Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Számomra az a furcsa, hogy a memória vezeték nélkül nem is működik a készülék, a kijelző csak ezzel világít. Olyan, mintha a kijelző meghajtása arról menne, az indokolja a viszonylag nagy áramfelvételt. Nem tudom, hogy más márkánál is így van-e megoldva, de számomra nem logikus az ilyen működése. Két rádióval is ezt tapasztalom, szóval nem műszaki hiba, hanem ilyen a felépítése, legalábbis a Sonyknak.
Szia,
Régebbi Sony fejegységeken van egy kis kivagás a házon talán az alsó fedlapon,alatta egy kis dip kapcsoló az a neve hogy power select switch. Talán még bele is van ütve vagy matricázva a házba. Mint a neve mutatja itt kell kiválasztani hogy állandó vagy ACC a tápfeszültsége(a memória értelemszerűen állandó) Ez befolyásolja az elölap vilagítását,kijelzőt. Esetleg ha ennek a kapcsolónak az érintkezői már nem a legbiztosabbak,és állandó tápon van,akkor okozhat ilyesmit.
3 típus is volt a kezem ügyében, nagyjából egy korból valók lehetnek. CDX-GT24, 25, 210. DE egyiken sincs DIP kapcsoló.A rádió menüjében sincs ACC beállítás. Nekem a kocsiban lévő Panasonicon van.
Idézet: „A memóriához szüksége szálon érdekes árammozgások vannak.” Pontosítsunk: az nem memóriaszál (bár a képen is az a felirat), hanem azon kapja a rádió az áramot. ( a rajzon látható is, hogy ő az állandó pozitív, 15A-re biztosítva). De ha az ACC(aki csak 1A-re van biztosítva) le van kapcsolva, akkor tényleg csak arra szolgál, hogy "emlékezzen" a beállításokra, mert az ACC rákapcolása engedi meg, hogy bekapcsoljon a rádió, csak bizonyos dolgokat enged, ha nincs ráadva. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
Na, a kép elég láthatatlan lett
![]() Itt van láthatóan: A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
Valóban. Én ezt a biztosíték dolgot nem is figyeltem. Akkor tulajdonképpen az az ACC szál mintegy kapcsolójel funkcionál. Ha azon megvan a +12 V, bekapcsol a rádió. Így aztán meg végképp nbem értem miért lett így megbonyolítva a memóriatárolás, ha már nem olyna memória van benne, hogy áram nélkül is eltárolja az adókat.
Másik, aminek nem látom, nem értem az értelmét, az első 6 memóriarekesz úgynevezett előre programozott, azaz áram alá helyezés után nem 87,5 MHz-en állnak, hanem amit előre beprogramoztak. De minek? Tulajdonképpen sehol sem jók azok a frekvenciák. A használati útmutatóüból nem derül ki, hogy ezeket az előre programozoitt frekvenciákat meg lehetne változtatni. Pedig jó lenne.
Az nem memória szál, hanem Menory...
Komoly egy rádió lehet ez.Sok FM készüléknél vannak így előre tárolva és nem 87,5MHz-el. Talán az lehet, hogy nem a sáv elejéről kell kezdeni a keresést, hanem valami közelebbiről. Nem láttam olyat, hogy ne lehetne megváltoztatni. Ami inkább bosszantó a japánoktól, hogy Sony és talán Panasonic fejegységeknél is van olyan, hogy az alap beállítás mély és magas maxon!!!!! Műhelyrádiónál, a rendszeresen megszakított áramellátás miatt ez bosszantó, de amúgy is értelmetlen.
Úgy értem a nem megváltoztathatóságot, hogy áramtalanítás után mindig ugyanazokkal a beállított frekvenciákkal jön be a rádió. Teszem azt 1-es memóriahelyen 103 MHz van. Persze ezt át tudom programozni, működik is. De ha tápellátás nélkül marad a rádió és újra áramot kap, megint 103-on áll. Tehát ezt a "beégetett" értéket nem lehet megváltoztatni, hogy áramszünet után ne 103-al jöjjön vissza, hanem amire átállítottam.
Nekem régi Volkswagen Alpha autórádió van szobai használatban. Van a 12V táp, erről üzemel, valamint valamelyik lábára pluszban kell pozitív, annak jelenléte kapcsolja a háttérvilágítást, de mást nem befolyásol. Teljesen áramtalaníthatom, akár meghatározatlanul hosszú időre is, a memóriába beállított adókat megjegyzi. Bár az autórádióm olyan régi, hogy még kazettás.
A VW Alpha, Beta, Gamma rádiók mind ilyenek. Az első Alpha-k igen kis felszereltségűek voltak, de az általad említettek miatt sokunknál teljesített második szolgáltatot.
Bár talán már ezek is DC vezérelt hangerőszabályzóval voltak megépítve. RNS-E hangerő enkóder csereSziasztok!Audi RNS-E-vel kapcsolatos kérdésem lenne. Szokásos módon behalt a hangerő enkóder, a probléma csak annyi, hogy a forgalmazó már nem tud hozzá csere alkatrészt adni. Első körben az lenne a kérdésem, hogy passzolhat-e bele bármilyen más Kínából beszerezhető kapcsoló (példa: Bővebben: Linkez ) Különbözhet e a pinout, vagy esetleg van e köztetek olyan aki már cserélte ezt másik fajta enkóderre. A másik kérdés pedig, hogy véletlenül nincs e valakinek az eredeti gerner eletronicsos polcon?
Ilyen fejegységet még nem csináltam, de ha van kéznél egy bármilyen univerzális enkóder próbáld meg vezetékkel ráforrasztani s próbáld tekerni, hátha reagál rá. Volt már rá példa, hogy fogtam az enkódert, a kis fém füleket felfeszgettem, majd megtakarítottam minden részét, gépzsírral bekentem a tengelyt, összeraktam s ment mint az új. Ugyanis gyakori hiba szokott lenni, hogy a gépzsír a tengelyről befolyik az érintkezőkre, s utánna nem csinál kontaktot.
Idézet: „...fogtam az enkódert, a kis fém füleket felfeszgettem, majd megtakarítottam minden részét...” Igen... rendszeresen így javítom én is az enkódereket, eddig mindig bejött. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2025
Köszönöm szépen a választ. Közben találtam olyan enkódert, ami pici átalakítással bepasszolt a helyére.
A fórum egész területén tilös az apróhirdetés!
Mitsu Lancer 2DIN Androidos fejegység beszerelésSziasztok!Ezzel a problémával küzködünk. Noname 2DIN fejegység lett Mitsu Lancerbe beszerelve .,autótipus adapterkábelszettel---minden létető funkció müködik , kivéve a tolatókamera funkciót---rendszámkeretbe épitett kamaraszett lett beépitve--a kamera önmagában kifogástalanul müködik!!!AV pozicioba bekapcsolható Végleges rendszámtáblára való felszerelés elött kiakartuk probálni plussz--minusszal megtáplálva a kamerát., de semmi kép sincs!!!!Sajnos egy szál bekötési rajz nincs a fejegységhez., de még valami felhasználható gyártási szám sincs! Beállitások közt van olyan opció ,hogy a tolatójel levétele direkt tolatólámára való rákötéssel történik-e., vagy a CAN Bus modul olvassa ki a tolatás jelet..., próbáltuk mindkét beállitás., és egy gyári resetet is .., de semmi változás-továbbra sincs kép!!! Minden segitséget köszönünk!! A kameránál lévő rövid piros tápkábelra is adtunk +12V-t a biztonság kedvéért..
Még azt is ki kell választani, hogy milyen a kamera, CVBS, AHD, stb... De ha berakod hátramenetbe, akkor átvált, csak nincs kép?
Nem vált át --semmi se történik..,pontossabban egy pillanatra mintha bejönne egy kameraféle.., de tényleg egy pillanatra, nem lehet megfigyelni...
ez a rendszámtáblás verzio milyen kamera tipus lehet...??
Nem tudom, ebből így nehéz megmondani, nálad van. De ha a sima AV bemeneten meg bejött a képe, akkor amilyen jelet az várt, olyan.
Üdv!
Nekem a V7íembe a tolató kamera a tábla világításban van. A kábelei: RCA sárga dugó=komőpoyit video. Fekete táp dugó test és tolató lámpa izzó + Ez a hozzáadott vezetékkel gyári helye a bal küszöb melletti csatornában a helye, felvive a rádióg. Ott a Rear canere a sérga RCA aljba megy a fekete a test (-), a piros a barnára. A barnára ha +12V lerül akkor indul a tolató kamera képe a tádióm. Ez a szín a rádión szabvány tolató kamera kapcsolójam ha Androidos, ha microsoft.
Vannak autók, ahol nem alkalmas a tolatólámpa a kamera táplálására, mert nem +12V.
Ez most valószinüleg nem aktuális, mert combos plussz és minusszal próbáltuk beizgatni..., A tolatókamerán lévő rövid piros vezetéket mindenképp bekell kötni +12V-ra???
"Normális" vezérlésű hátramenet izzó esetében ezt lehet közösiteni--vagy kell közösiteni a másik plussz vezetékkel ami a tolatóizzóra lesz kötve??? Ugy rémlik hogy ezt a rövid piros vezetéket nem szoktuk bekötni..., mondom ugy rémlik csak... üdv C
Talán ideje lenne megmutatni a fejegység (hátulját is) meg a kamera fotóját.
A fejegységen a "Reverse" bemenetről nem írtál...
Oksi---de jelenleg nincs itt a mitshu--a kamera egyébbként egy mezei rendszámkeretbe épitett verzio..
köszi
Ezeknek a 12V-os kameráknak 3 vezetéke szokott lenni,
piros +12V fekete test, 0V sárga kompozit videó jel Ha nem kap tápot a piroson, nem fog menni. Ha összekötöd a tolatólámpa plusszát a fix +12V-al, akkor állandóan világítani fog...vagy mi a kérdés?
Sziasztok!
Egyébbként uj Mits.SpaceStar volt a delikvens nem M.Lancer..,igy lett jó a tolatókamera bekötése :Gyári rádioköteg stekkerében megvolt a Pink/fekete csikos vezeték ,mint a tolatókapcsolóról jövő +12V. .A vele szembelévő stekkerében viszont nem volt folytatása--üresen volt hagyva!!! A fejegységben lévő stekkerben a szélső Fekete test mellett ,a 3.PIN-ben lévő Barnára lett rákötve a Pink/Fekete..,ez a vezeték a CAN Dekoderből jött..,Ott kilett csipve. Minden tökéltesen mükődik--nem tudok semmi azonositót irni a fejegységre ....,egy db betü nincs rajta.., köszi Mindenkinek a segitséget!!! Stereo adásTöbbször észrevettem a kocsiban, hogy a rádió sztereo hatása elég érdekesen érvényesül. Nem csak egy adónál tapasztaltam, tehát nem az adó miatt van. A lényeg bizonyos helyeken a rádió sztereo hangzása sokkal élénkebb. Így tudom megfogalmazni. Tehát intenzíven hallatszik, hogy van ami inkább a bal és van ami inkább a jobb hangszóróból hallatszik. Egyéb esetben olyan, mintha mono lenne, de nem az, mert amikor átkapcsolom arra, akkor érződik, hogy van különbség a mono és a sztereo között. Általában viszonylag közel az adóhoz amikor ezt tapasztalom. Például egy debreceni rádiónál amikor Berettyóújfalunál az M4-re felhajtok, akkor a felhajtón (30 km az adó távolsága) lehet tapasztalni, de később már nem. Sőt, hiába közeledek Debrecenhez, vagy aztózok a városban, nemigen tapasztalom. De ugyanez a helyzet a Petőfivel is, annál leginkább a 47-esen a Zsáka és Furta között átvezető útszakaszon tapasztalom. (térkép szerint ez a pont van legközelebb a komádi adóhoz, 10 km) Mitől lehet ez? Bonyolítja a helyzetet, hogy a debreceni adó 800 w-os és irányított az antenna, de nem a felhajtó irányába van a sugárzás. A Petőfit meg vagy 30 kW-al adják és csak 10 km közelségben tapasztalom. További adalék, hogy van egy antennaerősítő a rádió előtt. Enélkül egyáltalán nincs intenzív sztereo hangzás sehol.
"Ha nem kap tápot a piroson, nem fog menni.
Ha összekötöd a tolatólámpa plusszát a fix +12V-al, akkor állandóan világítani fog...vagy mi a kérdés?" Nyilván világitáni fog állandóan stb, de nem jól tettem fel a kérdést.., nem igy értettem..,félreértés volt... De ha már itt tartunk.., tudja valaki ,hogy a kamera vezeték két végén lógó kb 10cm hosszú ,piros vezetéknek milyen funkciói lehetnek??? Még sose használtuk--- mert eddig semmi szükség nem volt a használatukra!!! Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |








Komoly egy rádió lehet ez.