Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   166 / 345
(#) Emberke válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Kontakt sprézzem vagy csiszoljam fel?Ha hozzáférek a negatívhoz.
(#) Emberke válasza VIM hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
45 Ah,400 A és 1.5 éves.Pillanatnyi áram 369 A.Feszültség alaphelyzetben 12.6 V.Töltés közben alapjáraton 13.6 V.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
(#) Ricsi89 válasza Emberke hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Az a 13,6V alapjáraton kevésnek tűnik. Már itt is 14v felett kellene lennie. Ha a generátor kivezetésein is ennyi, akkor a generátor a hibás.
(#) Ricsi89 válasza Laci0723 hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Le kellene próbálni azt a ventilátort, hogy hogyan működik. A piros és feketére tápot kötni. Ha elindul, akkor meg lehetne nézni, hogy a többi vezeték micsoda. Feketét a testre, a többit pedig egyenként pozitívra tenni. Esetleg úgy lehetne még, hogy piros, fekete bekötve, majd ha megy a venti így, akkor a maradék szálakat egyenként testre, vagy pozitívra, attól függően melyikre reagál.
A kapcsoló jelzései pedig talán így lehet. B-battery(pozitív), C-common(közös), L-low(alacsony fokozat), M-medium(közepes fokozat), H-high(magas fokozat). Ezt pedig egy multiméterrel kellene kimérni, hogy az adott kivezetések mikkel vannak összeköttetésben az egyes állásokban.
Plusz rámérni a nyomáskapcsolóra, hogy jelenleg zárt, vagy nyitott állapotban van-e.
Ha ott lennék a gép mellett, akkor egy negyed óra alatt ki lehetne találni, hogy hogyan kell összekötni a dolgokat.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
(#) Laci0723 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
A ventilátort most is használjuk és úgy ahogy írtad, de még ott van az a 4 vezeték.
A hőmérséklet állítón is van L és C jelzés akkor a két C össze kell kötni?
(#) zoszka válasza Laci0723 hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Szerintem a különálló vezetékek 1-1 előtét ellenállás 1 közös kivezetéssel (csillagpontba kötve) és azért van beépítve házba, mert huzalellenállások és kell nekik a hűtés hogy nehogy elégjenek a ventilátor nagy áramfelvétele miatt. 4db kivezetés elvileg +3 sebesség fokozat. Így 0(áll), ---1, 2, 3(előtétekről),--- 4(közvetlen a kapcsolóról). Az biztos ha úgy van ahogy leírtam, akkor a motor pozitív-ja a kapcsolóra is és az előtétre is mennie kell, Vagy van a kapcsolón egy közös kivezetés...
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014

12.jpg
    
(#) Ricsi89 válasza zoszka hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Épp ezért írta, hogy le kellene próbálni a motort, hogy hogyan működnek a fokozatok, plusz a kapcsolót kimérni, hogy egyes állásokban mit mivel kapcsol össze.
(#) zoszka válasza zoszka hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Elszúrtam a rajzot (Kapcsoló sorrend), de a lényeg ott van, ahogy ki kéne néznie Sorry

14.jpg
    
(#) Emberke válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
800 az alapjárat és ott mértem 13.6-ot.1000-nél már felkúszott 14.1-re.Feszszabályzót mindenképpen cserélni akarom mert tudom (sejtem) hogy vannak már vele gondok.Amit fentebb is írtam indexelek akkor a ventinek fel-le jár fordulata stb.Holnap kipróbálom azt is hogy járó motorral venti plusz index mit mutat.
(#) Emberke válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Ma a negatív sarut lekaptam az aksiról és az alvázról illetve a motorról is.Hibátlan, de azért a biztonság kedvéért egy vékony réteg ónt olvasztottam a fémtisztára csiszolt érintkező felületekre és a 2 negatív vezetéket összeillesztettem és beforrasztottam,majd rá a rézsaru.Tehát ott hiba nem volt.
(#) zoszka válasza Emberke hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Kapcsold fel a ködlámpát és a ködlámpa testjét mérd össze az aksi negatívjával, majd a ködlápa áram szálát az az aksi pozitívjával. Ahol feszültséget mérsz azon az ágon keress tovább.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
(#) Emberke válasza zoszka hozzászólására (») Júl 5, 2014 /
 
Már kimértem mindent.Sehol nem láttam szakadást.Fesz van, áramerősség van, izzók jók.De mivel belefáradtam a keresgélésbe és átvezetékeltem egy biztosítékkal együtt (akksiról).Most tökéletes.Nem tudtam már mit keressek.
(#) Laci0723 hozzászólása Júl 6, 2014 /
 
Köszönöm a segítséget!
Most már méregetünk és meglátjuk mire jutunk.
(#) Emberke válasza zoszka hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Kész van a ködlámpa első és hátsó is és érdekes módon még az ablakemelő is gyorsabb lett.Külön szálon fut a ködlámpa az aksiról biztosítékon keresztül.
(#) Emberke válasza Emberke hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Ja csak 2 szépség hibája van a dolognak.A leveszem a gyújtást akkor is világít és nem szeretném úgy felejteni egy fél napra például (munkahely stb.).Valamint a visszajelző kis izzó a kapcsolóban pont fordítva működik.Amikor felkapcsolom akkor nem világít,amikor lekapcsolom akkor világít.Valahogy a gyújtáskapcsolótól kellene áramot lopni relének és az zárna és akkor a visszajelző is jól menne.
(#) SzervízMacska válasza PROMETHEUS21 hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Szia. Ha jól sejtem, hogy ez illegális, akkor ezen az oldalon nem fogsz választ kapni. Javaslom a fórumszabályzat tanulmányozását - bár négy év alatt lett volna rá időd...
(#) dehogyisnem hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
Üdv Urak!
Tudna valaki tanácsot adni LagunaII műszerfal ügyben? Ugyan kissé megkésve de végül nekiálltunk cimborám kocsijának. Nem megy a műszerfal. Se háttérvilágítás se lcd, csak néhány direktbe kötött led megy. Állítólag akksi vissza után jó egy darabig aztán megint OFF.
Csatlakozósorok épek, minden biztit jónak találtunk, állítólag a szervízben nyomogatásra bevillant, de ezt én nem tapasztaltam. Szombaton indulnánk vele külföldre (tudom jókor szólok)
Mik lehetnek a lehetséges okok? CAN-BUS, A prockó (Motorola MC68HC908AZ60) elszállt volna?
Flash hiba?
Köszönettel veszek minden segítséget:
Tibor
(#) airwalker hozzászólása Júl 15, 2014 /
 
Üdv!
A kérdésem részbe ide tartozik, részben egy másik topikba. Kamionba van egy légfrissítő (Bővebben: Link), ez ugye 3 voltról működik. A folyamatos táplálást LM350-el gondoltam megoldani, össze is raktam hozzá a kapcsolást és itt jött a hiba. Mivel 24V-ot hirtelen sehonnan nem tudtam venni, egy bedugós adapterrel próbáltam ki hálózatról, aminek váltani lehet a feszültségét. Más-más bemeneti feszültségnél más-más kimeneti feszültség jelent meg az LM350-en. Én lennék túlságosan figyelmetlen vagy tudatlan? Esetleg ha ezzel nem igazán lehet megoldani, hogy csináljam?
(#) proli007 válasza airwalker hozzászólására (») Júl 15, 2014 /
 
Hello! Nézd meg az LM350 adatlapját, "hogyan kell csinálni". Mert azt kellett volna látni, Te mit és hogyan csináltál..
(#) zosza18 hozzászólása Júl 24, 2014 /
 
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy citroen jumpy 1.9d 97' ha jol tudom. A lényeg az, hogy meghalt a fordulatszám szabályzója a fűtőventilátornak. 3 kábel megy a ventilátorhoz. 2 vastag és egy vékony. A vastagokon van a 12V, a vékonyon pedig LED terheléssel mérve 5V-ot mértem. A potit húzgálva 0-5V-ig mászkált a feszültség. Létezik, hogy 5V-os a vezérlőjele a motor elektronikájának? Én úgy gondolom, hogy összedobok egy áteresztő tranzisztoros kis kapcsolást, amit optoval hajtok meg és az fogja a motor fordulatát vezérelni. Járható út ez amit kitaláltam, vagy kezdjem előröl a gondolkodást? A motornak szimplán a fordulatát állítja a poti gyárilag, szóval nekem is csak annyit kellene megoldani, semmi extra, csak itt a vezérlőjel a testhez képes 5V-os. Minden információt előre is Köszönök!
(#) Ricsi89 válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Az áteresztő szabályzásnak az a gondja, hogy fűt. A ventilátor felvehet akár 10A-t is. Inkább valami pwm meghajtásban gondolkodnék el.
(#) zosza18 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Tisztában vagyok vele, hogy kazánhoz hasonlít a tulajdonsága egy áteresztős kapcsolásnak. Mivel alig van használva a szabályzás, így nem igazán zavarna. A lényeg hogy egyszerűen megoldható legyen. Adott a gyári venti gyári szabályzójának a hűtőordája, így szeretném abba visszavarázsolni az újat. Hely az nem sok van, de 2 FET-el már elmorog a motor amíg kell. A motor amúgy max 5A-t vesz fel, terhelve nem mértem, mert semmi nem fogja vissza, tehát számolhatok az 5A-al. 2db 10A-es FET bőven elhajtja szerintem. Amúgy a 0-5V-os kimenetet a motor szabályzójára menő csatinál mértem.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
(#) dB_Thunder válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Ebből füst lesz...
Idézet:
„A motor amúgy max 5A-t vesz fel, terhelve nem mértem,”

Akkor honnan tudod??
(#) zosza18 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
A terhelés nélkülit úgy értettem, hogy max 5A-t vesz fel a motor, ha kicsit megfogom akkor 6A-t. Komolyabban nem terheltem le, elvégre azt nem fogja semmi. Lehet amúgy, hogy kiszedem a középkonzolt és valahogy kiberhelem a panelt belőle. Ott van benne egy poti, ami jó volna a PWM-nek. Csak a kábelezés miatt akartam úgy, hogy ne kelljen bontogatni mert azok már ott vannak lent a motornál, de megnézem és lehet akkor nem csinálok kazánt.
(#) GaborMolnar29 hozzászólása Júl 31, 2014 /
 
Sziasztok, lenne egy problemam. Van egy 1995 os mitsubishi colt om, es ha elinditok minden elektronikat, ablak futes, ablak tolro, fites rendszer, akkor a cd lejatszo ujra indul, mintha nem lenne eleg energia.Ez mitol van???Gyenge az akkumulatorom??Igaz 44 aH aksi van benne es mar 2 eves
(#) SzervízMacska válasza GaborMolnar29 hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Feltételezem, hogy járó motornál jelentkezik ez a "hiba", ami egyébként teljesen normális jelenség. Az összes újabb fejegység így tesz, ha egy meghatározott határérték alá csökken a tápfeszültsége. Ezért a jelenség töltés hibára utal.
(#) zolika60 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Ami egy rossz akkusaruból, vagy testkábelből következik.
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Akár...
(#) Szebence hozzászólása Aug 1, 2014 /
 
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem 2001-es MK3 mondeoval kapcsolatosan - elektromos dolgok. Ma le lett húzva az akku saru, azóta nem működik az a funkció, ha hosszan nyomom a távirányítón a zár gombot, akkor felhúzza a két első ablakot. Ugyanúgy az sem működik, ha belül egyszer röviden megnyomom a felfelé gombot,akkor nem tolja fel teljesen, csak addig, amíg nyomom. (Nyitásnál megmaradt, hogy ha távirányítón hosszan nyomom a nyitást, akkor leengedi teljesen).
Másik: Első ködfényszóróim nem világítanak, izzók jók, viszont egyik oldalon csak 4V-ot, a másik oldalon csak 6V-ot mérek a biztoítéktáblától. A test az rendben van, akku sarutól mérve 2-3 Ohm körüli. Találkozott már valaki hasonlóva, esetleg valakinek van vlaami ötlete?
Harmadik: 6000CD RDS E-O-N rádió van benne, kódot kér, de nincs hozzá kód. tud valaki általános kódot, amivel újból használni tudom?
(#) zolika60 válasza Szebence hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Keress kezelési utasítást hozzá. Abban benne van, hogyan lehet ezeket a funkciókat visszaállítani. A ködlámpa test szerintem nem jó. Vigyél egy direkt kábelt neki akkor kiderül. A rádió kódot szakszerviz megmondja alvázszám alapján, vagy van aki pénzért kikódolja, de ha ilyen kell csak privátban.
Következő: »»   166 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem