Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Lapozás: OK   2 / 6
(#) burgdavid válasza jjames hozzászólására (») Nov 26, 2008 /
 
Szia! Ha jól emlékszem, akkor a zöld a bemeneti szál. Ezt kösd a poti csúszkájára(középső kivezetés). A poti egyik kivezetését a jelforrásra, a másikat pedig a negatívra kösd. A piros szál az a kimeneti stabil 5V, a barna a negítv, a fekete pedig a +12V. A jelforrás negatívját kösd össze a műszer negatívjával!
Ezzel valamit kell hogy mutasson. Nekem olyan érzékeyn volt, hogy akkor elkezdtek világítani a ledek, hogyha egyik kezemmel megérintettem a +-t a másikkal a bemenetet.
(#) jjames válasza burgdavid hozzászólására (») Nov 26, 2008 /
 
A szűrke (alulról a 2.) a bemeneti szál, a zöldön kapja a jelet. Nem 12 a kimenet? Ellenállással nem lenne 1xrűbb?
(#) jjames hozzászólása Nov 27, 2008 /
 
Senki?
Légycccí!
(#) sct51hegyko válasza jjames hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
A szürke neked a +12Volt erre csak a tápfeszt kell kötni...
A bemeneti szál=jel=zöld színű vezeték ,erre kell rákötni egy potméter középső kivezetését... (ellenállással nem lenne egyszerűbb ,mert akkor kísérletezhetnél sokáig ,hogy melyik a megfelelő ellenállás,hogy jó legyen az érzékenysége) potméterrel pedig egyszerűen csavargatod és látod rajta...
(nekem egy 1Kohm-os potival szépen lehet variálni)
a piros szálon pedig +5V feszültség jön kifelé... nem 12!!!
remélem összejön!! már tényleg minden le van írva...
(#) guszty válasza Medve hozzászólására (») Dec 21, 2008 /
 
ott van a trabijé is csak arrébb
http://www.wartburgpeter.de/te_kmva3.htm
nameg egy érdekesség:
2 fajta visszajelző van ugyanis az egyik fajtában több kütyü van, http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/9b/9b31c08d2ffd42089758b...9c.jpg mint a másikban
én is végig beforrasztottam a ledeket...
(#) simsons hozzászólása Aug 9, 2009 /
 
aki csinált már ilyet simsonra az legyen szives felvenni msn-re. köszi előre is.jocci17@hotmail.com
(#) n-soft hozzászólása Szept 14, 2009 /
 
kérek valakit aki össze hozott már egy ilyen működő dolgot vegye velem fel a kapcsolatot, nsoftster@gmail.com nagyon megköszönném ott majd adok msn-en címet és megbeszéljük a dolgot ! köszönöm előre is ! üdv
(#) V43-1015 hozzászólása Okt 23, 2009 /
 
Sziasztok! Én is csináltam a Trabimba átfolyásmérőből fordulatszámmérőt, ahogy írtátok potival. Következő a problémám. AKárhogy csavargatom a potit mindig egy értéket mutat, értsd-> minimumon két led folyamatosan világít, közepefele a ledek fele világít, akárhogy pörög a motor. Hogy lehet a problémámat kiküszöbölni?
(#) V43-1015 válasza V43-1015 hozzászólására (») Okt 23, 2009 /
 
...Illetőleg megoldódik a probléma, ha a jelforrás negatívját összekötöm a műszer negatívjával? ( Bocsi a sok hozzászólásért)
(#) PEDROH hozzászólása Nov 25, 2009 /
 
Tiszteletem Urak!

Olyan problémám lenne, hogy egy Trabant 1.1-es műszerfalát kellene megcsinálnom a suliba teljesen digitális formában. Ehhez szeretnék némi segítséget kérni. Arra gondoltam, hogy ne legyen kókány szaga, és ne legyen típusidegen a dolog, megpróbálnám a visszajelést a trabant átfolyásmérőiből megvalósítani.
Az üzemanyagszint, és a hűtőfolyadék hőmérsékleténak kijelzéséhez lenne szükség az átfolyásmérőkre.
Ehhez szeretnék némi segítséget kérni.
Az üzemanyagszinthez a 12 LEDes változatot használnám fel ígyis úgyis.
A hőfokhoz, gondolatom szerint elég a 7 LEDes is, mivel kb 60 fokos hőmérséklettől jelez vissza az eredeti műszer is. Csak ugye ott a 4 LED NEm sok mindent zavar. Tehát itt pl 60 foktól felelé mérne, és mondjuk egy LED jelentene 10 fokot.
Ha valakinek van valami ötlete, hogy hogy lehetne ezt megoldani, kivitelezni, azt megköszönném!
Néhány infoért előre is köszönet Pixi trabantos cimborámnak!
(#) hus hozzászólása Dec 2, 2009 /
 
Hello!

nah én megcsináltam ezt a fordulatszámmérőt( http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/75/752bce30db0499f585401...7d.png ), de nem akar sehogy működni. rákötöttem a műszerre (ami 7 LED-es) de a LED-ek csak halványan világítanak. nem tudom hogy mit kéne vele csinálni. aki ezt megcsinálta és működik neki kérem mondja el mit csinált vele.

köszi.: Hús
(#) simson kobold válasza hus hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
szia!
nekem is van egy 7-ledes áfolyásmérőm de nem tudom melykik vezeték hova megy a trabantban!
Kestem már az internetem de sehol sem találtam a rajzot!
nekem igazából simsonba kellene és azt nem értem hogy hova kell a vezetékeket bekötni
Tudnál segíteni?
Üdv Laci!
(#) eheim2 hozzászólása Jan 27, 2010 /
 
Szervusztok! ezt a trabant átfolyásmérőt szeretném bekötni a mitsubishimbe ! De a kijelzőhöz nincs leírásom. A jeladóhoz van, azt egy kis papírra oda is írtam.
Ha segítene valaki nagyon megköszönném!

DSC02231.JPG
    
(#) simson kobold válasza eheim2 hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
hello!
Nekem az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban,hogy hol tudtál szerezni ilyen szenzort??
Mert én voltam már trabant boltban ott nincsen bontóban nincsen:
Ha tudnál adni egy-két tippet ezzel kapcsolatban akkor azt megköszönném!
(#) Medve válasza eheim2 hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
Tessék.
(#) eheim2 válasza simson kobold hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
Én a Tesz-Vesz hirdetések közt találtam ezt, de a vaterán is láttam. Nemtudom merre laksz, de én ezeken kívűl a bontókat keresném.
(#) eheim2 válasza Medve hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
Kedves Medve! Igazán megtisztelsz, hogy feltételezed rólam, hogy egyértelműen eltalálok ezen a rajzon!
Sajnos a valóság nem ez. De megpróbálom beazonosítani!

jeladó zöld - kijelző zöld
jeladó barna - kijelző barna
jeladó fehér - kijelző piros
kijelző fekete +12V
kijelző barna 2. -12V


Igy valahogy ?
(#) simson kobold válasza eheim2 hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
oké köszi!
Én budapesten lakom
(#) eheim2 válasza simson kobold hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
Szia "kobold" !

Ezt találtam hirtelen.http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1803&osCsid=f65564f10a9195103b49fdbe4751922c
(#) simson kobold válasza eheim2 hozzászólására (») Jan 27, 2010 /
 
hello4
ez a bolt ottvan a sulim mellet
ismerem sőt annyira hogy azt a műszert pont én vettem meg a pasas a szemem előtt fényképezte le
de azért köszi közben sikerült szereznem egy szenzort
(#) 13_Balu50 válasza eheim2 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Egy kis fényképes segitség az eredeti bekötésről remélem segit.
5 vezeték közül:
A fekete vezték benne piros csikkal az a +12 V -é
A barna vezeték benne fekete csikkal az a - test.
A barna , a zöld , és a fehér szinű vezeték az üzemanyag átfolyását mérő jeledóhoz megy le .

4 vezeték közül amelyik a kijelzőbe megy:
A fekete az a +12 v-é
A zöld -- zölddel van összekötve (jeladó)
A barna--barnával van összekötve(jeladó)
A piros-- a fehérrel van összekötve (jeladó)
(#) eheim2 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Nagy Ember vagy Uram, köszönöm szépen a segítséget !!! Így már én is neki merek fogni a bekötésnek.
(#) simson kobold válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
hello!
Nekem 7 ledes órám van de nekem egy
zöld
fekete
barna
és egy fekete piros jön ki az órából!
Hogyan tudnám bekötni??
(#) simson kobold válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
a piros-fekete az ugyanaz mint a piros??
(#) 13_Balu50 válasza eheim2 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Egy észrevétel, megfontolandó tanács.
Gondolom az autó amelyikbe be akarod építeni NEM a gravitáció alapján folyik le, az üzemanyag mint a trabantba. A trabantnál, az üzemanyag ami lefolyik a tartályból azt a motor el is használja és ezt is méri a jeladó egység. Ezzel szemben pl : az AC pupás autóknál többet termel a pumpa és a felesleges visszakerül az üzemanyag rendszerbe, legalábbis az én véleményem szerint és ezt figyelembe kell venni. Másrészt , szerintem a pumpásnál az üzemanyag csőben is nagyobb a nyomás mint az ejtőtartályosnál ez sem egy figyelmen kívül hagyható dolog, mert nem erre tervezték.
(#) 13_Balu50 válasza simson kobold hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Nem. egyáltalán nem !
fekete csak van benne egy vékony piros csik, de a fényképeken is láthatod. Ez a + 12 V -é
Ez a vezeték, a kijelzőből kijövő feketével van összedugva a csatlakozó kapocsban.


A csatkakozó összekötésben a piros szinű vezeték ami kijön a kijelzőből, a jeladó fehér vezetékével van összedugva. Feltehetően ez látje el a jeladó optikai paneljét árammal, bár ezt csak feltételezem.

A többinél barna, a barnához,
zöld a zöldhöz elv érvényesül.


(#) 13_Balu50 válasza simson kobold hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Bocsi, de ha az órádból feket-piros, és fekete is kijön akkor így nem tudom megmondani, látnom kellene a nyákon a sorrendet.
A mellékelt kép szerint az enyém felülről lefelé
Barna -test
Piros ( jeladóhoz) a kapocs után a fehér vezetéken)
Fekete +12 V
Zöld

kijelző.jpg
    
(#) simson kobold válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Tehát!
A nyákon a sorrend!!
FEntről lefelé!
1.:barna!
2.iros -fekete(szerintem ez a piros!
3.:fekete
4.:zöld
A műszer 1988/12 havi most bontottam ki egy másikat mert az előző hibás volt és leégett!
(#) 13_Balu50 válasza simson kobold hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Mivel a Nyák ugyanaz, így szerintem is az, mivel a többinél a sorrend és a szín is stimmel.
(#) simson kobold válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
oké!
köszi szépen a segítséget4
Következő: »»   2 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem