Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   259 / 342
(#) palcsika26 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Márc 26, 2018 / 1
 
Tengelyteljesítményt írják rá. A számított értéket csökkentik a veszteségek, tekercsveszteség, vasveszteség, stb.
(#) palcsika26 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Márc 26, 2018 /
 
P=1.73*U*I*cosfi*hatásfok
Ha nem ismerem pontosan a cosfi-t, mindkét értéket (cosfi, hatásfok) 0.88 - nak veszem.

Bármilyen feszültségről járatod a motort, a ráírt ampernél jobban nem illik terhelni, mert veszélyben a tekercs.
(#) bojtorlaszlo válasza palcsika26 hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Heló. Az áramfelvétel (A) értéke terhelés alatt értendő vagy üres járatban?
(#) kadarist válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Szia!
Névleges teljesítményhez (terheléshez) tartozó áram.
(#) bojtorlaszlo válasza kadarist hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Köszönöm.
(#) gumibaba válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Tisztelt mindenki, felteszek azt a kérdést, hogy a múltkor kérdeztem a világítás bekötést, a motorok miatt, a lényeg az, átkötöttem a világítás rendszerét 3 fázisra. Mert ugyebár ha 1 fázis elmenne akkor lehet pont a világításé megy el de a gépek még mennek tovább. Nos ha 3 ból 1 fázis kiesik, a motorvédő nem old le? És a FI-relét ez nem érinti? És ha a világítás 3 F kismegszakítón van a kismegszakítók nem oldanak le ? Mert ugyebár megemelkedik az áramfelvétel. Ezeket a kérdéseket most csak azért teszem fel mert bizonytalan vagyok nagyon. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) Alkotó válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Ahol több forgó gép is van, ott célszerű figyelni a fáziskimaradást. Erre van céleszköz, ami éppen erre hivatott.
Azt kell eldönteni mi történjen ha eltűnik egy fázis, vagy megváltozik valamiért azok sorrendje (nekem úgy rémlik a miénk ez utóbbit is figyeli). Nálunk ha ilyen hiba van, akkor a gépek táplálása globálisan lekapcsol, csak a világítás kap feszültséget.
(#) pucuka válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Ha egy három fázisú motornál egy fázis elmegy, rögtön megemelkedik a felvett áram, a motorvédő leold. Ha a motor tartósan működik egy fázis hiányával, le is ég.
Ha megemelkedett áramfelvétel miatt a motorvédő kapcsoló nem old le, de amegemelkedett ára nagyobb, mint a biztosíték árama, akkor leold.
A FI relé nem old le, mert az áram nem folyik másfelé. Csak hibaáramra old le, attól meg hibaáram nem lesz, mert aszimmetrikus a hálózat. Mivel vannak a hálózaton egyfázisú fogyasztók is, kell lenni nulla vezetőnek is a FI reléhez, így a ki-, és befolyó áramok összege (ha nincs sehol földzárlat) nulla.
(#) elektroton válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
A FI-relének egyáltalán nem dolga észrevenni a fázis hiányt, de még az esetlegesen megemelkedett áram növekedést sem. A kisautomata sem tudja felismerni.
Nehéz dolog korrektül felismertetni a fázis kimaradást. Talán egy jól beállított fázis figyelő relével. A motorvédő a maradék fázisban megemelkedett áramra ki tud oldani, de a kioldási időt meghatározza a kialakult áramnövekedés mértéke. Az egyéb fogyasztók miatt annyi "mandíner", visz áram is kialakulhat, hogy az áram növekedés csak kis mértékű.
(#) gumibaba válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Nekem azt írták visszamenőleg itt ebben a fórumban, hogy nem fogok látni de annyira elég a kimaradás hogy összemetéljem magam. Köszönöm a felvilágosítást. Körfűrészt sokszor sokat használom.
(#) gumibaba hozzászólása Ápr 1, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek a felvilágosítást így értem mit miért módosítsak és hogyan.
(#) pucuka válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Ha kiesik egy fázis, a motor erősen morog, és sokkal gyengébb is lesz.
(#) elektroton válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Lehet egy közvetlen relével is próbálkozni. Meg kellene mérni egy fázis kikapcsolása esetén, hogy a motor csillag pontja és a nulla vezető között mekkora feszültség alakul ki.
Ide egy relét kötni a csillagpont és a nulla közé, ami bontó érintkezőjével lekapcsolja a motor mágnes kapcsolóját. Már ha van kiépítve ilyen is. A relé lehet DC típus is, csak elébe egy greatz diódát és egy kisebb elektrolit kondit is kell tenni.
(#) gumibaba válasza elektroton hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
És ez mekkora teljesítményt bír el ?
(#) elektroton válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Mint írtam, egy kis reléről lenne szó mely le tudja kapcsolni a 3fázisú mágneskapcsolót. A mágnes kapcsoló tekercs árama 400 vagy 230V-on csupán kb 100 mA nagyságú lehet. Tehát a relének segédáramköri szerepe lenne. Ide (kb 35évecsináltam méréseket) 5-12V-os relé kellhet.
(#) elektroton válasza elektroton hozzászólására (») Ápr 1, 2018 /
 
Egy rajz is a megérthetőségért.
(#) gumibaba válasza elektroton hozzászólására (») Ápr 2, 2018 /
 
Köszönöm szépen! Így értem a külömbséget nem teljesen így gondoltam el. Amit kaptam el is mentem képet.

A kérdésem az ha a motor Y ra van tekerve és nincs meg mind a 6 kivezetés akkor mit hova?
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
(#) palcsika26 válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 2, 2018 /
 
Akkor nincs mit hova
Beteszel neki egy fázisfigyelő relét, ugyanezt a feladatot fogja ellátni.
Vagy egy motorvédőt, igaz ez lassúbb, de lesz a motornak túlterhelés elleni védelme.
De a legjobb, ha mindkettőt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2018
(#) gumibaba válasza palcsika26 hozzászólására (») Ápr 2, 2018 /
 
Motorvédő így is van benne
(#) palcsika26 válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 2, 2018 /
 
Akkor azt nem mondtam
(#) ötfelezős válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 2, 2018 /
 
"Ha egy három fázisú motornál egy fázis elmegy, rögtön megemelkedik a felvett áram, a motorvédő leold."
Deltánál ez nem olyan biztos.
(#) laacika hozzászólása Ápr 5, 2018 /
 
Sziasztok.
Segitséget kérnék,ez a motor le égett ugye?
kis videó
Beköttem ezt a 3 fázisú motort 1 fázisra egy üzemi kondival de közbe rájöttem hogy nem pörög csak 1000 ret a 2800 helyett,frekiváltóról lepörgi a 2800 at.
Köszönöm a segitséget.
(#) ha9pi.feri válasza laacika hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Le.
Nagyon könnyen leégnek ezek kis motorok.
(#) elektroton válasza laacika hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Hány wattos ez a motor?
A videón lévő mérések alapján az egyik tekercse szakadt, ez nem biztos, hogy leégés miatt van. Egyszerűen "csak" szakadt valamiért, pl. kötés hiba miatt. A másik két tekercs ellenállása szinte egyforma értékű, ez alapján vélem nem leégettnek, különben más-más értéket mérhetnénk rajta (ez a jellemző a gyakorlatban).
Egyébként meg szét kell szedni a motort és megnézni, hogy a tekercsek el vannak-e szineződve, szenesedve. ez alapján biztosabban ki lehet mondani a leégést vagy nem.
(#) laacika válasza elektroton hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Nagyon szépen köszi válaszod.
Kis pici szivattyú motor,e400-as esztega hűtőviz szivattyújának 120w-os motorja.
Rendben szétkapom hogy nem e esetleg még van szaga vagy szineződés.
Most egy fickó azt irta nekem hogy akár ez a motor 2 tekervsel beköthető úgy 1 fázisra hogy az egyik épséges tekercs megkapja a 230 at a másik meg a kondin keresztül.
(#) ha9pi.feri válasza laacika hozzászólására (») Ápr 6, 2018 /
 
Hiába kötöd be 2 tekerccsel, ha a 3. menetzárlatos tekercs is benne van, nem fog felpörögni, ahogy magad is írod: "Beköttem ezt a 3 fázisú motort 1 fázisra egy üzemi kondival de közbe rájöttem hogy nem pörög csak 1000 ret"
Volt dolgom egy jó pár ilyen szivattyúval, sajnos így jelentkezik a leégés. Semmi perc alatt lekapod az állórészét és már látható is.
(#) laacika válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Ápr 6, 2018 /
 
Igen,igazad van.
Meg is néztem,hát szerintem ez nem gyári tekerés mert nem szintelen lakkal van kenve hanem valami geketés lakkal.
Egyik oldalon ahonnan a szállakat felhozták van papir szigetelés is,azon is látni hogy feketés a lakk.
Nem tudom érdemes e megtekercseltetni,van helyben is egy ismerős de 8-10alatt nem igen csinállja meg annyiér meg már ki lehet fogni egy másik ilyen szivattyút.
Frekiváltóról amúgy pörög rendesen,2880 körül.
Ha valaki rendes 400V-os hálózatra köti az mit vesz észre?Menni fog neki csak max melegedni fog esetleg egy kicsit jobban?
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
(#) Epu2 válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 7, 2018 /
 
A fáziskimaradást a motor érezhető hangváltozással, jellemzően zörgő, morgással és fordulatszám eséssel jelzi. Illik észrevenni, leállítani, hogy ne a motorvédőnek kelljen. A motorvédők előszeretettel vannak magasabb értékre állítva, hogy "véletlenül" ne kapcsoljanak le. Az automatikusan azonnal lekapcsoló védelmek gondot jelenthetnek némely esetben. A sötétség elég figyelmeztető jel önmagában is és ehhez jön a hang. Terhelést levenni, leállítani. Ez még sötétben sem jelent problémát. Ha igen, egy kis fényerejű vészvilágítás kell a gép közelébe.
(#) Epu2 válasza laacika hozzászólására (») Ápr 7, 2018 /
 
Ha megéget, el sem indul, csak tovább füstölög.
Egy fázissal használva a háromfázisú motort, a teljesítménye harmada...fele az eredetinek, az üzemi kondenzátor függvényében.
(#) laacika válasza Epu2 hozzászólására (») Ápr 9, 2018 /
 
Pedig itt a példa rá hogy a 2 maradék tekercsel is elindul 1 fázisról kondival,freki váltóról (3x230V) ról meg szépen üzemel,nem melegszik pörög rendesen,
Következő: »»   259 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem