Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   293 / 342
(#) 444Tibi válasza Hutty hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Vizes kornyezet epp most lesz kizarva, az ssr bekerul egy vizmentes szerelodobozba amibol csak a hutoborda fog kilogni, tomitve.
Az induktiv rugasokat meglatjuk, 2-3 honap mulva ha indul a locsolasi szezon. En bizakodok.

Valami meg eszembe jutott.
Motorvedelem kivitelezheto ugy, hogy a motorra, az alloresz bordara rogzitek egy klixont, ami 70-90 C fokon kapcsol, ezt a jelet felhasznalva epiteni egy olyan motorvedelmet ami tuti a motor homersekletet erzekeli, nem attol tobb meterre van es saccolja csupan a motor homersekletet?
Ez eletkepes lenne, vagy felejtos?
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2020
(#) granpa válasza 444Tibi hozzászólására (») Feb 25, 2020 / 1
 
Az induktív visszarúgásra vannak bevált módok. A klixon úgy az igazi, ha előtte a motort járatod (kínzod terhelve) és legmelegebb pontjára teszed. Ez nem indig a tekercsek feletti borda. Ahova rögzíted ott amúgy is romlik a hőleadás, előbb kapcsol.
(#) GPeti1977 hozzászólása Márc 6, 2020 /
 
Van egy csillag delta indítású villanymotor, most lenne használtan beüzemelve, a hibajelenség az hogy deltában sok 20A áramot vesz fel a motor kb 11kW - os, volt szakembernél de nem jöttek rá mi a baja, amikre gondoltam menetzárlat, vasmagzárlat, egy tekercs iránya fordítva bekötve, esetleg a motor 220/380 V os(régi).
(#) pipi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 6, 2020 /
 
Mi van ráírva a motorra?
Ha 220/380-as akkor deltában 220, csillagban 380 köthetőő rá.
Ha deltában kapja a 380(400)-at akkor kicsit nagyon több áramot vesz fel, és a működtető füst ki fog menni belőle
(#) GPeti1977 válasza pipi hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Biztos nem 220 as, csillag delta átkapcsolásban nem lehet olyan elkötés ami ilyen hibát okoz?
(#) Tomi111 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Viccelsz? Az a normális áramfelvétele!! Csatoltam képet pár adattábláról, most a neten kerestem gyorsan. Mindegyiken 20A felett ír a 11kW-ra. Nekem itthon 7,5kW-os van, arra 15A van írva.

11kW.jpg
    
(#) GPeti1977 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Üresjáratban is?
(#) Tomi111 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Nem tudom. Ez szerintem motorfüggő, de ki kellene próbálni terhelésen is. Van itthon 2,2kW-osom(1440n/min), amin az asztalon bekötve, üresen is 5A-t mutat a lakatfogó. Ennyi van ráírva is. Évek óta kompresszort hajt, terhelve nem mértem. A 7,5kW-os (2900n/min) üresen 5A-t vett fel. Volt rajta egy táblaműszer, mert terménydarálót hajtott, az alapján szoktuk nyitni a garatot, az éppen darált terménytől függően, hogy ne terheljük túl.
Talán írnak mások is....
(#) GPeti1977 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Talán a műszer beleméri a meddő áramot, ezért is mutathat többet mint a várható érték.
(#) Ge Lee válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Ha bármi zárlatos azt ki lehet mérni, mondjuk menetzárlatot egy ekkora motornál már nem egyszerű, de azt szokta kísérni valami jelenség is. Nekem van egy 5kW körüli ősrégi motorom, aminek az egyik tekercse menetzárlatos. Asztali multiméteren látszik is, a 3-ból az egyik fázistekercsnek kisebb ellenállása van. Ha elindítom megy kb. 1 percet, majd elkezdi ontani magából a füstöt.
Nem tudom mihez kell a 11kW, de ha kevesebb is elég akkor meg kell próbálni csillagban üzemeltetni, csak ott fenn áll az a veszély, hogy könnyebb túlterhelni és leégetni mintha deltában menne.
(#) GPeti1977 válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 7, 2020 /
 
Ki lesz cserélve a motor mert üt a tengelye, már csak az a kérdés hogy a delta csillag elkötés, például az egyik tekercs eleje-vége össze van keverve- adhat-e ilyen hibát?
(#) klenósanyi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 8, 2020 / 1
 
Egy ilyen elkötés esetén extrém mértékben megnő az áramfelvétel, egy ekkora motor másodpercek alatt elfüstöl. Ezeknél a motoroknál üresjáratban nagyon leromlik a cos fí, az üzemi áramhoz közeli áramfelvétel normálisnak mondható. Ennek jelentős része meddő áram, a fogyasztásban nem jelentkezik.
(#) MakSamu hozzászólása Márc 14, 2020 /
 
Üdv mindenkinek. Van egy 3 fázisú varrógépmotorom 5 pólusú 380v csatlakozóval bekötve, a garázsban pedig 4 pólusú konnektor van a falon. A 4 pólusú konnektornak valaki el tudná küldeni a bekötési rajzát? Interneten sehol sem találok róla bekötési rajzot. Előre is köszönöm.
(#) Marko Ramiusz válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 14, 2020 / 2
 
Ennek neki ne álljon! Bízza szakemberre!
(#) klenósanyi válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
A vastag pöcs a védőföld, a három vékonyabb pöcs a három fázis. Azért nem találsz róla rajzot, mert triviális.
Ha van rajta géplámpa, akkor hívj villanyszerelőt, lehet kell neki a nulla is.
/egyébként meg ha ilyet kérdezel, akkor meg főleg hívj szakembert, ne ölj meg senkit a családodból/
(#) erbe válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 14, 2020 / 1
 
Az aljzat belső felén vannak jelölések. L1-2-3 fázisok, védőföld. Mint korábban írták, ha 5 vezeték van a dugaljban, villanyszerelő kell.
Ha ő rosszul köti, az ő dolga.
(#) Atis57 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 15, 2020 /
 
Szia!
Ezt a villamos szakma 60-fokos elkötésnek hivja.

Feszültség--áram méréssel ,és füllel is megállapitható.

60fokos.png
    
(#) MakSamu válasza klenósanyi hozzászólására (») Márc 15, 2020 /
 
Úgy döntöttem hogy a fali konnektort úgy hagyom ahogy van, a motor csatlakozóját alakítottam át, 4 vezeték volt benne, abból a földelés a motor váza. Most így működik
(#) Marko Ramiusz válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 15, 2020 /
 
A bekötésről készítene egy fényképet és közzétenné?
(#) Tomi111 válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 15, 2020 /
 
Akkor semmi gond, ha eddig is csak négy vezeték volt bekötve. Nyugodtan használható így. Az ötpólusú dugóban eddig is a nulla ( N ) volt szabadon, gondolom.
(#) gumibaba válasza MakSamu hozzászólására (») Márc 17, 2020 /
 
Csak a csatlakozó 5 polusú vagy a kábel is?
(#) gumibaba hozzászólása Márc 17, 2020 /
 
Szép napot!

Lehet nem jó topikba írok, akkor elnézést. Adott egy 230V-os villanymotor. Mivel tetőablakot kellene működtetnie (eredetileg is ezt a funkciót töltötte be). a nyitás minden esetben manuális. Gombnyomásra, addig nyit míg a gombot nyomom. Viszont ha épp nem vagyok otthon, és jön egy eső akkor ezt valahogy le kéne zárni, csak csapadék esetén, hőmérséklet nem befolyásoló tényező. A lezárás tehát vagy nyomó-gombal történjen vagy esőszenzor által. Esőszenzor esetén mivel a motoron szerintem nincs végállás kapcsolás (ezt még meg kell néznem) ez is fontos hogy ne gyújtsa fel az egész házat.
(#) Johnycorp válasza gumibaba hozzászólására (») Márc 17, 2020 /
 
Szia.

Szerintem a manuális működtetés esetén is ajánlott lenne a végállás. Két okból is:
1: nem látod pontosan, hogy mikor is van nyitva vagy zárva annyira, hogy nem feszül be az egész mechanikusan.
2: manuális működtetés esetén is "beragadhat", nem árt a végállás.

Igen, tudom, hogy sok megoldás működik ez nélkül, láttam már redőnyvezérlést is így, de én kerülném.

Esőszenzorra meg van többféle megoldás. Lehet építeni vagy venni készen.
(#) gumibaba válasza Johnycorp hozzászólására (») Márc 17, 2020 /
 
az idő szűkössége miatt mindenképp valami kész rendszer érdekel, ha lehet esetleg még típus is. Lehet modulos is nem ragaszkodom komplett kész rendszerhez. Illetve ha lehetne blokk-ábrát kérni hozzá az lenne a csúcs. Köszönöm!
(#) Marko Ramiusz válasza gumibaba hozzászólására (») Márc 17, 2020 /
 
Jó szerencsét! Azért ez távolról sem íly' egyszerű. Véghelyzetérzékelőt még igen, de esőérzékelőt biztosan nem találni 230V-osban. Máris kell egy transzformátor, vagy tápegység. Ennek és a motornak is beszerelni méretezett védelmet. Szükséges hozzá a motor és a tápegység (transzformátor)névleges árama. Mindezekhez egy elosztó. Szóval ez egy komplett vezérlési feladat, amit egy szakember fog elvégezni. Valóban ne gyújtsa fel a házat, mint laikus. Üdv.: Joe
(#) ötfelezős válasza Bakman hozzászólására (») Márc 17, 2020 / 1
 
normál esetben nincsenek kivezetve
A WattDrive egyes motorokat így gyárt:

Watt2ből.jpg
    
(#) Chipmunk1960 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 19, 2020 /
 
Szia, Próbáltam egy 3 fázisú motort bekötni 230V-ra, akkor "játszottam" a tekercsekkel, ha fordítva van az egyik, vagy el sem indül, csak morog, vagy egyből felforrósodik. Tehát ilyet nem okozhat, s ez szerintem sem hiba. 11.000W/400V=27, 5A ! Végül sikerült megtalálnom az összeillő tekercs-párokat, s egy 30µF-os kondival szépen megy.
(#) Johnycorp válasza gumibaba hozzászólására (») Márc 19, 2020 /
 
Üdv.

Kérdés az, hogy mi is az elképzelés.
Mármint egyfelől funkcionálisan. Automata vezérlés (eső, szél, megvilágítás) és kézi működtetés?
Mert erre a Fakro vagy Velux is ad megoldást.

Másfelől az idő és pénz. A gyári megoldások, pláne ami modulszerűen összerakható, biztosan nem olcsó.

Ötletekkel tudok segíteni, esetleg kiindulási alapokkal is.
(#) gumibaba válasza Johnycorp hozzászólására (») Márc 19, 2020 /
 
Igen értem csakhogy nem velux ablak ami gyári hanem egy világító kupola és ha nem vagyok otthon de szeretnék szellőztetni és a vízpart mellett vagyunk területileg egyszer manuálisan gomb nyomásra akkor csukom be amikor akarom másodszor ha esetleg esik és nyitva van és nem vagyunk otthon akkor autómatikusan csukjon be és kész. Nem kell vissza nyitnia ha eláll az eső. Annyi autómatika kell nekem hogy eső esetén mivel az előtér tetején van csukjon be hogy nem ázzon be az előtér.
(#) Marko Ramiusz válasza gumibaba hozzászólására (») Márc 19, 2020 /
 
Ez már sok. Keressen egy szakembert, aki biztosan meg fogja oldani. Egyszerűen, mert nem ért hozzá, ezért kell a hozzáértő!
Következő: »»   293 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem