Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Témaindító: Barna Tamás, idő: Szept 19, 2008
Témakörök:
Szia! Ha jól emlékszem, akkor a zöld a bemeneti szál. Ezt kösd a poti csúszkájára(középső kivezetés). A poti egyik kivezetését a jelforrásra, a másikat pedig a negatívra kösd. A piros szál az a kimeneti stabil 5V, a barna a negítv, a fekete pedig a +12V. A jelforrás negatívját kösd össze a műszer negatívjával!
Ezzel valamit kell hogy mutasson. ![]() ![]()
A szűrke (alulról a 2.) a bemeneti szál, a zöldön kapja a jelet. Nem 12 a kimenet? Ellenállással nem lenne 1xrűbb?
A szürke neked a +12Volt erre csak a tápfeszt kell kötni...
A bemeneti szál=jel=zöld színű vezeték ,erre kell rákötni egy potméter középső kivezetését... (ellenállással nem lenne egyszerűbb ,mert akkor kísérletezhetnél sokáig ,hogy melyik a megfelelő ellenállás,hogy jó legyen az érzékenysége) potméterrel pedig egyszerűen csavargatod és látod rajta... (nekem egy 1Kohm-os potival szépen lehet variálni) a piros szálon pedig +5V feszültség jön kifelé... nem 12!!! ![]() remélem összejön!! ![]()
ott van a trabijé is csak arrébb
http://www.wartburgpeter.de/te_kmva3.htm ![]() ![]() nameg egy érdekesség: 2 fajta visszajelző van ugyanis az egyik fajtában több kütyü van, http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/9b/9b31c08d2ffd42089758b...9c.jpg mint a másikban én is végig beforrasztottam a ledeket...
aki csinált már ilyet simsonra az legyen szives felvenni msn-re. köszi előre is.jocci17@hotmail.com
kérek valakit aki össze hozott már egy ilyen működő dolgot vegye velem fel a kapcsolatot, nsoftster@gmail.com nagyon megköszönném ott majd adok msn-en címet és megbeszéljük a dolgot ! köszönöm előre is ! üdv
Sziasztok! Én is csináltam a Trabimba átfolyásmérőből fordulatszámmérőt, ahogy írtátok potival. Következő a problémám. AKárhogy csavargatom a potit mindig egy értéket mutat, értsd-> minimumon két led folyamatosan világít, közepefele a ledek fele világít, akárhogy pörög a motor. Hogy lehet a problémámat kiküszöbölni?
...Illetőleg megoldódik a probléma, ha a jelforrás negatívját összekötöm a műszer negatívjával? ( Bocsi a sok hozzászólásért)
Tiszteletem Urak!
Olyan problémám lenne, hogy egy Trabant 1.1-es műszerfalát kellene megcsinálnom a suliba teljesen digitális formában. Ehhez szeretnék némi segítséget kérni. Arra gondoltam, hogy ne legyen kókány szaga, és ne legyen típusidegen a dolog, megpróbálnám a visszajelést a trabant átfolyásmérőiből megvalósítani. Az üzemanyagszint, és a hűtőfolyadék hőmérsékleténak kijelzéséhez lenne szükség az átfolyásmérőkre. Ehhez szeretnék némi segítséget kérni. Az üzemanyagszinthez a 12 LEDes változatot használnám fel ígyis úgyis. A hőfokhoz, gondolatom szerint elég a 7 LEDes is, mivel kb 60 fokos hőmérséklettől jelez vissza az eredeti műszer is. Csak ugye ott a 4 LED NEm sok mindent zavar. Tehát itt pl 60 foktól felelé mérne, és mondjuk egy LED jelentene 10 fokot. Ha valakinek van valami ötlete, hogy hogy lehetne ezt megoldani, kivitelezni, azt megköszönném! Néhány infoért előre is köszönet Pixi trabantos cimborámnak!
Hello!
nah én megcsináltam ezt a fordulatszámmérőt( http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/75/752bce30db0499f585401...7d.png ), de nem akar sehogy működni. rákötöttem a műszerre (ami 7 LED-es) de a LED-ek csak halványan világítanak. nem tudom hogy mit kéne vele csinálni. aki ezt megcsinálta és működik neki kérem mondja el mit csinált vele. köszi.: Hús ![]()
szia!
nekem is van egy 7-ledes áfolyásmérőm de nem tudom melykik vezeték hova megy a trabantban! Kestem már az internetem de sehol sem találtam a rajzot! nekem igazából simsonba kellene és azt nem értem hogy hova kell a vezetékeket bekötni Tudnál segíteni? Üdv Laci! ![]()
Szervusztok! ezt a trabant átfolyásmérőt szeretném bekötni a mitsubishimbe
![]() Ha segítene valaki nagyon megköszönném! ![]()
hello!
Nekem az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban,hogy hol tudtál szerezni ilyen szenzort?? Mert én voltam már trabant boltban ott nincsen bontóban nincsen: Ha tudnál adni egy-két tippet ezzel kapcsolatban akkor azt megköszönném!
Én a Tesz-Vesz hirdetések közt találtam ezt, de a vaterán is láttam. Nemtudom merre laksz, de én ezeken kívűl a bontókat keresném.
Kedves Medve! Igazán megtisztelsz, hogy feltételezed rólam, hogy egyértelműen eltalálok ezen a rajzon!
Sajnos a valóság nem ez. ![]() jeladó zöld - kijelző zöld jeladó barna - kijelző barna jeladó fehér - kijelző piros kijelző fekete +12V kijelző barna 2. -12V Igy valahogy ? ![]()
oké köszi!
Én budapesten lakom
Szia "kobold" !
Ezt találtam hirtelen.http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1803&osCsid=f65564f10a9195103b49fdbe4751922c
hello4
ez a bolt ottvan a sulim mellet ismerem sőt annyira hogy azt a műszert pont én vettem meg a pasas a szemem előtt fényképezte le de azért köszi közben sikerült szereznem egy szenzort ![]()
Egy kis fényképes segitség az eredeti bekötésről remélem segit.
5 vezeték közül: A fekete vezték benne piros csikkal az a +12 V -é A barna vezeték benne fekete csikkal az a - test. A barna , a zöld , és a fehér szinű vezeték az üzemanyag átfolyását mérő jeledóhoz megy le . 4 vezeték közül amelyik a kijelzőbe megy: A fekete az a +12 v-é A zöld -- zölddel van összekötve (jeladó) A barna--barnával van összekötve(jeladó) A piros-- a fehérrel van összekötve (jeladó)
Nagy Ember vagy Uram, köszönöm szépen a segítséget !!! Így már én is neki merek fogni a bekötésnek.
![]() ![]() ![]()
hello!
Nekem 7 ledes órám van de nekem egy zöld fekete barna és egy fekete piros jön ki az órából! Hogyan tudnám bekötni??
a piros-fekete az ugyanaz mint a piros??
Egy észrevétel, megfontolandó tanács.
Gondolom az autó amelyikbe be akarod építeni NEM a gravitáció alapján folyik le, az üzemanyag mint a trabantba. A trabantnál, az üzemanyag ami lefolyik a tartályból azt a motor el is használja és ezt is méri a jeladó egység. Ezzel szemben pl : az AC pupás autóknál többet termel a pumpa és a felesleges visszakerül az üzemanyag rendszerbe, legalábbis az én véleményem szerint és ezt figyelembe kell venni. Másrészt , szerintem a pumpásnál az üzemanyag csőben is nagyobb a nyomás mint az ejtőtartályosnál ez sem egy figyelmen kívül hagyható dolog, mert nem erre tervezték.
Nem. egyáltalán nem !
fekete csak van benne egy vékony piros csik, de a fényképeken is láthatod. Ez a + 12 V -é Ez a vezeték, a kijelzőből kijövő feketével van összedugva a csatlakozó kapocsban. A csatkakozó összekötésben a piros szinű vezeték ami kijön a kijelzőből, a jeladó fehér vezetékével van összedugva. Feltehetően ez látje el a jeladó optikai paneljét árammal, bár ezt csak feltételezem. A többinél barna, a barnához, zöld a zöldhöz elv érvényesül.
Bocsi, de ha az órádból feket-piros, és fekete is kijön akkor így nem tudom megmondani, látnom kellene a nyákon a sorrendet.
A mellékelt kép szerint az enyém felülről lefelé Barna -test Piros ( jeladóhoz) a kapocs után a fehér vezetéken) Fekete +12 V Zöld
Tehát!
A nyákon a sorrend!! FEntről lefelé! 1.:barna! 2. ![]() 3.:fekete 4.:zöld A műszer 1988/12 havi most bontottam ki egy másikat mert az előző hibás volt és leégett!
Mivel a Nyák ugyanaz, így szerintem is az, mivel a többinél a sorrend és a szín is stimmel.
oké!
köszi szépen a segítséget4 |
Bejelentkezés
Hirdetés |