Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „A vezérelt az gyakorlatilag egy szociális juttatás.” Ne keverd bele azt, hogy mennyit kell érte fizetni, mert akkor mindannyiunkat kitiltanak innen!!! Ha céged van, akár percenként is változik a villany ára, és erre van kapacitás ezt számolni, és számlázni. Ez nyilván függ valamitől, de ezt ne feszegessük!!! A választ megkaptuk: nincs szabad kapacitás! Ezek alapján a H-tarifa is egy fából vaskarika, de tényleg ne kérdezzünk többet, mert a válasz ott van! ÁVK reppÁramvédő kapcsoló működése zenében elmondva.
Hogy visszatérjünk a villanyszereléshez.
Nálunk megtörtént a klíma felszerelése. Természetesen a szerelők MT kábelt hoztak...de én készültem, és adtam nekik, a SKY által javasolt gumikábelt. Összenéztek, és berakták. Aztán azon vekengtek egy picit, hogy ez 14eFT volt, hú de drága. Viszont, így rendben van, és még jó is lesz. A vezetékeket rendesen érvéghüvelyezték, így ez a része a villanyos rendszernek is megfelelő lett. Köszönöm a tippet a kábelre.
Padlószegély csatorna, vagy még egy előtétfal akár gipszkartonból, vagy egyéb szellőző anyagból. Abba belefér még a fővezeték is. Vagy Wago Winsta laposkábel technológia, álpadló rendszer stb. lehet válogatni a jobbnál jobb megoldások között. Lehet csatorna, parapetcsatorna stb. Sokan a mennyezetre ragasztott hungarocell alatt viszik el. Bár az szerintem befülled.
Hatalmas félreértés, amit itt írsz, nem keverem bele, arról írok, hogy az éjszakai az egy gazdasági lehetőség volt, melynek a szükségszerűsége is és a lehetősége is elmúlt (ha értelmezted volna, miket írtam a menetrendről, miket szemlátomást nem).
De már nem csodálkozom az előző hatalmas félreértéseden.
"a szolgáltató tudja megmondani, hogy most olcsó az áram, most lehet."
Totális félreértés, de most kezdjük elölről, hogy szigorú menetrend van, a vezéreltnél is, akkor szerinted a havi kontingensek lekötésénél előre tudja a szolgáltató, hogy majd jövő hónap huszadikán délután fél kettőkor felesleg lesz?
Lefogadom ha egyszer elolvasták volna a saját klímájuk telepítési útmutatóját, akkor nem MT kábelt találnak benne...
Én lehet hogy spóroltam volna azzal hogy a legutolsó beltéri kötődobozig lehúzásra kerül egy sima MKH/MCU és a beltéritől vagy a kötődoboztól a kültérihez megy csak az időjárásálló kábel. Villanyszerelési anyagot nem érdemes helyi boltban venni, mert mindenki jókora haszonnal dolgozik. Van néhány webshop lényegesen olcsóbban.
Maradok félreértésben, bár nem tudom melyikben, mert volt ott kettő is...
![]() Mint mondtam egyik szekeret sem tolom (Vezérelt/Napelem/H-tarifa).
Ők mondták is, hogy TUDJÁK hogy ez a szabály - a gree klímához jár is 2m gumikábel - de az MT olcsóbb.
468Ft volt a 3*2,5 (6fm) 524ft volt a 5*1,5 (16fm) (tudom 4 eres elég lett volna, de olyanjuk nem volt készleten) Csak webshopban volt ez a típus, amit ajánlottál. Összesen maradt 2m az egészből... igen. Nézd, a 650 000Ft-os szereléshez ez semmi volt + klíma. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2025
kötődobozSziasztok!Az lenne a kérdésem, hogy milyen szakszerű megoldás van arra, ha elvágok egy vezetéket, beiktatok egy kötődobozt azért, hogy dugaljnak kivezessek egy leágazást, de egyik oldalról sem tudom a bennebbhúzni a két véget? Mivel toldjam?
Csavaros sorkapocsba bele tudod fogni az elvágott vezetéket, nem kell hosszabbítani. Ha 1 fázisú vezeték és leágazás akkor egyszerű, 3 fázis esetén kihívás tud lenni az elhelyezés.
A kerek kötődoboz 80mm, szóval lesz 2x35mm-ed hogy megwagózd.
Vision61: eszembe jutott ez a módszer, de eddig nem találtam hálózati feszre valót, ill. nem is bízom benne igazán.
KTobi: valószínűleg ez lesz a megoldás! SKY: a "sima" vagóhoz nem tudom közelebbhúzni a két véget, így valami toldás kellene szerintem.
Annyit trükközhetsz, hogy ha nincs elég szabad vezeték (nem marad az elvágás után), akkor csak azért használsz 5-ös wagót a szükséges 3-as helyett, hogy még legyen egy kis tartalék vezetéked amikor az 5-ös wagó két szélére kötsz. WAGO 221-415
Természetesen úgy gondoltam hogy az egyik felére teszel egy ketteset, a másikra meg egy hármasat és a kettőt is összekötöd egy tetszőleges merev vezetékdarabbal, a hármasból meg továbbmész. De felőlem lehet az összes hármas.
Amúgy miért olyan lehetetlen az egyik oldalt újrahúzni? Be van vakolva?
Nincs bevakolva, csak a kisebb meló irányába szeretnék elmozdulni. ?
Van egyenes Wago toldó. Ha az egyik oldalra két azonos keresztmetszetű vezetéket teszel, és belefér, akkor ez a megoldás. Ha nincs nagy terhelés (pl. világítás), akkor biztos hogy jó. Csináltam ilyet évekkel ezelőtt, és azóta is OK.
Használhatsz 2 kötődobozt és nem kell barkácsolni.
Konnektor bővítés telepítésSziasztok!A mellékelt képen látható falra szeretnék konnektorokat tenni. A terhelés nagyjából csak egy PC és a hozzá tartozó eszközök lennének. Azt szeretném megkérdezni, hogy ehhez milyen kábelt érdemes használnom? Jelenleg réz vezetékeket látok a falban. Korábban neten láttam már hasonló kiépítéseknél csőbe húzott, különálló vezetékeket, illetve olyan megoldást is, ahol fehér köpenyes, réz kábel volt bevésve a falba, nem tudom mi kell ide. Milyen keresztmetszetet ajánlotok ? és milyen típust vegyek ilyen esetben? Egyelőre a kábelválasztás érdekel, a bekötéssel kapcsolatban majd később tennék fel kérdést. Remélem jó topikba írom. Köszönöm előre is a segítséget!
Legalább 1,5mm²-es, egyeres szigetelt rézvezetékeket használj. Fekete, kék, és zöld-sárga színűeket, műanyag védőcsőbe húzva. Wago kötőelemeket használj a kötésekhez.
Védőcsőbe vezeték/kábel behúzásaSziasztok!Egy ismerős előre dolgozott: Legalább 50m hosszan, közel 1m mélyre 36mm védőcsövet ásott el. Persze kötődoboz nélkül, de még befűzőszalagot se rakott bele... Kérdésem az lenne, egyáltalán lehetséges-e igy a 3fázisú MT befűzni? Magam a cső felénél kiásatnám és egy kötődobozt raknék be, de már ráépitettek. Ötletek? Köszönöm!
Egy összegyűrt papírzsepírzsepit köss rá damilra , dugd bele a cső egyik végébe majd a másik oldalon egy porszívóval szívasd át a damilt... ha ez megvan már bármit át tudsz húzni , ha elég erős vagy
A hozzászólás módosítva: Vas, 12:12
Ha még átjárható (értsd: nem tömődött el sárral, akármivel), akkor van megoldás. Példának okáért egy olyat megpróbálnék, hogy a porszívót rádugnám az egyik végére a csőnek, s a másikon ha elég szívóerőt tud produkálni, akkor be kell, hogy szívja a zsinórra kötött rongydarabkát.
Meg kell próbálni egy merev befűzőszalaggal, abból van 60-70 méteres is.
Az iparban van olyan hogy kompresszorral átfújják a befűzőmadzagot és csak egy zacskó van a végén, nem tudom ez mennyire lenne kivitelező otthon, illetve ha nem simafalú a cső az nehezítő körülmény. De én alapesetben az MT-t elfelejteném. Ha a két épületet teljesen összeköt a védőcső úgy, hogy nincs kültéri szakasza, hanem beltérből beltérbe érkezik, akkor esetleg egy NYM-J (MBCu). De a legjobb a NYY-J földkábel lenne és akkor nyugodtan vezetheted egyes részeit kültéren is, állhat vízben ha bepárásodik a védőcső. Ha pedig meg kell bontani félúton, akkor nem szükséges a védőcső komolyabb visszazárása vagy vízmentesség biztosítása, mert ez a kábel akár közvetlenül földbe is fektethető. A teljesítményről meg 5x16mm2 még sok is. Fázisonként lenne néhány kW vagy háromfázisú terhelésnél? 3kW/3F/60m = 4,4A, 2,5mm2 kábelen 0,5% feszültségesés 3kW/1F/60m = 13A, 4mm2->3%, 6mm2->2% Vagyis egy 4, maximum 6mm2-es kábel bőven elég és ajánlott egy potenciálrögzítő földelés a kisháznál is a fogadó elosztó PE kapcsára kötve. Ha ez egy komolyabb műhely, akkor meg egy T2 vagy T2+T3 túlfeszültségvédelem beépítése is ajánlott. Egy 5x16-os kábel nem is lehetne befűzni, mert a védőcső belső átmérője kb 24mm, egy ilyen kábel is akörül van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |















