Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   231 / 345
(#) Redhorse hozzászólása Márc 27, 2017 /
 
Köszönöm szépen! Ez lenne a készülék amivel meg tudnám mérni. Mit hová kell dugnom hozzá és mire kell állítanom? Kb. az lenne a kérdés.

IMG_3474.JPG
    
(#) kadarist válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Nem remélhetsz az ellenállásméréstől semmilyen eredményt, úgyhogy felesleges ezzel foglalkoznod.
(#) granpa válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Kiderítheti azért, hogy csillag, vagy delta kötésű.
(#) Tomi111 válasza granpa hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Így van, ahogy kadarist mondja. Felesleges mérni. Ha eddig három fázisról ment, akkor teljesen mindegy, hogy csillag vagy delta. Csak három kivezetés van, így átkötni nem lehet. 230V-ról nem használható vagy nagyon gyenge lesz. ( ha mégis mér, három azonos értéket fog kapni bármelyik kivezetés között, akkor csillag vagy delta ?? Nem mindegy??? Gyárilag hat kivezetés volt, gondolom leégett és a tekercselő belül elkötötte - valószínű csillagba - és csak hármat hozott ki )
(#) proli007 válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Hello! A csatlakozók maradnak ezen a helyen ahogy látszik. A forgó kapcsolót, az omega jel sávjában a 200-ra kell állítani és már mérheted is az ellenállást. Ha a két vezeték között szakadás van (nincs csatlakoztatva sehová) akkor túlcsordulást fog mutatni vagy is várhatóan 1--- lesz a jelzés. (De akkor is, ha 200ohm-nál nagyobb ellenállást szeretnél mérni ebben az állásban.) Ha a mérőzsinórok végpontjait összezárod, akkor közel nullát kell mutatnia a műszernek. (Azért nem pont nullát, mert a mérővezetékeknek és az összeérintett pontnak is lesz minimális ellenállása.)
Ez után már mérheted a motorkapcsok egymáshoz képesti ellenállását.
Arra ügyelni kell, hogy feszültség alatt lévő akármiben ellenállást nem mérünk! A méréshez szükséges áramot a műszer fogja biztosítani a bent lévő elemből.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
(#) RoliNyh válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Csak még annyit, hogy korrodált rozsdás érintkezőket szó szerint fémtisztára kell előbb pucolni, különben fals értéket fogsz mérni. Főleg igaz ez akkor, ha meglehetősen kis ellenállást mérsz, pl tekercsek stb...
(#) kadarist válasza granpa hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
És azt hogy deríted ki, ha nem ismered a tekercs ellenállását. Mert ha már lemegy a tekercshez, akkor vizuálisan is ellenőrizheti a elkötés fajtáját. Persze a felismeréshez gyakorlati és elméleti ismeretekre is szükség van.
(#) Mekk_Elek válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Nem kell ellenállást mérni, meg egyéb hókuszpókuszt csinálni. Csillagba van kötve a motor tekercse, az adattáblájából kiderül (380V/220V). Azaz a tekercsek 220 voltosak, egyik végük közösítve van belül és nincs kivezetve, a másik végükre lehet kötni a három fázist.
(#) kadarist válasza Mekk_Elek hozzászólására (») Márc 27, 2017 / 1
 
Ha kétféle feszültség szerepel a táblán, akkor átköthetőnek kell lennie a tekercselésnek, hat kivezetéssel. Ennél a motornál három drót jön fel, tehát valaki áttekercselte fixre a bekötést. Eddig jó sok tévinformáció lett leírva, de sebaj, a fórum elbírja mindet.
(#) Mekk_Elek válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Nem osztom a véleményedet, hogy át lett tekercselve a motor, mert akkor 6 független csavarnak kellene lenni a bekötéshez. A képen csak 5 van. Szerintem ez eleve így készült, belül összekötött csillagponttal.
(#) kadarist válasza Mekk_Elek hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
A hatodik kitörött, ott van a helye.
(#) Mekk_Elek válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Melyikre gondolsz? Én folytonosnak látom a képen a szigetelő anyagot mindkét helyen.
(#) kadarist válasza Mekk_Elek hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Világosítsd ki képet és keresd a bakelit feléd esö részén.
(#) Ge Lee válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Ránézésre belül csillagba van kötve. Ettől még lehet használni 1 fázisról is, mert bármelyik fázis és a csillagpont közé beköti a fázist, menni fog a motor. Az más kérdés hogy alig lesz nyomatéka, és önmagában elindulni sem tud csak ha berántja. Egy ismerősömnek köszörűje megy így, a tengely egyik végén van a korong, a másikon egy szíjtárcsa amire bálamadzagot teker indítás céljából.
(#) Mekk_Elek válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Nem egyértelmű még mindig a képet nézegetve, nem igazán látom azt a kitört csavart.
(#) RoliNyh válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Akkor már inkább tegyen egy üzemi kondenzátor egy másik fázisra és kösse be úgy...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
(#) vargaf válasza Mekk_Elek hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Talán nézd meg így, a bekarikázott részen van a hatodik csavar helye.

IMG_1234.JPG
    
(#) granpa válasza vargaf hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Középen meg a hetediké.
(#) kadarist válasza granpa hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Jó kis univerzális léc volt ez, IMI módra, egy és háromfázisú motorhoz egyformán jó volt.
(#) kivancsi4 válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Szia!
Itt a fórumon, sok szakember megfordul, vagyis hozzászól a dolgokhoz, ami a szakterületéhez tartozik, arról a témakörről szinte minden tanácsát érdemes elfogadni. De vannak témák, ahol már a tudása még nem kiforrott, viszont segíteni szeretne, ilyen esetben sokat segítene rajta is, egy kép ami lehet akár egy Móricka rajz,vagy egy hivatkozás, vagy egy szájbarágós leírás. Nem a részedre csatolom a képet, mert látom te ezt már tudod,hanem a többieknek, hátha jól jön nekik.
(#) Mekk_Elek válasza vargaf hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Ott kerestem én is, de ezt ugyan olyannak látom, mint a középsőt. Pont vízszintesen tört ki a csavar sorja nélkül és éppen a bakelit magasságában? Végül is előfordulhat. Az eredeti kérdés az volt, hogy be lehet-e kötni ezt a motort egy fázisra. Hozzáférhetetlen csillagpontnál vagy delta kapcsolásnál csak a 400 voltra méretezett tekercsekhez/tekercsre lehet rákötni a 230 voltot, ami jóval kevesebb nyomatékot fog eredményezni az eredetihez képest, azaz gyenge lesz a motor. Kérdés, hogy elég-e? A bekötés pedig az, ahogy a kérdező is csinálta, azaz két tekercsvégre a fázis és a nulla, a harmadikra pedig egy kondenzátoron keresztül vagy a fázisra vagy a nullára attól függően milyen forgásirányra van szükség.
(#) vargaf válasza Mekk_Elek hozzászólására (») Márc 28, 2017 /
 
Akkor nézzed meg ezt a képet. Ezen talán látod, hogy ott csavar volt. A többivel egyetértek.

1234.jpg
    
(#) Redhorse hozzászólása Márc 30, 2017 /
 
Barmennyire is megtevesztő, de sose volt benne hatodik csavar. Szerintem amikor ratettek ezt a gumilapot, akkor elkezdtek csavarokat beletenni, de otnel eszukbejutott, hogy hatodik nem kell, se otodik, se negyedik. Leszedtem, a tuloldala sertetlen.
Nem megy hat 220-rol, pedig... mit csinaljak? Adjam el? Csere? Szelkerek?

A valaszaitokat elore is koszonom!

image.jpg
    
(#) granpa válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 30, 2017 /
 
Semmi módon nem megy 230 V (1~)-ról? "Kíváncsi 4" linkjén vannak módszerek.
(#) VIM válasza Redhorse hozzászólására (») Márc 31, 2017 /
 
Szia! Ha nem megy a fentebb említett 84. ábra bekötése szerint sem, akkor nem sokat tehetsz ezzel motorral. Ha egy fázisra kötöd akkor kb. 100W lesz a teljesítménye. Ez neked mire lenne elég?
(#) Redhorse hozzászólása Ápr 1, 2017 /
 
Hát kb. 100 watt a teljesitmenye igy. Semmire nem jo sajnos. Szelkereket tenyleg nem lehet belole csonalni?
(#) Redhorse válasza granpa hozzászólására (») Ápr 1, 2017 /
 
Szia
Hogy tudom megnézni ezt a linket?
(#) kadarist válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 1, 2017 /
 
Rákattintasz a képre itt: Bővebben: Link.
(#) granpa válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 1, 2017 /
 
Vagy az alatta levő szövegre katt.
(#) Pafi válasza Redhorse hozzászólására (») Ápr 1, 2017 /
 
Transzformáld fel 380-ra! Egy autotranszformátorral ez viszonylag kis méretben megvalósítható. Ha pont ilyened nincs, 230/160 V körüli trafót kell keresni, és a szekunder feszt sorba kötni a hálózati fesszel. (Fázishelyesen, hogy összeadódjanak. Legjobb ha a 0 ággal kötöd sorba, feltéve ha fix a bekötés.) Ezután jöhet a kondi, de nagyobb feszültségű mint általában.

Ha csak 110 V szekunderűt találsz, már az is egész jó lehet.

A trafónak elég ha csak a motor teljesítményének felét tudja, mivel csak a különbségi feszültséget biztosítja (kevesebb mint fele is elég lenne, ha nem lenne a meddő és a hatásfok).
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2017
Következő: »»   231 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem