Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Megadhattad volna a hangfal típusát, mert így csak találgatni lehet.....
Amit tudunk: fél méteres kábel, mono 6.3-as apa-apa Jack dugó csak az üres kábel van bedugva az aktív hangfalba,akkor is búg. Amit nem tudunk: A kábel gyári, vagy te csináltad? Átmérted, nincs benne szakadás? A hangfal bemenete sztereó vagy mono? Ha bedugott kábelnél összezárod a másik végét akkor is búg? Android fejetségSziasztok.Lenne egy olyan problémám hogy a külső mikrofonom nem működik eddig működőt aztán egyik napról a másikra nem. Kondenzátoros mikrofont használok.(MIC-,MIC+ lábak vannak). Kihangosítón szeretnék beszélni de semmit nem hall az illető semmit. Igy elkezdtem gondolkodni hogy beállítást stb de semmi. Azt észre vettem ha lehúzom a mikrofont és vissza akkor egy kattanást hall a másik illető. Igy gondolnám az erősítő nem romlott el. Van valami ötletetek?
Nem tudom, mit jelent a fejetség, de… A kondi mikrofonnak táp kell, tehát plusz 1 csatlakozó. Kivéve, ha elemes, akkor valószínű azt kell cserélni.
Elnézést tévedtem.
Elektret mikrofon van a kihangosító (fejetsèg) Jack dugó kimeneten. Nagy valószínűséggel bent a nyákon oldják meg a felhúzó ellenállást. De a mic- mic+ an feszültséget nem mèrek. Tesztelés képen egy 1k mic + lábára 5v rá hát ha valami táp IC adta meg magát az eszközbe? Mert csak az a érdekes hogy mikor Jack és a mikrofont össze dugom azt "zajt" hallom nagyon pici időre a másik telefonon (másik fél ).
"A kondimikrofonnak táp kell, tehát plusz 1 csatlakozó."
Persze ha kétlábú a patron, akkor nem, mert ugyanagyon a lábon közlekedik a hangfreki, amin a táp is, csak mindkét oldalon leválasztásra kerül egy-egy kondenzátorral. Ezért lehet csupán MIC+ és MIC- érintkező ott. De innen nyilván nem látni a helyzetet. Úgyhogy korrekt a gondolat, hogy hátha elment a mikrofon tápja valamitől a fejegységben. Nem táp IC, mert egyetlen soros ellenállás szokta ezt a feszültséget biztosítani, és nem is tűnik valami nagyon valószínű esetnek, de egy sokat rázkódó, hidegnek-melegnek kitett eszközben (felteszem, autóban van) akármi is történhet. A hozzászólás módosítva: Vas, 10:15
Megmértem, nem szakadt a kábel, a test vezeték része sem.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:45
Idézet: „A kábel gyári, vagy te csináltad?” Gyári. Idézet: „Átmérted, nincs benne szakadás?” Megmértem, nincs benne szakadás, a test vezetéknél sem. Idézet: „A hangfal bemenete sztereó vagy mono?” A hangfalnak ez egy mikrofon bemenete és mono. Ez az aktív hangfal karaoke-ra lett kitalálva, emiatt van mikrofon bemenete, amibe mikrofont lehet dugni. Idézet: „Ha bedugott kábelnél összezárod a másik végét akkor is búg?” Nem. Ha a mikrofon jack-jack kábelt bedugom és a jack másik végén összeérintem a test és a jel vezetéket, akkor a búgás megszűnik. A hozzászólás módosítva: Vas, 19:51
Nincs kizárva, hogy a kábel antennaként üzemel és a közelben van egy jó zavarforrás. Próbáld másik szobában, garázsban, havernál, hátha. Esetleg fordítva a konnektorba dugni, bár kicsi a valószínűsége, hogy ez utóbbi segít.
Mivel még mindig titokként őrzöd a ketyere gyártóját és típusát, találgassunk tovább...
Milyen típusú mikrofon kellene neki? Ha kondenzátor mikrofon, akkor feszültségnek kell lenni a kábel másik végén (>1V) meg kellene nézni mennyire hullámos..... Hogyan van kialakítva a fantomtáp.... ezért kellene a rajz. ( A fantomtápban általában azaz egy darab kondenzátor szokott forrasztási hibás lenni ami ott van, amennyiben hibás, akkor az előtte való dióda is zárlatos, de ez nagyon ritka.) Ha dinamikus mikrofon, akkor nincs semmilyen feszültség, egyszerűen csatlakoztasd. A búgásnak meg kell szűnnie. (Az átlagos dinamikus mikrofon kimeneti ohmos ellenállása olyan 200 ... 500 ohm körül van) Felhívnám a figyelmedet arra, hogy ha bemenet kondenzátor mikrofonhoz való, akkor oda nem csatlakoztathatsz dinamikus mikrofont, mert az tönkre fog menni. Autó fék lámpaSziasztok!Adott egy autó hátsó fék lámpája. Ledeket ki próbáltam egyesével (előtét ellenállással) mindegyik jó. Mértem a 6 db ellenállast, azok is jók. A diodát is mértem az úgy tűnik az a ludas. A kérdésem hogy ezt milyen tipisuval lehetne helyettesíteni, mert ilyet itt Magyar honlapon nem nagyon találok. Válaszokat köszönöm!
GS1J sima 1A 600V dióda. Sok minden jó helyette hasonló paraméterekkel és tokozással.
Rendben, köszönöm! Akkor elvileg 1N4007 is jó helyette? Ilyen van itthon. Ha jól látom 1000V 1A
Azt írják, 1A, 1000V. 1N4007-nek megfdlelő.
Az1A lehet a lényeg, az 1000V túlzás oda, de ha olyanod van, miért ne?
Ki forrasztottam, mértem még egyszer a diodát és jó volt ?, a forrasztás nál volt elengedve.
Köszi a segítséget mindenkinek!
Idézet: „Mivel még mindig titokként őrzöd a ketyere gyártóját és típusát, találgassunk tovább...” Aldiban vásárolt Maginon PS-15E party hangszóró. Már nem mai darab, talán 10-15 éves. Használati utasítást itt találtam: https://www.manualslib.com/manual/1535817/Maginon-Ps-15-E.html Idézet: „Milyen típusú mikrofon kellene neki?” Nem tudom sajnos, a használati útmutató erre nem tér ki. De mivel a mikrofonnak egy sima jack bemenete van és amennyire tudom a kondenzátoros mikrofonnak szüksége lenne tápra, emiatt feltételezem, hogy nem olyan mikrofon kell neki. De totál amatőr vagyok.
Akku kapacitásJó reggelt!Adott gép akkucsomagjához (4 db, az egyik zárlatos) nem találok pontosan egyező kapacitású Li Ion akkut. Milyen a jobb megoldás,: a többinél kisebb vagy nagyobb teljesítményű beépítésée ?
4 db egyforma kapacitású, egyforma gyártójú, egyszerre vásárolt akku a megoldás. Az eddigi régi akkuknak csak a feliratát tudod mérés nélkül, a kapacitását nem. De ha meg is méred, semmi garancia nincs rá, hogy pár hét, hónap után meg egy másik akku romlik el.
Egyszer már egy ismerősnek belefutottam egy ilyen történetbe, elektromos robogó akkucsomagjából csak egy-két akkut cseréltünk (spórolás miatt). Nem lett jó vége, nem úszta meg a teljes akkucsomag cserét. Persze drágábban, mert a közben vásárolt akku is a nyakán maradt. A hozzászólás módosítva: 8:05
Szia! Köszi hogy válaszoltál! Ez egy új gép, néhány hónapja vásárolt porszívó. Ezzel a műszerrel mértem az akkuk kapacitásást, 3 db 90% felett van
Ennek ellenére érdemes megfogadni kendre256 tanácsát, akupakk minden tagját egyszerre cserélni, így sem 100 %, de igy a legvalószínűbb, hogy hosszabb élettartam lesz.
Az sem árt, ha nagyobb kapacitású az új akupakk, ha belefér a régi helyére.
Köszi! Természetesen tudom,hogy egyszerre kellene cserélni, de most 1 db inkább jó megoldásnak tűnik,mint 4 db 20.000 ért. A kérdés továbbra is az,hogy szerinted kisebb vagy nagyobb kapacitású lehet az 1 db új amit beépítek?
A nagyobb a jobb, de nem Jó..
Ha a gép pár hónapos, akkor miért nem vitted vissza, mint belenyúlsz? ![]()
Csak azért, mert Ausztriában vásároltuk, decemberben, egy ordas leárazáson, új árának 20 % ért, bontatlan gyári dobozában, újonnan,minden tartozékával
|
Bejelentkezés
Hirdetés |