Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello! Ahogy Ferci írja. Kivét ha 220V egyfázisra van bekötve a motor és a 230V épp az U1-W1-re megy, mert akkor nem csináltál semmit.
![]()
ForgasirányváltásSziasztok. Segitenétek, hogyan lehetne ennél a motornál forgásirányváltást eszközölni. Köszi elöre is.6 vezeték van. 2 a hőkapcsolóra megy 2 a kondira és 2 a betáp
Szia! Ha a használat során szeretnél forgásirányt váltani az nem lehetséges de az is kétséges kimenetelű, hogy az állórészt megfordítva ez kivitelezhető. A motor az röpsúlyos kapcsolású kondenzátor indítású?
![]()
Szia. Állórész megforditasa nem opció mert a motorkialakitás nem egyforma elöl és hàtul. Nem látok benne semmilyen röpsulyos kialakitast. Ez a kondi van benne.
Akkor a tekercsfejben van elkötve a fő és segédfázis tekercsek kivezetése és csak azok megfelelő végeinek összekötése teszi lehetővé a forgásirányváltást. Onnan gondoltam, hogy röpsúlyos, hogy a hőkioldó és betáp szálai nem azonos színnel vannak kihozva de még így is furcsa a számomra. Kicsit többet is mutathatnál a motorból vagy ha van rajta adattábla és esetleg olvasható is arról jó lenne egy kép.
![]()
A motor adattáblája elèggé lekopott. De felrakom magat a gépét.
A kompresszornak adott forgásirányban kell forognia? A hűtés szempontjából nem mindegy, hogy merre forog? Nem a saját motorja a gépnek? Miért kell, hogy fordítva forogjon a motor? A motorral mást szeretnél hajtani és azért kellene, hogy fordítva forogjon?
![]()
A motor és a tartály a régi. A kompresszor az uj, és igen ennek a hűtése végett kellene a forgasirányváltás
EVIG motor, betonkeverőSziasztok!Adott egy betonkeverő, amin egy régi EVIG motor van. Ezt kellene életre kelteni. Van rajta egy ismeretlen kapacitású indító kondi illetve egy nyomógomb. Tudnátok segíteni hogy hova kössem a fázist illetve hova a nollát illetve a kondit és a gombot? Az eredeti kábelezés teljesen használhatatlan, mivel mindegyik fekete színű vezeték volt és el szakadt, igy nem tudom hova mit kössek. A hozzászólás módosítva: 18:35
Hello! Ezt találtam..
Helló! Csatoltam képet. Csak kézzel rajzoltam a te képedre, de érthető. A két kép a két forgásirány. A kondi méretét nem tudom. Indítónak jó lehet 80-120uF. Ki kell próbálni. A motor ugyanis nem gyári tekercselésű ( ha ezeket mérted rajta) Eredetileg háromfázisú volt és áttekercselték egyfázisúra ( ezzel semmi gond)
Esetleg tehető rá üzemi ( állandó) kondi is ( a nyomógomb kikerülésével) az indító mellé, aminek értéke max 10-20µF lehet, de meg kell próbálni anélkül. Ha rendesen viszi a keverőt, akkor nem kell. Esetleg ha nagyon morgós a hangja, próbára rátehető egy 10uF. Ha csendesebb ( és ha van lehetőséged áramot mérni, akkor kisebb az áramfelvétel) akkor maradhat az állandó kondi is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |