Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   289 / 342
(#) veszim válasza Gafly hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
köszönöm a gyors választ!
Nem vagyok gyakorlott errefelé úgyhogy nem tudtam hogy ez akkora nagy baj. Gondoltam ahol hamarabb olvassák ott válaszolnak. de legközelebb már ezt is tudom. Ha valakit megsértettem ezzel akkor bocs.
(#) pannoniat12 hozzászólása Jan 5, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy Evig dahlander motorom.
Első bekötés csak direktbe ment kapcsoló nélkül.
Mikor kihúztam akkor ívet húzott a fázis csatlakozásnál a dugvillánál.
Minden esetnél leverte a biztosítót és fi relét.
Eszterga motorja lenne.
Jelenleg fokozat kapcsolóval és forgásirányváltó kapcsolóval van felszerelve.
Ha gyorsan akarok forgásirányt váltani akkor leesik a fordulata és búgó hangja van .
Most a motorból és a villanyszekrényből is hallottam párszor pukkanó hangot és megint lenyomta az automatát de mindig ugyanazt a fázist és a fi relét.
Van valakinek tippje mi lehet a gond.
A motor yy kapcsolású.
Nem melegszik egyáltalán.
Köszönöm előre is.
(#) Gafly válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Én biztosan egy alapos szemrevételezéssel és tisztítással kezdeném a dolgot...
(#) Bakman válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Szigetelésvizsgálóval kellene átmérni, lehet, hogy ez egyik tekercs zárlat közeli állapotban van a vastest felé.
(#) pannoniat12 hozzászólása Jan 5, 2020 /
 
Csak az furcsa hogy nem mindig vágja le az automatát.
Megnézem majd még a tekercs kivezetéseket.
(#) pannoniat12 hozzászólása Jan 5, 2020 /
 
Szétkapom az egész motort az a biztos.
(#) Gafly válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Ne ott kezdjed.
(#) VIM válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Szia! Szerintem a kapcsolókban kellene először szétnézni (a mágneskapcsolókban) ha ezzel van megoldva az irányváltás és a fordulat.
Idézet:
„Ha gyorsan akarok forgásirányt váltani akkor leesik a fordulata és búgó hangja van .”
Ez a jelenség arra enged következtetni, hogy a mágneskapcsoló érintkezői (vagy a kapcsolóé) bennhagynak kettő fázist és csak később szakad meg a kapcsolat és az ívoltás sem megfelelő aminek a következménye, hogy a földelés felé is folyik hibaáram és leold az FI relé.
(#) Atis57 válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Szia!

Ha nem 10X ráhagyással van kiépitve a táplálás --akkor ez természetes.
Ha meg 1f lenne a motor --akkor nem kell forgásirányt váltani forgás közben!
Ilyenkor a mágnesfék a megoldás.
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Jan 5, 2020 / 1
 
Attól, mert a mágneskapcsoló hibás(an kapcsol), még nem kellene a földelés felé áramnak folynia.
(#) pannoniat12 hozzászólása Jan 5, 2020 /
 
Ezért vágta le az automatát!
Már csak egy kérdésem lenne.
Kisebbik fordulaton szépen tudok irányt váltani akár hirtelen is.
A nagyobbik fordulaton csak akkor ha majdnem teljesen megáll a tengely, különben forog ugyanabba az irányba tovább csak bùgva és lassan.
Nincs mágneskapcsoló a kapcsolásba.
Kimértem a tekercsellenálásokat is mindegyik egyforma.
(#) pannoniat12 hozzászólása Jan 5, 2020 /
 
A motor 550/750 W 710/1440 fordulatú.
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Idézet:
„Első bekötés csak direktbe ment kapcsoló nélkül.
Mikor kihúztam akkor ívet húzott a fázis csatlakozásnál a dugvillánál.
Minden esetnél leverte a biztosítót és fi relét.”
Mikkor már újra elolvasom akkor már nekem is feltűnt ez a dolog ....
(#) VIM válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Milyen megoldású a sebesség illetve a fordulat választó kapcsoló? Az még nem derült ki, hogy egy vagy három fázisú ez a gép. Minden esetre a csillagpont elkötésénél lehet valami probléma, mert alacsony fordulaton jól működik amikor is sorba vannak a tekercsek kötve.
(#) pannoniat12 válasza VIM hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
3 fázisú.
Sima 3 állású kapcsolóval váltom a fordulatot.
6 csavarra vannak kivezetve a tekercsek.
Csillagpont a motorban van nincs kivezetve.
(#) Bakman válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Ha szerencséd van, némi ragasztós zsugorcsővel javítható a dolog, nem kell megbontani a tekercselést.
(#) VIM válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Az eszterga az E1N? Ilyen az elrendezése a villamos bekötésnek?
(#) pannoniat12 válasza VIM hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Nem az.
Egy kinai csodafegyverre lenne.7
(#) pannoniat12 válasza Bakman hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Azzal oldottam meg.
Csak az irányváltás a gond a nagyobbik fordulaton.
(#) treffort hozzászólása Jan 6, 2020 /
 
Sziasztok, két kérdésem lenne:
1. hogyan kössem be, hogy jó legyen, hogyan indul el könnyebben?
2. hány amper kell neki az elinduláshoz?
El szeretném adni de tudni szeretném, hogy jó-e a motor, emiatt kellene elindítsam. 3*20 Amper van.
(#) VIM válasza treffort hozzászólására (») Jan 6, 2020 / 1
 
Szia! Szerintem így kösd be a csillag kapcsolás szerint és akkor talán nem old le az automatáid egyike sem. A motor tekercsei 380V feszültségűek és ki van hozva mind a hat tekercsvég így van lehetőség erre az "indítási" módra.
(#) pannoniat12 válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2020 /
 
De az adattábla szerint csak deltába köthető!
(#) erbe válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 6, 2020 /
 
Az adattábla csupán azt mutatja, hogy deltában 380 V az üzemi feszültsége. Attól még lehet csillag-deltában indítani, ha szükség van rá.
(#) VIM válasza pannoniat12 hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
A tekercsek kapocslécre kihozott végei így alakulnak. Belátható, hogy csillagba kötve kettő tekercs mindig sorba van kötve bármelyik kettő fázis között. A "probléma" akkor merül fel ha a motor terhelése meghaladja a teljesítményének a 40%-t, mert akkor át kell kapcsolni deltába, különben túlmelegszik és leég.
(#) yulo5310 hozzászólása Jan 7, 2020 /
 
Szevasztok! Ma kaptam 1 kefés m.gép motort,,de nem boldogulok a bekötésével,irányváltásával. Csak 4 vezeték jön ki,a tachón kívül,a kefék belül sorbakötve a tekercspárral,de búg,és melegedik. Ötletek
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Szia! Mi az a négy kivezetés ami ki van hozva a motorból? Az áramirányra kell ügyelni, hogy az azonos legyen a két állórészben és a kefékkel sorba kötve.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Hát ez az! Pluszba rá van kötve a kefére,és a firmán írja,mosás 30 W,centri 300W
(#) Tomi111 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Biztos jól nézted? Nem inkább a két állórész tekercs van sorbakötve és kivezetve két csatira és a forgórész is kivezetve kettőre?
(#) yulo5310 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Bár úgy lenne,akkor semmi gond,pár 10 db-ot már bekötöttem,ennél komplikáltabb dahlandereket is,de ez szívat. Holnap szétkapom és átkötöm a klasszikus univerzális módra,nekem úgy is csak a gyors fordulat kell,+ irányváltás!
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
(#) yulo5310 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
De annak mi értelme? Ha az álló sorba kötve,akkor hova kötöm a két kefe kivezetését? Vagy lehet hogy a kefe a v.panelra ment,külön áramkörön,és azzal szabályozta a fordulatot?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2020
Következő: »»   289 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem