Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasztok.Ami a képen van az egy Lada alapjárati elektronika.Nézzél rá a Lada barátikör oldalára,ők sok
mindent fabrikáltak maguknak.Hali.
Köszi az infót!
Hali.Találtam ithon,LADA e.feszszabot.Ezen csak három kivezetés van. 31. (D-) Test-GND
67. (DF) Gerjesztés 15. (D+,30) Gyujtáskapcsolora. - (54) Töltés jelző A zárójelben lévő jelölések egy NDK-s,szabájzórol valók. Ha jól láttam,a motorodon,külön álló diódahid van?Azokat le tudtad elenőrizni?
Helló!
Vettem ETZ egyenirányítót, és LADA fesz szabályozót. Olyat ami 2+föld kivezetéses. 600Ft volt postával.
Hali. Akkor a problémád meg oldódott.Valami infót írhatnál a dióda hídról,(hol/menyibe kerül/esetleg a diódák tipusa).Persze csak ha publikus.Amúgy meg jó időt,széles utat,a motorozáshoz.
Hali!
Az egyenirányító az 3000Ft volt postával, valami ősdiódák vannak rajta, hamegjön akkor megnézem a tipusát. Vaterán vettem. Amúgy ez csak egy motorblokk, váz nélkül. Szöcske lesz belőle, ha beindul ![]()
Hali.A szöcskéhez sem árt a szép idő,bár út nem igen kell neki.Előre is kösz az infót a diódákról.
Helló!
SY170/1 a diódák típusa.
Kössz az infót.Van itthon egy marékkal.
Üdvözlök mindenkit.Sikerült meg építenem,a motoromba a
fesz.szabot,köszönet érte mindenkinek.Sajnos némi problémám van vele.Kb.7000-es fordulat fölött,el kezd bizonytalankodni.Szkópon nézve,nagyokat ugrál a jel.Nem nagyon bízok a régi orosz szkópomban,de eddig nem volt vele bajom.Egy régebbi motor egyen-irányítóját raktam be egyelőre.Ez egy 1985-ös SUZUKI GS.ből valo. Anyít sikerült ki bogarásznom,hogy szilicium diódák vannak benne (szerelhető).Van egy, egy hengeres APRILIA 4T motorom is,abban kiválóan működik.A nagy motorom,16500-nál szabájoz le. Nem lehet hogy a nagy fordulat számokkal függ össze problémám?Ha valaki tud valamit hozzá szólni a dologhoz,kérem tegye meg.Köszönöm.
Végülis melyik változatot épitetted meg és milyen tipusú diódákat illetve tirisztorokat használtál.
Mit értesz azalatt,hogy nagyon ugrál a jel. Több periódust testre zár,és ilyenkor megszűnik a töltés?
Szeva.A Lui3,(Honda VFR750) által közöltet építettem meg.A tirisztorok:BT152-800R,a dióda-híd:45PI(1)2_28_86,csak nehezen tudom le olvasni.7e-ford. fölött,fel ugrik a fesz.16-18V-ig.Ha vissza veszem a gázt beáll 14,xxV-re.Teljesen rendszertelenül csinálja.Az aprilliámon jól működik,de az nem forog 6-ezernél többet.Volt hogy próbáltam egy kicsit felpörgetni 14-16 ezerig,és jól működött,aztán a köv.indításnál megint ingadozott,lámpán is látszott hogy változik a fényereje.A csatlakozásokat,forrasztásokat többször is le ellenőriztem.Most hogy ezt írom,közben kipróbáltam,most jól működik.De meddig?Nincs a tirisztoroknak,vagy a diódáknak valami határ frekvenciájuk?Kössz a választ.
Alighanem rátapintottál a lényegre:a határfrekvencia a bűnös. Próbáld ki BT151 tipussal is ,csak az a baj,hogy ez kisebb terhelhetőségű. De lehet,hogy csak az ellenálláscsere is megoldás,illetve a zenert is cserélheted 1,3W-os tipusra,és ekkor már bátrabban csökkentheted az ellenállásértékeket is.
A leirásod szerint ugyanis nem gyújtanak be a tirisztorok.
Üdv.Tanácsod szerint,ki cseréltem a zénert (1,xxW), és kisseb (180 ohm) ellenálásokat raktam be.Ezzel párhuzamosan,készítettem egy diódahidat is,sajnos csak 8A-osak,de így legalább egy hűtőbordára fel ment az egész.Teljes a siker!Többféle fordulaton is mértem minden hol beált,a 14,xxV-re.14,6V-nál több nem volt egyszer sem.Persze a puding próbája az evés.Ezért ki vittem az életbe.Az aksit le merítettem egy kicsit,(had dolgozzon a szabályzó).kb.120Km mentem vele végig
világítással,változó fordulatszámokon.Otthon megint,le ellenőriztem,de minden OK.volt.A fesz.szab allig langyosodott.Most este is próbáltam,indult a motor pöpecül.Köszönöm a segítséget mindenkinek. Ui. Ha meg tanulok, egy kapcsolási rajz szerkesztőt rendesen kezelni,akkor felrakom ide a pontos,módosított rajzot.Rajta vagyok a dolgon.http://www.hobbielektronika.hu/forum/wtopic.php?post_id=310965&act=modpost&pop=1#
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy egyfázisú generátor van ami csaknem 100W és nem gerjesztő tekercses a fesz is felmegy rajta 50 V fölé.
És ebből kéne nekem 12V 10W kb csak 2 műszernek. Nem tudom hogy ezek a tirisztoros megoldások el tudnak-e ennyi többlet teljesítményt "fűteni". Szimulátorban összedobtam egy Fet-es kapcsolást ami egész jól működik és ezt szeretném ha megnéznétek. Csak ideális diódákkal működik, ezért kérdezem hogy a valóságban működhet-e, mit lenne érdemes máshogy csinálni. Köszi.
Szerintem a fet veszettül fog fűteni. Nézz szét találsz valamelyik motor-akkutöltögetős topicban egyszerű tirisztoros szabályzót egyfázisra is.
Bocsi azt nem irtam hogy nincs a motorban aksi.
Lehet én nem értem. De a kapcsok alapján a tirisztoros leföldeli a többlet teljesítményt. Ez jó lenne ha lenne sok fogyasztó és a többlet teljesítmény aránya kisebb lenne. De nálam nem ez a helyzet. Azért találtam ki ezt a Fet-es megoldást mert ezen csak annyi áram folyik amennyit fogyasztok, nem pedig az összes többi maradék teljesítmény.
Üdv!
van itt nekem egy fesz szabályzó, a gond csak az h nem tudom, hanyas érintkező mi rajta. Ebben szeretnék segítséget kérni tőletek. A yamahámban beszart a fesz.szab, ez olyan h 4 vezeték jön ki belőle. Van egy másik is, egy apriliáé, ezen több érintkező van, de csak 4 volt használva ezen is (abból ítélve h az a négy érintkező szép tiszta, a maradék 3 viszont csupa retek). Na most az apriliáén csak számok vannak 1-7ig, de nem tudom mi micsoda. 1-2-6-7 es érintkezők voltak bekötve. Valakinek meg tudná mondani nekem, hogy tegyem be? Mellékelek egy képet is róla.Nem valami jó minőség, de a telefonom sajnos csak erre képes.. Köszi!
Sziasztok,
Készítettem egy fesszabályozót a YAMAHA SR125-ös motoromba. Minden 3fázisú töltéssel ellátott motorhoz használható. Minden févezetőt csavarozhatónak választottam,hogy könnyebb legyen szerelni. Ime a rajz:
A zenerfeszültséget jobb lenne 6V környékére választani (kevésbé változik a hőmérséklet hatására), és a gate ellenállásokat is csökkenteném, mondjuk 680 ohm-ra. A 470µF is kicsit sok, bár ez generátorfüggő.
Igen a zener feszültségét lehetne kisebbre választani és elétenni egy ellenállás osztót és valamivel pontosabb lenne.De ez volt a fiókban....
![]() A gate ellenállás nekem először 470Ω volt de nagyon melegedett,kicseréltem a jelenlegi 1kΩ értékre és jól működik vele.A használt félvezető BT151 tartóárama 10-40 mA között van,így benne vagyunk a tartományban. A 470µF-ra szükség volt,mert 220µF-330µF-al nem volt túl stabil.
Nos én egy kicsit nagyobb problémával néztem szembe,meg nemis tünik egyszerünek a feladat
Egy Qvad 200 ccm motorra kisérletezem a töltésszabájzót de semmiképp nem akar beválni. Mostmár rátok bizom a problémát Tehát 1 fázisu kimenet. Alapgázon 17...19volt. Teljes gázon 70...75v.. Eléggé nagy az amper teljesitmény,mert az 50w-os halogén izzót azonnal kicsapta alapgázon.... .... ![]() Még talán nem is volna gond hogy 50 euró a saját neki való szabájzó,hanem hogy itt szerbiában nem lehet hozzájutni. még ha hozzá is jutnánk nem tudnám bekőtni mert minden kábel le van csupálva a motorról.....sajnos.. ![]() Na kiváncsi lennék erre miien rajzot tudtok ajálni? ![]()
Üdv Mindenkinek.
Elnézést, hogy beleszólók, de én is motoros vagyok.A kinai Keeway 250 cm3 is 3 fázisú, tirisztoros, 12V-s Minden alkatrész olcsó hozzá. (pl komplett gyújtás 3500Ft) Szerintem a fesz szabályzó sem drága. Az elv ugyan az. Nekem jól bírja. üdv
Ez igaz,csakhogy nem a Keeway szisztémárol van szó.
Hanem Yamaha Corporation......4 kerekü.. ![]() S,tényleg csak 1 fázisos. De ma próbaképpen ráillesztettem egy egyenirányitót.. Majdnem hanyattestem mikor a müszer 168 voltot mutatott egyenáramon :eek2: Azt már majdnem sokallom ![]() De akkor hogy lessz ebböl 12 volt? ![]() Már kezd foglalkoztatni a gondolat hogy áttekercselem,mint a Jawa stellánál a világitó tekercset ![]()
Némi átalakitással tökéletes lehet ez .
A háromfázisú diódahid helyett sima graetz kell, a tirisztorok számát csökkented kettőre, a vezérlés maradhat egy az egyben ugyanaz. Feltétel:a töltőtekercs kezdete, és vége is ki van vezetve, és egyik sem testelt.
Bocs valami nem jó,,nem birom megnyitni az ''ez"-t
köszi!
meg mindjárt hozzá is fogok... azt hiszem van is ithon hozzá való minden alkatrész ![]()
Helló Cumo.
Mint mondottam nem akarok beleszólni, de fantázia megmozgató ötletnek szántam. (egyébként nem tudom, hogy mi a keeway szisztéma) Szerintem (mint elektromos ember) a feszültségszabályzás nem függ a kerekek számától. Amit én ajánlottam az egy olcsó, kész, mechanikailag jól kiépített, és hűtött alkatrész. A három fázist egyébként lehet közösíteni 1 fázisra. Mielőtt még tiltakoznál, tudom, tudom. De mivel azonos technológiával, azonos gépen készültek a benne lévő diódák, a karakterisztikájuk nagyon hasonló lehet, így gyakorlatilag összeköthetők. Elnézést a tipp adásért, részemről visszavonulok, és maradok mint olvasó. (egy kis helyesbítés: 168V-t csak egyenfeszültségen mutathatott, és mivel kizárt dolog hogy szinuszos legyen, valószínűleg az sem igaz, de ezek már nem fontosak) További sok sikert |
Bejelentkezés
Hirdetés |