Fórum témák
» Több friss téma |
És nem reagál semmire..szóval 6 bar a max.neki..
A 6 Bar sok mindenre elég ám . Főleg , ha gyorsan termel .
A skála szerint az 7 bar lenne. A Diff-et kisebbre kell állítani. 1, legfeljebb 1,5-re.
A diff az mi pontosan?Talán ha mondjuk 0.5-1 bar-t visszaesik a nyomás, akkor újra termel?Tehát hamarabb bekapcsol a kompresszor, ha kisebb értékre van állítva a DIFF?De lehet rosszúl gondolom.
Tudom, hogy a 6 bar az jó lehet dolgokra, de pl.egy tök egyszerű légkulcs már nem dolgozik vele?
A diff az a hiszterézis, azaz a ki- és bekapcsolás közötti különbség. Ha nem elég a légkulcshoz, cserélni kell a nyomáskapcsolót meg a tartályt. No meg a kompresszort.
Félre a tréfával! A kompresszorod bőven elég sok mindenre, csak kissé lassú. Ha gyakran használod a légkulcsot, kellene mellé még egy tartály, hogy lassabban csökkenjen a nyomás. Ha a tartály(ok) bírják, a nyomáskapcsolót nagyobbra kell cserélni.
Sziasztok! Egy Metabo classic air255.ös kompresszorról lenne szó.Egyik napról a másikra nem indult be csak búgott. Kicseréltem a kondenzátorját egy vadi újra ami gyárilag egy 450V 30µF-os üzemi volt. De el sem indult vele, vagy csak ritkán, ezután kicseréltem egy 50µF-osra, azzal indul és megy is folyamatosan de nem úgy, mint ahogy egy egészséges motornak menni kellene. Van valakinek valami ötlete hogy mitől van ez a jelenség, javítható esetleg vagy kuka? Válaszokat előre is köszi!! Üdv
A tehermentesítő szelep működik benne?
Ha az 50 µF-os kondival járatom bírja hosszú távon , vagy megsül a motor??
Próbáld ki, hogy mennyire melegszik. Ha nem forrósodik fel akkor bírni fogja.
A gyári kondija ugyebár 30 µF-os volt az 1500 wattos motorhoz. Ha 100 wattonként 5 µF-al számolom akkor az több mint a duplája. Megértné kipróbálni/ üzemelni egy akkora kondival a kompresszort vagy hazavágná az egészet?
Szia! Milyen indítású ez a motor a kompresszoron? Relés vagy röpsúlyos a kondenzátor kapcsolása? Vagy állandó üzemi kondenzátoros és tehermentesen van indítva? A tehermentes állapotban a motor ventillátor felőli végén ha le van véve annak burkolata, mennyire lehet kézi erővel elforgatni a tengelyt?
Ez egy gyári metabo , visszacsapó szeleppel van tehermentesítve , illetve a hengerfejben. A tengely végét simán lehet forgatni.Eléggé feladta a leckét...
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Sziasztok!
Van egy defém kompresszorom , töltés közben furcsa, zörgős hang jön magasabb nyomáson ,olyan 5,5 -6 bar között kezdi el csinálni , és már akkor mikor bemelegedett. Arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne újra csapágyazni, illetve ellenőrizni a szelepeket is. Ebbe kérnék segítséget, hogyan mit kezdjek leszedni ,szétszedni. Illetve hogy mire figyeljek oda szétszerelésnél , és mik azok a dolgok amiket mindenképp nézzek át. Válaszotokat előre is köszönöm !
Sziasztok! Van egy Black tipusú 2,8KW-os, 24l kompresszorom minimális üzemórával, de egyszer csak leállt, és azóta nem indul, csak búg a motor, kondit néztem, másikkal is csak búg, mi lehet a hiba? Egyáltalán nem szorul!
Előre is köszönöm!
A motor tekercseinek ellenállását kellene megmérni...pontosabban a segédfázis tekercsét.
Egyenlőre nem szedtem szét komolyabban, lehúztam a kondi érintkezőit, ott mérve szakadás, ha pedig az egyik mérő vezetéket a villásdugóra teszem, a másikat a kondi lehúzott csatlakozóira, akkor az egyiken kb. 9 Ohm, a másikon semmi!
Ui: Van a tekercsen hátul egy hőbiztosíték, de nem lehet hozzá férni! A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
Ha a nyomáskapcsolót bekapcsolva mérted...akkor a "semmi" az gyanús (szakadt). A villásdugón is méred a 9 ohmot? A 2,8kW-hoz tartozhat ilyen ellenállású főtekercs...?
Igen, ott is mérem!
Erre nem tudok választ adni, ilyen szinten sajnos nem értek hozzá! Mindenestre égett szaga egyáltalán nem volt (nemis lehetett, hiszen nem ment sokat) Es a tekercsek sem feketék, de még csak elsincsenek színeződve, de csatolok képet, hogy miről is van szó!
A villásdugón is 9 ohmot mértél? Én egy működő 1,5kW-os kompresszor villásdugóján 3,2 ohmot mérek...(ha jó a műszerem)
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
Itt a multiméter csak arra jó, hogy szakadás, vagy nem, sajnos nem túl pontos, a mérővezeték is 2-4 Ohm között ugrál összezárva.. A másik multiméterem meg nincs itthon!
De egy biztos, ha a kondit lehúzom is ugyanúgy búg! (másodpercekre dugtam be csak) Nekem a hőbiztosíték a gyanús.. mert ennyi idő alatt tényleg nem éghetett le..
Kimértem a hőbiztosítékot (tűvel megszúrtam a kábelét) jónak tűnik, így eléggé tanácstalan vagyok.
Ha rajta a kondi ha nincs, búg, viszont egy minimálisat rándul kondival, lehet, hogy mégis megszorult? Megpróbálom majd a henger részt szét szedni, hátha látok valamit..
Megvan a hiba, miután szétszedtem a hengert, és ezután is nehezen forgott a tengely, illetve csak rasegitessel indult tovább bontottam, es kiderült a motorban lévő mindkét csapágy szorul, es darál, amit csak azért nem értek, mert ez egy ujkent eladott termék volt.. lényegtelen, holnap kicserélem a csapágyakat, es jo lesz.
Köszönöm a segítséget!
Én ezen egyáltalán nem lepődök meg. Évek óta, ha csapágyat veszek, első dolgom, hogy porvédő ki és afok neki zsírt. Gyárilag egy tűhegynyi zsír van csak bennük. Nem csoda, hogy megadja magát. És ez a márkás csapágyakra is igaz. Az utóbbi öt évben egy olyan csapágy volt, amibe nem kellett zsírt tennem. Na azon már meglepődtem.
Úgyhogy ha meg nem raktad össze, finoman vedd ki az új csapágy porvédőjét és kenjél bele, csak utána építsd be.
Márkás csapágyakban nem spórolnak sem a kenőanyag mennyiségével, sem a minőségével. Ha a csapágy mindkét oldalon zárt, akkor élettartamra szóló kenőanyaggal van ellátva, utánkenésére nincs gyárilag sem ajánlás, sem kialakított lehetőség. Az, hogy Te kiszeded a porvédőt, megtömöd, majd visszailleszted, (ahogy sikerül), nem fog javítani a futásteljesítményén, sőt a túl sok kenőanyag hajlamos a gördülőelemeket fékezni,megállítani, és a súrlódás miattí fokozott kopás következtében idő előtt tönkremegy az amúgy minőségi csapágy is...
Az üzem közbeni kenést igénylő csapágyaknál ki van alakítva a lehetősége, (külső paláston furat), illetve lineáris rendszereknél zsírzószem,stb. A leírtak csak elviekben vonatkoznak a kínai kilóra mért bizonytalan anyagminőségű, tűrésű occsóé árusított darabokra.
Legyen igazad, de a gyakorlat nem ezt igazolja. Mezőgazdaság a fő profil, mellette kis autószerelés. Hidd el nem rosszból írtam amit. Csak márkás csapágyat használunk, de egyetlenegy Fagot zártam úgy vissza, hogy nem kellett bele zsír. A fém potvédőset nem tudod úgy visszatenni, hogy jó legyen, a műanyagot simán. A fémmel úgy szoktuk, hogy ha mód és lehetőség van rá, a nyitott oldal legyen zárt helyen, ahol kevésbé éri a kosz. Ha nincs errre mód, akkor persze úgy megy be ahogy a boltba adták. Na azt lehet is cserélni egy idő után.
De mindenkinek lelke rajta, hogy csinálja. Nekem ez vált be És nem tömöm agyon, csak annyit teszek bele, amit a gyár kispórolt. Idézet: „A fémmel úgy szoktuk, hogy ha mód és lehetőség van rá, a nyitott oldal legyen zárt helyen, ahol kevésbé éri a kosz.” Gyárilag egyoldali porvédelemmel ellátott csapágynál evidens a külső kenés, ez meg kell legyen oldva a csapágyházban - erre nem érdemes szót pazarolni. Kétoldalon zárt csapágy - ahogy előzőekben írtam, élettartam kenéssel van ellátva. Felülbírálni az SKF, FAG, stb mérnökeit lehet, de ez csak sufnigyakorlat. Sem a pormentes környezet, sem a kenőzsír megfelelősége sem biztos, hogy megvan, szóval ilyenre kár időt pazarolni. Utoljára egy taliga nyitott csapágyait zsíroztam, na annak mindegy volt. Idézet: „Utoljára egy taliga nyitott csapágyait zsíroztam, na annak mindegy volt.” Az nem úgy van, minőségbiztositási okból volt olyan, és direkt elrontottad. Idézet: „A munkás építkezésen bemegy a műszakvezetőhöz: - Főnök, nyikorog a talicska, meg kellene zsírozni. - Aztán hogy nyikorog az a talicska? - Há így: nyik... nyik... nyik... nyik... - Ki van rúgva! - De miért? - Mert így kellene nyikorognia: nyik-nyik-nyik-nyik” A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2021
Üdv a csapatnak! remélem jó helyen kérdezek. Lehetőségem nyílna egy kompresszor vásárlására. Kép csatolva. Kérdésem, milyen típus ez, ismeri-e valaki, lehet-még alkatrészt kapni hozzá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |