Fórum témák
» Több friss téma |
Önindító, kulcs fordításnál a bendixet hallod kattanni ahogy behúz. Kezdő koromba lefulladtam a délutáni csúcsban a kereszteződésben. Pont akkor nem volt hajlandó tekerni. Ha 5. sebességbe teszed ráadod a gyújtást kiszálsz és megtolod pár centit akkor előfordulhat, hogy annyit fordít az indítón, hogy elkapja.
K-nak nem ismerem a kijelzőjét, illetve a tudását. Én a navi miatt androidra váltottam a Chevibe (J Astra tesója). 60-ból megvolt és nem bántam meg.
Üdv, nemrég cseréltem gyújtáskapcsoló zárbetétet egy 1.4-es opel astra g-ben, és nem jutott eszembe, hogy a chipet átrakjam az új kulcsba, amitől valszeg az indítás letiltódott. Ilyenkor létezik az, hogy később hiába rakom át a chipet, akkor se engedjen indítani a vezérlés?
Szia. Megbontottam (még most jutottam oda, igaz, csak a hátsó küszöbborításnál), de a kábelezés a bal oldali küszöbborítás alatt fut végig. Egy vastag, feltehetőleg 2-es vagy 2.5-ös MKH zöld vezeték az ablakfűtés "tápja". Esetleg közben lehetséges "ajtóátvezetés"?
Az ajtóátvezetés a zsanér melletti gumiharmonikában kell lenni. De én már megnézni nem tudom, mert anno egy szarvas leamortizálta a gépet.
A vezetéktörést nem minden esetben fogod látni. A korából ítélve a sok nyitogatástól, nyári meleg, téli hidegtől bőven volt ideje elfáradni. Nekem is hasonló volt. Az átmenő köteget a tetőnél illetve a csomagtartónál a gumharangtól 10-15 centire érdemes elvágni és új szakaszt behúzni. Máshol nem nagyon tud megtörni, max elégni a vezeték, de ott már a biztosítéknak kell tennie a dolgát. "Műszerrel mérve sípol". Nem írtad le, hogy mi sípol mihez képest. A fűtőszálak két végpontja, vagy a relé és a közte húzódó két vezeték. Ha a fűtőszálakon mértél szakadást, akkor sípolni is fog a vezetéktől függetlenül. Ha ráadod a fűtést, akkor a fűtőszálak közt a kapcsokon közel 14V-ot kell mérned járó motornál, ha ez nincs meg akkor a vezeték a hunyó valahol.
Mérhetsz úgy is, hogy álló motornál szakadás vizsgálat a kocsi testpontjához képest, lehetőleg ne az ajtóban, hanem az utastér környékén keress testet. A test pont és a fűtőszál - között sípolnia kell a multiméternek, a test és a + között már ellenállást kell mutatnia. Ha a kettő közül egy feltétel teljesül, akkor a minusz "oké"(lehet hibás, pl ha nyitogatod az ajtót és hol van kontakt, hol nincs), ezután fűtés bekapcs, a kocsi test és a fűtőszál - között valamennyi feszt mérned kell (nem sokat, mert esik a fűtőszálon a feszültség, de nem is nullát) Illetve a test és a + között jelen esetben 12V körül (függ az akksi töltöttségétől, illetve jelen esetben nem jár a motorunk). Ha a test és a + között nincs meg a 12V akkor a + kábel a ludas. Érdemes párszor kinyitni az ajtót és bezárni, hátha akkor mutat életjelet. Én fogtam és inkább cseréltem a kábelt, nem méregettem. Bár nálam egyértelmű volt a törés.
Szerintem ha látja az immo chipet elvileg akkor indítania kell. Függetlenül attól, hogy előtte "szabotázs" történt. Nem indul?
Végül autóvillamosságinál kiderült, hogy le volt tiltva az indítás, így azt ott megoldották.
Most már csak a hátsó ablaktörlő nem akar valamiért működni. A relé kattog, de hiába cseréltem ki az ablaktörlő motort, most sem működik. Jó lenne tudni, hogy mi a 3 betáp vezeték funkciója, gondolom a barna a negatív(test), de azon kívül van egy kék meg egy lila-fekete. Feszültséget nem sikerült mérni, akármilyen kombinációban is próbálgattam, meg a próbalámpa sem világított.
Szia! Ha a fekete/lila vezetéken nincs "+" akkor a biztosíték nem ad át vagy kiégett (F31). Ez a szál a direkt szál ami a gyk.-n keresztül át a 20A-os biztosítékon kap a reléje és maga az ablaktörlő motor érintkezője. A kék szálat kapcsolgatja a reléje és a barna a negatívja a motornak. Az utastéri biztosíték táblán jobbról a második oszlop középső biztosíték tartozik hozzá ha az 20A-os.
Köszi, érdekes, a 31-est lenyitható tető biztosítéknak ír a táblázat, de majd megnézem. Jó lenne, ha csak ennyi lenne a baja, mindenesetre korábban az ablaktörlő motor és a relé csere nem vezetett eredményre.
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne. F astra 1.7 isuzu motornál üzemszerű állapot, hogy rohadt sokáig izzítanak a gyertyák?Hideg indításnál 2-3 másodpercig megy az izzítás 80A lakatfogóval mérve utánna még 40A az áramfelvétele a gyertyáknak. Olyan infót találtam, hogy 55c°-os vízhőfokig van még izzítás, hogy szépen járjon a motor. Ez igaz? Mikor a vízhőfok mutató elhagyja a kék tartományt az óracsoporton akkor esik le az izzítógyertyák áramfelvétele 0A-ra
Az öreg dízeleknél ez nem szokatlan.
Üdv, néhány hete az 1.4-es Opel Atra G azt csinálja, hogy ha fölkapcsolom a fényszórót, kialszik, vagy csak nagyon haloványan világít a műszerfal világítás, nem tudjátok, mitől lehet ez?
Letoltad a fényerőszabályzót a baloldalon a kapcsoló mellett .
Tényleg, köszi, szerencsére csak ez volt a probléma.
Üdv.
Van egy g astra 1.8 eco motoros autó. Sajnos néha ingadozik az alapjárat hidegen és melegen is. Beleremeg az egész autó mikor a piros lámpánál megállok és a fordulat kb 500 ig leesik. Mielőtt még elvinném "szerelőhöz" szeretném diagnosztizálni egy kicsit. Ha jól tudom ezekben a kocsikban van egr szelep. Viszont mivelhogy nemrég van a tulajdonomban még nem tudom hogy hol is lehet pontosan. A tervem az hogy szépen lehúzom róla az elektromos vezetéket egy időre és ha megszűnik a hiba akkor tudni fogom hogy az egr és környéke szorul pucolásra. Lassan 250.000km van benne.
Szia! Még mielőtt bármit is szétszednél ezt olvasd végig. Ha keresel valamit a motortérben a google a barátod ha képre kerresel vele.
Köszi. Maga az alapjárat stabil csak néha esik le a fordulat. Pl mikor a piros lámpához érek és hagyom kigurulni a kocsit sebességben. Vagy elkezd rángatni mikor gyorsítani szeretnék többnyire hidegen. De ha mégis az alapjárati a felelős érte nem akarnám feleslegesen a cserélgető szakikat terhelni se a pénztárcámat. Sajnos ezek csak találgatnak és cserélgetnek vagy jó lesz vagy nem lesz jó alapon. Diagnosztika hírből sem igazán ismert. Közben a pénztárca meg lefogy.
Közben meglett az egr is. A tömítése biztos hogy hibás. Kifúj mellette. Holnap kajtatok hozzá új tömítést. Talán le is fogom falazni. Jah az egr most lehúztam és meglátom hogy mi lesz. Azóta még nem mentem sehová. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Sziasztok!
Segitségeteket kérném egy F Astra index problémával kapcsolatban! Az alany egy 96 évjárat x14xe motorkódos lépcsőshátú! Legutoljára elment az egyszerre a balos és jobbos index is csak müszerfalon folyamatosan világitó vissza jezlő volt! Ekkor még müködött az elakadás jelző! Gondoltam cserélek egy relét és megyek tovabb.. (Ennek 3 hónapja sajna) Nem lett jó persze. Többen javasolták cseréljek vészvillogó kapcsolót ami meg történt, persze nem lett jó! Most ott tartok, hogy már vészvillogó sem müködik! Ha valakinek bármi ötlete merre keresgéljek vagy bármi használható infója az kérem ne tartsa magában! Előre is köszi a válaszokat!
Na ez de jó. Még egy érdekes jelenség. Van egy jel a km órán. Egy radiátor és ventilátor egyben szép sárga. Néha fel fel villan. Ilyenkor a fordulatszám leesik, és ha jól sejtem a ventilátor is elindul.
Annyit sikerült megállapítanom egyedül hogy hideg motor mellett is el el indulgat a ventilátor. 2 óra állás után indítva szinte azonnal pár másodpercre elindul a venti. 2 óra nyugalmi 12.43v menet ködben 14.3v körül van a feszültség az aksiban. Mindent is bekapcsolva 14.1v alapjáraton. 12-13v körüli értékre zuhan be mikor elindul a ventilátor, alapjárat leesik 500 körülire. Tipp valakinek mi lehet a hiba? "Hosszú" távon használom napi 2x57km. Azaz töltés biztosan van mert már rég megállt volna.
Mit látok a képen? Opel astra egy nyolc ferdehátú 1999. Mi célt szolgál? Bal első kerék előtt van.
Már tudjuk mi az. Most keressük az utódját. Megállt benne a víz és kakukk lett neki. Ventilátor szabályzó.
Sziasztok!
Segitségeteket kérném egy F Astra index problémával kapcsolatban! Az alany egy 96 évjárat x14xe motorkódos lépcsőshátú! Legutoljára elment az egyszerre a balos és jobbos index is csak müszerfalon folyamatosan világitó vissza jezlő volt! Ekkor még müködött az elakadás jelző! Gondoltam cserélek egy relét és megyek tovabb.. (Ennek 3 hónapja sajna) Nem lett jó persze. Többen javasolták cseréljek vészvillogó kapcsolót ami meg történt, persze nem lett jó! Most ott tartok, hogy már vészvillogó sem müködik! Ha valakinek bármi ötlete merre keresgéljek vagy bármi használható infója az kérem ne tartsa magában! Előre is köszi a válaszokat!
Simogasd meg a műszerfalat és halkan de erélyesen mondd hogy "nem BMV vagy kicsikém"
A vészvillogó kapcsolóját vizsgáld meg.
Szia! Cseréltem vészvillogó kapcsolót közben és ugyan az a jelenség! Esetleg valaki megtudná mondani a relét milyen módon tudom kimérni, hogy müködik vagy sem?
Mérni nem nagyon tudod, inkább cseréld ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |