Fórum témák
» Több friss téma |
Ja, csak mint te magad jegyezted meg, ahhoz kell tudni, mi a helyes:
ami csak helyes sorrend esetén ad áramot A kérdés meg az a lap tetején, hogy honnan tudni, mi a helyes?
Egy street food (pót)kocsiban dolgozótól nem várható el hogy értse, mit takar a három fázis esetén a forgásirány. Mégis, mit csinálnál velük? Elmagyaráznád nekik, hogy ha ez a lámpa világít, akkor az 1-es, ha a másik, akkor a 2-es irányba kell fordítani a kapcsolót? Ne viccelj. Ez soha nem működött üzembiztosan. Ha dolgoztál volna operátorokkal ahogy állítod, akkor tudnád.
Nem teljesen értem ezt a hozzászólást.
Ha nem jó a fázissorend, minden bizonnyal egy vagy több gép fordítva forog, tehát az a helytelen, a másik irány a helyes. dugvilla - fázissorrend fordító - fázissorend figyelő - mágneskapcsoló - fogyasztók
Szia!
Ez azért igy nézett ki; Daf 164---323 stb dugalj ebbe csatlakozott a gép dugvillája --a működtetó dobozon volt a 1-0-2 jelű főkapcsoló--ez után bekötve a forgásirányjelző--s tovább a működtetés. A forgásirányjelző 2db izző +egy kondi volt.Ha a megfelelő izzó világitott teljes fénnyel , akkor kellett volna a BE gombot megnyomni. Hát nem mindig sikerült ! ill. a dugaljak dugvillák bekötése 1/2 --3/4 év alatt megváltozott.Magától? De a legbiztosabb motor leégető megoldás az egyirányű csapágy volt. A Német gépeken volt ilyen. Rossz irányban állva maradt a vill.motor! Megvárták amig füstöl.
Ezt a hozzászólásod végképp nem értem. Korábban leírtad, oktatás, és minden meg van oldva. Itt meg azt írod, hogy régen sem működött a módszer.
Szia!
irtam a Pékséget--az ottani remek munkaerő-miatt nem volt tökéletes. Ha akkor lett volna rendes fázissorrend figyelő .--de csak ilyen egyszerű jelzőeszközök voltak, amik nem kapcsoltak . De Piaci lángossütő utánfutónál rendben működött.
A pékek nevében tiltakozom a degradálás miatt! Vannak mindenféle szakmával, diplomával rendelkező ismerőseim, az ilyen dolgok nem attól függnek, ki mit tanult.
Ha valahol működött a tanításos módszer és valahol nem, akkor az azt jelenti, megvan a hibázás lehetősége, amit előbb-utóbb ki fog valaki használni.
Szia!
Tiltakozhatsz --elfogadom?- De a véleményem ettől nem változik meg. Én olyan céget láttam ahol mindenki kisegitő iskolából jött.( ott és akkor ) A Piaci lángosonál meg magasabb volt a szinvonal. Amúgy igen 1000 bekapcsolásból , hány % lesz hibás?Ez a lényege. Idézet: „De a legbiztosabb motor leégető megoldás az egyirányű csapágy volt. A Német gépeken volt ilyen.” Trabant szabadonfutó fordított irányban? Biciklin kontraféknek hívják. Egyszerűbben kontrának.
Elég furcsa útvesztő kerekedett itt ebből a témából, mindenféle kioktatott ember és hasonló miatt.
Bolond biztos megoldás szükséges! Egy fázissirrend és kiesés figyelő + mágneskapcsoló elvégez minden feladatot… csak akkor ad ki feszültséget ha jó az irány… plusz kell még egy forgásirány váltó az automatika elé, ha nem lenne jó az irány, és nem ad ki áramot. A helyes betáplálást lehet egy zöld lámpával is jelezni… sőt! A rossz betáplálást pedig piros fénnyel! Idézet: Semmilyen szokatlan dolog nem történt. „Elég furcsa útvesztő kerekedett itt ebből a témából” ![]() Idézet: Nem mindenki érti ennek szükségességét/hasznosságát. „Bolond biztos megoldás szükséges!”
Ne te figyeld, van erre elektronika. Bemész a szakboltba és veszel egy fázissorrend érzékelőt, és ha nincs benne 3 áramkörösrelé, akkor azt is. Ez a kütyü egy fázis kimaradást is érzékeli a helytelen sorrend mellett, és a relé letiltja a3 fázisú részt. Átlag villanyász a szerelést megoldja.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2025
A bicikli szabadonfutója valóban az egyirányú csapágy egy formája -azonban véletlen sem kontrafék. A kontaféket beszerelik ugyan abba az agyba, de semmi köze a szabadonfutóhoz. Csak egymas mellett vannak.
Gyártanak is kontra nélküli szabadonfutós biciklit A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2025
Nem teljesen értem ezt a hozzászólást.
Hát, érdekes. Ha nem jó a fázissorend, minden bizonnyal egy vagy több gép fordítva forog, tehát az a helytelen Pont erről van szó, hogy ő nem akarja a helytelen irányba próba képpen sem megpörgetni. Na, akkor hogyan lehet megtudni? ...a másik irány a helyes De mire próbával ezt megtudjuk, tönkrement. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2025
Az eredeti hozzászólásban:
Idézet: „megnézem ott, ahol jól működik biztosan”
mellékesen, igen, azzal együtt hogy "az is megoldás". A kérdés az eredeti hozzászólásban továbbra is ez:
"magán az utánfutón a fogyasztóknál hogyan tudom megállapítani legegyszerűbben - kár okozása nélkül a helyes sorrendet? Mert javítás címén nem akarnék egyből 800eFt-os kárt is okozni." Valljuk be, villanyilag ez is az érdekesebb. Még akkor is, ha van 300 km-re egy iker gépezet, ami éppen jól forog.
Talán ezért van az U V W U2 V2 W2 jelölése a tekercsvégeknek. Biztosan van valami szabály a arra, hogy ezek fizikailag hogyan helyezkednek el az állórészben. ( bár lehet ezt nem mindenki tartja be.) Ha erre van szabály, akkor arra is kell lennie, hogy ezt hogyan kell összekötni a hálózattal a helyes forgásirányhoz. ( bár ez elég nehezen ellenőrizhető házilag.)
Ami a kérdés nem elméleti részét képezi, tiszteltetem azt a gyártót, villanyszerelőt, aki egy milliós kárt is okozni képes téves bekötést legalább rendes feliratozással nem véd. Érdekes lenne, ha veszek több millióért valamit, azt ha otthon véletlen nem jól kötöm be ( mert semmi jelölés nincs rajta megtehetem ) , összetörik az egész, azt mehet a kukába. ( gondolom garancia a törésre nem lesz....)
Ebben igazad lehet. És milyen egyszerű.
Talán idetéved egy motortekercselésben járatos, és igazolja.
Meg is van. RST fázissorrend rákötve az UVW kapcsokra (tehát a fázissorrend megegyezik a betűsorrenddel) esetén elvileg a hajtásoldalról nézve az óramutató járásával megegyezően forog.
Szakkönyvekben van tárgyalva, de nyilván megvan ennek a szabványi oldala is. Például: Műszerek és mérések sorozat Farkas András Aszinkron gépekkel kapcsolatos mérések 1983 52. oldal alján De ha most 120 idejáró fogja írni, hogy hát ő ezt tudta... Okso villanybojler vezérelt áramról?Sziasztok!Szeretnék tanácsot kérni, érdemes lehet-e egy modern villanybojlert vezérelt (éjszakai) áramról üzemeltetni. Egy ismerősöm kért segítséget ezügyben. Most vásároltak egy Ariston Lydos ECO 80 V 1,8K típusú bojlert. A régi bojler eddig vezérelt áramról működött. A háztartásban négyen laknak, akik használják a meleg vizet és csak zuhanyzásra van használva a bojler meleg víze, mosogatásra, egyéb célokra nincs. Gondolom két lehetőség jöhet szóba: 1. Nappali áramra kötik az új bojlert és használják az ECO tanulásos energiatakarákos funkciót. 2. Vezérelt áramra kötik és kikapcsolják az ECO funkciót, ahogy a régi bojler is volt használva. Szerintetek melyik megoldást célszerűbb használni és melyikkel lehet jobban spórolni? Olvastam olyat is, hogy ez a tanulásos ECO funkció inkább csak marketing fogás. A kézikönyv szerint az ECO funckió legfeljebb 14%-os energiamegtakarítás tud elérni legjobb esetben.
Ha ki van építve a vezérelt, akkor mi a kérdés?
A kérdés, amit fent is leírtam, hogy melyik lehetőség ajánlott a kettő közül, melyik lehet gazdaságosabb vajon, tapasztalatok alapján.
Illetve mégegy szempont felmerül a vezérelt árammal kapcsolatban. A modern, mikrovezérlős bojler elektronikák mennyire vannak felkészítve rá és védve az elllen, hogy napi szinten kikapcsol majd visszakapcsol a tápellátás. Ezekbe a bojlerekbe kifejezetten ilyet tűrő áramkört szerelnek, vagy lehet, hogy párszáz ki/be kapcsolás után elszáll majd a vezőrlőpanel? A hivatalos telepítési leírásban semmi információt nem írnak ezzel kapcsolatban. Nekem nincs tapasztalatom bojlerekkel, de arra gondolok, hogy a folyamatos tápellátás kiépítése lenne a legjobb megoldás, egyrészt mert ezzel remélhetőleg nem lenne kiugróan nagy fizetendő többlet energiadíj (bár ebben nem vagyok biztos), másrészt ez a megoldás kímélné a vezérlőelektronikát. De szeretném tapasztalt villanyszerelők tanácsát, véleményét is meghallgatni a témában. A hozzászólás módosítva: Csü, 13:51
Igen sajnos az okosnak tűnő bojler sajnos buta , vezérelt áramra nem igazán jó ráakasztani...
Vezérelt áramra buta bojler kell , az okos bojler ha kapcsolgatjuk ki ,be azzal mi lessz szerinted ,ja megbolondul! A hozzászólás módosítva: Csü, 15:11
Frekvenciaváltó? Nem olcsó megodás, de szvsz biztos... Mit gondoltok?
Ha vezéreltre kötöd, akkor az a baj, hogy mikor a bojler melegítene nincs áram, mikor van áram azt meg a bojler nem használja ki, mert éppen takarékoskodik, akkor könnyen hidegvízben fürdesz. Ha igaz, hogy 14% megtakarítást hoz az okosság, a két tarifa között meg 33% árkülönbség van, és az új rendszerhez vezetéket kell építeni, ( bár lehet elég a villanyóra szekrényben átkötni...) akkor lehet nem lennék sznob, hogy nekem okos bojlerem van, és milyen takarékos vagyok. ( egyébként meg az éjszakai áram szerintem nem számít bele az átlag fogyasztásba, ha a nappalira kötöd, akkor meg lehet pont átléped a határt.)
Lehet, de először hogy kötöd be? Ez itt a kérdés. Kilóg 5 vezeték, ha rosszul kötöd be, ledarál mindent. Az eredeti elméleti kérdés arra vonatkozott, van egy szerkezet, ami tanulmányozható, de még soha nem indítottad el, be lehet e kötni úgy, hogy ELSŐ próbálkozásra biztosan jó felé forogjon.
Nagyon alacsony áramhatárt beállítva esetleg az első indítás idejére???
Vagy frekvenciát??? A hozzászólás módosítva: Csü, 16:18
Szia!
Ez fatengelyesen működött--bekötöd nyomod a ki gombot , s kézzel meglóköd a mágneskapcsolót . Figyeltük , hogy a motor jobbra/balra indul meg. Ha nem volt jó forgásirányváltás . A gépek nagy részén van ékszij, tengelykapcsoló ,ezeket lehet bontani. Amin nem volt; Ha több motorja volt, akkor csak a ventillátort inditottuk igy s arról lehet következtetni. Igen be lehet kb 50% a jó irány --vagy a másik Rólam közismert volt , hogy 10 motorból kb. 9-t forditva tudok bekötni.Igy logikus volt a kérdés ; ki kötötte be. A hozzászólás módosítva: Csü, 16:33
Akkor mindjárt javul az arány, ha beköttetjük veled, azt indítás előtt gyorsan átkötjük. 10% hiba csak....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




Biciklin kontraféknek hívják. Egyszerűbben kontrának. 

