Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   4019 / 4020
(#) proli007 válasza deak francis hozzászólására (») Kedd, 13:06 /
 
Be kell tenni egy tranyót a kimenetre. Bázisa a Led helyett, emitter a GND-re és kollektor és a +táp közé mehet a Relé. A relével párhuzamosan egy védődióda, katód a +táp felé.
A tápot a relé szerint érdemes megválasztani. A tápra tegyél egy 47µF-os kondit.
A figyelt fordulatszámot illene ismerni. De ha gond, lerajzolom..
(#) deak francis válasza proli007 hozzászólására (») Kedd, 14:10 /
 
Rajzold le légyszi! ( ha időd engedi) Hálás vagyok menden segítségért!!!!!!
(#) proli007 válasza deak francis hozzászólására (») Kedd, 14:45 /
 
Oké, de nem árultad el, mennyit forog a tengely. Mert az lehet az áttétel előtt, meg után is..
Mert akkor kiszámolom az alkatrészeket..
(#) deak francis válasza proli007 hozzászólására (») Kedd, 16:02 /
 
Nem tudom pontosan,mert 2 áttételen is át fog menni + meg VFD-s lesz! (Frekiváltó)
(#) Bakman válasza deak francis hozzászólására (») Kedd, 16:21 /
 
Frekvenciaváltó, már ha jól van programozva, jelez túlterhelésre. Van relés kiemenete (is), amit általában kb. bármire lehet programozni, pl. hibajelzésre vagy arra, megy-e a motor vagy nem.
(#) deak francis válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 18:01 /
 
Szia,
Nem tudom mennyire jól van -e programozva,de nekem a lényege az lenne ,hogy egyszerűen jelezze valami ,hogy nem forog a keverő . ( Villanyhiány avagy egyszerűen leszorúl a keverő mehanikusan) ,amit persze akkú táplálna! Vagy UPS.
(#) proli007 válasza deak francis hozzászólására (») Kedd, 21:57 / 1
 
Nos kész a rajz. A relé alatt van egy fekete vonal, azt ki kell vágni a nyákon, mert nincs meg a biztonsági sáv. Ilyen relét raktam bele.
A C3 kondit és/vagy R4 ellenállást Neked kell megválasztani a forgásidő alapján.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:59
(#) deak francis válasza proli007 hozzászólására (») Kedd, 22:33 /
 
Szevasz! Nagyon szépen köszönöm!!!!!
Ha megkérlek ,el tudnád ezeket külfeni mail-ben?
Ha lehet 1:1 ,nembaj ha eagle is!
A hozzászólás módosítva: Kedd, 22:37
(#) proli007 válasza deak francis hozzászólására (») Sze, 6:03 /
 
Hello! Én nem ezekkel a szerkesztőkkel rajzolok. A tervezőből képernyő másolással készítem a rajzokat és png-ben mentem. Az sch-t a Paintba színezem. Ez alól kivétel a pcb rajzolata, mert azt file-ba mentem a tervezőből bmp formátumban és abból konvertálom png-re.
De elég egyszerű ez az áramkör ahhoz hogy egyszerűen átrajzolhatod Sprint Layout vagy Eagle programokkal. (Ha van ilyened, mert én nem töltök le semmilyen alkalmazást.)
(#) Jonni válasza deak francis hozzászólására (») Sze, 6:45 /
 
Nem tudom milyen módszerrel gyártod a nyákot, de amit proli007 rajzolt neked azt simán ki lehet nyomtatni műnyomolapra vagy másra is csak a méretarányt kell beállitani meg meg kell nézni hogy kell-e tükrözni.
(#) Skori válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 8:48 /
 
Igazából ha a 12V-os rész érinthető, akkor ez így érintésvédelmileg aggályos. Mindenhol ki kellene vágni, ahol nincs meg a 7,5mm távolság. Ha a 12V-os rész nem érinthető, és megfelelően szigetelt, akkor 5mm távolság elegendő, (alatta kell a kivágás).
(#) proli007 válasza Skori hozzászólására (») Sze, 14:02 /
 
Hello! Így igaz, nem tudom hol és hogy használja. Ezt a szerencsétlen relét is tervezhették volna ésszerűbben, mint hogy a mozgó érintkezőz a két tekercs kivezetése között hozzák ki..
(#) Skori válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 14:29 /
 
Igen, vannak ügyesebb lábkiosztású relék, azokkal könnyebb jól megoldani.
(#) Régi motoros válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 15:05 /
 
A probléma az, hogy elég sok ilyen lábkiosztású relé van.
Ép ésszel fel nem tudom fogni, vajon miért, pedig ezeket elvileg mérnökök tervezik.
Erre szoktam mondani, hogy az ilyen mérnököt egy lapáttal kéne agyoncsapni...
(#) proli007 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 15:45 / 1
 
Nem kellene agyoncsapni, csak lapátra tenni. De a markecingesekkel kellene kezdeni. A műszaki életet is átszövi a pénzvilága, ami nem lenne baj, de leuralja. "Legyen olcsóbb! Akkor nagyobb a haszon." Ha Te nem teszed meg, majd jön más és megteszi.. Az egész világ erről szól.
(#) Skori válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 16:28 /
 
Gondolom a belső mechanikai felépítéséből adódik ez a lábkiosztás. Ha nem hálózati feszültséget kapcsolunk vele, akkor nincs is ezzel a lábkiosztással különösebb gond. Nagyobb feszültség esetén meg megfelelő panel kialakítással megoldható a probléma - vagy másmilyen relével.
(#) tki válasza Skori hozzászólására (») Sze, 17:34 /
 
Ez az a kivitel, ill. egyféle a sokból, amikor a tekercs felett megy át a középső érintkező. És mint annyi mindennek, ennek is oka van - addig minden nagyon egyszerű, amíg meg nem ismerjük a megvalósítandó paramétereket és a korlátokat. Érzékenység (teljesítményfelvétel), szigetelési feszültség, a maximális áram, amiket adott összeszorító erőnél (nem ismerem az itt használt szakzsargont) át lehet küldeni az érintkező-pogácsák közt, a minimális áram stb. A mechanikát nem lehet a végtelenségig kicsinyíteni. Persze ez nem neked szól.
A hozzászólás módosítva: Sze, 17:39
(#) proli007 válasza tki hozzászólására (») Sze, 18:35 /
 
Oké, de annak semmi akadálya nem volt, hogy a tekercs kivezetéseit egy oldalra tegyék, közép felé..
Csak mindenki a más helyett szeretne ugyan azt eladni.
(#) pont válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 19:23 /
 
Én az ilyen reléknél, nem tervezek a lábak közé vezetősávot. Ha másképp nem megy akkor inkább legyen átkötés.
(#) deak francis válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 3:03 /
 
Szia,még annyit szeretnék kérdezni ,hogy csak Hall tipusú érzékelővel műkődik,vagy bármilyennel ?(pl. Reed -el is)
(#) tki válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 3:15 /
 
Nem ugyanaz, mert akkor sokkal közelebb kerülne a kivezetés a tekercshez és a szomszédos relé hasonló kivezetéséhez is, ha több van egy más mellett - a teljes méret pedig adott, mert az viszont egy igen fontos paramétere az eladhatóságnak. Ehhez képest valami légbőlkapott feltételezésnek a marketingről sokkal kisebb a valószínűsége. Persze, általában nem hülyeség olyasmire gondolni, de mennyiben életszerű, hogy egy kényelmetlenebb és így feltehetően kevésbé népszerű megoldást, elrendezést csak azért alkalmaznak, mert... miért is? Egy gyártatott panelen nem nagy kaland egy kimarás.
(#) Ip-se hozzászólása Csü, 15:33 /
 

Kisállat riasztó

Helló! Vettem egy mozgásérzékelős állatriasztót, négy darab ceruza elem, vagy akku való bele. Van nekem egy napelemes panel kB 5-5 volt jön ki belőle. Működőképes, lehet, ha simán rákötöm az akura, ami táplája a riasztót? Négy akku is pont ekkora voltot ad le.
(#) kendre256 válasza Ip-se hozzászólására (») Csü, 15:55 /
 
Napelemet akkura közvetlenül rákötni nem szabad. Legalább egy dióda és egy valamilyen feszültségszabályzó kell rá (ami akár egy 5,6V-os zener is lehet). A napelem feszültségének valamivel nagyobbnak kell lennie az akku maximális feszültségénél.
(#) Ip-se válasza kendre256 hozzászólására (») Csü, 16:19 /
 
Borús időben 5.8 voltot ad a napeleme. Dióda meg a hasonlókhoz nem értek. Direktbe kondoltam.
(#) Ip-se válasza kendre256 hozzászólására (») Csü, 16:38 /
 
Van egy ilyen napelemes mozgásérzékelős panel, ezzel lehet valamit kezdeni?
(#) kendre256 válasza Ip-se hozzászólására (») Csü, 16:45 /
 
Idézet:
„Dióda meg a hasonlókhoz nem értek.”

Egy napelem rákötése akkura nem bonyolult dolog, de úgy gondolom, akkor inkább keress valaki hozzáértőt a közeledben, aki megcsinálja.
(#) Jonni válasza Ip-se hozzászólására (») Csü, 16:55 /
 
Direktbe ne kösd be mert az árt a napelemnek. Olyan schottky diódát kell keresni aminek kicsi a vezetési vesztessége hogy a hatékonyság minél jobb legyen.
(#) Ip-se válasza Jonni hozzászólására (») Csü, 21:06 /
 
Inkább 5 voltos adapterrel megoldottam. Ez talán nem fog lemerülni.
(#) Szaturnusz hozzászólása Csü, 23:21 /
 

Aktív hangfal zúg a mikrofon kábel bedugására

Egy egyszerű aktív hangfalam van, aminek 6.3-as jack mikrofon bemenete van.
Vezeték nélküli mikrofont használok. Az aktív hangfal és a vezetéknélküli mikrofon vevője között egy fél méteres mono 6.3-as apa-apa Jack dugó van.

- Ha az aktív hangfalra bluetooth-on zenét kapcsolok, az teljesen jól szól.
- Ha az aktív hangfalat összekötöm a vezetéknélküli mikrofon vevőjével a 6.3-as jack kábellel, akkor az aktív hangfal folyamatosan búg (kb 50 Hz)
- Ha az aktív hangfalba csak bedugom az apa-apa jack kábelt, akkor is búg. Tehát nincs bekötve mikrofon, csak az üres kábel van bedugva az aktív hangfalba

Egyik eszköz sem földelt dugóval csatlakozik a 230V-os hálózati feszhez.
A hozzászólás módosítva: Csü, 23:22
(#) proli007 válasza Szaturnusz hozzászólására (») 6:21 /
 
Hello! Mérd meg a kábelt, hátha szakadt a testvezeték a kábelben.
Következő: »»   4019 / 4020
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem