Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia! Hogy érted azt, hogy "utána nézel a kapacitásának"? Arra gondolsz, hogy milyen való bele gyárilag vagy esetleg méressem ki terhelővillával? Jelenleg 60 Ah-s van benne és a gép szerint ezzel is szerelték gyárilag.
Nekem is felvette a töltést, miután haza hozta a tréler, bár összesen kb. 15 órát kellett töltenem. Mondjuk lehet azért is, mert egy egyszerű Lidl-s töltőm van. Azóta viszont megy, nincs nehézség az indulásnál és tartja is magát, tegnap 12.5 V körül mértem a feszültségét. G.
Számomra úgy tűnik, hogy az az állítólagos "generátorfelújítás" nem igazán jol sikerült.
Ugyanez dolgok törtentek nejem autóján, generátorcsere megoldotta.
A felvetésemre meg is válaszoltál, hogy akkor ez az akku kapacitás "hiba" kizárva. Közben néztem egy rajzot amin az van feltüntetve nagyobb fogyasztóként mint a kórmányszervó aminek a vezérlő modulja 80A-s fő (a 30-as pontról) és 10A-s (a 15-ről) vezérlési biztosítékkal van ellátva. A világítással kapcsolatban olyasmit említ a leírásban az ismert hibák sorolásánál, hogy a homlokfalnál (esőcsatorna) van egy több csatlakozós doboz jobb oldalon a lengéscsillapító kupakja mellet ami be szokott ázni és az oxidáció okozhat kontakthibát. Azt nem írja, hogy melyik csatlakozó (vagy csak egy van?). A világítást azt a multifunkciós kontroll modul vezérli, ellenőrzi a ködlámpákat és a többit is illetően. Ennyit tudtam kibogarászni.
Azt elfelejtettem még odaírni, hogy a szervó modulja az közvetlenül a generátorról is kapja a delejt.
A hozzászólás módosítva: 14:33
Véleményem szerint test kontakthiba van valahol.
Erre utalnak a megmagyarázhatatlan illogikus működések. Pl. egy hátsó lámpa testhiba avatatlant teljesen összezavar mert az index ütemében villog a helyzetjelző, fékezésnél meg félfénnyel a fék és irányjelző. Egymáson keresztül.
Van hozzá egy bontott generátorom, azonban nem tudom felszereljem vagy sem, mert ugye jelenleg működik, így nem fogok változást látni a két állapot között. Ez ezzel a dilemmám. G.
Én is erre felé hajlok, vagy a kábel hiba felé, de nem tudom melyik testelási pontokat kellene ellenőrizni. A két nyúlványon van egy-egy, valamint elvileg a motoron rajta. Ebből csak a bal nyúlványon levőt néztem, ami az akksiról van levezetve oda, azzal nem volt gond, nem láttam rajta különös dolgot. G.
Arra gondolsz, hogy esetleg a szervóval van gond és az befolyásolja a generátort?
Nem tudom melyik az a doboz, de szerintem ha beázna valami, akkor nem csak töltés hiba lenne, hanem más elektromos eszköz/funkció működése is rendellenesen működne, legalább néha. Mit gondolsz? G.
A generátor házát egy vastagabb vezetékkel kösd össze az akku negatív pólusával. Így biztosan lesz test neki. Ha megjavul akkor a motor és a karosszéria között nincs rendes test. Vagy a generátor és a motor között. Nem bonyolult javítás és kiderül belőle van-e más hiba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |





