Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Blaupunkt autórádió (magnó)
 
Témaindító: tibi0531, idő: Aug 21, 2006
Témakörök:
A rádiók kód ügyében, nem tehetünk semmit, forduljatok a gyártóhoz!
Lapozás: OK   17 / 17
(#) uniman válasza japam hozzászólására (») Júl 8, 2025 /
 
Idézet:
„"gyújtás nélkül is kellene működnie"”

Ez azért sántít, DIN A/7 - KI.15/Ignition. Ha ezt nem kötöd be, nem tudod bekapcsolni sem ! Más dolog, ha már működés közben megszakítod.
(#) Massawa válasza uniman hozzászólására (») Júl 8, 2025 /
 
Ez a legujabb trükk az autorádiokban. Az ujakon a gyujtässal csak a belsö procit inditod azaz az áramot továbbra is a 4-s poluson kapja. A 20 éves JVC ben még forditva volt. A 4es vezeték csak a backupra kellett ( kis áram) a 7-es vezeték a gyujtásrol adta a rádio teljes áramát. Amit most vettem, azon már forditva van a 4 -s poluson megy az egész áram. ( több amper is lehet, és ott állandoan feszültségnek kell lennie mig a 7-s csak inditja a procit, ami figyeli hogy van ott feszültség vagy nincs. Ha nincs bizonyos idö multán kikapcsol.
Én is nemrégen egy ilyen rádiot épitettem be a konyhabutorba, mert sokkal jobb a tunerje, mint a mezei konyhai rádioknak. Sajnos az enyémen nem állithato az automatikus kikapcsolás és csak kb 20Wh-orás akku van a 4-pontra kötve, az viszont áramkiesés esetén tovább hajtaná a bekapcsolt rádiot amit természetesen nem bir el, mert 4x65W az erösitöje ( igaz csak a felét használom). Igy csak a rádio ON/OFF kapcsoloja garantálja a jo müködést, azaz nem veszti el a programozást. (Az akkut természetesen a külsö táp folyamatosan tölti). Elvben ha nincs külsö táp es nincs bekapcsolva a rádio,,akkor az akku tartja programozott adatokat. De ha menet közben szünik meg a külsö táp akkor csak pillanatokig megy a rádio es utánna ujra kell programozni.
(#) Tomi111 válasza Massawa hozzászólására (») Júl 8, 2025 / 1
 
Szia! Én is csináltam ilyet idős édesanyámnak a konyhába ( bár én Sony rádióból - az volt kéznél ).
Én 12v 1.2Ah-s "zselés" ólomakkut tettem bele memóriának. A tápja/töltője egy gyári DC12V 1A-es trafós dugasztáp, ami után egy PB137-es töltő IC tölti az akkut. ( tapasztalat alapján nem tölti 13,7V-ig csak 13,5-ig, de jobb is). Ez az akku sem bírná sokáig áramszünet esetén a rádiót, de úgy oldottam meg a dolgot, hogy a dugasztáp után a pozitívba tettem egy soros diódát a PB137 elé és a 7-es vezeték szintén egy diódán és egy kis billenőkapcsolón keresztül kap 12V-ot - így indul a rádió. ( a dugasztáp terheletlenül lead 18V-ot is! A PB137-nek így megfelelő) A dióda a dugasztápra van kötve, ahová a másik dióda is. Így áramszünetkor a dugasztáp kondija hamar kisül, a 7-es vezetékre nem jut 12v - a rádió kikapcsol. Az akku nem merül le, mert ilyenkor minimális áram folyik. Édesanyám nem is tudná újraprogramozni, így csak a billenőkapcsolóval kapcsolja, a hangerőt kell csak állítania, meg csatornát váltani, ha mást akar hallgatni. A rádió RDS-es, így látja, melyik rádió szól.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2025
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Júl 8, 2025 /
 
Csakhát ez nem igaz;
Idézet:
„A 4es vezeték csak a backupra kellett ( kis áram) a 7-es vezeték a gyujtásrol adta a rádio teljes áramát. Amit most vettem, azon már forditva van a 4 -s poluson megy az egész áram. ( több amper is lehet, és ott állandoan feszültségnek kell lennie mig a 7-s csak inditja a procit, ami figyeli hogy van ott feszültség vagy nincs. Ha nincs bizonyos idö multán kikapcsol.”

Nem igaz, mert a 4-es vezetéken (sárga) jön minden áram, a régieknél is. A 7-es vezeték (piros) vezérli (tranzisztor segítségevel), hogy minden kapjon áramot (mikor legalább az "ACC ON be van kapcsolva), vagy csak egy kis rész. (Mikor kulcs lecsavarva).
Az csak emiatt tevhit, mert a pirossal kapcsolunk, -pedig a sárgának adunk valójában engedélyt vele.
Egyébként a vezetékek vastagságán is látszik általában.
És (de ez már nyalánkság) volt még pár hete is az az autóm: a régi JVC semmit nem felejtett el akkucsere alkalmával.
Azaz: gyártanak még a görökök olyan autórádiót, amit nem kell feszt újraprogramozni
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2025
(#) Massawa válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 8, 2025 /
 
Kösz én is igy épitettem meg csak nekem nincs kapcsolo az áramkörben. . Csak minap merült fel a gond amikor kihuztam a tápot a stekkerböl. Én egyenesen töltöm az akkut a táp fix 12 Voltot ad ( kapcsitáp egy kicsit massivabb 12V 4,6A ) igy meg töltöáramkört sem raktam be. Nálam 2 dioda választja el a. 7-s meg a 4-áramkört. A 4-s ágban 10 Amperes Shottky van a 7-s ágban csak egy mezei 1N400x dioda van. Elvben ennek is ki kellene sülnie áramhiány esetén. Igy csak a rádio eredeti kapcsolojával kell kezelni. Az enyém is RDS-s , de vannak ott érdekes furcsaságok egyik másik adon nem jelenik meg az RDS informacio a másikon meg igen. Ezt nem tudom miért lehet. Valoszinü még igy sem optimális a vétel habár minden ado bejön ( sokkal jobban mint a régin) de mégsem jelenik meg mindegyik neve.
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Júl 8, 2025 /
 
Akkor a JVC nél nem ennyi az ujon eredetileg is a 7 -s a vèkony vezetek a JVC meg a 4es. De mindegy már 12 éve igy müködik es a JVC- en egy kondi is megtartja a memoriát. A JVC nagy elönye, hogy ha megszünik az áram a 7-sen azonnal kikapcsol ( nincs utánfutás mint az ujon) igy a kondi elég a memoria backuphoz
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2025
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem