Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
 
Témaindító: mics, idő: Máj 29, 2010
Lapozás: OK   87 / 87
(#) tomikovacs hozzászólása Máj 14, 2025 /
 

Gázhiány jelzéssel leáll

Sziasztok!
Következőben kérem a segítségeteket:
Westen Bojler 240FI azt produkálja, hogy nagy mennyiségű melegvíz használat esetén, (pl. fürdés) miután elvégez a tartályban lévő víz felmelegítésével is, és indítaná a fűtést, hallani, hogy ventilátor indul, de a lángot már nem gyújtja be. Ezt követően a 30 foknál villog a hibajelző LED (gázhiányt jelez). Csak resettel indul újra. De úgy sem azonnal, hanem néhány perc múlva. Olyan a jelenség, mintha valami túlmelegedne, és ha lehűl minden megfelelően működik tovább. Ha viszont fűt a kazán, és melegvízre kell átváltania, akkor azt simán megteszi.
(#) VIM válasza tomikovacs hozzászólására (») Máj 14, 2025 / 1
 
Szia! Szerintem nézd meg a szivattyú kondenzátorát, hogy kapacitást veszített-e ami miatt leromolhatott a szállító teljesítménye.
(#) sakrafi válasza Kicsibandita hozzászólására (») Máj 14, 2025 / 1
 
Szia!
Tipikus panel hiba.
(#) Berci100 hozzászólása Jún 30, 2025 /
 

Westen Star 240Fi kombi 60 fokos hibajelzése

Sziasztok! Egy Westen Star 240Fi kombi készülék hibajelzéséhez kérnék segítséget. A meleg víz használat után, kialszik az összes led ami a vízhőfokot mutatná, és 2-3 másodperc múlva már csak a 60 fokos led villog (kör benne háromszög) aminek a hibakódja > „vízhiány vagy szivattyú leállás”. Általában, ha kinyitom újra a meleg vízcsapot normális módon elindul, ahogy melegszik a víz gyulladnak ki a ledek sorban, elzárom a csapat, kialszik az össze led és átvált a 60 fokos led villogó hibajelzésre. De előfordul, hogy nem indul el, ilyenkor a főkapcsolót kikapcsolom és akkor újra indul, de elzáráskor ismét visszaáll a 60 fokos villogó ledre. Mi okozhatja ezt a problémát, a szivattyú működik, víz is átfolyik. Köszönöm a segítő információt.
(#) VIM válasza Berci100 hozzászólására (») Júl 2, 2025 /
 
Szia! Valószínű, hogy a fűtési rendszerben nincs meg a megfelelő nyomás, tágulási tartályban az előnyomás. Az "ufó" háta mögött van egy hasonló felépítésű szerkezet amin szintén van mikrókapcsoló amire piros színű vezetékek csatlakoznak, ez a vízhiány vagy nyomás kapcsoló. Vagy a membrán rúdja szorult meg vagy nehezen követi a szivattyú által keltett nyomásváltozást vagy valóban alacsony a tágulási tartály előnyomása aminek következtében nem tud megfelelően expandálni. A szivattyúnak, annak is a kondenzátora ritkábban hibásodik meg az értékvesztés miatt, hogy a hatását éreztetné a szállító teljesítményen.
(#) Berci100 válasza VIM hozzászólására (») Júl 3, 2025 /
 
Szia! A fűtési rendszerben megvan a nyomás 1 bár, viszont a tágulási tartály előnyomását még nem ellenőriztem. Leellenőrzöm még azokat is amiket írtál. Köszönöm a választ.
(#) VIM válasza Berci100 hozzászólására (») Júl 3, 2025 /
 
Valójában nem a nyomásmérőn olvasható érték a fontos ebben az esetben hanem a tágulási tartály expanziós értéke. A nyomásmérőn a rendszerben uralkodó nyomás értéke olvasható le DE ha tágulna (növekedne a térfogat) akkor (ha a tágulási tartályban alacsony a nyomás) a tágulási tartályba tágulna és ha ott korlátozott a térfogat akkor a biztonsági szelep fogja leereszteni a felesleget. Ez most csak HMV használat során nem áll fenn de a vízhiány kapcsoló ezért van, hogy ezt leellenőrizze. A tágulásiban uralkodó nyomást nem egyszerű ellenőrizni, ahhoz le kell engedni a kazánból a vizet és az autószelepnél kell egy nyomásmérővel rámérni. Ha a szelepről a kupakot levéve víz távozik onnan akkor a tát használhatatlanná vált.
(#) Berci100 válasza VIM hozzászólására (») Júl 5, 2025 /
 
Szia ViM! Na most volt időm foglalkozni a készülékkel. A tágulási tartályban kevés volt az előnyomás 0,5 bár, azt felpumpáltam 1 bárra, de a hiba továbbra is jelentkezett. A problémás a membrán rudja volt, ami kifelé szépen járt visszafelé viszont csak cammogott, kicsit megtisztítottam befújtam WD40-el, megjárattam ki-be kapcsolással, fizikailag lenyomtam a membránrudat teljesen szintbe, de magától nem megy le teljesen mint a front oldalon lévő membrán rúd, talán azt az egységet említed "UFO"-nak. Mindenesetre annyira már lemegy, hogy ne adjon hibajelzést és jól működik. Küldök róla egy kis videót, ha átmegy. Látszik rajta, hogy a front oldalon lévő membránrúd teljesen visszahúzódik a házába amig a hátsó nem. Lehet ki lehet csavarni, kézben megtisztítani átmozgatni, de még azt nem csináltam. Köszönöm még egyszer a segítséget/információt, hogy tudjam hol keressem a probléma okát. Üdvözlet.
(#) VIM válasza Berci100 hozzászólására (») Júl 5, 2025 /
 
Ha a mikrókapcsoló biztonságosan tud kapcsolni akkor a tartója helyzetén a rögzítő csavarjai alá helyezett alátéttel vagy a kapcsoló karjának hajlításával lehet módosítani, hogy a rúd az megfelelően tudja működtetni. A rúd az első ránézésre jól működik, nincs vele probléma. A kapcsoló szokott elfáradni a rúd túlzott nyomkodása miatt. A rúd az nem jön ki, mert együtt van a membránnal, csak akkor lehet kivenni ha le van eresztve a készülék vize és a membránház csavarjai el lettek távolítva. A tömszelencéjét azt lehet cserélni ha a rúd mellett szivárogna a víz.
(#) Berci100 válasza VIM hozzászólására (») Júl 6, 2025 /
 
Szia! A kapcsoló kb 2 éve lett cserélve mert csak kattant, de nem kapcsolt. Nem volt új kapcsoló a klónjából vettem ki, de működik és kapcsol. Azóta volt ismét két hibajelzés, szóval nem tökéletes, a víznyomás a membránrudat kifelé határozottan mozgatja, ahogy a videón látszik, de visszafelé már nehezen süllyed. ilyenkor lehet nem éri el azt a mélységet a membrán rúd ahol a kapcsolónak oldani kellene. Víz nem szivárog mellette, lehet elkoszolódott, és azért szorult meg. Megpróbálom a kapcsoló karján állítani, vagy vásárolok egy új mikrokapcsolót.
(#) VIM válasza Berci100 hozzászólására (») Júl 7, 2025 / 1
 
A mikrókapcsoló tartójának a "lába" alá tegyél alátétet, hogy fentebb emelkedjen.
(#) bibiq hozzászólása Kedd, 18:39 /
 

Star 240 Fi átfolyó víz túlmelegszik

Üdvözlet!
A segítségeteket kérném!
Westen Star 240 Fi kazánunknál egy olyan jelenséget figyeltem meg,hogy az átfolyó víz használatánál hiába állítom be a minimális hőfokot ,a kifolyó víz hőmérséklete eléri a 80c …
Az átfolyási mennyiségen nem látok csökkent vízmennyiséget.
A kazán nem kapcsol ki,hibaüzemmódra nem vált...
A fűtési részben tartja az akár 40c fokos beállítást is ( számomra nem tűnik fel ,hogy ott többször kapcsolna ki esetleg az égőfej mint megszokott volt ….)
A rendszer nyomása 1,5 bar ( órárol olvasva)
Milyen ellenörzéseket javasoltok kezdésnek, vagy mennyire hibajelenségnek vehető az adott eset ?
(#) VIM válasza bibiq hozzászólására (») Kedd, 20:33 /
 
Szervusz! Ezt a kapcsolót és az azt működtető rudat figyeld meg, hogy HMV készítésekor ki jön e rúd és a kapcsoló az kapcsol e és ha elzárod a csapot akkor a rúd az visszatér e a helyére elengedve a kapcsoló karját.
(#) István89 hozzászólása Kedd, 23:07 /
 

Westen energy 240i nincs melegvíz

Sziasztok!
Kicseréltem a Grundfos szivattyú automata légtelenítőt a fűtési rendszeremben, és feltöltés után a radiátorokat légtelenítettem, de a melegvíz nem indul, és a kazánon a piros lámpa folyamatosan ég. Valakinek van tapasztalata, hogy légtelenítő csere után ez előfordulhat, és mit lehet ilyenkor tenni?”
(#) VIM válasza István89 hozzászólására (») Sze, 7:26 /
 
Szia! Több mint valószínű, hogy a tágulási tartályban nem megfelelő a nyomás (a beállítás itt van részletesen leírva) ezért a rendszer víznyomás kapcsolója (vízhiány miatt) nem engedi működni a kazánt. Ez a nyomáskapcsoló a hidroblokkon hátul van és a kapcsolóra piros vezetékek csatlakoznak. A nyomáskapcsolót működtető tömszelence rúdja meg szokott szorulni és van úgy, hogy az miatt nem tudja megnyomni a kapcsolót (kicsit le-fel meg kell mozgatni)
(#) bibiq válasza VIM hozzászólására (») Sze, 17:25 /
 
Köszönöm a válaszodat,ellenőriztem.
Korábban cseréltem a mögötte levő nagy mebránt valamikor a nyár elején, szivárgott a pereménél. Akkor rendbe is tettem a környezetét (szilikonzsír)
"Ismerős szerelő" infója szerint a mögötte levő hőcserélő részleges eltömődése is okozhatja ezt a jelenséget ?
Mielőtt bontanám ,azért a tömítéseket is illene beszereznem...és hát elég nagy munkának tűnik ....
(#) VIM válasza bibiq hozzászólására (») Sze, 18:33 /
 
Ez volna az a kapcsoló a HMV áramlás kapcsolója (az "ufón") amire az impulzus csövek közvetítésével hatnak erre a nagy membránra és működtetik a zöld vezetékes mikrókapcsolót. Ha ez a kapcsoló nem áll vissza alap helyzetébe akkor nem történik meg az üzemállapot váltása. A videóban jól szemléltetik a működés helyességét.
Idézet:
„A kazán nem kapcsol ki, hibaüzemmódra nem vált...”
Ezt gondolom, hogy nyári üzemmódra érted, mert azután ezt írod, hogy:
Idézet:
„A fűtési részben tartja az akár 40c fokos beállítást is”
... vagy mind ez azt jelenti, hogy a HMV készítéskor nem szabályoz le a kazán az adott hőmérsékletre? ... mert abban az esetben a zöld vezetékes HMV NTC a hibás ami a lemezes hőcserélő tövében van becsavarva (hibás értéket ad). Bővebben: Link
(#) bibiq válasza VIM hozzászólására (») Sze, 19:34 /
 
Köszönöm a válaszodat!
Elnézést a félreérthető sorokért!

Ahogy írtad "HMV készítéskor nem szabályoz le a kazán az adott hőmérsékletre? ."....
Ellenőrzöm az NTC állapotát !
Köszönöm a segítséget!
(#) István89 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 22:19 /
 
Köszönöm a válaszodat! A tágulási tartályban nem volt megfelelő a nyomás,ezt beállítottam, de sajnos így sem működik. A nyomáskapcsolót is ellenőriztem. Nem tudom mi lehet a probléma.
(#) VIM válasza István89 hozzászólására (») Csü, 7:38 /
 
Nem írsz bővebben arról, hogy a készülék meddig jut el a működésben, hogy az után kiáll hibára. A hibatörlést sem említed, hogy azt megpróbáltad volna működtetni. A kazán áramellátása igényli a fázishelyes csatlakozást. Ha ki volt húzva a konektorból és véletlenül fordítva lett visszadugva akkor nem lesz ionáram érzékelés és a kazán leáll de ugyanez van akkor is ha a gázcsap véletlenül lett kinyitva.
(#) István89 válasza VIM hozzászólására (») Csü, 21:07 /
 
Végül többszöri próbálkozásra megoldódott a probléma, köszönöm a segitséged. Viszont van egy másik dolog, ami már a légtelenítő csöpögés/csere előtt is fennállt: a kazán melegvíz használatakor ki-be kapcsol, ha a csapból engedem nagy nyomáson egyáltalán nem ad melegvizet, zuhanyrózsából alacsony nyomáson jön melegviz ,de úgyis ki-be kapcsol.
(#) VIM válasza István89 hozzászólására (») Csü, 21:43 /
 
Végül is mi volt a probléma? Ne titkolózz! Az alacsony meleg víz hozam az talán abból fakad, hogy nem vált üzemállapotot a hidroblokkon (az "ufó" alakú sárgaréz darab) a mikrókapcsoló. A HMV csap nyitásakor a kapcsolót működtető rúdnak ki kell jönni és meg kell nyomnia a kapcsoló karját és a készülék (ha minden más feltétel is teljesül) teljes terheléssel (maximális lánggal) elkezdi melegíteni a primer hőcserélőben a vizet. Ha ez nem így van akkor vagy a mikrókapcsoló nem kapcsol vagy a rúd nem nyomódik ki egészen, hogy kapcsolni tudja a kart. Ez abból is adódhat, hogy szorul a tömszelencében. Ha ezt szükséges akkor ki lehet cserélni. Ha viszont az ufóban lévő membrán a hibás, mert ki van nyúlva vagy át van lyukadva akkor azt is ki lehet cserélni. Ehhez nem kell a fűtési oldalból leengedni a vizet, elég a bejövő hálózati vizet elzárni.
Következő: »»   87 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem