalan ilyen meghibásodás van. Még "ki is forrasztja magát".
Váltóáramra nem is tudsz alkalmazni védődiódát, maximum VDR-t, vagy "ívoltó kondit". De szerintem Ohm-os terhelésnél felesleges.
Szia!
Ha valóban 1N740A, akkor az egy 120 V-os zener dióda. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2019
Szia. Nem. A gyári panelen csak D6 volt a jele. A panel az eredeti alapján lett lemásolva és a könnyebb összerakás céljából lettek az új elnevezések a panelen. A diódán viszont semmi felirat nincs, csak ugye a színkód. A probléma az hogy a boltban rossz diódát adtak, így az eredeti panelből kivett diódákat tettem vissza, viszont kellene egy másik panelt is építem, amihez már új diódák kellenek ezért lenne fontos tudni, hogy az 1N740A az tényleg jó e oda, bár ahogy néztem ígyis helyettesítő kell, mert nem nagyon lehet kapni.
Idézet: „Kapcsolt oldalon védődiódát nem alkalmazok” Üdv! Váltóáramhoz ne is tedd. Ami kímélné az érintkezőket, az egy RC tag. Pl. 47 Ohm/ 470 nF. A legbiztonságosabb proli007 szilárdtest relé javaslata. A profi alkonyatkapcsolókban lévő kis relé is azonos sorsra jut, pár év alatt, pedig jobban felül vannak méretezve.
Pedig a Vishay színkódolása alapján is, ha az első gyűrű kék, akkor zener dióda.
Olyan nehezen lehet megállapításai. Néztem mindenféle fényben, nekem vagy szürke vagy lila. De az én szemem nem Annyira szakavatott hogy ez lenne a sok századik dióda és tudnám, hogy na egy az árnyalat a lila ez a kék stb. Nincs viszonyítási alapom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |