Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   83 / 83
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Csü, 6:16 /
 
Mindhez kell 24V, de a frekvenciaváltón is van 24V kimenet, ha külső 24V-ot nem szeretnél használ. 1db relét az is elbír.
(#) laacika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Csü, 8:31 /
 
Régi váltóimhoz nem kellett 24V külön táp.
Leirnád légyszi melyik kimeneten van 24V?
Azt néztem én is hogy a PC/ P1-P2 amit lehetne erre használlni de csak 50mA-ig terhelhető tehát nem akármilyen relét lehet használlni.
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Csü, 13:43 /
 
AC és SC között, ha a DIP kapcsoló is olyan állásban van, hogy kapcsolókat használsz a digitális bemeneteken.
(#) laacika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Csü, 18:58 /
 
Megoldottam.
Adtam neki tápot.
Köszi.
(#) naptukor hozzászólása Csü, 20:14 /
 
Idézet:
„Köszi szépen a segitsget de én olyan kimentre gondoltam...”


Én arra válaszoltam amit leírtál.
Ha közben másra vagy többre gondolsz arról nem tudni semmit.
(#) laacika hozzászólása Vas, 10:06 /
 
Lenne még egy kérdésem.
Ezen váltónál lehet programozni V/F vezérlési môdot és nyilt hurku Vektoros szabályzást.
Kicsit utánna olvasva megtudtam hogy az utôbbi vezérlésnél kis fordulaton nagyobb nyomatékra képes és kis terhelésen nem melegedik annyir.
A kérDésem a következő:pontosan melyek adatokat kell felparaméterezni a motor adatai és mindent érintőlegesen ha ezt a vezérlési módot ki akarom használni?
Jó volna pontosan ha valaki le tudná irni mit s hogyan.
Köszönöm a segitséget.
(#) Peter65 válasza laacika hozzászólására (») Vas, 20:47 /
 
Ennek a szabályzónak is van autotunningja. Ezt kéne használni. A fordulatszám szabályzót ritkán állítják be ezek az autotuningok rendesen, általában korrigálni kell. Ha nincs rá feltétlenül szükség, én inkább kerülni szoktam, mert a sok szabályzókör könnyen mindenféle lengést produkálhat.
(#) laacika válasza Peter65 hozzászólására (») 7:34 /
 
"könnyen mindenféle lengést produkálhat."

Na ezt nem értem,kérlek ha lehet ezt érthetőbben ird le.

Tehát a vezérlést átállitom Vektorosra és onnantól jöhet az autotuning?
Van egy ugyancsak V1000-res váltóm kissebb teljesitményű,azon egyszer el akartam végezni az autotuningot de nem sikerült és hagytam.
Gondolom mert a vezérlési môd nem volt átparaméterezve Vektorosra.
Azt még légyszives ird már meg hogy mit jelet az hogy nem állitja be autotuningnál á fordulatszám szabályzást.
Köszönöm szépen.
(#) Peter65 válasza laacika hozzászólására (») 8:31 /
 
A V/f működést úgy is mondhatjuk ebből a szempontból, hogy vezérlés, az előírt frekvenciának megfelelő szinusz feszültségre modulált pwm jelet ad ki a szabályzó, és annyi áram alakul ki, amennyit az üzemviszonyok meghatároznak.
A vektoros szabályozásnál több mérő és szabályozó kör van. A szabályzóköröket kettőre egyszerűsíthetjük, a nyomaték-szabályzó és felette a fordulatszám-szabályzó kör (mint a DC hajtásoknál). Ahhoz, hogy az elvárt nyomatékhoz tartozó áramot elő tudja állítani, folyamatosan megpróbálja határozni a forgó és állórész helyzetét egymáshoz képest (ezt normálisan valamilyen kódadóval kellene, de ugye itt nincsen, mert szenzormentes vektorszabályozás), és ennek figyelembevételével állítja elő a mágnesező áram és a nyomatékhoz tartozó áram szuperpozícióját. Ha a szabályzó körök nem jól vannak beállítva, akkor vagy nagyon lassúak, vagy lengenek. Erre az utóbbira gondoltam, amikor a lengésekről írtam.
A motor helyettesítő képéhez szükséges mennyiségeket a szabályzók általában rendben megmérik. A fordulatszám szabályozás esetében a motor tengelyén lévő terhelés forgási tehetetlenségét is meg kellene mérni, ami sokszor változik üzem közben. Ami szabályzókkal összefutottam, azok jó része ezt nem mérte meg rendesen, nekem kellett a PI vagy PID szabályzó paramétereket állítgatnom, amíg elfogadható nem lett.
Igazából utána kellene olvasnod, mert elég nagy téma, a vektoros szabályozás.
Következő: »»   83 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu