Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia! Hogy érted azt, hogy "utána nézel a kapacitásának"? Arra gondolsz, hogy milyen való bele gyárilag vagy esetleg méressem ki terhelővillával? Jelenleg 60 Ah-s van benne és a gép szerint ezzel is szerelték gyárilag.
Nekem is felvette a töltést, miután haza hozta a tréler, bár összesen kb. 15 órát kellett töltenem. Mondjuk lehet azért is, mert egy egyszerű Lidl-s töltőm van. Azóta viszont megy, nincs nehézség az indulásnál és tartja is magát, tegnap 12.5 V körül mértem a feszültségét. G.
Számomra úgy tűnik, hogy az az állítólagos "generátorfelújítás" nem igazán jol sikerült.
Ugyanez dolgok törtentek nejem autóján, generátorcsere megoldotta.
A felvetésemre meg is válaszoltál, hogy akkor ez az akku kapacitás "hiba" kizárva. Közben néztem egy rajzot amin az van feltüntetve nagyobb fogyasztóként mint a kórmányszervó aminek a vezérlő modulja 80A-s fő (a 30-as pontról) és 10A-s (a 15-ről) vezérlési biztosítékkal van ellátva. A világítással kapcsolatban olyasmit említ a leírásban az ismert hibák sorolásánál, hogy a homlokfalnál (esőcsatorna) van egy több csatlakozós doboz jobb oldalon a lengéscsillapító kupakja mellet ami be szokott ázni és az oxidáció okozhat kontakthibát. Azt nem írja, hogy melyik csatlakozó (vagy csak egy van?). A világítást azt a multifunkciós kontroll modul vezérli, ellenőrzi a ködlámpákat és a többit is illetően. Ennyit tudtam kibogarászni.
Azt elfelejtettem még odaírni, hogy a szervó modulja az közvetlenül a generátorról is kapja a delejt.
A hozzászólás módosítva: Vas, 14:33
Véleményem szerint test kontakthiba van valahol.
Erre utalnak a megmagyarázhatatlan illogikus működések. Pl. egy hátsó lámpa testhiba avatatlant teljesen összezavar mert az index ütemében villog a helyzetjelző, fékezésnél meg félfénnyel a fék és irányjelző. Egymáson keresztül.
Van hozzá egy bontott generátorom, azonban nem tudom felszereljem vagy sem, mert ugye jelenleg működik, így nem fogok változást látni a két állapot között. Ez ezzel a dilemmám. G.
Én is erre felé hajlok, vagy a kábel hiba felé, de nem tudom melyik testelási pontokat kellene ellenőrizni. A két nyúlványon van egy-egy, valamint elvileg a motoron rajta. Ebből csak a bal nyúlványon levőt néztem, ami az akksiról van levezetve oda, azzal nem volt gond, nem láttam rajta különös dolgot. G.
Arra gondolsz, hogy esetleg a szervóval van gond és az befolyásolja a generátort?
Nem tudom melyik az a doboz, de szerintem ha beázna valami, akkor nem csak töltés hiba lenne, hanem más elektromos eszköz/funkció működése is rendellenesen működne, legalább néha. Mit gondolsz? G.
A generátor házát egy vastagabb vezetékkel kösd össze az akku negatív pólusával. Így biztosan lesz test neki. Ha megjavul akkor a motor és a karosszéria között nincs rendes test. Vagy a generátor és a motor között. Nem bonyolult javítás és kiderül belőle van-e más hiba.
Rendben, köszönöm a tanácsot! A gyári vezetékek maradhatnak úgy, ahogy vannak csak tegyek be plusz egy kábelt? G.
Akár maradhatnak is. A csatlakozási pontok legyenek fémtiszták. A kábel és a saruk megfelelő keresztmetszetű és ne akadályozzanak semmilyen mozgó alkatrészt, és ne érje túl nagy hő. Gondoskodni kell a megfelelő rögzítésről és mechanikus védelméről is. Sajnos van olyan, hogy nem a testkábel, hanem a + ág kábele lesz nagyobb átmeneti ellenállású. Gyakran az akku pozitív sarkától lemegy az önindítóhoz, onnan viszik tovább a generátorhoz. Az önindítón levő sarut éri alulról a kosz, nedvesség és szépen lassan a préselt részben levő sodrott erek közé kerülve oxidálják a felületet. Belülről rohasztja szét...
Szia! Rendben, köszönöm a tanácsokat! Egyenként nekem is van egy érzésem, hogy a + kábel lesz a hunyó, mert amikor pénteken a városban előjött a hiba, akkor a pozitiv saru volt enyhén langyos. Milyen keresztmetszetű kábelt érdemes venni, 25mm2, 35 mm2, vagy más? Köszi! G.
Az akku pozitív saruja volt langyos? Melyiket cserélnéd 25 vagy 35-ösre? A generátortól legalább 10-es kábelt húzzál! Az indítókábelt nem biztos, hogy érdemes cserélni. A kötését nézd meg, nem mozog-e lazán a saruban!
Szia! Igen, az volt langyos. Mindkét kábelt kicserélném, ha már csinálom, mivel a hiba oka ismeretlen, így legyen kizárva az is. Ezek helyére gondoltam a 25 vagy 35 mm2-t.
Készítettem pár fotót a generátorra menő pozitív kábelről. Látszik, hogy direktben van kötve, szépen lemegy a motor mögött és gondolom alatta jön előre a generátorhoz. A 184326 végű képen a cső mellett olyan, mintha barna lenne a kábel. Ez utalhat hibára vagy csak a szigetelés barnulhatott meg a hőtől? Csináltam képeket a generátorról is (van hozzá egy másik), ezt azért fotóztam, mert nem értem, hogy honnan kapja a testet, hogyan van összekötve a generátor és az akksi!? Esetleg ennek nem is kell lenni direktben összekötve lenni? Köszönöm! G.
A motor és minden hozzá kapcsolódó fémes rész, így a generátor is a házán keresztül kap testet, valahol lesz egy kábel az akku - pontjától a motorra is.
Szia! Okés, köszönöm, szóval maga a motor van letestelve, nem közvetlenül a generátor! Holnap alá megyek az autónak és megkeresem a motor test kábelét. G.
Azért javasoltam, hogy a generátort testeld le, mert azzal kizárhatod ezt a hibát. A generátor és a motor között is lehet testhiba, meg a motor és a karosszéria, valamint az akku és a karosszéria között is. Az a vezeték mindegyiket áthidalja így ha a generátor egyébként jó megjavul.
Érthető, köszönöm a tippet! Ez legyen minimum 10 mm2 keresztmetszetű? G.
Egy nagyon ritkán, de előforduló hiba, legalábbis nálam ez is volt a gond. Reggel indításkor mindig visító hang volt, gondoltam, hogy laza az ékszíj vagy kopott de nem csak ez volt a gond. Úgy nézett ki hogy a generátoron a 3-as bordás szíj eléggé megvan kopva, mivel volt egy tartalék generátorom gondoltam kicserélem. Erről simán lejött a 24 -es kulccsal az anya, alatta alátéttel. Így levettem a kocsiról a generátort, hogy levegyem és megcseréljem a két ékszíj tárcsát. Na most jöttek a gondok, először is 24 es krova kulcs helyett csak 22-es kellett rá, és nem akart lejönni, gondoltam úgy sem kell már ez a bordás szíjtárcsa, befogtam a 150mm es satuba lesz ami lesz leveszem, akkor ért a meglepetés a generátor tengelyén elfordult a szíjtárcsa, de azért nehezen de lejött, viszont nem volt alatta alátét sem. Aztán láttam hogy csak 15mm-es volt a tengely és rajta a tárcsa, így bepontoztam több helyen tengely külső és a tárcsa belső felületét majd rugós alátéttel a csavaranya alatt összeraktam és ez került vissza az autóba. Ez 5 napja volt azóta jól működik reggeli indításkor nincs visítás és már kb 400 km is megtettem vele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |














