Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   106 / 137
(#) gerygo7217 válasza Georgee hozzászólására (») Márc 9, 2020 /
 
Köszönöm a segítséget.Megpróbálom a testpontokat átnézni.
(#) StefanZs hozzászólása Ápr 5, 2020 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, nem vagyok járatos az autószerelésben, de az elektromos problémák tapasztalataim szerint sokszor mumusok a gyakorlott autóvillamossági szerelőknek is. Így szeretnék én utána járni ennek a hibának. Úgy gondolom már félúthoz közel vagyok, de most elfogyott a tudomány.
Szóval adott szeretett autóm 2002-es Opel Astra G, 1.8 16V Z18XE sedan, elegance felszereltséggel (a történet szempontjából fontos, hogy központi zár van benne, elektromos mind a négy ablak, és a napfénytető is elektromos).
Az autót szűk egy éve vásároltam, általában napi használatban van (mondjuk most a home office miatt nem), viszont havonta egy hetet mindig áll. Ősszel azonban úgy alakult, hogy 2 hetet is állt. Ekkor az akku teljesen lemerült és az egész telet végigkínlódtam vele. Normálisan nem volt feltöltve az akku, mert akkor még nem volt normális töltőm csak zsebbikám (2x30percet megy egy nap az autó), így egy hosszú hétvége is elég volt a lemerüléshez. Az akku be lett méretve, és jónak bizonyult. Sőt van egy másik Astra is a családban (azt a feleségem hajtja), abba ősszel kellett új akkut venni. Tavasszal megcseréltem a két akkut, de az enyém ezt is meg tudta enni bő egy hét alatt. A töltés rendben van alapjáraton terhelve is megvan a 14V, ha nincs terhelve akkor a 14,4V is.
Riasztót rakattam bele, de mielőtt elvittem beszereltetni kimértem hol lehet a probléma. Kiderült, hogy 190mA szökik valahol, odáig is eljutottam, hogy meglett merre. A rádio és a CD tár visz 60mA-t a maradék 130-et meg a belső világítás viszi el csukott ajtó mellett.
Így vittem a riasztóshoz, hogy nézze már meg ezt is ha már belemászik. A riasztó a helyére került, és megnyugtatott hogy egy akku védelem miatt van behúzva egy relé a legutolsó ajtónyitástól számítva 30 percig, majd elenged. Így biztosítja hogy nyitva felejtett ajtó ne merítse meg az akkut. Igaza volt ha kivártam a fél órát, akkor valóban megszűnt, csak az 100mA maradt (erről majd később, lett 40-50mA pluszban a riasztó miatt).
Tehát minden rendben de az akku mégis max egy hét alatt lemerül. Nem hagyott nyugodni, beszereltem egy áram és feszültségmérő kombót az akkuhoz, és elhelyeztem úgy, hogy a hűtőrácsnál benézve látható legyen, majd lezártan/beriasztottam az autót. Kiderült, hogy bizony 230mA szivárog valahol zárt állapotban, ami még 90perc után is fennáll. Ezután szétkaptam az ajtónyitás érzékelőket, lezártam, leriasztottam, és így cibáltam kifele a biztosítékokat. A belső világítás most nem volt ludas. A 17, 20, 30, 34 biztosítékokon találtam fogyasztást. A 34-es a rádió és a CD tár, ezt a 40mA-t megmagyarázhatja, hogy a CD tár SAFE módban van. Az előző tulaj nem használta, és nincs meg a kódkártya se. Még szét sem szedtem, lehet hogy ráírták valahova a kódot (ha van valakinek erre is megoldása akkor azt is szívesen fogadom), de ez magyarázhatja a magasabb fogyasztást. A 14, 20 biztosítékok, viszont az elektromos ablakemelők a 30-as pedig a tetőablak, amelyek mindegyikén 40mA csorog el, de csak bezárt/beriasztott állapotban. ebből a 20-ason van még plusz 40mA, ami a riasztó lehet, mert ez jelen van nyitott állapotban is, valamint ha ezt kihúzom, majd vissza, akkor bizony vinnyogni kezd.
Itt viszont nincs ötletem tovább. Van valakinek ötlete, hogy merre keresgéljek tovább? A komfort modul lehet a ludas, ha az, akkor azt merre találom?
Elnézést kérek a hosszúra sikerült leírásért, de igyekeztem minden információt átadni.
Előre is köszönöm, ha valaki ellát tippekkel!
(#) elektrorudi válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 6, 2020 /
 
Szia!
Segíteni nem tudok, de nálam dettó ugyan ez a probléma. Tökéletesen feltöltött akku egy hét alatt annyira lemerül, hogy még az elektronika sem éled fel, nem hogy indítózni lehessen.
Astra H.
Mások már mondták, hogy náluk semmi ilyen nincs. Két hét után is pöccre indul az autó.
Szóval nagyon kíváncsi vagyok tud-e valaki segíteni?
(Akkusnál voltam, a kapacitással nincs baj, most 2,5 éves az akku, de amikor hozzám került akkor csak 0,5 éves volt és ugyan így viselkedett.)
(#) Hp41C válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 6, 2020 /
 
A riasztó gyári vagy utólagos beépítésű? A belső világítás késleltetett és elhalványodó?
Egy Zafirában ez volt a ludas, az elhalványodó belső világítás miatt fogyasztott sokat egy utólagosan beszerelt riasztó.
(#) StefanZs válasza Hp41C hozzászólására (») Ápr 6, 2020 /
 
A riasztó utólagos, a belső világítás elhalványuló. A hiba már a riasztó beszerelése előtt is fennállt. A riasztó 40-50mA-es fogyasztása sem kevés, de igazából az elektromos ablakemelők és napfénytető felé folyó összesen 120mA zavar jobban, ami csak bezárt állapotban áll fenn.
(#) kobold válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 7, 2020 /
 
Azt hiszem, én szétpattintanám azt a komfortmodult, és jól lepucolnám a panelt... (Jeep Cherokee és Citroen és VW tapasztalat, de kondenzvíz miatti oxidációkkal már sokat szívtam).
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 8, 2020 /
 
Opel betegség, nekem is 90-170mA elmászik. Ha vége a munkának akkor délután írok róla pár sort.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 9, 2020 /
 
Előre is köszönöm. Nagyon várom.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 10, 2020 / 1
 
Szia! Erről olvastál már? Bővebben: Link
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 11, 2020 / 2
 
No csak géphez kerültem, elnézést a késésért. Először is elolvastam a fentebb említett cikket. A zsanért amit említettek azért nem helytálló, mert csak gyújtás ráadása után aktív. Itt más gond lesz. Nekem az alany egy 98as X16XEL astra G a 76Ah-s akksit is leszívta (mélyláda stb. miatt van benn ekkora, meg ajándékba kaptam). Mellé nekem az autóba bekerült 4db mikrokontroller (ablakemelő modul, csappantyú vezérlés, álriasztó egybe a felkapcsolt lámpa visszajelzővel, illetve fedélzeti computer) Utóbbiak mind a gyújtás után illetve a kulcs egyes állása után aktívak, leszámítva az ablakemelő modult, ami folyamatos készenlétbe várja, mikor kell az összes ablakot bezárni. Tehát talán elfogadható lenne a 70+mA fogyasztás, de mivel az utóbbi extrák mind a kulcstól függenek, és azt ablakemelő modul nyugalmi állapotban szinte semmit nem vesz fel, máshol lesz a hiba.
Térjünk át a hibakeresésre. Először is az akksi és a saru közzé be kell tenni egy multimétert árammérésre. Autó lezárt állapotba pár percet várni kell, majd megnézni mit mutat a multiméter. Utána jöhetnek a biztosítékok. A motortérben van egy biztosíték tábla, pár nagy biztivel (akku felett). Itt érdemes kezdeni. Egyesével kivenni, majd a multimétert figyelni. Ahol leesik az áram , ott kell tovább indulni. Én utoljára két éve bajlódtam vele, mivel napi használatban van az autó, így nem foglalkoztat a fogyasztás, így ennek távlatába írom le, hogy csináltam. Ha jól rémlik fentről a második biztosítékot kihúzva esett le az áram közel nullára. Ha a kapcsolási rajzot megnézed, akkor lehet látni a második biztosíték merre megy tovább és miket táplál. Talán a harmadik megy be mint fő biztosító a beltérbe (nincs előttem a rajz). Ha ott esik le a fogyasztás akkor a multimétert érdemes megtoldani, hogy beérjen a pedálok alá és ne kelljen mászkálni minden egyes kiszedésnél. Ha a multi bent van a pedálok alatt, akkor a benti biztosíték táblából egyesével ki kell szedni a biztosítékokat, majd ha nincs változás, akkor vissza tenni. Ha itt is látható az áram esése, akkor azon a körön kell tovább menni. Pl ha a rádió biztosítékát kiszedve esik mondjuk 50mA-t akkor a rádió a hunyó. Ha a beltérben mérsz akkor arra figyelj, hogy a beltéri világítást szedd ki, mert nekem az +200mA többletet mutatott és vakartam a fejemet, hogy miért és hova megy el ennyi... (nem néztem fel, hogy a fejem fölött végig égett a lámpa, de később a vezető oldali ajtóból lehúztam a kapcsolót, hogy a multitimer véletlenül se dolgozzon).
Ha tettél bele utólag extra dolgokat az autóba (ülés fűtés, fedélzeti computer stb) akkor ezeket húzd le először, hátha ott lesz valami hiba. Esetleg előfordulhat, hogy a generátor a hunyó. Tehát valamelyik egyenirányító dióda megförmedt, és leállított állapotban a generátor tekercsein szivárog el az áram. Utóbbi hibát a visszajelző a műszerfalon nem (feltétlenül) jelzi. A generátort a legegyszerűbben úgy tudod kizárni, hogy az akksi saruról a szemes sarut leszereled és úgy mérsz áramot (ez jön a töltés felől a végén a videón láthatod, melyik kábel lesz az). Ha itt leesik az áram , akkor ott a hiba a generátornál van. Érdemes lenne egy töltést is mérni, mert nekem a töltőkábel is öreg volt és nem volt töltésem rendesen. 13.1V volt az akksin, amikor menni akartam új generátorért nagyon figyelj hogy itt feszültséget mérünk és nem áramot, mert sikeresen rutinból rátettem a multit feszültség mérés állásban, de árammérésre kábelezve a sarukra és a multiméter akkora füstöt vágott, hogy azt hittem ha meglátják akkor jönnek Winnetouék békét kötni.. De a generátorra rámérve megvolt a 14.4V (utóbbi mérésénél az élő adat is hazudott az opcomnál). Ugyanis a generátor test és a motor test kapcsolatban van egymással, de az akku test és az ECU már kábellal van összekötve, így hamis értéket mutatott a multi és az opcom is==> Erről a végén teszek videót, mi volt a hiba. A generátort már mutatványos dolog kimérni, mert a kábelekkel a generátoron lévő csavarokra kell közvetlenül csatlakozni és nem könnyű hozzáférni, ráadásul esélyes, hogy a csipesz is lepattan a csavarról. Ha rajta vannak a vezetékek, akkor a motort beindítva itt is feszültséget mérni. Utóbbit azért írtam, mert ha valami szívja is az akksit és nincs elegendő töltés az is bosszantó tud lenni (nekem ez volt a hiba). Tehát összefoglalva: Multi árammérésre, motortéri biztik ki és vissza ahol esik az áram azon a körön elindulni. Majd beltérben ugyanezt eljátszani (izzó kiszedve már az elején ). Ha itt megvan a hiba érdemes a generátorra is rámérni.
testkábel hiba Sok sikert, azért írd le miket tapasztaltál.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Nagyon köszönöm a segítséged. Nem baj, hogy egy kicsit később írtál, mert egyrészt ez amúgy is egy akut hiba, másrészt sajnos most úgyis ráérünk.
Végigmegyek mindenen, amit leírtál. Én nem tettem bele semmi pluszt. A gyári állapottól csak a riasztóban tér el, amiről viszont semmit se tudok, mert így vettem.
A töltést és a testkábelt kizárnám (az esetemben), mert a computer szépen mutatja a 14,4V-ot, és amikor fullra töltöm külső töltővel (testkábel kizárva) akkor is teljesen lemerül pár nap alatt.
Szerencsére van olyan multiméterem is, amit soros porton keresztül a PC-re tudok kötni, így elvileg akár meddig tudom log-olni az áramfelvételt (a fél órás késleltetés után is).
Feltétlen meg kell oldanom a problémát, mert a három naponkénti töltögetés nem komfortos, és ha szükség lenne hirtelen az autóra akkor is üzemképesnek kell lennie.
A CD-t betettem, ahogy VIM által javasolt linkben olvastam. A dologgal kapcsolatos értetlenségemet leírtam egy válaszban, de úgy látszik, eltűnt a levelem.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Esetleg erdemes megnezni a kesztyutaro vilagitas kapcsolojat. (2005 Astra G.) Nalam az ragadt be es e miatt volt tobblet fogyasztas. Bar nalam kb. egy het mulva valt indithatatlanna az auto a merules miatt, de mar 2 nap mulva is erezhetoen lassabban forgatta az oninditot az akku a merules miatt. Ha jol emekszem 5W os sofita van benne eredetileg. En LED re csereltem vegul es a kapcsolon tudtam allatani hogy jo legyen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Köszönöm, jó ötlet. Már eszembe jutott nekem is, de szét kell hozzá szedni a kesztyűtartót (azt hiszem), mert ahogy csukom be, nem látom a résen, hogy elalszik vagy nem? Lehet, hogy azért nem látom, hogy sötétedne, mert valóban nem is alszik el, és hurrá, megvan a hiba! Sajnos a kapcsolóját kívülről nem látom. Talán belül valami pöcök nyomhatja meg?
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Igen, ha jól ermlékszem ki kell venni a kesztyűtartót és a bal oldalon hátul van az izzó egybe integrálva a kapcsolóval. + egy mechanikával ami a egy excenterrel nyomkod egy kapcsolót ha emlékezetem nem csal. De ennek nincs köze az elhalványodó világításhoz, vagy világít vagy nem, és a kulcs kihuzott állapotában is aktív. Én úgy vettem észre hogy télen tök sötétben még kiszállás és ajtó nyitás előtt kicsit kinyitottam a kesznyűtartót mert úgy emlékeztem valamit benne hagytam aztán vissza is csuktam rögtön mert rájöttem hogy mégsem hagytam benne. És akkor láttam közelről hogy világít hátul valami résen át. Többszöri becsukás után elaludt de volt hogy "újra aktiválta magát" éjjel, tehát nem volt 100 as, így szétszedtem és addig buheráltam míg jó nem lett. Ez 15 éve volt kb nem nagyon emlékszem de mintha valami lemezt hajlítgattam volna de nem biztos. Az viszont igen hogy vagy 5x szedtem szét mert szétszedve jónak tűnt, viszont a helyére visszatéve már nem működött rendesen. Tehát ki / be szerelgettem ami nem volt a kedvencem mert elég gáz kiszedni. Mindenképpen szedd szét hogy milyen kivitel mert lehet hogy tipuson és évjáraton belül is más más megoldásokat használtak. Elüfordulhat. Az enyém egy 2005 ös G Caraván 1,6 Twinport motoros. Z16XEP motorral. Próba cseresznye.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Bocs, módosítanék... Most hogy jobban belegondolok lehet nem kell kivenni a kesztyűtartót, a lámpa a kapcsolóval együtt vagy csavarral van rögzítve vagy pattintós. Én valami más utólag beépített kütyü miatt szedtem szét a kezstyűtartót többször is. Azt hiszem az utastér külső/belső levegő váltó csappanytút kellett meg machinálnom mert nem forgatta a motor, illetve állandóan forgatta mert eltört a tengely csak éppen nem csinálta a dolgát (opel betegség) Az a szerkenytű is ott van valahol a pollenszűrő előtt, mögött, mellett...stb régen volt. Jah, és a kapcsolót a kesztyűtartó fedél íves karja nyomogatja amikor felcsukod az ajtaját. sorry. rosszul emlékeztem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Köszi, délután megnézem. A logika azt mondaná, hogy legalább az izzócsere miatt viszonylag könnyen szerelhető legyen, de majd meglátom. Az enyém H, és lehet más megoldást találtak ki rá, mint a G esetében.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Úgy legyen, sok sikert. Ha már úgyis kiveszed, az izzót cseréld LED esre szerintem.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Hogy hol látod a világítás lekapcsolását azt ebben a videóban láthatod (ott alul a kesztyűtartó alatt bal oldalon ahol a nyíl mutatja).
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Igen, pont ott van az izzó is... Hátul a bal oldalon. Legalábbis a G ben.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
A videóban H astra van, így első blikkre ugyan az a lámpatest mint a G ben.
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Megfontolom, bár eddig jó volt, elvileg nem sokat világított. Másrészről (csupán elméleti megfontolásból), ha az lenne a rossz, ennyi üzem alatt, már 10x kiégett volna.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Az izzók a folyamatos üzemet jól bírják, inkább a bekapcsolgatáskor mennek tönkre. Simán lehet hogy folyamatosan világít még. Lesd meg este.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Úgy tűnik, eddig nem néztem kellően alá. Azt gondoltam, valahol a burkolat alatt van a kapcsoló.
Na, most már tényleg megyek megnézem.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Nem, úgy emlékszem valahogy az izzótesten belül lévő lemezt nyomogatja az az íves kar ami az ajtót megvezeti. Emlékezeteim szerint ezt a lemezt hajlítgattam hogy jó legyen.
(#) elektrorudi válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
A kesztyűtartó világítás hiba kizárva. A kapcsoló továbbra sem tudom, hogy hol van, de, hogy a burkolat alatt, az tutti.
Viszont benéztem a csukott ajtón át. Az ajtó jobb oldalát egy kicsit lefelé feszítettem, mikor a bal oldala már becsukódott és így láttam, amikor a lámpa elaludt. Kicsit játszva a csukogatással, még az érintkező sercegését is hallottam, amikor éppen a be-ki kapcsolás határán szikrázott az érintkező. Az ajtó teljes becsukódása előtt 2-3mm-el alszik el a lámpa, és ha simán becsukja az ember, akkor nem látható.
Ott tartok, ahol eddig. Azért köszi. Ha van még ötlet, örömmel veszem.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 12, 2020 /
 
Akkor ez nem jött be, de ötletnek nem volt rossz és a pakliban benne volt. Eddig, mert most ki lett zárva. Nézd a jó oldalát, egy lehetőséggel kevesebb. Egyszer elfogynak és meglesz a az igazi bűnös. Kíváncsi lennék mi lesz a megoldás, így a témát követem.
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Igen, örültem volna, ha ennyivel megúszom.
Viszont most fedeztem fel, hogy a hűtővíz is csöpög. Baj, baj hátán.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Ezt a belső levegő keringést állító zsalumozgató motor esetleges meghibásodást már megnézted? ... és atöbbi és a megoldásuk. ... ha kattogna valami ott a műszerfal alatt az már felettébb gyanús lehet de ha el van törve a mechanika más része akkor csak a motor halk zümmögése szűrődik ki ami nem biztos, hogy figyelem felkeltő.
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 13, 2020 / 1
 
Az csak akkor el ha gyujtason van az auto, azaz nem szolhat bele az allo helyzetben merules problemajaba. De ettol meg siman lehet hibas. Nem egy jo megoldas hogy a motor foyamatosan megy( menne) de mechanikailag felutkozik es ettol all meg de kozben tovabb erolkodik feszitve az egesz mechanikat ami muanyag es elobb utobb elfarad es eltorik. Gondolom azert nem eg le a motor, mert jocskan tul van meretezve, es azert van igy megodva hogy allando feszites alatt legyen a csappantyu hogy jol zarjon. Ezt megoldhattak volna egy nagy attetelu csiga - csigakerek attetellel es maris nem lazul le allando feszites nelkul a zaro zsalu. Da akkor mivel molyolnank a hetvegeken?
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Honnet folyik? Ha vezerles odal akkor vizpumpa, ha tuloldal akkor az EGR szelep alol is folyhat (Z16XEP motor eseten, nekem az a femtomites volt rult) meg meg 100 helyen, a faradt csovekbol es laza csatlakozasokbol- tol..
Következő: »»   106 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem