Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
 
Témaindító: farago_bme, idő: Aug 29, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   22 / 23
(#) playback válasza Mate78 hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Nem tudom mennyit ér pontosan,de van a rendszeren egy biztonsági szelep. 2.5 bárnál lefúj.
(#) 444Tibi válasza Mate78 hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
Igazad van egy lemezkazánnál.

Pl. a saját, 5 éves öntvénykazánom műszaki leírásában a max. üzemi nyomás 3 bar, a próbanyomás 4bar és a gyártó konkrétan leírja hogy alkalmas és beépíthető zárt fűtési rendszerekbe is. A megfelelő és megfelelően kialakított védelmekkel, külön hangsúlyozza hogy a max. 2,5 baros biztonsági szelepet a kazán kijövő csonkhoz a lehető legközelebb kell beépíteni és 3/4 collnál nem lehet vékonyabb csővel kötni valamint a zárt tágulási tartályt is a lehető legrövidebb 3/4 coll csövezéssel vagy 1coll flexicsővel kell bekötni.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2019
(#) playback válasza 444Tibi hozzászólására (») Jún 17, 2019 /
 
A kazán lemez és a kiépítés így van.
(#) Marty McFly hozzászólása Okt 17, 2019 /
 
Üdvözlet!
Megvásároltam ezt a digitális termosztátot és építettem egy viszonylag komplex fűtésvezérlést! A többi digitális termosztát dixell típusú viszont ezt az egyet a mérési tartomány miatt választottam mivel ez érzékeli a füst hőmérsékletet, és a dixellek csak 100 celsiust bírnak maximum. A probléma az hogy beüzemeltem, pár napig jól is működött, viszont most rendre kiírja hibának hogy EI, ami a papírjai szerint egy hibajel ami a termosztát károsodását jelenti. A probléma az hogy ez elvileg 400C ig bírja, és 320C fölött nem volt a hőmérséklet de oda is csak ritkán kúszik fel, áltanánosságban 200C körül alakul a füsthő. Elképzelhető hogy gyenge minőségű az érzékelő és a kisebb hő is megölte volna? Milyet lenne esetleg érdemes venni?
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2019
(#) Tomi111 válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 17, 2019 /
 
Elképzelhető, hogy rossz az érzékelő( pedig bírnia kellene a 400 fokot). Ezt könnyen ki tudod próbálni. Tegyél egy 100 Ohmos ellenállást a helyére, ekkor 0 fok körül kell mutatnia az ellenállás pontosságától függően vagy erre rámérsz multiméterrel, 20 fokon néhány Ohmmal 100 Ohm feletti értéket kell mérned. Ilyen PT100-as érzékelőt vehetsz külön, bár aránylag drága.
(#) Marty McFly válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 17, 2019 /
 
Az az érdekessége hogy ez az érzékelő 3 vezetékkel működik a pt 100 as pedig ha jól tudom 2 vel.
(#) Marty McFly válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 17, 2019 /
 
Ráadásul a hibaüzenet ellenére ha kedve tartja akkor hőfokot ír ki a műszer.
(#) maszek0005 válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 18, 2019 /
 
Szia! A PT100-at is be lehet kötni 3 vezetékkel. Már nem egyszer találkoztam ilyen bekötéssel. Magáról a fűtésvezérlésről mit lehet tudni? Én is egy vezérlő projekten gondolkodok. Üdv: Jani
(#) proli007 válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 18, 2019 /
 
Hello! Tekintve hogy a PT100 ellenállása meglehetősen kicsi, a hozzá vezető vezeték ellenállásával összemérhető, így a mérésben hibát okoz.
Kétvezetékes mérés akkor alkalmaznak, ha közel van a mérőpont a jelfeldolgozóhoz, vagy a pontossági igény megengedi vezeték ellenállásából eredő hibát, vagy a vezeték ellenállása ki van egészítve egy előre megadott ellenállás értékre (tipikusan pld. 20Ohm-ra).
Egyéb esetben a 3 vagy négyvezetékes bekötést alkalmaznak.
A 3 vezetékes kompenzálja a vezeték ellenálláson létrejött feszültségesését.
A 4 vezetékes megoldás pontossága egyszerűen belátható, mert a PT100-ról két külön vezetékkel vissza van vezetve az érzékelőn eső feszültség. Ezzel mérik a mért értéket, így azon áram nem folyik feszültség esés így nincs rajta. A PT100-at megtápláló két vezetéken ugyan folyik áram, és feszültségesés is van rajta, csak épp az érdektelen a visszavezetés miatt.
Tehát ezek a mérési megoldások vannak elterjedve.
(#) Marty McFly hozzászólása Okt 19, 2019 /
 
Biztos ami biztos feltöltöm a használati utasítást hátha nektek beszédesebb mint nekem. Van hozzá egy magyar nyelvű is de az kicsit olyan mintha egy másik műszerről szólna tehát a hibaüzenet: EI
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2019
(#) Bakman válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
E1: A szenzor szakadt vagy zárlazos.
(#) Marty McFly hozzászólása Okt 19, 2019 /
 
Akkor úgy tűnik hogy jó volt a tipp Tudsz esetleg javasolni olyan üzletet ahol tudnék venni ilyen szenzort ami jobb minőségű?
(#) Bakman válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
Erre passzolnom kell. Ilyen hőmérsékletre én eleve K típusú szondát használnék.
(#) Marty McFly válasza Bakman hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
Esetleg egy másik típusú digitális termosztát ami jó lenne erre a célra?
(#) Bakman válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2019 /
 
AC1-5, tud PID szabályzást is: Bővebben: Link. Itthon is beszerezhető általában villaszerelési üzletekben, többféle szenzort ismer de én mindenképpen a K típusút ajánlom hozzá. Több ilyet beépítettünk, nem tudunk róla, hogy akár egy is elromlott volna. 999 °C-ig használható.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2019
(#) tibeebe hozzászólása Nov 10, 2019 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, hogy Bosch Condens 3000W ZWB falikazánt miként kell összekötni a Computherm Q4Z zónavezérlővel? Az AF kapcsokon várja a Heatronic a NO összezárását?
(#) zoszka válasza tibeebe hozzászólására (») Nov 10, 2019 /
 
Az AF az a külső hőmérséklet érzékelő.. Az LS-LR a jó pont.
(#) Marty McFly válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Szia! 3 szintes ház fűtését vezérlem vele. Elsődlegesen vegyestüzelés puffertartállyal és két alternatíva ami másodlagos ezek a villanykazán és a gázkazán. Minden szintnek külön keringető szivattyúja van, és külön szobatermosztátok is. Mivel a földszint és a padlástér zárt rendszerű padlófűtés, így beépítésre került egy hőcserélő is ami a földszint és a padlástér puffertartályról való fűtésekor egy külön szivattyú ami a vegyestüzelésű és nyitott rendszerű körrel hozza kapcsolatba. A pincében radiátoros fűtés van és csak a vegyestüzeléssel fűthető. A lakótér 3 éltű. A puffer tartály tetején érzékelt hő ha meghaladja a 35 fokot akkor engedélyezi a pince radiátorainak a fűtést ha a termosztát is egyet ért vele, és a lakótérből tiltásba helyezi az alternatív fűtési módokat, és a hőcserélőn keresztül vegyestüzelésre vált. Az alternatív fűtési mód egy választó kapcsolóval történik a szekrény elején (villany/gáz) amennyiben a puffer teteje 35 fok alá hűlik a kiválasztott verzió indul. Villanykazán esetében egy kontaktor kapcsolja be a 3x3kW os kazánt és egy villanyórával mérem is a fogyasztását amit a vezérlőszekrényen belül helyeztem el. Gázkazán esetén egy relé kontaktjai záródnak amit sorkapocsra vezettem ki és egy 2 eres kábelen megy a gázkazánhoz, mintha egy szobatermosztát kapcsolgatná. Ezen kívül van egy puffer töltő kör is amibe egy laddomat töltőegység van beépítve. Ezt a szivattyúgy digitális termosztát indítja egy relén keresztül ha a füsthő eléri a 45 fokot. A földszinti és a padlástéri padlófűtés el tud indulni ha a szobatermosztát nem is kéri a fűtést mivel padlószenzorokat helyeztem el és nem engedem a betont 28 fok alá hűlni így nem lesznek akkora (lyukak) a fűtésben naplemente után illetve ha hirtelen vége szakad a napos időnek. Ebben az esetben nem csak a szivattyú működését jelzi vissza a vezérlés hanem egy plusz sárga lámpa is világít szintenként így pl "földszint temperálás". Egy védelmet is beépítettem ami arra szolgál hogy ne legyen túlfűtve a rendszer. Amennyiben a puffer allján a hőfok meghaladja a 78 fokot, ha kell ha nem a pincébrn a radiátorok fűteni fognak, a vezérlő szekrényen pedig piros lámpa jelzi hogy "tiltás" jelezve hogy mostantól ovatosan vagy sehogy sem kell tüzelni. Ha esetleg maradt kérdés szivesen válaszolok
(#) fufuka hozzászólása Jan 12, 2020 /
 
Szép estét!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy hőmérséklet távadó kimenetem (1. Kép), és van egy 0-10v analóg bemenetem (2. Kép). Hogyan kábelezzem össze?
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Marty McFly válasza fufuka hozzászólására (») Jan 18, 2020 /
 
Szia!
Szerintem a 24V az 5+ ra, Signal IN 7+ ra, -6 -8 a testre.
(#) fufuka hozzászólása Jan 20, 2020 /
 
Köszönöm!
(#) Marty McFly válasza fufuka hozzászólására (») Jan 20, 2020 /
 
Szivesen
(#) Little hozzászólása Feb 14, 2020 /
 
Sziasztok.
Elméleti kérdés. Padlófűtésnél hogyan lehet megvalósítani nappali és éjszakai fűtést (két különböző hőfok beállítás)? A padlónak nagyon nagy a hiszterézise, és nincsen külső hőmérő sem. Nem tudok próbaméréseket sem csinálni (hogy mennyi a felfűtési és lehűlési idő), így nehéz megállapítani hogy a normál lekapcsolási idő előtt mennyivel kell kikapcsolni a fűtést.
(#) 444Tibi válasza Little hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
Bár közelebbi, hosszútávú kapcsolatom nincs (nekem nncsen ilyenem), szerintem az okos termosztátok képesek kezelni a problémádat, néhány nap-hét tanulás után.

Ha mégsem akkor bocs, de mint írtam csak futólag találkoztam ilyenekkel, saját tapasztalatom nincsen ezekkel.
(#) Bakman válasza Little hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
tudom, nem válasz a kérdésre de a gyakorlat azt mutatja, nem csak padlófűtés esetén, hogy ilyenkor összességében többet fogyaszt a kazán, mintha folyamatosan egy hőmérsékleten tartanád a lakást. Természetesen ha egy hétre elutaztok, már más a leányzó fekvése.
(#) Little válasza Bakman hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
Nálam nincs is ilyen gond, de ezt most nem nálam kellene kivitelezni. Adot több fűtési kör (radiátoros és padlófűtések, emelet, alagsor, több termosztát), de nincs "öntanuló" termosztát vagy vezérlés, ezt kellene megoldani házilag, úgy hogy nincs lehetőség hiszterézist mérni, külső hőmérőt használni stb. Ezért is volt az elméleti kérdés (Nem egyszerű az "ügyfél kívánságokat" teljesíteni -még ha az hülyeség is-, nappal 23fok, éjjel 19 fok -hány perccel/órával előbb kell leállítani a 23 fokos fűtést hogy az adott helyiségben este 9kor már csak 19 fok legyen úgy hogy nincs légcserélő/automata szellőztető, külső hőmérő stb).
Lehet elengedem a dolgot. Vagy csak bekötöm a sok termosztátot aztán majd az ügyfél kitapasztalja az időzítéseket ha már másként nem lehet...
(#) Bakman válasza Little hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Idézet:
„bekötöm a sok termosztátot aztán majd az ügyfél kitapasztalja az időzítéseket ha már másként nem lehet”
Mi is ezt szoktuk csinálni.

Tanácsot lehet adni, de majd rá fog jönni. Padlódűtés ebből a szempontból nem egyszerű eset, nagyon nagy a rendszer tehetetlensége.
(#) Massawa válasza Little hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Ezt a hiszterézist a legolcsobb elektronikus termosztat is tudja ( igaz, hogy abbol csak egy lehet kazánonkként). Egyszerüen beadsz egy kivánt höfökot, és a termosztat leméri, hogy hány perces fütés után változik 1 fokkal a hömérséklet. És ez ad egy paramétert ami az idöbeállitást kezeli - sok ilyen termosztat (föleg a modernebbek) minden ciklusban ujra méri és állitja be a paramétert.
Egy példa - reggel hatra kell 22 foknak lenni. Ha hidegebb van az adott pillanatban, akkor elindul a fütés és pl 30 perc alatt lesz 1 fokkal melegebb. Ebböl a következö ciklusban már fogja tudni, hogy ha 20 fok van a helységben akkor 1 orával elöbb kell inditani a kazánt, hogy az adott idöpontra 22 fok legyen stb.
Több termosztatnál ez persze nem müködhet, azaz olyan esetben a csapokat kell kezelni, ami viszont feltételezi, hogy a kazánban van elég hö, mert az csak akkor indul el, ha a fötermosztat utasitja. Ráadásul a kombinált fütés még inkább bonyolitja a helyzetet ( nekünk is ilyen van) mert a radiátorok más fütökörön vannak, mint a padlofütés. Mi ezt ugy oldottuk meg, hogy a padlofütés a melegvizkörben van, amit egy keveröcsap vezérel (a kazán tartozéka) külön idözitövel és termosztattal ami a padlofütésbe juto viz hömérsékletét méri ki és bemeneten és szabályozza annak a körforgását. ( nem akartam bekábelezni az egész házat és egy központi vezérlövel dolgozni, nem igen vált be az akkori munkahelyem irodáiban).
Meglehetösen jol sikerült összehangolni a cuccot, immár 10 éve. A fötermosztat nem abban a helységban van ahol a padlofütés, söt azt egyszer át is szereltem a nappaliból a hidegebb (kevésbé napos) helyre az alagsorba, igy nappaliban a radiátorokon levö termosztatos csappal lehet jobban kezelni a hömérsékletet, oda ugyanis fényes nappal gyakran hosszan süt be a nap, igy amig itt volt a termosztat a kevésbé napos helységekben hideg volt, mert a kazán nem fütött. Minden radiátoron termosztatos csap van, az egyik másikon ( kevesebbet használt helységekben elektronikus, idö és hömérséklet állitással pl a mühelyben csak este meg a hétvégén fütünk jobban). A fütés az elsö télen jo egy honappal az üzembehelyezés után "állt" össze, csak kis hangolások voltak a padlofütés szabályozásán - használati melegviz gyakorlatilag független a külsö idöjárástol, igy egyszerübb a padlofütést szabályozni - szinte mindig van melegviz a körben. A fö radiátoros fütökörre ez nem jellemzö.
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Ettől egyszerűbb olyan, akár vezeték nélküli, termosztátokat felszerelni, amelyekkel a helységenként fűtést meg lehet oldani. Eddig mindenki pozitívan nyilatkozott az ilyen rendszerről igaz, mindenkit sikerült lebeszélni a napi hőmérsékletváltásokról. Természetesen ehhez az is kell, hogy legyen egy olyan osztó-gyűjtő, amivel egy-egy helységet lehet fűteni külön-külön.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Csakhát itt központi fütésröl van szo, ami ugy többnyire egyetlen höforrásbol áll és annak az energiáját kell elosztani.
Persze mindenhova rakhatsz villanyradiátort vagy villany padlofütést, és azt egyszerü kezelni, sajnos a végeredményben nagyságrenddel drágább. Nálunk is egy helységben van elektromos padlofütés, (nem volt lehetöség odavezetni a csöveket) igy az csak akkor kapcsolodik be, ha a radiátor nem elég. Tavaly összesen 1 orát ment... .
Következő: »»   22 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu