Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   107 / 111
(#) fastaction hozzászólása Ápr 13, 2020 /
 
Sziasztok ! Astra G 1.6 16V , X16XEL motorhoz lehet újjonan kapni injektor vezetékköteget ? Szelepfedél tömítést cseréltem , belenéztem az injektorokhoz is . Jól meg vannak öregedve a kábelek .1999 - es évjárat .
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Úgy néz ki, hogy sajnos tényleg rossz a mozgató mechanika. 2-3 másodperc alatt pozíciót kellene váltania, de nekem 25-30 másodpercig nyekereg. A videó legvégén van még egy tanulságos vizsgálati mód: a ventilátor nagy fordulatán a befúvás hangjának változni kellene nyitott illetve zárt csappantyú esetén. Nos, szétszedés nélkül is megállapítható, hogy nálam nem változik a hang.
Viszont, ahogy később menyus írta, szerintem sem szólhat bele az álló helyzetben történő akku merülésbe. (Hacsak nem próbálkozik a bezárással a kocsi lezárt állapotában. Nem kizárt.)
Meg fogom nézni a hiba okát, de mivel a cseremotor az egész autó árának közel egy tizede, valószínűleg nem fogok bele újat venni. Vagy megbusnyákolom (ha tudom/lehet), vagy tudomásul veszem, hogy ilyen.
Köszönöm az ötleteket és a linkeket.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2020
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Sajnos még nem tudtam belőni a hiba helyét. Nem tudok a kocsi alá nézni, felülről pedig nem látszik. Holnap aláteszek egy kartonlapot, így legalább X-Y irányban be tudom lőni a hiba helyét. Az is lehet, hogy én szereltem valamit trehányul, mert a télen termosztátot cseréltem, és talán rosszul szereltem össze a csöveket. De az is lehet, hogy eltört valamelyik cső a hajlítás hatására.
Köszönöm, hogy segítesz.
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Nekem 98-as G astránál csak gyújtáson működik a kesztyűtartó világítás. De előfordulhat, hogy a későbbi szériánál módosítva lett. A kapcsolót az ajtó tartó őánt működteti, ha ez törött, akkor a kapcsolót nincs ami benyomja, így állandóan ON állásba van a lámpa.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Hűtővíz ha csak csepeg, akkor tömítő adalék. Valami 800 forintért vettem M*nnol márkájút, 3 éve gond nélkül megy az autó és nem csepeg. Alap esetben a végállást a zsanér motor úgy érzékeli, hogy megszorul. Tehát itt megnő az áramfelvétel is és a motor fölöslegesen melegszik. Nem ártana hozzá végállás kapcsoló. Vagy nekem pl PIC van ott is, ami a motort fesz mentesíti végálláson. Ha lassan vált, akkor érdemes a mechanikát átzsírozni. Illetve lehet a motor is elfáradt. Ebay RK-370 motor kicsit kisebb, de nekem 2015 óta gond nélkül dolgozik benne (BOSCH mozgató)
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2020
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Végállás kapcsolót macerás beépíteni, persze nem lehetetlen. Két másik alternatíva az áramfigyelés, és az időkapcsoló. Előző esetben érdemes PIC el megcsinálni mert szoftveresen könnyebb kézben tartani és lekezelni az induláskor is fellépő áramlökést majd a motor végállására érve ismét az áram emelkedését figyelni és leállítani a motort. Pl a PIC12F675 ben van komparátor, de a PIC10F206 ban is (sas szeműek előnyben mert ez SOT23-6 os...) , a GPIO k száma mindkét esetben elegendő, még sok is. A 12F675 meg egyenesen ágyúval verébre, de nem drága az sem. A megoldás hátránya, hogy ha esetleg a köztes állapotnál is szorul a mechanika akkor akár félúton is leállhat a zsalu. Bár ez egyben védelem is mert nem töri szét a mechanikát ha megszorul a szerkezet. Én ezt a megoldást választottam, gond néllkül működik.

Az időzítés se nagy falat, de azt is célszerű PIC el megoldani (lényegesebben egyszerűbb), de normál diszkrét elemekkel és pár db passzív alkatrésszel is megoldható. Akár pl. egy CD4093 as, vagy egy 555 ös timer IC megteszi. Volt/van(?) egy oldal, nevezetesen "Darthvödör" opeles oldala, ha még létezik. Több megoldás is részletesen le volt írva és kirészletezve. Főleg mert kétféle kivitelben is gyártotta az Opel ezt a zsaluszerkezetet, volt egy Delphi változat és egy másik fajta mire már nem emlékszem. Az elv ugyan az, csak máshogy lehet szétszedni emlékezetem szerint.
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Nekem azért esett a PIC-re a választás, mert az volt a fiókban, de nem kell hozzá áram figyelés (legalábbis én kihagytam). Egy relé van rajta, egy opto csatoló és ha jelet kap a relét 3 másodpercre behúzza. Ennyi idő alatt a terelőlap lezár a másik végálláson. Darth vödör oldala volt sajnos 2016ban megszűnt. Amikor építettem be a hátsó ablakemelőt akkor már nem értem el az oldalát. Szerencsére lementettem a rajzokat. Amire nem emlékszel az a Behr zsalu.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2020
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Nos, végére értem a nagy hibafelmérési procedúrának. Először a hűtővíz csepegés:
Nagyon úgy tűnik, hogy a termosztátnál csöpög. Már mielőtt beépítettem, gyanús volt az O gyűrű, mert vékonynak találtam. De gondoltam, az ezzel foglalkozó mérnök, csak tudja mit csinál. Tévedtem. Az sem biztos, hogyha megpróbálom a tömítést kijavítani akkor jó lesz. Ugyanis alatta van egy acél cső, és nem vagyok biztos benne, hogy az a cső (ponosabban a falsni) nem akadályozza abban, hogy normálisan a helyére menjen. Nem az eredeti acélcsővel van a baj, hanem az utángyártott termosztát fejjel. Eleve nem olyan volt mint az eredeti. A vezetéktartó Z alakú lemezt is egyenesre kellett kalapálnom, mert az utángyártott alkatrész valahogy 90°-al el volt fordulva, és lehetetlen volt beszerelni. Mára elég volt, ezt majd holnap folytatom.
Végigmértem az összes biztosítékot:
Az első biztosítótáblán:
- 34-es bizti: 85mA >15 sec> 1mA
- 35-ös bizti: 600mA > 15 sec >300mA > 15 sec > 18-60mA között ugrál 0,5Hz frekvenciával > 1 perc > 5-18mA között ugrál 0,5Hz frekvenciával
- 36-os bizti: 40mA > 40 sec > 0 mA
A hátsó biztosító táblán:
- 03-as bizti: 40-140 mA 0,5Hz frekvenciával > 30sec > 0 mA
A fentieket becsukott ajtó mellett mértem úgy, hogy mindig csak az adott biztosíték helyére tettem be az árammérőt.
Utána az akkumulátor földjét szakítottam meg az árammérővel, még mindig csukva tartott ajtó mellett. Miután az áramérővel zártam az akku áramkörét a következőt mértem:
- 1,2A > 3 sec > 580mA > 30sec > 70-110mA közötti négyszögjel 0,5Hz-es kitöltéssel
Ha ezek után az ajtót kinyitom / becsukom, akkor az áramfelvétel fixen beáll 110mA-re (2-3mA-es 0,5Hz-es ütemes ingadozás van benne.)
Tanulság:
Az autó normális áramkörein/biztosító tábláján maximum 5-18mA folyik nyugalmi helyzetben.
Viszont további 95-105mA folyik állandóan valami utólag belebusnyákolt áramkör miatt. Feltehetőleg a riasztó/immobilizer lehet az álnok fogyasztó. Sajnos fogalmam sincs, honnét lehet leágaztatva. Inkább kidobnám a fenébe az egészet, ha tudnám hogyan kell, mert ez így nagyon gagyi.
(#) Nemetisz hozzászólása Ápr 14, 2020 /
 
Sziasztok! Pár napja cseréltem izzókat a kilométer óra számlapnál és a középkonzolban. Mikor visszaraktam a számlapot, teszteltem és működött. Utánna álltam neki a középkonzolnak, és itt történhetett valami, mivel mikor beszereltem az izzókat, és tesztelni akartam, onnantól fogva elszállt a kilometer óra számlap világítása is, plusz a hátsó ködlámpa kapcsoló gombot ha benyomom, a visszajelző lámpa nem villan fel, és nem is világít a ködlámpa, valamint a műszerfal fényerő szabályozó sem működik, és ha felkapcsolt fényszórónál kinyitom az ajtót, akkor nem sípol hogy kapcsoljam le, eddig sípolt. Lehet hogy a kapcsoló egységgel lenne valami? Vagy létezik hogy egy biztosíték felel ezekért és az ment ki? Viszont a tompított fényszóró az működik, és ha ráadom a távolsági fényszórót az a visszajelző már működik a műszerfalon.
(#) VIM válasza Nemetisz hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Szia! Remélhetőleg amióta feltetted a kérdést azóta már megnézted a biztosítékokat.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Igen a Behr és a Delphi. Sajnálom hogy megszűnt az oldal, hasznos infók voltak ott. Az igazság az hogy aki már kicsit is belekóstolt a PIC ek programozásába az hajlamos már "csak PIC ben" gondolkodni. Tény hogy ugyan azzal a hardver eszközzel 1000 nél is több feladat megvalósítható, sőt ugyan annak a hardvernek alap működése megváltoztatható és újabb funkcióv(kk)al bővíthető. Pl esetemben semeddig se tartana az áramfigyelés mellett egy idő feltételt is beleírni a programba. Tehát ha X idő alatt áll le akkor innen tudhatnánk hogy köztes állapotban állt meg a zsalu. Tény, hogy a 100% os megoldást a végálláskapcsolók adnák. Mivel az átváltási idő változhat a mechanika kopásával is. Esetleg ilyenkor próbálkozhatna 3x a zsalu átváltásával és ha nem megy akkor hibajelzést ad. Na erről beszélek, meg is lódult az agyam a lehetőségek tárházától, és ehhez hiozzátenném még hogy a PIC programozást is éppen hogy csak halkan ugatom. Alap dolgokat megcsinálok de nem vagyok profi, sőőőőt... Kezdő szinten vagyok.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Az immobilizer nek és riasztónak (de lehet egyben van az egész...) a pozitív ágában szokott lenni egy lengő biztosíték, azt kivéve ki tudnád zárni a problémát nélkül hogy kikötnéd vagy kidobnád. Már ha tudnád hol van a kocsiban eldugva. De túl sok helyen nem lehet, középkonzol mögött, alatt. Rádió mögött, de inkább a biztitábla környékén a kormány alatti részen, vagy a komfortmodul mellett az anyós oldalon a mőanyag burkolat mögött.... stb. Mondjuk ez a G astrára érvényes, nem tudom a H nál mi hol van. Ezek a 0,5HZ es négyszögjelek a tápfeszültségen érdekesek, szkóppal nézted ezt? Mert a digit multiméter ehhez lusta, az analóggal meg nem látod a jel alakot.
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Az a baj, hogy a riasztó témával eddig egyáltalán nem foglalkoztam. Nem tudom, hová építik be logikailag? Persze azt sejtettem, hogy ne a pótkerék mellett keressem ( ), azt is gondolom, hogy a gyújtás áramkört szakítja meg, és az irányjelzőt villogtatja, meg a dudát működteti, stb. De ha kiveszem a biztosítékot, akkor lehet, hogy egyáltalán nem fog elindulni a kocsi és/vagy állandóan szól a riasztó stb. Szóval, alapvető ismereteim hiányoznak.
Szkóppal még "nem vonultam fel". Ez talán a következő lépés lesz, ha van értelme. Analóg és digitális műszerrel is mértem. Természetesen a mérési hiba miatt, nem lehet szó szerint venni a leírt, mért értéket. Lehet, hogy nem 0,5Hz, hanem 0,821Hz és nem 110mA a nyugalomban lévő rendszer csúcsárama, hanem 137mA, de a lényegen ez szerintem nem változtat. Egyébként a kb. 95-105mA közötti négyszögjel kitöltési tényezője olyan 3:1 körül lehet. Tehát 1,5 sec-ig 95mA és 0,5sec-ig 105mA. Nyilván ezeknek az értékek sem pontosak, de úgy gondolom, ez a jelen fázisban nem is fontos.
Viszont egy gyors számolgatás:
- ha 100mA átlagos nyugalmi árammal számolok, akkor az ugye 0,1 Ah fogyasztás.
- egy nap alatt: 2,4 Ah
- egy hét alatt: 16,8 Ah
Ez egy 65 Ah kapacitású akkumulátornak kb. negyede. Tehát az akku kapacitás kb. 75%-ának rendelkezésre kellene állnia egy hét után, az indítózáshoz. Ezzel szemben, a teljesen feltöltött akkumulátor, 4-5 nap alatt annyira lemerül, hogy meg se nyikkan az önindító, és 5-6 nap múlva még a műszerfal sem éled fel! (Csak visszaidézem: az akku most 2,5 éves, és már 2 évvel ez előtt is ilyen volt a helyzet. Valamint akkus szakszervizben (LESTI akku), mérés alapján az akkut jónak mondták.)
Egyre jobban bosszant a dolog. Már nem is csak a kényelmetlenség, hanem tehetetlenségem is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 15, 2020 / 1
 
Ne haragudj de én ezért az akkuért .... Persze ez csak az én véleményem és még egyszer elnézést de ha megbízható akkut szeretnél a kocsiba akkor az itt kezdődik. nekem bevál
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Szia!
Nem haragszom, sőt köszönöm az info-t. Úgy látszik azonos márkát használunk, csak más típust. Ha legközelebb veszek, megpróbálok ilyen carbonosat venni.
Az én kocsimban 240mm hely áll rendelkezésre az akku számára, amit linkeltél, az pedig 278mm hosszú. El sem tudom képzelni, hogy tetted bele? Kivágtál egy darabot a kocsiból?
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020

IMG_0519.JPG
    
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 15, 2020 / 1
 
Az csak egy példa volt de ITT méretre kereshetsz magadnak megfelelő Ah és polaritás kivezetésre. Az enyém valami ehhez hasonló volt.
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Köszönöm. Nekem is ilyen gyártmány van. A legolcsóbb 602-es típus. Ahogy nézem, minden Ah egy ezresbe kerül. Szerintem most nem az a problémám, hogy 60 vagy 62Ah az akku. A leírások alapján, pedig nem tudnám megmondani, hogy melyiket válasszam, hiszen mindegyikről azt írják, hogy szuper, és 30%-al jobb a konkurenciánál. Az élettartamot pedig csak elbeszélésekből lehet becsülni, ahogy a te is említetted, hogy közel 10 éve jól működik. Az általános 3-4 évhez képest, ez valóban matuzsálemi kor.
Észben tartom, hogy csere esetén ilyet vegyek ismét.
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Heuréka! Megvan a kb. 20mA-es ugrálás forrása. A kormány előtt van egy "pislogó LED"
Eddig is láttam, csak nem vettem róla tudomást. Ez villog, ha kell, ha nem. Rá van kötve a tápra és kész. Már csak a maradék 100mA-t kell megkeresni, meg azt, hogy mitől merül le az akksi. Az jutott az eszembe, hogyha a riasztó szívja le, akkor megkeresem a tápját (ahogy mondtad) és beleteszek sima egy kapcsolót. A kocsi alapjában védett helyen van, tehát a riasztónak nincs sok értelme, csak akkor, ha valahol utcán parkolok.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 15, 2020 / 1
 
Mondtam én hogy gyanus az a "négyszögjel"....
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
A kopás részt kicsit kiemelném. Mint gépész szemmel ránézve abszolút elhanyagolható a mechanika kopása, mivel nem nagy terhelést kap és nem állandó jelleggel dolgozik. Maga a fogmélység és áttétel is kellően nagy ahhoz, hogy akár 10-15kg-ot is megmozdítson. Igazából nekem az évek alatt egyszer sem szorult meg a mechanika, viszont már egyszer eltört a terelőlap tengelye. Itt viszont nekem mivel a PIC elveszi a tápot a motortól, így nem jár folyamatosan a motor. Ritkán használom a belső keringetést, és akkor jöttem rá hogy nem oké a belső keringetés (eltörött) amikor a sertés telep mellett nyáron elmentem (itt rutinból nyomom a belső keringetést amíg elhaladok.)
A PIC programozással abszolút egyetértek, írtam már én is jópár programot és szeretem is, de itt ennél a keringetésnél annyira egyszerű a helyzet, hogy elég volt ennyi a programba, ha megnyomják a gombot meghúzom a relét várok három másodpercet, majd kiengedem a relét utána parancsra várok. Átváltási időben igazából a járó motor és az álló motor közötti feszültség különbség befolyásol(hat), tehát járó motor 14.4V és az akksi álló motornál ami széles körben mozoghat, de ez sem számottevően befolyásol. Tehát egy lemerült akksi esetében is kell annyi áramot még adnia (100mA), hogy 2.5 másodperc alatt átmozgassa a lapátot. A végállás kapcsolót próbáltam. Erre annyit mondok, hogy fogtam és eldobtam a motort, mert nem tudtam normálisan pozicionálni a kapcsolókat és csak felmérgeltem magamat. Ezért jött a PIC ötlet. A végállás kapcsoló se lehetetlen, de az idő pénz, a PIC meg olcsóbb, mint órákat szenvedni a kapcsolók beállításával. PIC-re visszatérve, saját véleményem szerint itt elég az időzítős megoldás, hidd el ha mélyebben belemész lesznek álmatlan éjszakáid is . De ha áramfigyeléssel oldod meg akkor az is a javadra válik, mert tanulsz belőle.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Nekem is villog benne a led valami 10mA áramfelvétellel. Bár nekem álriasztó van benne. De 20mA-nak nem szabadna leszívnia az akksit pár nap alatt. Tehát a LED szerintem kihúzva. Mennyi idős az akksi?
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Nem a 10-20mA szívja le, hanem
- egyrészt a 90-100mA, alapáram, amire ráültetődik ez a 10-20mA
- másrészt még nem tudom, hogy mi, mert –mint a korábbi levelemben írtam– még a 100-110mA sem szívhatná le 4-5 nap alatt.
Tegnap feltettem egy fényképet, amin látszik, hogy az akksi 2017.10 havi. Tehát kb. 2,5 éves, de már két éve is pontosan így viselkedett az autó.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
A gépészeti fejtágítót köszönöm. De hidd el, eszem ágában sincs átalakítani a vezérlést, bár csak egy késleltető rutint kéne hozzá megírni. Ami egyébként van is a programban, mert az áramfigyelés a motor elindulása után kezd csak sasolni kb 1 sec el, az indulási áram miatt van késleltetve. Tehát azt a rutint kéne copy-paste berakni a subrutinok közé csak más regiszter értékekkel. Vagy csak a regsiztereket megadni a rutinhívás előtt és utána csak a számlálást elindítani. Így ugyan azzal a rutinnal megoldható és a regiszterek feltöltésével lehetne variálni a késleltetéssel. (sima NOP loop os megoldású, nem timeres késleltetés..) De egyreszt felesleges a leírásod alapján, másrészt nincs az a pénz hogy szétszedjem a kesztyűtartót ezért. Mivel a programozáshoz ugye muszáj. Csak azt akartam szemléltetni milyen könnyen "elindul az ember agya", és jönnek az ötletek ha már ismeri nagyjából a mikrovezérlők kínálta lehetőségeket.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Én kipróbálnám egy kölcsön akksival... Nem olyan sok az a 100mA szerintem. Én sosem mértem meg álló helyzetben a felvett áramot, de mikor némertországban dolgoztam és a kocsit a dolgozói parkolóban hagytam a cégnél, kb 3 hét múlva teljesen le volt merülve az akku mikor hazaértem. Onnantól akku sarut levettem utazás előtt. Tovább nem foglalkoztam a dologgal, gondoltam ezt így kell szeretni... Az akku akkor egy 1 éves 60Ah Varta Silver volt. Nekem nincs riasztó a kocsiban, csak a gyári komfortmodul által vezérelt kp zár és ablakemelő modul. No meg egy nem gyári de elég ütős (volt) Pioneer rádiós magnó. Igen, magnó. A 90' es évek "sztár auto hifije" volt, igazi "parasztvakítós liftes - levehetős előlapos, világítóskijelzős, távirányítós, csiribiri autóhifi" igazi szép retro darab.Pioneer 8650 Nincs szivem kidobni meg lecserélni mert még teszi a dolgát, és CD tár, subwoofer is illeszthető hozzá és ha jól emlékszem önmagában is 4x40W os. Manapság egy piaci gagyi is átugorja, USB, Mp3 és még 100 féle formátum lejátszása..stb. Nem csodálkoznék rajta ha ez a régi darab lenne a bűnös a túl sok nyugalmi energia fogyasztásban. Most szervízben a van a kocsi, de ha kigurul onnan ígérem megmérem én is a nyugalmi áramot csak a referencia kedvéért. Igaz ez egy 2005 ös G astra, nem egy fiatalabb H, de most már kíváncsi vagyok én is.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Még nem volt időm végig olvasni minden kommentet, csak gyorsan a munkaidőmből elcsíptem pár percet a kávé mellé hogy válaszoljak. Megvan a G astra kapcsolási rajza, szóval ha arról könnyebb találgatni mi lehet ami szívja az akkut, akkor szívesen közzéteszem.
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Most hirtelen nem tudnék olyan ismerőst, aki akárcsak egy hétre is kölcsön adná az aksiját, pláne úgy, hogy adok helyette egy olyat, amivel vagy eltud indulni, vagy nem.
Az összes gyári biztosítón folyó áram mérése után azt találtam, hogy minden fogyasztó fél perc után nulla áramot vesz fel, kivéve a 35-ös biztosítékot, ami 5-18mA között mozog. Ez lehet a villogó LED(?). Érdekes, hogy a kocsi saját áramkörére kötötték. Probléma az is, hogy fogalmam sincs, hogy pl. a 35-ös biztosíték milyen áramkört táplál meg? A kapcsolási rajzon nem találok ilyen táblázatot, rajzot, utalást.
Ezen felül van a 100-110mA, ami az immobilizer lehet, és nem a fő biztosítótáblára van kötve. Szerintem, a komfortmodul (ha van benne ilyen), akkor valamelyik gyári biztosítékra van kötve, és mérhetném a jelentős áramfelvételét, ha lenne.
Most már nagyon ott vagyok, hogy EXIDE ide, EXIDE oda, ennek az akkunak lehet hatalmas önkisülése(?). Létezhet ez? Ennek viszont ellent mond, hogy mások is küzdenek ilyen problémával, hogy 1 hét alatt nullára sül ki az akkumulátoruk, és feltehetőleg nem ilyen gyártmányt használnak.
Azért kíváncsi lennék, hogy a Te akkud mennyi idő alatt merül le a G-ben?
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2020
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
A többiek nevében köszönöm, de nekem megvan elvileg a H ASTRA könyve, benne a kapcsolási rajzzal. A problémám az, hogy nem tudom olvasni. Részben azért, mert románul van, részben azért, mert a rajzokon nem ismerem ki magam. A 1600 Amperes elosztók több száz áramkörrel nem okoznak gondot, a törpefeszültségű analóg és digitális áramkörök/kapcsolási rajzok nem okoznak gondot, de az autó elektromos rajza, az egy más világ.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
En G astras vagyok igy koszonettel vennem!
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Megmerem Neked szivesen de ez mar egy 5 eves akkumulator kb. Tehat nem biztos hogy relevans mert mar felig doglodik. Nekem most telen kb 1 het alatt merult le allo helyzetben. Tavaly marcius ota nem hasznalom az autot, egyreszt beteg ( egyaltalan nincs melegen alapjarat, hidegen meg dadog a motor mintha nem menne egy henger. Viszont menet kozben nagyobb fordulaton a problema megszunik es megy mint a meszes... ) masreszt egyszerubb, gyorsabb tomegkozlekedessel munkaba jarnom. Raadasul 0 ft ert mert mind a pesti mind a videki berletemet fizeti a ceg.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2020
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Köszönöm szépen a segítséged, de nem terhelnélek ezzel. A saját autómon kell megoldanom a problémát. Meg kell keresni a hiba okát. Szerintem, egyébként hidegben sem merülhetne le 1 hét alatt egy ólom akkumulátor. Ha valaki másképp gondolja, örülnék ha elmagyarázná, hogy miért normális ez?
Csak megjegyzésként (nem Opel-es téma):
Fél évig szívtam egy Fiat-al, mert elment az alapjárat. Négy szerelőnél jártam, mindent tekertek rajta, de nem lett jobb. Piros lámpánál túráztatnom kellett, ahogy egy bunkó tenné. Csak én nem kivagyiságból csináltam, hanem mert lefulladtam mikor a lámpa zöldre váltott. Nem szaporítom a szót. Egy valóban hozzáértő szerelő látatlanban / telefonba megmondta mi a hiba: A beszívó toroknál a gumitömítés átégett és falsot szív! Kicseréltem a gumit és vagy 7-8 évig megint jó volt. Tavaly nyáron megint előjött a hiba. Rutinosan kicseréltem a gumit, és azóta ezzel megint nincs baj.
Következő: »»   107 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem