Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   139 / 156
(#) kábé válasza attika hozzászólására (») Aug 3, 2019 /
 
konkrétan?, Most vagy balfa** vagyok vagy passz, mert ezt sehol nem látom. Egy szám van rajt, DRA3706.
(#) attika válasza kábé hozzászólására (») Aug 3, 2019 /
 
Pl IDE elviszed és megcsinálják, nagyon korrektek.
(#) blasz válasza attika hozzászólására (») Aug 4, 2019 /
 
Sanyi bátyám nekem már vagy 100 db generátort, inditó motort csinált meg hiba nélkül.
(#) 444Tibi válasza kábé hozzászólására (») Aug 4, 2019 / 1
 
Akkor ki kéne méregetni, ha nem sokat ment és agyonverte a fesz.szabályzót annak oka van.
Fő és ha van segéddiódákat kimérni, ehhez le kéne választani az állórész tekercseket a diódasorról mert házi ódszerekkel nem ad pontos képet ha rajta marad.
Fő diódák multiméterrel, ezek shottkyk vagyis 400-500 között kéne mutatni a multinak, 5%-on belül kell legyenek, általában 1-2%-on belül vannak. Záróirányban végtelen.
Utána akkumulátor+fényszóróizzóval is. Segéddiódákat 21W indexégővel.
Forgórésznek jó lenne tudni a gyári ellenállását, ha esetleg menet vagy testzárlatos akkor eszi a szabályzókat. Csúszógyűrűket tüzetesen szemrevételezni, nincs-e közöttük beszörult forrasztóón darabka, fémszennyeződés.
Állórészen mOhm vagy induktivitásmérő nélkül csak szakadást tudsz indukálni és testzárlatot.
A képen a hátsó csapágyháznál van egy kis lyuk, oda erősebb drótot, tűt bedugva fel tudod nyomni a keféket az összerakás idejére.
Bocs a litániáért, nem tudom mennyire vagy képbe generátor javításban, ezért írtam le ezeket segítő szándékkal.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
(#) VIM válasza kábé hozzászólására (») Aug 4, 2019 / 1
 
(#) 444Tibi válasza VIM hozzászólására (») Aug 4, 2019 / 1
 
Zzzzzz.... Ennyiert? Dragallom.
Ha a kollega pontosan leirja milyen rendszeru a generator akkor kis kezimunkaval 1800 forintbol meguszhato.Ha elmegy a takolas.
Ha pozitiv elogerjeszteses, a toltesjelzo lampan keresztul es seggeddiodas akkor ki kell herelni az eredeti szabalyzot es egy mezei Zsiguli szabalyzot feldobni a motorterbe. Ha esetleg megint megnyuvad akkor a generator bontasa nelkul cserelheto.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
(#) zingizor hozzászólása Okt 10, 2019 /
 
Sziasztok!
Segitsegeteket kernem, vagy ha esetleg valakinel volt hasonlo problema?!
A toltes 13,4V, ami ugye keves a normal 14-14,5V mellett. Hiaba kapcsolom fel az egesz fogyasztot, vagy turazom a motrot, 13,4Voltrol nem mozdul. Tobb autoszerelot kerdeztem mi lehet az oka, s azt javasoltak, hogy az alternatorban levo feszultseg szabalyzot csereljem ki. Kicsereltem, semmi valtozas. Ezutan a diodahidat javasoltak, azt is kicsereltem es semmi valtozas.
Esetleg valaki aki jobban ert hozza, vagy tapasztalt hasonlokat? Mi lehet a baj?
Amugy egy Renault Megane 3 turbo benzines-rol van szo...
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) pucuka válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Mi a probléma, valami nem működik jól?
A teljesen feltöltött ólomsavas akku feszültsége 13,6 V körüli. A mért értéked jó állapotban levő akkunál teljesen jó. Ha gyengül az akku, (nő a belső ellenállása) az általad mért feszültség emelkedni fog.
A 14,5 V a gázképződés megindulása, ennél nagyobb feszültségnél az akku károsodik. A jól működő 14,5 V -ra feltöltött akkunál, ha leveszed a töltőről, pillanatok alatt leesik a feszültség 13,6 V körülire.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) kadarist válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia!
A generátor teste és a pozitív kivezetése között mérted ezt a feszültséget?
(#) zingizor válasza pucuka hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Eloszor is koszi a gyors valaszt.
A problema ott kezdodott, hogy tobbszor gyult ki a Check Engine, teszterre teve tobb hibakodot irt ki, amik kozott a Low Battery is. Ezek utan jottunk ra, hogy a toltes nem eleg, azert jelenik meg tobb hibakod is. Probabol megmertem a szervizben kb. 10 auton a toltest, az egesznek 14V kozeleben vagy a felett volt, tegnap egy pont ilyen auton mertem meg csak dizel motorral, ott is 14,4V mertem. Akkut is ha veszel garanciat ugy adnak, hogy megmerik a toltest ami 13,8V - 14,2V kozott kell legyen. Amugy az akku jo, de probaltuk massal is, biztos ami biztos!
Tehat tovabbra is az a kerdes, mi az oka, hogy ilyen keves?
(#) zingizor válasza kadarist hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia!
Igen, ugyanaz az ertek, vagyis par szazad-al tobb!
(#) kadarist válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ezeknél az autóknál már a kompjúter is beleszól a töltésbe. De ha ez a vonal hibátlan, akkor a generátor egyik tekercse vagy valamelyik diódája romlott el. Ilyenkor cserélni kell a generátort.
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia! Nincs véletlenül az akku pozitív kapcsán egy BMS szenzor?
(#) zingizor válasza kadarist hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Hat erdekes...A szabalyzot es diodahidat csereltuk, a tekercseket pedig kimertek s allitolag nagyon jo allapotban van. Ezert is tanacstalanok a szerelok, s gondoltam irok ide, hatha valaki meg jart igy.
De ha mas otlet nincs, kovetkezo proba akkor lehet 1 uj alternator lesz, csak felek erre is foloslegesen adom ki a penzt
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szia! Azt igy pontosan nemtudom, nem is hallottam rola. De utanna nezek mi lehet
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Az nem csak a villanyautókban van?
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Már majdnem minden autóba ilyet is raknak .... pl. a "duster"-ban is van az meg ugye francia licensz.
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
S ha esetleg van? akkor az is lehet?
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Onnan ismered fel, hogy az akku pozitív kapcsán lévő saru előtti lapos "kütyütől" egy vékony vezeték is kiágazik. Nem feltűnő jelenség de időnként okoz meglepetéseket.
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Idézet:
„Amugy az akku jo, de probaltuk massal is, biztos ami biztos!”
Ez a dolog mit takar? Új akkuval is volt próbálva?
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Azt még elfelejtettem említeni, hogy a start-stop rendszerű autókba is ilyet raknak és azt nem vették számításba a mérnökök, hogy a városi forgalom, araszolás kinyírja az akkut ezzel a megoldással, helyesebben a szenzor egy idő után nem fogja megfelelőnek értékelni az akku állapotát ilyen használat mellett és kezdődnek a problémák. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Volt aki azt mondta, hogy nem jo az akku...nem ertettem mi koze a tolteshez, de probabol tettunk egy mas akkut is. Aval is pont ennyi toltest mertem. Megnezem azt a "kutyut", esetleg csatolok 1 kepet is rola, lehet jobban felismered
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ez nem start-stop rendszeres
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Nincs jelentősége. A Duster sem olyan, mégis van benne. A hibatároló feltehetően törölve lett. Ha ismét előjön az akku probléma akkor még mindig azzal ill. annak értékével van problémája a vezérlőnek. Ha indításkor (nagy áramfelvétel okozta feszültség esés) az ECU feszültséghatárára vagy az alá esik a feszültség, be fogja naplózni a hibatárba. A BMS szenzor "mizériát" nem tudom, hogy hogyan lehet törölni de van aki a szervizben "kiütteti" ill. csak ott tudják újra felvetetni a vezérlővel az akku értékeket.
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Hogy latod? van itt olyan?
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
......
(#) VIM válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Nincs. Az akku saruk alatti felületek ugye tiszták?
(#) zingizor válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Tisztak
(#) Moderátor hozzászólása zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019
 
Megkérünk, hogy a jobb olvashatóság érdekében légy szíves, és használj ékezetes karaktereket!
(#) kzozo válasza zingizor hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
A generátor háza, és az akksi negatív saruja között is mérj feszültséget. Ha nem 0, akkor testkábel hibád van.
Következő: »»   139 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem