Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   83 / 84
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Szept 12, 2019 /
 
Mindhez kell 24V, de a frekvenciaváltón is van 24V kimenet, ha külső 24V-ot nem szeretnél használ. 1db relét az is elbír.
(#) laacika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 12, 2019 /
 
Régi váltóimhoz nem kellett 24V külön táp.
Leirnád légyszi melyik kimeneten van 24V?
Azt néztem én is hogy a PC/ P1-P2 amit lehetne erre használlni de csak 50mA-ig terhelhető tehát nem akármilyen relét lehet használlni.
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Szept 12, 2019 /
 
AC és SC között, ha a DIP kapcsoló is olyan állásban van, hogy kapcsolókat használsz a digitális bemeneteken.
(#) laacika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 12, 2019 /
 
Megoldottam.
Adtam neki tápot.
Köszi.
(#) naptukor hozzászólása Szept 12, 2019 /
 
Idézet:
„Köszi szépen a segitsget de én olyan kimentre gondoltam...”


Én arra válaszoltam amit leírtál.
Ha közben másra vagy többre gondolsz arról nem tudni semmit.
(#) laacika hozzászólása Szept 15, 2019 /
 
Lenne még egy kérdésem.
Ezen váltónál lehet programozni V/F vezérlési môdot és nyilt hurku Vektoros szabályzást.
Kicsit utánna olvasva megtudtam hogy az utôbbi vezérlésnél kis fordulaton nagyobb nyomatékra képes és kis terhelésen nem melegedik annyir.
A kérDésem a következő:pontosan melyek adatokat kell felparaméterezni a motor adatai és mindent érintőlegesen ha ezt a vezérlési módot ki akarom használni?
Jó volna pontosan ha valaki le tudná irni mit s hogyan.
Köszönöm a segitséget.
(#) Peter65 válasza laacika hozzászólására (») Szept 15, 2019 /
 
Ennek a szabályzónak is van autotunningja. Ezt kéne használni. A fordulatszám szabályzót ritkán állítják be ezek az autotuningok rendesen, általában korrigálni kell. Ha nincs rá feltétlenül szükség, én inkább kerülni szoktam, mert a sok szabályzókör könnyen mindenféle lengést produkálhat.
(#) laacika válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 16, 2019 /
 
"könnyen mindenféle lengést produkálhat."

Na ezt nem értem,kérlek ha lehet ezt érthetőbben ird le.

Tehát a vezérlést átállitom Vektorosra és onnantól jöhet az autotuning?
Van egy ugyancsak V1000-res váltóm kissebb teljesitményű,azon egyszer el akartam végezni az autotuningot de nem sikerült és hagytam.
Gondolom mert a vezérlési môd nem volt átparaméterezve Vektorosra.
Azt még légyszives ird már meg hogy mit jelet az hogy nem állitja be autotuningnál á fordulatszám szabályzást.
Köszönöm szépen.
(#) Peter65 válasza laacika hozzászólására (») Szept 16, 2019 /
 
A V/f működést úgy is mondhatjuk ebből a szempontból, hogy vezérlés, az előírt frekvenciának megfelelő szinusz feszültségre modulált pwm jelet ad ki a szabályzó, és annyi áram alakul ki, amennyit az üzemviszonyok meghatároznak.
A vektoros szabályozásnál több mérő és szabályozó kör van. A szabályzóköröket kettőre egyszerűsíthetjük, a nyomaték-szabályzó és felette a fordulatszám-szabályzó kör (mint a DC hajtásoknál). Ahhoz, hogy az elvárt nyomatékhoz tartozó áramot elő tudja állítani, folyamatosan megpróbálja határozni a forgó és állórész helyzetét egymáshoz képest (ezt normálisan valamilyen kódadóval kellene, de ugye itt nincsen, mert szenzormentes vektorszabályozás), és ennek figyelembevételével állítja elő a mágnesező áram és a nyomatékhoz tartozó áram szuperpozícióját. Ha a szabályzó körök nem jól vannak beállítva, akkor vagy nagyon lassúak, vagy lengenek. Erre az utóbbira gondoltam, amikor a lengésekről írtam.
A motor helyettesítő képéhez szükséges mennyiségeket a szabályzók általában rendben megmérik. A fordulatszám szabályozás esetében a motor tengelyén lévő terhelés forgási tehetetlenségét is meg kellene mérni, ami sokszor változik üzem közben. Ami szabályzókkal összefutottam, azok jó része ezt nem mérte meg rendesen, nekem kellett a PI vagy PID szabályzó paramétereket állítgatnom, amíg elfogadható nem lett.
Igazából utána kellene olvasnod, mert elég nagy téma, a vektoros szabályozás.
(#) laacika válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 23, 2019 /
 
Hát ez a vezérlési mód tényleg nem egyszerű,utánna kellene alaposan olvasni.
Azt hiszem egyenlőre hagyom igy V/f-en.
(#) laacika hozzászólása Szept 25, 2019 /
 
Lenne még egy kérdésem azokhoz akik otthon vannak a frekvenciaváltók világában.
Ha egy motor sīpolô hangot ad frekiváltóról hajtva akkor mely paraméterre lenne érdemes ránézni?
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2019
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Szept 25, 2019 /
 
Milyen frekvenciaváltó? Mert nekem aztmondták az olcsók csinálják ezt.

Van nálunk Omron j1000 egyik se sipol. Van Agisys Agile bonfiglioli az mind sipol
(#) laacika válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 25, 2019 /
 
V1000-res.
(#) Thomas10100 válasza laacika hozzászólására (») Szept 25, 2019 /
 
Akkor erre kíváncsi leszek
(#) naptukor válasza laacika hozzászólására (») Szept 25, 2019 / 1
 
Minden frekvenciaváltóval hajtott motor sípoló hangot ad ha nincs a FV kimenetén szinusz filter.

A sípolás amit hallani lehet a PWM vivőfrekvencia hangja, ami 2-5 kHz körüli frekvencia (drive méret, gyártó és beállítás függő).

Ha ez a hang zavaró, akkor kb két dolgot lehet tenni:
Nagyobbra kell állítani a PWM vivő frekvenciáját. V1000 esetében ez a C6-02 paraméterrel módosítható 2-15kHz között (lásd leírás).
Nagyobbra állítva ezt a frekvenciát a zaj csökkenhet illetve kevésbé hallható. Cserébe a frekvenciaváltó jobban fog melegedni, több RF zajt termel. Ha hosszú a motorkábel ami árnyékolt, akkor nagyobb kúszóáramok lépnek fel.

A másik amit tenni lehet a kimeneti szinusz filter alkalmazása a frekvenciaváltó és a motor között.
De ennek is van hátránya/következménye:
A motor nem fog sípolni ugyan, de fog sípolni maga a szűrő méghozzá nem kicsit.
Pénzbe kerül, nagy és nehéz (mérete vetekszik a frekvenciaváltóéval).
A filter melegszik (veszteséget okoz).
(#) GPeti1977 válasza naptukor hozzászólására (») Szept 25, 2019 /
 
Viszont ha rajta van a filter akkor a motor kevésbé fog melegedni?
(#) laacika válasza naptukor hozzászólására (») Szept 26, 2019 /
 
Köszönöm szépen a segitségedet!
Ez részben meg is oldotta a zavaró zipoló hangot,nem teljesen de igy már teljesen elfogadható.
A régi váltóm abszolult nem csinálta,lehet hogy azért mert az egy kb 15 éves tranzisztoros váltó volt?
Kellett neki a 15kHz hogy ténylwg csendesebb legyen.
Köszönöm.
(#) laacika hozzászólása Szept 26, 2019 /
 
Még egy probléma

Lenne még egy kérdésem illetve egy problémám ezzel a váltôval kapcsolatban (új dolgokkal csak a baj van)

Szôval megint csak a kb 15 éves előző frekvenciváltômat tudom felhozni hogy azon ha beállitottam a lefutást 2mp re vagy 1 mp re akkor az annyi idő alatt futatta le nullára (fékellenállással)

Na most az új V1000 res váltón is ott van ugyan úgy a helyes méretű ellenállás amit szerintem nem használ mert jópár leállitás után nem érzem hogy melegedne a fűtőszál pedig a b1-03 ba a fékezési mód beállitåsánál helyesen van kiválasztva a 0-ás az az (leállitás fékezéssel).

Ismét nagyon köszönöm a segítséget

Nem tudom hogy valamit esetleg át kellene e még programozni de ez így a másikhoz képest nulla.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2019
(#) laacika válasza laacika hozzászólására (») Szept 27, 2019 /
 
Addig addig nézegettem keresgettem az 500 oldalas angol használati utasitását hogy bizony a váltó csak akkor használja a rákötött fékellenállást ha az L3-04-nél nullára van paraméterezve.
(#) ati790731 hozzászólása Szept 29, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy 230v-os 150w-os ventillátor fordulatát szeretném szabályozni.
Létezik frekiváltó 1ph/1ph-ra, mert eddig nem találtam..
Segítséget köszönöm előre is!
(#) dB_Thunder válasza ati790731 hozzászólására (») Szept 29, 2019 /
 
Azért mert nincs!
Mint ahogy 1 fázisú aszinkron motor sincs, mert nem tud elindulni!! Vagy árnyékolt pólusú, vagy segéd fázist használ, azaz valójában már 2 fázisú.
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Így van: segédfázis kondival eltolva!
De a kérdés még mindíg ugyan az, mivel lehet szabályozni a fordulatát?
(#) naptukor válasza ati790731 hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Láttam már a neten hirdetett frekvenciaváltót 1 fázisú motorohoz.

pl.: https://theissdrive.com/frekvenciavalto-egyfazisu-motor/

Iramko is nyomult ezzel régebben de nincs tapasztalatom ezekkel, csak láttam.
(#) ati790731 válasza naptukor hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Köszi!
(#) Tomi111 válasza ati790731 hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Szia! A ventilátorhoz, (persze ha gyári megfelelően méretezett) jó az egyszerű triakos fázishasításos szabályzó. Régebben sokat szereltem. Érdekes, de úgy voltak bekötve, hogy a segédfázist direktben megkapta a motor, csak a főfázisban volt a szabályzó. Tökéletesen működtek. De láttam olyat is, ami csak simán sorba volt a motorral, a segédfázist is szabályozta, ilyet nem használtam, nem tudom mennyire megbízhatóan működik.
(#) laacika válasza ati790731 hozzászólására (») Okt 1, 2019 /
 
Szia.
A motor nem lecserėlhető 3 fázisúra?
Kis 200w-os frekiváltókat szinte pár ezer ft ér talállni már,motort szintén.
(csak egy ötlet)
(#) ati790731 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 1, 2019 /
 
Köszi! Erre a triakosra rápróbálok.
(#) ati790731 válasza laacika hozzászólására (») Okt 1, 2019 /
 
Szia! Gyári 220-as nagyméretű elszívó/szellőztető ventillátor.
Az ötlet nem rossz, de évente párszor van használva, annyit nem akarok ráfordítani, időben sem anyagilag sem... De köszi!
(#) botesz hozzászólása Okt 20, 2019 /
 
Sziasztok!Adott egy yaskawa V 1000 es frekvenciaváltó. Az lenne a kérdésem hogy milyen potméter kell hozzá?Sajnos a gépkönyvtől nem lettem okosabb.

Köszönöm!
(#) pipi válasza botesz hozzászólására (») Okt 20, 2019 /
 
Miért nem lettél okosabb?
gugli barátunk első találata pdf 51,63, 67, 70. oldalán 2kohm
Következő: »»   83 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu