Fórum témák
» Több friss téma |
Twist230 lassítás és távirányítóról kiskapu funkció nem működikSziasztok!Adott egy twist230-as kétmotoros kapunyitó vezérlő áramkör. Történt egy kis baleset, egy kutya megrágta az egyik motor kábelét. Valószínűleg a következő nyitáskor zárlatba került, kiment a biztosíték is. A kábel javítása és a biztosíték cseréje óta furcsán működik a rendszer. A sérült oldalon nem működik a lassítás funkció, csak teljes sebességgel megy a motor. Itt arra gondolnék, hogy a panelen látok egy BT138B-600E triacot, és a triac meghibásodott, folyamatosan átvezet. Viszont ami furcsább, hogy az áramkör tudott csak egy szárnyat is nyitni a távirányító másik gombjának megnyomására, ez a kapuszárny motor kábele nem sérült. Most a kiskapu nyitási gombra is nyitja mindkét kapuszárnyat, és ebben az esetben nincs késleltetés a két oldal között. Ez zárásnál probléma. Szerintetek ezt mi okozhatja? A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2025
Kicseréled a triacot...
És lehet a hozzá tartozó 3021 is cserés esetleg a köztük lévő ellenállások is
Twist 230 kétmotoros kapunyitó vezérlésSziasztok!Szintén egy Twist 230-as kapunyitó vezérléssel akadt problémám. A vezérlés egy komplett szettben lett vásárolva, infra sorompó, motorok, távirányítók, minden ami a telepítéshez kell. A telepítés után, ahol minden a leírások alapján történt, kezdetben jól is működött minden. A finomhangolás előtt annyi tennivaló volt még hátra, hogy a kapu szárnyak nem jó sorrendben nyíltak és csukódtak, tehát meg kellett cserélni a két motort a vezérlőn. A probléma itt kezdődött, mert pontosan nem tudom, hogy hogyan, de talán sikerült valamit félre kötni/dugni a vezérlőn. Innentől az egyik motor sem hajlandó megmoccanni egyik irányban sem. A motorok külön le lettek próbálva, azok biztosan jók, a bekötésük is ezután százszor ellenőrizve. A vezérlőn minden visszajelző LED megfelelően jelez, infra sorompó is teszi a dolgát. Távirányítók többször újra lettek tanítva, vezérlőn biztosíték rendben, RESET-elve is volt, égés nyomok vagy elfüstölt alkatrészek sincsenek. Mivel a motorok a BT138B-600E triakokon keresztül működnek, első körben ezek lettek cserélve. Ez nem hozott eredményt, így a hozzájuk tartozó MOC3023M optocsatolók is cserére kerültek. A helyzet még mindig ugyanaz, egyik motor sem kap feszültséget, így egyik irányban sem mozdul. Van ötlete valakinek, hogy mit lehetne még megnézni, mérni, cserélni?
A MOC és a BT közötti ellenállások jók?
Esetleg gyanús hogy a relé is beégett. Méricskélni kellene meddig csorog a villany. A villogó kimeneten van fesz induláskor?
A relék alatti rézfólia sávok is eléghettek... Többféle változata (ver. ...) is létezik ezeknek a vezérlőknek.
Nice MCA2R10 hibaSziasztok!Adott a fent említett 24v-os vezérlés, ami azt a hibát produkálja, hogy időnként megbolondul. Egy ideig működik rendben, majd gondol egyet és van hogy az egyik szárny indul el, van hogy csak a másik,vagy ha kinyíltak a szárnyak, akkor az egyik becsuk, a másik nem,stb. Össze-vissza megy. Ilyenkor memória törlés,majd újra tanítás és megint működik egy darabig. A kondik a megadott értéken belül vannak,legalábbis a műszer szerint, a panelon semmi nem látszik. Találkozott már valaki ilyen hibával?
Szia
Ez a vezérlés sokkal érzékenyebb a kapu terheléseire, mint az elődje, bármiféle, nem megfelelő motor geometriát kevésbé tolerál, érdemes rátenni egy villogó lámpát és megmondja mi a baja. valószínűleg hirtelen nagy terhelés. Ill. meg kéne nézni a jobb alsó sarokba lévő kapcsolósort, hogy a motor tipusnak megfelelően áll-e. Érdemes még az áram érzékenységet levenni, valamint azokat a tiambo szemét reléket is érdemes kicserélni omronra, vagy finderre. A relé méretére figyelj, mert ez a kisebbik fajta, a nagyobbik nem megy be.
Nálam van most egy ilyen vezérlés félretéve, mert nem boldogulok vele.
Az meg azt csinálja, hogy lefut a tanítás, tök jó minden és a végén nem lép ki a programból. Volt minden, relék csere, oview tanítás, asztalon tesztelve, terhelés nélküli motorokkal, semmi eredmény
Szia
Próbáld ki átmenetileg, hogy a trikakok lábait összeforrasztod, azt a kettőt, ami kapcsol, tehát nem a optocsatolótól jövő gate szálat. Akár benne is hagyhatod addig, nem lehet elrontani. ilyenkor a motorok padlógázzal mennek, ez a teszt egyből kiszűri, hogy relék jók-e (amúgy érdemes kicserélni omronra) van-e esetleg fólia szakadás, amit nem vettél észre. Ha így megy, akkor biztos, hogy az optokapu ill, a triacok vezérlésébe kell keresni a hibát. Mondjuk, nekem gyanús, hogy egyik motor se megy. Az meg nem baj, hogy kicserélted az optokapukat, mert azt vettem észre, elégh sok baj van, amit beszereltek gyárilag Ismeretlen kapunyitó beazonosításaSegítséget szeretnék kérni a képen lázható kb 20-22 éves tolókapu mechanika beazonosításához. Azért került hozzám, mert már egyre gyakrabban előfordul vele, hogy nem hajlandó kinyitni, vagy becsukni az utcakaput.Gondolom, az idő nem tett jót a benne lévő elektrolit kondiknak, így azokat cserélem, meg látok benne egy akkut is, azt is. Van benne néhány relé, azokat átnézem, meg a forrasztásokat is. Van valakinek ötlete még egyéb átnézendő alkatrészre?
Ha jól látom, foglalatban van az IC. Kétszer-háromszor félig kiszed, visszanyom.
Nem ismeretlen! Rá van írva: RO 1124, meg a Nice felirat is ott van ! Iktasd ki a fotocellákat és úgy próbáld.
A hozzászólás módosítva: Csü, 10:35
OOOh tényleg! Köszönöm! A motoron lévő feliratra nem is gondoltam!
A motor üzemi kondiját nézted? Lehet hogy cserés. No meg a végállás kapcsolók is lehetnek kontakthibásak.
A hozzászólás módosítva: Csü, 13:18
Végállás kapcsolót nem is látok bekötve, kb 4-5 db átkötés van a panelon. A kondi is jó ötlet, megnézem, bár azt sem látok benne, de nem is kerestem. Köszönöm az ötleteket!
DC 24 V-os a motor! A képen olvasható is...
Enkóderes a motor (kék vezetékek). A hozzászólás módosítva: Pé, 8:37
Én is erre gondoltam, mert elég nagy mérető Graetz van benne.
Elvileg egy kapcsoló van benne, vagyis a robbantott ábrán rajta van, az áramszünet kióldó fül alatt. Lehet hogy az nem érintkezik. Ha ki van nyitva a fül, nem indul el a motor.
Bővebben: Link
De ha nincs végállás kapcsoló, akkor mi állítja meg a motort? Vagy reed relé van benne? A fogaslécen mi van?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |