Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kondenzátor
 
Témaindító: Alba, idő: Nov 30, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 98
(#) Mest hozzászólása Jan 21, 2009 /
 
Köszönöm a gyors reagálást! Én is a házat gyanítottam ennél a kondinál, viszont van egy olyan orosz kondim, ahol a ház a pozitív (jelölve van) ezért bizonytalankodtam.
(#) Csaba1973 hozzászólása Jan 22, 2009 /
 
Üdv mindenkinek!
(Kezdő vagyok)
Kerámia kondenzátoraimat válogatom és nincsenek ráírva feszültségértékek.
Honnan tudom meg milyen feszültség értékre lehet rákapcsolni?
(#) goldscorpio07 hozzászólása Jan 23, 2009 /
 
Ha tudsz mellékelj képet.Üdv.
(#) Bassmester válasza Csaba1973 hozzászólására (») Jan 23, 2009 /
 
50 vagy 100 voltosak a manapság kapható kerámiakondik. Mivel utólagos beazonosításuk majdhogynem lehetetlen, nem célszerű őket 50V felett használni.
(#) TomiFilth hozzászólása Feb 7, 2009 /
 
Rég nem mozgott a topic, de azért szeretnék kérdezni kondikkal kapcsolatban.

Első kérdésem, hogy a 450VDC feszültségű (elko) kondenzátor működik 230VAC körben, vagy azt nem igazán bírja? Kimondottan LED-ek meghajtásához használt áramkörben szeretném használni, és 100mA árammaximumot akarok vele beállítani. A terhelés oldalon (DC oldalon a LEDeknél) ~180V-ot elhasználnak a LED-ek, így gyakorlatilag az Urms-em kicsiny lesz, és ezért gondolom én, hogy használható elko 450V-os kondi is az AC körben.

Áramérték beállítására kellene, a megfelelő fólia kondenzátor aranyárban van...


Köszi a segítséget előre is.

Tomesz
(#) kendre256 válasza TomiFilth hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
Elektrolitkondenzátor váltakozóáram hatására felrobban. (Fordított egyenfeszültség hatására is.)
(#) Lacika válasza TomiFilth hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
A mellékel ábra szerint esetleg.... Ajánlatos egy nyúzópróbát elvégezni.

kondi.jpeg
    
(#) TomiFilth válasza Lacika hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
Ezt Te próbáltad már valaha?
Ez elko-ra igaz, vagy bármilyen más tipusú DC feszű kondira?

Tomesz.