Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3662 / 3662
(#) kameleon2 válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 17:14 /
 
Jaeco nagyon vonz, de az Omoda sem rossz. Megnéztem és kipróbálom mindet, de érdekelne, ha van valakinek már.
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Vas, 19:27 /
 
Idézet:
„Kínaiban gondolkodom.”
Biztos, hogy az jó választás? Hosszú távon élettartam. Persze lehet jó is, de semmit nem tudunk. Alkatrész lesz-e.
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 20:03 / 1
 
Hosszútávú tapasztalata nincs senkinek. A "Kínai" sokak szemében egyenlő a gagyival, de ez már régóta csak részben igaz, vannak igenis jó termékeik, csak pl. itthon sincs akkora hagyománya mint a "Német" dolgoknak, miközben ott sokszor már csak a múlt hírnevéből élnek, nem a jelen minőségéből.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 20:20 /
 
Idézet:
„Hosszútávú tapasztalata nincs senkinek.”
Én ilyen döntésnél maradtam a biztos beváltnál, ismeretlent hosszú távon tapasztalják meg mások.
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 20:32 /
 
Szerintem a ma gyártott autók bárhol készülnek nem járnak kisebb kockázattal. Csak a többi sokkal többe kerül.
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Vas, 20:43 /
 
Ebben van valami. A mai gyors fejlesztések egyre bonyolultabb technikáknál kiforratlanok. Jó példa az Ecoboost motor. Újkorában nyert valahány díjat, utána hamar kevés futásnál szétestek.
A hozzászólás módosítva: Vas, 20:44
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 20:48 /
 
A biztosan bevált az, ami nálad nem romlik el.

Tudsz mondani egy tuti autómárkát? Nem fogsz tudni, de ha nekem nem hiszel, nézz csak meg pár autójavító műhelyt, sorba kell állni mindenhol, vígan megélnek. Vannak márkaspecifikus szervízek, azoknál is ez a helyzet.

Persze vannak statisztikák és vélemények, de az ember kitörölheti vele, ha pl. eltörik a turbo tengelye egy biztosnak mondott, hagyományosan beváltnak hitt autónál... Magyarán ne legyél annyira biztos a dolgodban.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 21:12 /
 
Idézet:
„Magyarán ne legyél annyira biztos a dolgodban.”
Nem annyira vagyok biztos, de vannak sok hibás, és kevés hibás típusok -meg ezek közöttiek. Az esély jobb a kevés hibásoknál. Én eredeti japánt választottam, amiről sok tapasztalati infót kaptam egy nagycégtől, ahol sok ilyet (és másmilyeneket is) használnak kemény igénybevétel mellett (mezőgazdaság terepjárás). Turbós eleve kizárva nálam, nem kell rakéta.
(#) mek-elek válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 21:13 /
 
Idézet:
„"Német" dolgoknak, miközben ott sokszor már csak a múlt hírnevéből élnek, nem a jelen minőségéből.”

Ja kérem, változtak a beszállítók!
(#) Bakman válasza mek-elek hozzászólására (») Vas, 21:20 /
 
Engem, mint felhasználót teljességgel hidegen hagy, ki a beszállító.
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 21:24 /
 
A turbo csak egy példa volt, rengeteg alkatrész van egy autóban.
Idézet:
„Az esély jobb a kevés hibásoknál.”
Ez a lényeg, nincs biztos. Ha nálad nem romlik el, akkor tuti, ha igen, akkor nem tuti.
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 21:33 /
 
Idézet:
„A turbo csak egy példa volt,”
Tudom, de pont egy nagyon költséges és egyszer biztosan cserélendő az autónál rövidebb élete miatt. Mellőzhető.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 21:35 /
 
Idézet:
„Turbós eleve kizárva nálam, nem kell rakéta.”
Dehogynem. Én meg nem vennék már olyat amiben nincs turbó.
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Vas, 21:48 /
 
Pénzkérdés, jó amíg nem kell cserélni. A másik turbós probléma, ahol kis motorokat erősítenek turbóval, ott eléggé a motor élettartam rovására megy.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») 6:37 /
 
Igen, ilyen 0.9 meg 1.2 turbómotorokat én sem vennék mert az a vicc kategória azt még a gyártók is elismerik, de rá vannak kényszerítve hogy ilyeneket gyártsanak. A gomba módra szaporodó hibridek sem azért lettek mert annyira jók, hanem mert a gyártók máshogy már nem tudták teljesíteni az egyre szigorodó zöld előírásokat.
A turbótól először én is tartottam, aztán rájöttem hogy feleslegesen. A 90-es években vettem egy lerottyant öreg olasz dízelt (Croma 1.9Tdid) mert a kollégáim röhögtek rajtam, hogy miért járok benzines autóval egy olyan világban ahol feketén olcsón hozzá lehet férni gázolajhoz, meg lehet járni étolajjal is ami akkoriban még szintén olcsó volt az üzemanyagárakhoz képest. Az autóban volt óra szerint 230 ezer km, a valóságban meg mint utóbb kiderült olyan 370 ezer körül lehetett. A motor már szét volt kopva, ette az olajat, de a turbó még eredeti volt rajta és semmi baja nem volt.
A turbónak két titka van, az egyik az olaj, minőségi olajat kell használni, és eredetit, egyszer én is megszívtam a hamis olajjal, pedig elvileg megbízható helyről vettem. Hiába volt ugyanaz a csomagolás, hiába volt rajta a hologramos matrica a flakonon, ami benne volt annak teljesen más szaga volt mint az előzőnek, az előzőnek amolyan műanyag vagy parfümös vagy nem tudom milyen, szóval az tényleg szintetikus volt, az utóbbinak meg mezei ásványolaj szaga volt. Utána tudtam meg, hogy a Castrol a hamisítás miatt változtatta folyton a flakonok küllemét, meg tett rá hologramos matricát, de hiába, mert egy idő után már azt is tudták hamisítani.
A másik a hőmérséklet. Turbós autót addig nem szabad hajtani míg a motor fel nem melegszik, ez ugye nem akkor van amikor a víz hőfok beáll, mert akkor a motor még nem meleg, ezt is azóta tudom amióta volt az az autóm mert abban volt olajhőfok mérő is, és az olaj jóval később érte el az üzemi hőfokot mint a víz. Ugyanez leállításkor is igaz, ha meg van hajtva a turbós autó azt nem szabad azonnal leállítani, hanem kell járni vele még pár percet finoman, hogy ne az áthevült turbó olajozása szűnjön meg egyik pillanatról a másikra mert az nem tesz jót neki.
Nekem sokáig voltak mezei, 1.3-as meg 1.4-es autóim, egyikbe sem vágyom vissza, ez a mostani 1.8T ez azért megy, ha nem is nagyon, de nagyon jó érzés amikor jön egy komolyabb domb és nem csak simán felmegyek rajta hanem még előzgetek is, miközben a többiek meg kapcsolgatnak vissza.
Következő: »»   3662 / 3662
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem