Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   110 / 113
(#) elektrorudi válasza freeJoco hozzászólására (») Júl 2, 2020 /
 
Szia!
Nem értek hozzá, csak egy tipp: lehet, hogy nem is az érzékelővel van a baj, hanem a vezeték tört el, az ajtó zsanérnál. Elsőre a bal elsőt nézném meg, mert azt használja az ember a legtöbbet. Zafiránál, meg Merivánál állítólag gyakori hiba, márpedig ezek egy tőről fakadnak a "H"-val.
(#) Joe_001 válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 3, 2020 / 1
 
Szia!
A nyitásjelző kapcsolói nem az ajtóban vannak többnyire, hanem az oszlopban.. Egy PH2 szabvány hosszú csavarhúzóval kivehetőek tágra nyitott ajtónál. Érdemes megnézni, beázhatott. A vezetékek testet kapcsolnak.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2020
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Köszi, tanultam belőle!
(#) freeJoco hozzászólása Júl 4, 2020 /
 
Az előző hozzászólásomat annyival egészíteném ki, hogy valószínű a csomagtérajtó érintkezője nem jó. Ugyanis a csomagtérvilágítás és a rendszámtábla világítás nem kapcsol le az ajtó lecsukását követően. Hogyan lehetne megoldani, hogy ez lekapcsolódjon, mert így megeszi az aksit?
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Szia!
Most már tényleg érdekel a dolog. Körülnéztem, de sehol sem találtam a karosszérián kapcsolóra emlékeztető dolgot. Pláne nem olyat, amit csavarhúzóval ki lehetne szerelni. A neten csak hátsó ajtó nyitó szettet találtam.
Tudnál küldeni egy linket, ahol ez megtalálható / látható?
(#) freeJoco válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
A korábbi tipusoknál mikrokapcsoló volt, de én sem találtam ilyet. Azonban állítólag az újabb típusokon Reed relés érintkezők vannak, tehát nem nyomógomb. Az alkatrészkereskedéseknél aznban csak mikrokapcsolós megoldást lehet kapni. (??) Az pedig az ajtóban van és egy kis kör alakú gumi zárja a helyét. A csomagtér ajtónál nem tudom, hjogyan oldották meg. A Peugeot-nál egy kis mikrokapcsoló van, de az be van építve az ajtó zárszerkezetbe. Azt kell szátszedni és a kis kapcsolót kicserélni. Azonban az Opelnél sehol nem találok erre vonatkozó leírást, pedig már egy napja csak ezt keresgetem amikor ráérek.
(#) elektrorudi válasza freeJoco hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Úgy látszik, ez tényleg nagyon titkos dolog lehet. Néztem, a TIS2000-ben is, de ott sem találtam semmit róla (Igaz elég nehezen látom át azt a kapcsolási rajzot. Német logika szerint készült.)
Nálam nem az ajtóban, hanem az oszlopban alul, van egy kerek, műanyag dugóval lezárt lyuk. De nem gondolnám, hogy mögötte reed relé lenne, mert annak kellene mágnes "ellendarabjának" is lenni az ajtóban. De nincs. Egyébként pár régi autónál, (pl. a Fiat tempránál, de még a régi Wartburgoknál is) ott lent van valóban egy testre záró nyomógomb, ami a világítást kapcsolja. De ebben semmi sincs.
Érdeklődve várom Joe_001 válaszát, aki talán megmutatja, hol kellene keresni?
(#) Joe_001 válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Így néz ki.
(#) blasz válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Az ajtózárba,a zárszerkezetbe integrálják bele,rossz megoldás, mert macerásan cserélhető.
(#) elektrorudi válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Nekem sajnos nem működik a link.
Idézet:
„about:blank#blocked”
(#) elektrorudi válasza blasz hozzászólására (») Júl 5, 2020 /
 
Ez esetben viszont, mégiscsak elképzelhető amit írtam.
Azaz: valamelyik vezeték szigetelése megkeményedett és eltört a vezeték a nyitási pont környékén.
(#) freeJoco hozzászólása Júl 5, 2020 /
 
Megtaláltam egy leírást a csomagtér ajtó zárszerkezetéről. Valóban ott beleintegrálták a mikrokapcsolót, mely a központi zár lezárásakor aktiválódik. Ezek szerint a többi zárban is így integrálták a mikrokapcsolót. Elolvasva a kezelési utasítást abban az van, hogy bármilyen belső világítás bekapcsolva marad a központi zár aktiválását követően pár percen belül az elekltronika lekapcsolja azt. Azt tapasztaltam, hogy amennyiben a hátsó ajtót felnyitom a belső csomagtér világítás és a rendszámtábla világítás is bekapcsol. A becsukást követően azonban mindkettő tovább világít. Több perc után van amikor lekapcsol, van amikor minden lekapcsol, de ez a kettő nem. Mivel már emiatt merült az aksi ezért rátettem a töltőre. Azt tapasztatam ,hogyha a töltés során a pozitív saruról egy pillanatra leveszem a kábelt majd visszarakom akkor pár másodperc múlva mégis elalszik a két lámpa. A hirtelen feszültségimpulzuis talán egy beragadt relét ráz helyre. Már csak az a kérdés, hogy meiyiket!
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 6, 2020 /
 
Szerintem is ott lesz a galiba. Nekem a csomagtér ajtó kapcsolgatta a szélvédő fűtést. Az átvezetőben megvolt törve a kábel. Ha a kapcsolón szakadás van akkor nem kéne kapcsolnia. Illetve a kapcsolók jelei a multitimerbe futnak be, tehát ott is lehet hiba.
(#) freeJoco hozzászólása Júl 6, 2020 /
 
Csomagtér zár kiszrerelése után megtaláltam benne a mikrokapcsolót. Az rendben működik. Viszont a zárhoz a villamos csatlakozó saru és a hozzá csatlakozó vezetékek oxidáltak voltak. A hiba kijavítása után azonban még mindíg ott tartok, hogy bár a zárszerkezet jól működik,de lezárást követően mégsem kapcsolódik le a csomagtár világítás és a rendszámtábla világítás. Egyelőre a megoldás az, hogy a mikrokapcsoló érintkezőjét lekötöttem, így nincs csomagtér világítás, de legalább minden más rendben működik. Akinek van további ötlete szívesen veszem. A vezetékeket is ellenőriztem, nincs törés. Azt nem tudom, hogy hol van az az elektronika, vagy egy relé amely a zárást követően pár másodperc múlva fokozatosan halványítva végül lekapcsolja a világítást. Valószínűleg ott van a hiba. Aakinek van pontos kapcsolási rajza az aztó elektronikájáról szivesen veszem!
Még egy dolog. Amikor szétszedtem a zárat akkor egy üres csatlakozási helyet találtam benne. Ez valamilyen cserélhető alkatrész helye. (Biztosíték, reed relé, ellenállás.. ki tudja). Azu interneten láttam zár szétszereléséről videót, de ott benne volt az alkatrész, de a videó alapján sem tudtam azonosítani, hogy mi lehet.
(#) miselino52 hozzászólása Júl 8, 2020 /
 
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem, valószínűleg egyik oldalán zárlatos utánfutót rádugtam egy Opel Astra Caravánra azóta a bal hátsó helyzetjelzőm nem működik és a dugajjba is csak az egyik helyzetjelző található meg mi lehet a hiba mert még biztosítékot sem találok ami ezt felügyelné. Tud valaki tanácsot adni? Köszönöm.
(#) zolika60 válasza miselino52 hozzászólására (») Júl 8, 2020 /
 
Pedig egészen biztosan van biztosítéka. Keresd még egy kicsit. Például így. Ha nem ilyen Astrád van akkor a tiédnek megfelelőt
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2020
(#) miselino52 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 9, 2020 /
 
Úgy már kerestem, de nem csak így hanem kiszedtem a benne lévő biztosítékot átnéztem és mind jó volt benne. Valami érdekeset olvastam róla, hogy van egy elektronika ami átvizsgálja a égőket mielőtt kigyulladnak.
(#) HSzabolcs28 hozzászólása Júl 15, 2020 /
 
Sziasztok Opelesek! Ma reggel nem indult be a kocsim (Astra J 1.7 cdti), és a következő hibaüzenetet dobta ki: service theft deterrent system. Közben olyan az egész, mintha lemerült volna az akksi, de ezt alig hiszem: múlt héten mentünk vele 750 km-t. Az elektronikus kézifék kiold-behúz, gyújtás van, de indításkor max egyet fordul, és jön a hibaüzenet. Volt valakinek ilyenje? Köszönöm előre is!
(#) VIM válasza HSzabolcs28 hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
Szia! Kiveszed az akkut, feltöltöd, visszarakod és menni fog a motor. A hibaüzenet még egy darabig kiíródik de ha tünetmentesek lesznek az indítások akkor majd törlődik magától, vagy töröltesd egy hozzá való szoftverrel. Az lenne a legjobb ha a BMS szenzort ki lehetne "ütni" a programból.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
Hello! Nekem az üzenetből az jött le, hogy az immobiliser-el van valami gond.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
Szia! Persze az üzenet az azt jelenti de azért nem lehet önindítózni mert már annyira lemerült az akku a start-stop miatt, hogy a százalékos merültségi aránya elérte az önindító működésképtelenségét is.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2020
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
De ha mentek vele 750km-t, akkor hogy nincs feltöltve az aksi? Menet közben, a vége felé szűnt meg a töltés? Vagy ha nem, akkor meg hiába tölti, kuka lesz az aksi. Persze én csak morfondírozok..
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2020 /
 
A start-stop megeszi az akkut és a BMS szenzor a végén nem fogja jónak titulálni az akkut és az ECU le fogja tiltani az indítózást. A BMS szenzor az átka az egésznek. Gondolj bele egy városi közlekedésbe ahol a start-stop rendszer indítgatja a motort a lámpaváltásoknál megállt kocsiban. Ezzel nem nagyon számoltak a mérnökök amikor ezt tervezték, hogy az akku élettartama így mennyi lesz vagy mikor esik az ECU szoftverben megadott százalékos arány alá a kapacitás értéke ... vagy inkább szándékos volt az elgondolás.
(#) Georgee válasza proli007 hozzászólására (») Júl 16, 2020 /
 
Nekem 200km után 8 óra pihenés és csontig merült az akksi. Úgy kellett segítséget kérnem. Hozzáteszem 2 éves akkuról beszélek. Csere megoldotta a problémát.
(#) elektrorudi válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 16, 2020 /
 
Úgy tűnik, talán sikerült megoldanom az akku lemerülés problémát. (Nem akarom elkiabálni.)
Több, mint egy hete kicseréltem az akkumulátort. (az előzményeket látod, ha ráklikkelsz a
>> nyílra)
Eddig EXIDE akkumulátor volt benne, amit az akkumulátor specialista, mérés alapján, jónak ítélt. Most vettem bele egy LESTI akkut (ez volt a legolcsóbb, és a legközelebb). Ha mégsem az akku a probléma, akkor így bukok a legkevesebbet (gondoltam). Az előző akksiról akkor mondtam le végleg, amikor 14 órás töltés után (U=14,4V), majd egyszeri indítózás után, a feszültség 10,2V lett, és pár óra múlva, nem tudtam indítózni. Azért volt furcsa (számomra), mert ha cellazárlatos, akkor eleve 2,2V-al kevesebbnek kellett volna lennie az üresjárati feszültségnek. Nem? És egy indítózás után, hogy eshet 8-10V alá, ha előzőleg csontig töltöttem?
Szóval el kell könyvelnem magamban, hogy az akkumulátorokhoz sem értek.
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Kicsit off-nak szánom az akksi témához. Pár éve a kollégám vett egy 74Ah-s akkut, majd ahogy bekerült az autóba, az autója szóba sem állt vele. Az önindító nem tekert. Akku ki vissza az eladóhoz, eladótól a szervizbe. A szeríz a terheléses vizsgálat alapján jónak ítélte az akkut és nem tudtak mit mondani, miért nem indul az autó. Vett még egy akut, azzal viszont indult neki az autó. Nemsokkal később nekem elfáradt az akku, és mondta, ha indul vele az autóm akkor egy 5ösért vihetem. Az én autóm pöccre indult. Lett fillérekért egy akksim.
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Részben azért választottam az elektronika szakmát, mert ez tiszta, egyértelmű fizika. Nincs benne semmi ezoterikus, misztikus dolog.
Már látom, hogy tévedtem.
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Lehet, hogy magával a szenzorral van probléma vagy a testeléssel. Bővebben: Link Bővebben: Link Ilyenek írnak, hogy: Az IBS PC-kártyáján levő szoftver kiszámítja az akkumulátor „töltöttségi állapotát” és „egészségi állapotát”, és az információt a Bit Serial Data link segítségével továbbítja a DME-hez. Terhelés nélküli áram mérése: Ha a jármű nem használatban van, az IBS folyamatosan figyeli az akkumulátor kijelzőivel kapcsolatos adatokat. Az IBS-t úgy programozták, hogy „felébredjen” 14 másodpercenként, hogy frissítse a mért értékeket új mérésekkel. A mérési idő kb. 50 milliszekundum (ms). A mért adatok bekerülnek az IBS memóriába a kimeneti áram figyelésére. Amikor a motort újraindítják, a DME / DDE kiolvassa a terhelési áram görbéjét. A meghatározott terhelési áramgörbétől való eltérés esetén bejegyzés kerül a DME / DDE hibamemóriába. A fő gyártmányokba ezeken a számokon található meg, melyik IBS szenzor lett beépítve. Bővebben: Link
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Minden szakmában vannak olyan dolgok amiket nehéz/nem lehet megmagyarázni
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Júl 17, 2020 /
 
Ki gondolta volna, hogy visszasírom még Wartburgomat!? Most nem jópofizni akarok, meg "savanyú a szőlő", halál komolyan mondom.
Nem tudnak meggyőzni róla, hogy ennek értelme van. Ettől semmivel nem lesz jobb az autó. Se üzembiztosság, se fogyasztás, se kényelem szempontjából.
A Wartburgjaimmal tizen-akárhány év alatt nem volt összesen annyi probléma, mint az Opel Astrával két év alatt. Nem viccelek, komolyan.
Következő: »»   110 / 113
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem