Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Infrasorompóval vezérelt digitális stopperóra
Lapozás: OK   1 / 3
(#) bodipityu11 hozzászólása Máj 20, 2006 /
 
Helló!
Fizika tanár vagyok, mozgástani kísérletekhez használom az infrasorompóval vezérelt digitális stopperórát. Tud-e valaki megoldást arra, hogy az egészet PC-én tegyem láthatóvá (USB-én). Gondolok itt a stopperóra kijelzésére, az adatok táblázatban és grafikonon való megjelenítésére.
Köszi!!!
(#) eSDi válasza bodipityu11 hozzászólására (») Máj 21, 2006 / 4
 
Tiszteletem!

Konkrét kapcsolást nem tudok mutatni, de én egy mikrovezérlő + RTC(Real Time Clock)-re lecserélném az stoppert. Az infra sorompó pedig a mikrovezérlő egy megszakítás bemenetére kötném. Ha a megszakítás bekövetkezik akkor a mikrovezérlő kiolvasná az RTC-ből a pontosan eltelt időt és elküldené a PC-nek. Vagy ha utólagos kiértékelés szükséges akkor az eredményeket eltárolná egy külső vagy a belső EEPROM-ban.

Az USB-ről csak annyit, hogy van olyan mikrovezérlő amibe van az USB port is de elég bonyolult programozni, helyette FT232BM/RL USB->RS232 konverter IC-vel lehetne megoldani ez a PC-n egy virtuális soros portot hoz létre, de mégis USB portra csatlakozik. És a mikrovezérlő felé normás soros portként üzemel.

PC-n lévő programot meg lehetne írni Visual BASIC-ben, mert ezzel elég könnyű grafikonokat és táblázatokat készíteni, és mégis egy külön program lenne és nem pedig az exel BASIC-es környezete.

További szép napot.
(#) Tomee válasza eSDi hozzászólására (») Jún 6, 2006 /
 
Totyik halmok rengetegében élünk és ezért teszem fel a kérdésemet itt, mert szerintem ez pont a témába vág.
Tudtok ajánlani valami nagyon zavar türő RTC-t? Esetleg olyat amiben benne van a back up aksi is?
Köszönettel: tomee
(#) totti91 hozzászólása Feb 25, 2008 /