Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   64 / 64
(#) VIM válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 1, 2025 /
 
Megy ez neked!
(#) Alkotó válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 1, 2025 /
 
1 kW körüli motorra emlékszem, és ha ebben nem tévedek, akkor ennek nem kellene 8,5 A-t felvennie terheletlenül.
Valamint vedd figyelembe VIM-nek ezt a válaszát is.
(#) Josi777 válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 1, 2025 /
 
Egy 10A üzemi áramú motor nyugalmi áramfelvételének nagyon magas a 8-8,5A (még akkor is, ha egy lakatfogó nem ad pontos értéket). Általános "képlet", hogy egy mezei egyfázisú aszinkronmotor nyugalmi áramfelvétele az üzemi áramfelvétel 25%-50%-a (a mechanikai jellemzők függvényében). Ez 10A-es, így max. 5A lehet a nyugalmi áramfelvétel. Ez a motor terhelve simán 10A fölé megy, amíg le nem ég.
(#) VIM válasza Josi777 hozzászólására (») Ápr 1, 2025 /
 
Szia! Azért nem akartam visszaírni, mert szerintem ez a motor már át lett tekercselve és azt nem tudni, hogy az 1100 wattos hornyaiba belefér e az 1500 wattos tekercseinek menetszáma és akkor már nem is olyan sok az a 8.5A az 1500-as 12 amperéhez. Persze benne van az is, hogy a főfázis menetzárlatos lehet de az ilyen áramoknál hamar kiderül ha csak üresben van is járatva.
(#) lsvigh hozzászólása Ápr 13, 2025 /
 

Ő miféle villanymotor lehet?

Sziasztok! Őt felismeri valaki, hogy milyen villanymotor lehet? És hogy tudnám őt elindítani?
Sima drótkorongot tennék rá.
Előre is köszi, Laci!
(#) lsvigh válasza VIM hozzászólására (») Ápr 13, 2025 /
 
Valószínű, hogy neked van igazad, mert azóta is dolgozik.
(#) erbe válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 13, 2025 /
 
Régi terménydarálókban volt ilyen villanymotor, csak nem ilyen "ékszíjtárcsával". Azokban közvetlenül a tengelyre szokták tenni a darálótárcsát. Attól még lehet darálóból, de valószínűleg 3 fázisú lehet.
(#) lsvigh válasza erbe hozzászólására (») Ápr 13, 2025 /
 
Szia! Kommented alapján elkezdtem keresgetni, úgy néz ki a motor, mintha az FV-III-64 nevezetű terménydarálóból való volna. Viszont ezek elvileg 220-asok. Van esetleg valakinek ötlete, hogy milyen kondenzátorral próbálkozzak? Elméletileg 600W-os. Holnap rámérek a tekercsre.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
(#) erbe válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 13, 2025 /
 
20-25 µF 450 V-os állandó kondenzátorral. Nem tudom a gyári eredetit, de talán más tudja.
(#) erbe válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 13, 2025 /
 
Nem vagyok benne biztos, hogy 220V-os darálóból lenne. Ha az a szíjtárcsa eredeti, akkor egy áttételes, várhatóan erősebb darálóban volt. Ami 3 fázist feltételez.
(#) lsvigh válasza erbe hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Szerintem biztos, hogy az a szíjtárcsa nem gyárija.
(#) VIM válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Szia! A motortest az több mint valószínű, hogy a VFIII daráló valamelyike lehet és a kivezetések is gyárinak néznek ki, még a sorkapocs is. A szétszedéshez használatos összejelölés arra utalhat, hogy vagy csapágy csere volt vagy tekercselés vagy mindkettő, mert a tekercsfej tiszta a darálóban uralkodó állapotokhoz képest. Az előzőekben ajánlott kondenzátor értékekkel próbáld meg bekötni állandó üzemire ha a tekercsek értékei "jók" lesznek. A főfázis az kisebb ellenállású mint a segéd (szerintem), mert ennek a gépnek határozott irányba kell forognia ha darálóban volt használva és a kivezetései ennek megfelelően vannak közösítve. A kisebb ellenállású tekercs kapjon fázist-nullát (középső és "valamelyik" szélső kivezetés) és a két szélső sorkapocsba kösd a kondenzátort (ha minden igaz).
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Hello!
Azért az érintésvédelme csúcs.. Főleg, hogy egy darálóban még robbanásveszély is fennáll.
(#) Tomi111 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Ezek a darálók kettős szigeteltek voltak, tilos volt földelni. Gondolom a háztartásokban hiányzó vedőföld miatt gyártották így. A motor is műanyag bakokon állt( mint a keverőtárcsás mosógépé) és a darálókalapácsok tartója is műanyagban volt a tengelyen.
De szerintem ezekből volt nyomógombos indítású, sőt mintha indítórelés is lett volna.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2025
(#) Suba53 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Idézet:
„Azért az érintésvédelme csúcs.”

Szerintem olyan nincs neki.
(#) erbe válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Ez az eredménye, ha valaki szakmai ismeretek nélkül kiszed kettős szigetelésű szerkezetből motort és X célra hasznosítja. Mennyi kukoricamorzsolót láttam mosógépmotorral. Eredeti kábellel, kapcsolóval faládára szerelve. Néha még be is tekerték szigszalaggal a kapcsoló hátulját, mechanikai érintésvédelem céljából. Nem mindig.
(#) proli007 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 14, 2025 /
 
Én is kaptam anno egy kukorica morzsolót. Barátommal rá akartam szereltetni egy mosógép motort. De lebeszélt róla, mert csak "szétszórja". És milyen igaza volt! Csinált hozzá egy állványt és a kb. 5 éves unokám egy zöldségesládán állva lemorzsolta vele a 2 mázsa kukoricát. Ha elakadt, csak vissza kellett mozdítani, a motor meg megszorult volna. Néha a kevesebb a több..
(#) erbe válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 15, 2025 /
 
Nem közvetlen szokta hajtani a motor. Akinek volt hozzáférése, lábhajtásos varrógép nagy szíjkerekét rakta fel, akinek más lehetősége volt, rétegelt lemezből vágott tárcsákat ragasztott össze, abba vágtak ékpályát. Legalább 6-8-as áttétellel készültek. De láttam már 10-est is. A szórást meg felrakható palánkokkal akadályozták.
(#) lsvigh válasza VIM hozzászólására (») Ápr 18, 2025 /
 
Bekötöttem a leírásod szerint, de magától nem indul sajna, behajtóval megforgattam a tengelyét, úgy megy. Amúgy hálózatra téve csak búgott. Szerintem ez nem jó sajnos. A tengelye is üt egy kicsit, lehet ezért nem indul magától.
(#) VIM válasza lsvigh hozzászólására (») Ápr 18, 2025 /
 
A tekercsek ellenállása az hogy alakult, melyik a fő és melyik a segéd fázis?
(#) Atti128 hozzászólása Jún 1, 2025 /
 

Bekötési segéd

Sziasztok
Egy OZF 90L-2nd motort hoztak nekem.
A w2 v2z2 közt 11ohmot mérek ( segéd fázis)
Az U2 z1v1 közt 1.6 Ohm van ( fő fázis).
Úgy néztem 100 mikros kondenzátor kell hozzá.
De mit hová kellene kötni? Relét nem szeretnék rakni, inkább nyomó gomb ( az van itthon).
(#) VIM válasza Atti128 hozzászólására (») Jún 2, 2025 / 2
 
Szia! Kösd be ezek szerint DE ügyelj, hogy akkor a főfázis és segédfázis kivezetések a rajzon megadott pontokra kerüljenek bekötésre és akkor könnyen lehet forgásirányt cserélni az áthidalással.
(#) Thomas10100 hozzászólása 12:20 /
 

250w imi kondenzátor

Sziasztok
Ismerős kondenzatort cserélt, de rosszul lett bekötve.
Hogy van a bekötése ennek a 250w imi motornak?
Indító gomb nélküli és 112µF kondi volt rajta ami eldurrant, de egész eddig ment vele.
Ha ez nem jó érték akkor mekkora kell rá?
(Igen a képen a fázis null a van a lemezen, másik kettő a kondenzátor)
Köszönöm
(#) Alkotó válasza Thomas10100 hozzászólására (») 13:33 /
 
A fehér kábel barna és fekete vezetéke (ami elvileg a betáplálás) látszólag rövidre van zárva az átkötéssel. Biztosan így akartad?
(#) Thomas10100 válasza Alkotó hozzászólására (») 14:16 /
 
Tudom hogy így van, azért is írtam bele a végén. És tudom hogy így rövidzár, de másik képem nincs róla.
(#) erbe válasza Thomas10100 hozzászólására (») 15:36 /
 
250 W-os motoron nem lehet 112 µF-os üzemi kondenzátor, csak indító. Állandóra rákötöd, garantált a durranás vagy leég a motor.
16-25 µF közötti érték lehetne üzemi kondenzátor. Pontos értéket adatlapból lehet nyerni.
Akad itt hozzáértő, akinek megvan a táblázata.
Relés, indítókondenzátoroshoz írnak 40-50 µF-ot.
Próbáld megtisztítani a adattáblát. Az OZ7... mezőben lévő pontos felirat kellene.
A hozzászólás módosítva: 15:40
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») 16:41 /
 
Szia! A barna szálakat az U1-re (kondenzátor és a fázis szála) a kondenzátor nekem 16µF/400V van megadva ehhez a teljesítményhez és mivel "K" jelölése van állandó üzemi kondenzátoros a motor.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») 16:49 /
 
Szia,

Pedig állítják hogy az u1 üresen volt és csak a kondenzátor 2 vezetékét vették le. Anya sincs plussz.
De szerintem is kell az u1, hisz odamegy a motorból vezeték

Köszönöm
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») 18:13 /
 
Szia! Ha egyszer tekercskivezetés van oda kihozva és ráadásul a főfázisé U1 (a másik az U2) akkor oda kellene kapcsolni a hálózati feszültség egyik vezetékét ha már a másikat a közösített pontra kötötte a "szerelő". Z1-Z2-re van kihozva a segédtekercs kivezetései és ha forgásirányt kellene fordítani akkor az U1-U2-n marad a tápfeszültség (a kondenzátor is a helyén marad) és az áthidalások Z2-ről V1-re fordul és V2 az U2-re fordul.
A hozzászólás módosítva: 18:14
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») 21:31 /
 
Igen, én sem értettem miért így van bekötve és a lemezt se vették észre hogy így zárlat van.

Holnap átkötöm mert elhozták a motort.

Köszi a segítséget
Következő: »»   64 / 64
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem