Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   158 / 159
(#) huggybear válasza VIM hozzászólására (») Vas, 12:44 /
 
Szia! Hogy érted azt, hogy "utána nézel a kapacitásának"? Arra gondolsz, hogy milyen való bele gyárilag vagy esetleg méressem ki terhelővillával? Jelenleg 60 Ah-s van benne és a gép szerint ezzel is szerelték gyárilag.
Nekem is felvette a töltést, miután haza hozta a tréler, bár összesen kb. 15 órát kellett töltenem. Mondjuk lehet azért is, mert egy egyszerű Lidl-s töltőm van. Azóta viszont megy, nincs nehézség az indulásnál és tartja is magát, tegnap 12.5 V körül mértem a feszültségét. G.
(#) szs válasza huggybear hozzászólására (») Vas, 14:13 /
 
Számomra úgy tűnik, hogy az az állítólagos "generátorfelújítás" nem igazán jol sikerült.
Ugyanez dolgok törtentek nejem autóján, generátorcsere megoldotta.
(#) VIM válasza huggybear hozzászólására (») Vas, 14:18 /
 
A felvetésemre meg is válaszoltál, hogy akkor ez az akku kapacitás "hiba" kizárva. Közben néztem egy rajzot amin az van feltüntetve nagyobb fogyasztóként mint a kórmányszervó aminek a vezérlő modulja 80A-s fő (a 30-as pontról) és 10A-s (a 15-ről) vezérlési biztosítékkal van ellátva. A világítással kapcsolatban olyasmit említ a leírásban az ismert hibák sorolásánál, hogy a homlokfalnál (esőcsatorna) van egy több csatlakozós doboz jobb oldalon a lengéscsillapító kupakja mellet ami be szokott ázni és az oxidáció okozhat kontakthibát. Azt nem írja, hogy melyik csatlakozó (vagy csak egy van?). A világítást azt a multifunkciós kontroll modul vezérli, ellenőrzi a ködlámpákat és a többit is illetően. Ennyit tudtam kibogarászni.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:32 /
 
Azt elfelejtettem még odaírni, hogy a szervó modulja az közvetlenül a generátorról is kapja a delejt.
A hozzászólás módosítva: Vas, 14:33
(#) 444Tibi válasza huggybear hozzászólására (») Vas, 15:28 /
 
Véleményem szerint test kontakthiba van valahol.
Erre utalnak a megmagyarázhatatlan illogikus működések.
Pl. egy hátsó lámpa testhiba avatatlant teljesen összezavar mert az index ütemében villog a helyzetjelző, fékezésnél meg félfénnyel a fék és irányjelző. Egymáson keresztül.
(#) huggybear válasza szs hozzászólására (») Vas, 16:09 /
 
Van hozzá egy bontott generátorom, azonban nem tudom felszereljem vagy sem, mert ugye jelenleg működik, így nem fogok változást látni a két állapot között. Ez ezzel a dilemmám. G.
(#) huggybear válasza 444Tibi hozzászólására (») Vas, 16:11 /
 
Én is erre felé hajlok, vagy a kábel hiba felé, de nem tudom melyik testelási pontokat kellene ellenőrizni. A két nyúlványon van egy-egy, valamint elvileg a motoron rajta. Ebből csak a bal nyúlványon levőt néztem, ami az akksiról van levezetve oda, azzal nem volt gond, nem láttam rajta különös dolgot. G.
(#) huggybear válasza VIM hozzászólására (») Vas, 16:13 /
 
Arra gondolsz, hogy esetleg a szervóval van gond és az befolyásolja a generátort?
Nem tudom melyik az a doboz, de szerintem ha beázna valami, akkor nem csak töltés hiba lenne, hanem más elektromos eszköz/funkció működése is rendellenesen működne, legalább néha. Mit gondolsz? G.
(#) zolika60 válasza huggybear hozzászólására (») Vas, 19:28 /
 
A generátor házát egy vastagabb vezetékkel kösd össze az akku negatív pólusával. Így biztosan lesz test neki. Ha megjavul akkor a motor és a karosszéria között nincs rendes test. Vagy a generátor és a motor között. Nem bonyolult javítás és kiderül belőle van-e más hiba.
(#) huggybear válasza zolika60 hozzászólására (») Vas, 21:41 /
 
Rendben, köszönöm a tanácsot! A gyári vezetékek maradhatnak úgy, ahogy vannak csak tegyek be plusz egy kábelt? G.
(#) zolika60 válasza huggybear hozzászólására (») Hé, 10:55 /
 
Igen. Ez a legegyszerűbb.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Hé, 11:06 /
 
Akár maradhatnak is. A csatlakozási pontok legyenek fémtiszták. A kábel és a saruk megfelelő keresztmetszetű és ne akadályozzanak semmilyen mozgó alkatrészt, és ne érje túl nagy hő. Gondoskodni kell a megfelelő rögzítésről és mechanikus védelméről is. Sajnos van olyan, hogy nem a testkábel, hanem a + ág kábele lesz nagyobb átmeneti ellenállású. Gyakran az akku pozitív sarkától lemegy az önindítóhoz, onnan viszik tovább a generátorhoz. Az önindítón levő sarut éri alulról a kosz, nedvesség és szépen lassan a préselt részben levő sodrott erek közé kerülve oxidálják a felületet. Belülről rohasztja szét...
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Hé, 11:18 /
 
Szia! Rendben, köszönöm a tanácsokat! Egyenként nekem is van egy érzésem, hogy a + kábel lesz a hunyó, mert amikor pénteken a városban előjött a hiba, akkor a pozitiv saru volt enyhén langyos. Milyen keresztmetszetű kábelt érdemes venni, 25mm2, 35 mm2, vagy más? Köszi! G.
(#) erbe válasza huggybear hozzászólására (») Hé, 11:53 /
 
Az akku pozitív saruja volt langyos? Melyiket cserélnéd 25 vagy 35-ösre? A generátortól legalább 10-es kábelt húzzál! Az indítókábelt nem biztos, hogy érdemes cserélni. A kötését nézd meg, nem mozog-e lazán a saruban!
(#) huggybear válasza erbe hozzászólására (») Hé, 19:17 /
 
Szia! Igen, az volt langyos. Mindkét kábelt kicserélném, ha már csinálom, mivel a hiba oka ismeretlen, így legyen kizárva az is. Ezek helyére gondoltam a 25 vagy 35 mm2-t.
Készítettem pár fotót a generátorra menő pozitív kábelről. Látszik, hogy direktben van kötve, szépen lemegy a motor mögött és gondolom alatta jön előre a generátorhoz. A 184326 végű képen a cső mellett olyan, mintha barna lenne a kábel. Ez utalhat hibára vagy csak a szigetelés barnulhatott meg a hőtől?
Csináltam képeket a generátorról is (van hozzá egy másik), ezt azért fotóztam, mert nem értem, hogy honnan kapja a testet, hogyan van összekötve a generátor és az akksi!? Esetleg ennek nem is kell lenni direktben összekötve lenni? Köszönöm! G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Hé, 19:21 /
 
A motor és minden hozzá kapcsolódó fémes rész, így a generátor is a házán keresztül kap testet, valahol lesz egy kábel az akku - pontjától a motorra is.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Hé, 19:31 /
 
Szia! Okés, köszönöm, szóval maga a motor van letestelve, nem közvetlenül a generátor! Holnap alá megyek az autónak és megkeresem a motor test kábelét. G.
(#) zolika60 válasza huggybear hozzászólására (») Hé, 19:41 /
 
Azért javasoltam, hogy a generátort testeld le, mert azzal kizárhatod ezt a hibát. A generátor és a motor között is lehet testhiba, meg a motor és a karosszéria, valamint az akku és a karosszéria között is. Az a vezeték mindegyiket áthidalja így ha a generátor egyébként jó megjavul.
(#) huggybear válasza zolika60 hozzászólására (») Hé, 19:46 /
 
Érthető, köszönöm a tippet! Ez legyen minimum 10 mm2 keresztmetszetű? G.
(#) 13_Balu50 válasza Tomi111 hozzászólására (») Kedd, 6:12 /
 
Egy nagyon ritkán, de előforduló hiba, legalábbis nálam ez is volt a gond. Reggel indításkor mindig visító hang volt, gondoltam, hogy laza az ékszíj vagy kopott de nem csak ez volt a gond. Úgy nézett ki hogy a generátoron a 3-as bordás szíj eléggé megvan kopva, mivel volt egy tartalék generátorom gondoltam kicserélem. Erről simán lejött a 24 -es kulccsal az anya, alatta alátéttel. Így levettem a kocsiról a generátort, hogy levegyem és megcseréljem a két ékszíj tárcsát. Na most jöttek a gondok, először is 24 es krova kulcs helyett csak 22-es kellett rá, és nem akart lejönni, gondoltam úgy sem kell már ez a bordás szíjtárcsa, befogtam a 150mm es satuba lesz ami lesz leveszem, akkor ért a meglepetés a generátor tengelyén elfordult a szíjtárcsa, de azért nehezen de lejött, viszont nem volt alatta alátét sem. Aztán láttam hogy csak 15mm-es volt a tengely és rajta a tárcsa, így bepontoztam több helyen tengely külső és a tárcsa belső felületét majd rugós alátéttel a csavaranya alatt összeraktam és ez került vissza az autóba. Ez 5 napja volt azóta jól működik reggeli indításkor nincs visítás és már kb 400 km is megtettem vele.

15- 17 mm.jpg
    
(#) huggybear válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Kedd, 19:47 /
 
Szia! Köszönöm szépen, hogy megosztottad a tapasztalatod! Én ezt a jelenséget kizárnám, mivel nálam semmi visító hang nincs, továbbá az ékszíjon sem látok semmi rendellenes dolgot! G.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 20:09 /
 
Sziasztok!

Ma mentem az autóval összesen kb. 270 km-t és folyamatosan figyeltem a töltés jelzőt. Egyetlen egyszer fordult elő egy pillanatra, hogy lement 13.8 V-ra, illetve egyszer pár pillanatig 12.2 V lett, majd visszaállt szépen 14 V felé és töltött. Átlagban 14.5 V körül mozgott. Amikor lement 12.2 V-ra, akkor fékezés, meglehetősen döcögős út és egy balra kanyar a körfógóban történt. Ennek lehet semmi köze ehhez, de az is lehet, hogy igen. Mit gondoltok, érdemes cserélgetni bármit is? Köszi! G.
(#) 13_Balu50 válasza huggybear hozzászólására (») Csü, 5:20 /
 
Ha ment a a világítás akkor az 9-10A, ha a fűtő ventilátor is az kb 5 A a két féklámpa, kb 3-4A plusz körforgalomban kifelé az irányjelző az szintén kb 3-4A plusz magnó, ablaktörlő, stb.. tehát összesen bőven 20 Amper ennyit nem termelt a generátor a körforgalomban alacsony alapjáraton, így az aksiból kellett kivenni azért esett le a feszültség. Meg gondolom a műszered sem közvetlenül az akkumulátor feszültségét mérte, ott is volt min. 1V feszültség esés.
Tehát szerintem lényegében ez normális egy közepesen használt aksi (1-2) éves esetében bár az is számít hogy egy 40, 56, vagy70 A órás akkumulátor van az autódban.
(#) huggybear válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Csü, 10:52 /
 
Szia! Az akksi 2 éves, az akkumulátor szaküzlet vizsgálata alapján 75 %-os. Azt mondta a srác, hogy 70 % alatt szoktak cserélni. Egyébként 60 Ah, 540 A indítóáramos kapacitással. Ez a szaki szerint amúgy dízelbe kevés. G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Csü, 11:12 /
 
Az utastérben nekem is van, hogy lemegy 13V-ra amikor hátsó ablakfűtés+fényszóró+rádió+fék, stb megy egyszerre, ez nem az akku baja, a vezetékezés átmeneti ellenállása okozza, meg kell mérni az akkun (áll, jár a motor és felkapcsolsz mindent amit tudsz, asszony nyomja a féket is) és az utastérben, hogy mennyi az annyi. Itt is lehet keresztpróbát csinálni, hogy kiderüljön, hogy egyformán esik a test és a + vezetéken, vagy van eltérés valamelyik felé.
A 60Ah valóban nem túl acélos dízelbe, általában egy mérettel nagyobb (70-75Ah) simán be szokott férni, érdemes. Nekem az 1.4 benzines Thaliaban is 55Ah van már.
(#) Inhouse válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Csü, 11:15 /
 
Idézet:
„...20 Amper ennyit nem termelt a generátor a körforgalomban alacsony alapjáraton...”

A mai autóknak kb mindegy, hogy alapjárat vagy nem, 20A-től biztosan nem lesz 12,2V az akkun, ha jó a generátor (80-100A).
(#) 13_Balu50 válasza Inhouse hozzászólására (») Csü, 12:09 /
 
Nem írta senki, hogy az akkumulátoron lett mérve.
Egyébként nekem most lett a generátoromban bronzkefe -(6-7 napja)- cserélve, 1 éves 70 Ah -és aksi van benne, a digitális műszer a szivar gyújtóról kapja a delejt. Amennyiben mindent fogyasztót ráadok akkor nekem is lemegy annyira, szinte megfogja a motort, majdnem lefullad úgy, hogy tölt a generátor amennyivel bír. Nem akarok veled vitatkozni, de egyáltalán nem mindegy milyen fordulaton megy a generátor, a gerjesztő áram növelésének a forgó részben vannak fizikai határai, bronzkefe, csúszógyűrű állapota, azok érintkezése stb....Elméletben igazad lehet ha minden pöpec lenne.
(#) Inhouse válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Csü, 17:42 /
 
Idézet:
„...egyáltalán nem mindegy milyen fordulaton megy a generátor...”

A 20A-re írtam, hogy kb mindegy, de autója válogatja, az újabbak nem kényesek erre ilyen terhelésnél. Van egyébként a régi munkahelyemen pár mérés, ahol meg van az akkun mérve a terhelt és a terheletlen, alapjáraton és fordulattal is. Egy újabb és jól működő elektromos rendszerű autónál nincs számottevő eltérés.
Mindig vannak persze X aktás esetek.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Csü, 21:01 /
 
Szia! A múlt héten voltam ugyan autóvillamosságis szakinál, ő mérte nekem felkapcsolt fogyasztókkal. Értéket nem tudok, de azt mondta rendben van.
Az akksi cserén gondolkozom, mert ma jártam kicsit a városban, aztán a garázsnál lomoltam, takarítottam az autót és eszembe jutott, hogy kíváncsiságból rámérjek. 12.03 V-ot tudtam mérni úgy, hogy 8 nappal ezelőtt töltöttem fel teljesen. Ez szerintem nem normális dolog. Értem, hogy dízel és nem jó neki a város, de volt 2001-es évjáratú G Astra-am is 2.0 dízel motorral, annál sosem volt baj, hogy városban használtam. G.
(#) niedziela válasza huggybear hozzászólására (») Csü, 21:30 /
 
Idézet:
„Értéket nem tudok,”

Ha van egy multimétered ezt hamar kideritheted ha felkapcsolod a lámpát és nélküle is.
14.4V-hoz közel kell lenni a mért értéknek, ha lámpára beesik 14V alá akkor töltés nem az igazi.
Mérj az akku két pólusán, aztán az akku + felén és a motor fémrészén.
100-200mV különbség lehet maximum a két mérés között.

Idézet:
„8 nappal ezelőtt töltöttem fel teljesen”

Ha jó a töltésed és jó az akku, akkor soha nem kell az akkut külön töltögetni.
40 éve van autóm, akkutöltőt 3x használtam talán.
Következő: »»   158 / 159
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem