Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   277 / 298
(#) Bakman válasza hzsiga hozzászólására (») Jan 9, 2021 /
 
Mitől javult meg?
(#) hg6dab válasza hzsiga hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
A harmadik vezeték a motor tiltáshoz kell, ne lehessen töltés közben elindítani.
(#) Baliné Anna hozzászólása Jan 11, 2021 /
 
forex-t127-12v-7aA-akkumulator-tolto
Kicseréltem a biztosítékot, de nem működik, csak egy piros fényjelző világít.
Köszi, ha segítetek.
(#) Gafly válasza Baliné Anna hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Határozd meg pontosan a
Idézet:
„de nem működik”
fogalmát.
Én ennyiből, sok okosat (jó, másból sem), nem tudok mondani.
(#) nedudgi válasza Gafly hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
A folyamatos piros emlékeim szerint rossz, vagy mélykisütött akkumulátort jelent.
(#) ferci válasza Baliné Anna hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Szia!
Mitől ment tönkre? Helytelen akkutöltés, vagy nem tudod?
Egy nagy, erős és lapos papírdobozban próbáld szétszedni - a csavarok se vesszenek el.
Amennyire kihúzható vagy szétbontható, pár közeli fotót tegyél fel, hátha látható égésnyom vagy hasonló.
A kábelek valószínűleg rövidek az előlap és a hűtőborda között, amin a teljesítmény félvezetők vannak.
(#) VIM válasza Baliné Anna hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Szia! A kábel sarukat remélhetőleg jól csatlakoztattad, mert ellenkező esetben a biztosíték akkor is kiolvad ha a töltő nincs bekapcsolva. A másik dolog a maximális töltőfeszültség beállítás az ne a 14.8 voltos állás legyen ha gk. akkumulátort töltesz vele, mert nem biztos, hogy az üvegszálas konstrukció van a kocsiban. Ha mégis akkor az a piros led világítani fog. Az is lehet, hogy olyan mértékben le van merülve az akku, hogy nem indul meg a töltés emiatt. Hagyományos töltővel lehet próbálkozni amiben nem figyeli elektronika az akku feszültségét.
(#) Laslie válasza proli007 hozzászólására (») Jan 11, 2021 / 1
 
Szia!
Elkészültem az ACCU-GR4 beépítésével. Nem találtam hibát a bekötésben, az a része látszólag jó lett. A referenciát 2 század különbséggel sikerült beállítanom. (Ref: 3.98V, UM: 3.96V)
Rátettem egy autó akkut. A kapcsain 12,6V-ot mértem. Megnyomtam a zöld gombot (elkezdett világítani a piros LED), majd kis idő elteltével hallottam a relét kapcsolni. Egy pillanatra megmozdult az Amper mérő, aztán már kapcsolt is a relé és kialudt a piros LED és elkezdett világítani a zöld LED.
Ennek így kell működnie ilyen akku esetén? Nekem kicsit furcsa ez így. Vagy ezt az akkut már úgy értékeli, hogy fel van töltve? Nem kellene tovább engednie a töltést? Sajnos másik akkum nincs így nem tudom kipróbálni egy lemerült akkuval.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2021
(#) Inhouse válasza Laslie hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Mérd meg, hogy mekkora feszültségnél kapcsol le! A 12,6V egy feltöltött akku, ez egy 11A-es töltő, simán lehet, hogy hamar eléri a limitet. Az autóban, ha beindítottad, azonnal 14,xV lesz az akkun, 60-80-100A-es generátorral. Persze egy gyengélkedő akku jele is lehet, ha hamar felszalad a feszültség.
(#) proli007 válasza Laslie hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Hello! Remélhetőleg az UM feszültségét a következőképpen állítottad be.
- A töltőt nem kell a hálózatra kapcsolni.
- Az Aki helyett a töltőre egy tápegységet kell kötni, melyen 14,5V van beállítva.
- Így kell az UM ponton az Uref feszültségét beállítani.
- Majd a tápot 12V-ra leszabályozva, megnyomni a Be gombot. Erre a relé meghúz.
- A feszültséget lassan 14.5V-ra emelve a relé elejt.
- Ha ez így működik, jöhet az akkumulátor töltése.

Ha a töltő az indítás után gyorsan lekapcsol, akkor a következők lehetnek.
- Az aksi már fel van töltve.
- Gyenge ez akkumulátor, belsőellenállása túl nagy, így a töltőáram hatására hamar felemelkedik a töltési végfeszültségre.
- A töltő töltőáramához képest kicsi az aksi kapacitása. Tehát vagy tropa aksit próbálunk tölteni, vagy pld. egy motor vagy zselés aksit.

Alapvetően ezek fordulhatnak elő. Probléma lehet akkor is, ha egy "részegségre hajlamos" aksit próbálunk feltölteni. Mert ennek a kapocsfeszültsége kezdetben hirtelen felemelkedik, majd később kezdi el csak "felvenni a töltőáramot". Ennek töltését (vagy kis kapacitású aksi töltését) Úgy lehet megoldani, ha kezdetben (vagy a töltés során) egy megfelelő teljesítményű izzót kötünk sorba az aksival és így kötjük a töltőre. A lámpán eső feszültségesés nem befolyásolja a feszültség ellenőrzését, mert a védelem mindig akkor ellenőrzi az aksi feszültségét, mikor nincs töltőáram. Tehát a töltőáram által létrejött feszültség emelkedés, nem befolyásolja a mérést.
(#) Joe_001 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Sziasztok!
Mondjuk egy zselésakksinál arra is kell figyelni, hogy a töltőfesz ne menjen 14,1 fölé, mert a pezsgés az akkut hazavágja.
(#) Laslie válasza proli007 hozzászólására (») Jan 12, 2021 /
 
Szia!
Köszönöm a leírást. Sikerült beállítanom ez alapján, a két feszültség érték megegyezik.
Kipróbálni még nem tudtam, mivel ami akksim van az ugye elvileg fel van már töltve (12,6V-ot lehet mérni a kapcsain). Megpróbálok szerezni egy kicsit lemerült akksit.
Köszönöm még egyszer.
(#) Lacika71 válasza Laslie hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Csak találsz valahol egy izzót, hogy tudjál meríteni a meglévő akkun.
Akár bekötve is mutatja, hogy a töltés megfelelő-e.
Mármint rá kéne kötni az akkura az égőt bekapcsolt állapotban és mérni, hogy mi történik.
(#) elektrorudi hozzászólása Jan 13, 2021 /
 
Sziasztok!
Ez egy figyelemfelhívó írás. Ha a moderátorok törlik, esetleg figyelmeztetést kapok, vagy még súlyosabbat, hát lelkük rajta.
Tegnap gyorsan kellett egy akkutöltő, mert a régi tönkrement. Elmentem a BAUHAUS-ba és vettem egy szimpatikusnak tűnőt. A kapcsolóüzemű, processzoros, "rossz akku letiltó", készülék szóba sem jöhetett. Hagyományos transzformátorost akartam venni. A döntésem átgondolt volt.
Az akkumulátorom 3 hónapos. Az autóm Astra H, ami álltában, pár nap alatt lemeríti az akkumulátort.
A töltőt rákapcsoltam az akkura. 3 óra múlva, a töltésjelző mutatója 25%-on állt, ami elvileg 75%-os töltöttségnek felel meg. Kíváncsi voltam, hány volt van az akku kapcsain. Rámértem. 16,7V-ot mértem. Megmértem további két műszerrel is, mert nem akartam hinni a szememnek.
Odafüleltem, mert valami erős zajt hallottam az akku felöl. Annyira pezsgett, hogy szinte forrt!
Rátettem a töltőt egy másik akkura is, mert lehet, hogy az akku rossz (gondoltam). A jelenség megismétlődött. Ezek után, szétszedtem a csodatöltőt, mert erősen kíváncsi voltam a szabályzó elektronikájára.
Az alábbi képeken látszik, hogy mi van leírásában illetve mi van benne?
Ez most minek minősül? Gigantikus átb@... verésnek, a vásárlók szándékos megtévesztésének, esetleg én vagyok a hunyó, mert kiírtam a cég nevét, ahonnét vettem? Hitelrontó vagyok? Esetleg nekem kellene fellépnem, a fogyasztóvédelemnél, mit javasoltok? Nyilvánvaló, hogy itt nem egy hibás készülékről van szó, amit cserével vagy visszafizetéssel orvosolni lehetne.
Ezt a leírást ajánlom mindenki figyelmébe, aki ilyet akar venni. Szerintem egy zárt akku akár fel is robbanhat a túltöltéstől, de minimum tönkre megy. A készülék használatából adódó kárt nem lehet előre felbecsülni.
(#) Doky586 válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Nincs ezzel a töltővel semmi gond. Csak kell bele építeni egy relés lekapcsolót ami 14,4V-nál lekapcsolja. A kijelzője nem feszültséget hanem áramerősséget jelez, ez megtévesztő lehet. Nagyon lemerült aksit ne tölts vele hosszabb ideig szobahőmérsékleten mert leég a trafója (az egyúttal az áramlimiter benne).
(#) Doky586 válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
(#) vision61 válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 2
 
Szia!
Már hogyne lenne! A leírása alapján, ez egy automata töltő lenne, amire a jóhiszemű felhasználó rábízhatja a lemerült akku töltését. Ez enyhén szólva is átverés, a vevő megtévesztése, ahogyan ezt elektrorudi is írta.
Utólag a felhasználó tegye alkalmassá a feladatra? Akkor ennyi erővel építhetne egyet saját magának.

Én visszavinném, nem tudom ebben az áruházban mi az eljárás, több helyen is a blokk ellenében minden magyarázat nélkül visszaveszik az árut.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2021
(#) pucuka válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Idézet:
„A döntésem átgondolt volt”

Hát, nem.
Nem automata töltőt vettél saját bevallásod szerint is, oda kellett volna figyelned, mert az ilyesmi töltőknél, az odafigyelés a processzor. A módszer az egyszerűsége miatt is "ezer éve" használatos.
(#) Bakman válasza pucuka hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Mindettől függetlenül ez egy veszélyes eszköz. A fogyasztóvédelemnél lehet jelezni a problémát, azok megvizsgálják a készüléket és jó eséllyel meg is tiltják a forgalmazását. Aztán kerül rá másik matrica és mehet minden tovább.
(#) pucuka válasza Bakman hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Az meglehet, (nem is tudom hogyan lehetett forgalomba hozni) csak arra kívántam reagálni, hogy egy szakember döntése átgondolt volt, és mégsem nézte meg, hogy mit vesz.
(#) Doky586 válasza vision61 hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 1
 
Idézet:
„ennyi erővel építhetne egyet saját magának.”
Jó ötlet..
(#) fecameca hozzászólása Jan 13, 2021 /
 
A dobozán semmi nem utal arra, hogy automata töltő lenne. A leírást meg ugyanazt szokták mellékelni sok hasonló készülékhez. Nem tudjuk, mennyibe került? Ha rendesek a kereskedők, az árán vásárolhatsz valami mást. A megtévesztő használati utasítást lehetne bemutatni esetleg a fogyasztóvédelemnek.
(#) Ge Lee hozzászólása Jan 13, 2021 /
 
Ezek a töltők "tökéletesek", ha nincs túlméretezve a szekunder feszültség. Vagy 45 éve használunk ilyen töltőt, annyi a különbség hogy abban nem diódák vannak hanem még szelén.
Lehet ott más gond is, ugyanis a 16,7V enyhén szólva is képtelenség egy jó akkunál, mert nem vesz fel annyi áramot hogy eddig emelkedjen a feszültsége, ahhoz vagy másfél nap megszakítás nélküli töltés kellene.
Az én akkumat is töltögetni kell, mivel október végén volt elindítva utoljára, és fogyasztó az van benne dögivel, nem olyan mint a zsigulátor, hogy leveszem a gyújtást és megszűnik mindennemű fogyasztás. Úgy kb. 3 hetente töltöm, és kel neki 6 óra töltés, hogy a 12,1V-ra esett akku visszaálljon 12,6V-ra. És még olyankor sincs kész teljesen, mert a lakatfogóval mérve még mindig folyik 0,6-0,7A áram.
Annak a töltőnek meg kellene mérni a szekunderét, és kellene letekerni belőle, mert ugye a csúcsfesz a lényeg, nem az effektív. Mondjuk ettől függetlenül nem szép a gyártótól a végeredmény.
(#) elektrorudi hozzászólása Jan 13, 2021 /
 
Látom, többféle vélemény is van a fórumon. Ez természetes. Az egyik szerint hülye vagyok, mert nem nézem meg mit veszek, a másik szerint nem kellene olyan terméket forgalmazni, ami az átlagos felhasználót feltételezve baleset veszélyes. A célom a segítségnyújtás lett volna annak, aki hasonló készüléket szeretne vásárolni, bármi okból.
Nem védekezés okán, de egy pár dolgot azért pontosítanék, a saját szemszögemből:

1. A műszerének működésével tisztában vagyok. Szerintem ezt világosan leírtam, amikor a 25% és 75% jelentését említettem.

2. Úgy gondolom, az az automata töltő, ami a feltöltött akku esetén lekapcsol vagy legalábbis korlátozza a töltést úgy, hogy ne okozzon túltöltést. A mikroprocesszoros töltőt "intelligens" töltőnek nevezik, és különböző paraméterek figyelembe vételével szabályozza a töltőáramot / feszültséget. Fogalomzavar.

3. A használati utasítása nem "hasonló készülékekhez" készült, hanem éppen ehhez, aminek a száma Art. 28107. Ez a szám szerepel a leírás papírján is, a dobozon is és a készüléken is! Nem tudom, az ellenkező állításnak mi az alapja? Ezt olvastam el, mielőtt megvettem!
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 2
 
Régebben ezek a trafós töltők még úgy voltak tekerve, hogy amikor már alig folyt áram, vagy lement 0-ra, akkor éppen 14,4V-ot adott le. Túltöltés nem volt. Aztán átálltak erre a megoldásra, simán 16V fölé mennek, ez is és a LED-es társa is. Én is találkoztam, olyan példánnyal, amiben ez az automata töltős leírás volt sajnos.
Bármilyen akkut fel lehet húzni 16V-ra, nem kell rossz legyen. Pont az a baj, hogy már nem vesz fel áramot, vagy alig és nem terheli be a töltőt, ezért felszalad a feszültség.
Ráadásul ez az a kialakítás, ahol alul jönnek ki a vezetékek, tőben törik majd a szigetelés. A törésnél majd zárlat lesz és jó esetben elhiccen, rosszabb esetben előtte felgyújt valamit.
(#) szs válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 1
 
Igen, ez simán átverés.
Én is elolvastam volna a papírját, és mivel azt állítják, hogy akkukímélő módon, túltöltést megakadályozva, hát én is elhinném, hogy tényleg azt és úgy.
Nem kell itt azt mondani, hogy mit vártál, meg hpgy így szokták, -nem, nem így szokták, akik nem becsapnak.
Vannak olyan töltök, amik ilyenmód kell működjenek, de ha azokra nem írják rá, hogy különbül teszik, akkor úgy is jó. De ez átverés.
Én a helyedben nemcsak visszavinném (és vissza a pénzt), hanem a fogyasztóvédelmi hatóságnak is elküldeném a fényképeket, külön kiemelve a használatin levő hazugságot.
Személyes hasznod abból nem lesz, mert a fogyasztóvédelmi hatóság nem dönt ilyen vevő-kereskedő vitát, de bírságol, ha van miért. És ezzel talán eljutunk odáig, hogy a kereskedő odafigyel ezután, mit árul, vagy kiveszi a megtévesztő használatit, vagy visszaadja annak, aki odavitte. Hogy másokat már ilyent ilyen hazudozással ne tudjanak megvezetni a későbbiekben.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2021
(#) elektrorudi válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Közben megjavítottam a régi töltőmet is. Az egyik dióda felrobbant benne, a másik zárlatos lett.
Ha már szétszedtem, mértem egyet. A mérést Voltcraft M-4660M műszerrel végeztem (thrue RMS)
- A megjavított töltőben a szekunder feszültség terheletlenül = 12,11VAC
- A szóban forgó új töltőben a szekunder feszültség terheletlenül = 15,64VAC
No comment.

Még annyit, hogy ugye a szelén egyenirányítónak más a karakterisztikája, mint a szilícium diódának(?). Sajnos nem találtam meg sehol a szelén e.i. karakterisztikáját, pedig érdekes lehet.

IMG_1246.JPG
    
(#) Ge Lee válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
A régiek úgy voltak tekerve (a miénk is), hogy volt 3 leágazása a szekundernek, azaz összesen 4 állása van a kimenő fesznek amit egy 4 állású kapcsolóval lehet kapcsolni. Meg kis trafó van benne, egyrészt mert egyébként sem tud 5-6A-nél többet, másrészt egy ekkora trafónak van olyan belső ellenállása, hogy terheléskor durván ejti a feszültségét. A szekunder pedig a csúcsfeszre van méretezve, mert az akku is olyan mint az elkó, a szinuszhullám csúcsára töltődik. A szelén meg azért volt jobb mint a dióda, mert annak is nagyobb ellenállása van, valamint lehetett a működést "szikroszkóppal" ellenőrizni. A diódást nem lehet, mert egyből elfröccsen a dióda a zárlati áramtól.
Az előnye ezeknek a töltőknek a hátránya is volt, nem lehetett velük gyorstölteni, mert nem tudtak 20-30A-t az akkuba pumpálni, hiába vette volna az fel.
Ahol dugalj közelében áll az autó oda a legegyszerűbb egy áramkorlátos csepptöltőt tenni, beállítani 12,8V-ra a feszt, és az akár napokig az akkun lehet.
(#) szs válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 2
 
Idézet:
„ beállítani 12,8V-ra”

12,8-on soha nem lesz feltöltve az akku.
Nem véletlen tartják a kocsik 14-14,4 körül. Az az akku van nagyjából (tényleg csak nagyjából) töltve, és akkor fog nagyjából 1-másfél hét múlva 12,6-on lenni.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2021
(#) bbb válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 13, 2021 / 1
 
Látom Bottari "márkát" vettél... Ez az olasznak mondott kínai gyártású ipari hulladék fedőneve, de legalább olcsó, viszont tűzveszélyes is
Én h7 izzót vettem ilyen fedőnévvel, örülök, hogy az autó nem gyulladt ki, lásd a csatolt képeket. Igen, az izzó üvege megolvadt. Ebből annyit vettem észre, hogy egyszer csak nem világított (egy hónapig se volt a kocsiban), kicseréltem, majd egy héten belül kiégett a következő és haloványan, de világított a másik oldal. Szóval a 4-ből 1 még haloványan pislákolt, mikor kivettem az autóból, s szerencsém volt, hogy az a hőmennyiség, ami az üveget ilyen szépen gömbformára alakította, nem alakította át a fényszórómat lángszóróvá.
Következő: »»   277 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem