Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Kontakt sprézzem vagy csiszoljam fel?Ha hozzáférek a negatívhoz.
45 Ah,400 A és 1.5 éves.Pillanatnyi áram 369 A.Feszültség alaphelyzetben 12.6 V.Töltés közben alapjáraton 13.6 V.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Az a 13,6V alapjáraton kevésnek tűnik. Már itt is 14v felett kellene lennie. Ha a generátor kivezetésein is ennyi, akkor a generátor a hibás.
Le kellene próbálni azt a ventilátort, hogy hogyan működik. A piros és feketére tápot kötni. Ha elindul, akkor meg lehetne nézni, hogy a többi vezeték micsoda. Feketét a testre, a többit pedig egyenként pozitívra tenni. Esetleg úgy lehetne még, hogy piros, fekete bekötve, majd ha megy a venti így, akkor a maradék szálakat egyenként testre, vagy pozitívra, attól függően melyikre reagál.
A kapcsoló jelzései pedig talán így lehet. B-battery(pozitív), C-common(közös), L-low(alacsony fokozat), M-medium(közepes fokozat), H-high(magas fokozat). Ezt pedig egy multiméterrel kellene kimérni, hogy az adott kivezetések mikkel vannak összeköttetésben az egyes állásokban. Plusz rámérni a nyomáskapcsolóra, hogy jelenleg zárt, vagy nyitott állapotban van-e. Ha ott lennék a gép mellett, akkor egy negyed óra alatt ki lehetne találni, hogy hogyan kell összekötni a dolgokat. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
A ventilátort most is használjuk és úgy ahogy írtad, de még ott van az a 4 vezeték.
A hőmérséklet állítón is van L és C jelzés akkor a két C össze kell kötni?
Szerintem a különálló vezetékek 1-1 előtét ellenállás 1 közös kivezetéssel (csillagpontba kötve) és azért van beépítve házba, mert huzalellenállások és kell nekik a hűtés hogy nehogy elégjenek a ventilátor nagy áramfelvétele miatt. 4db kivezetés elvileg +3 sebesség fokozat. Így 0(áll), ---1, 2, 3(előtétekről),--- 4(közvetlen a kapcsolóról). Az biztos ha úgy van ahogy leírtam, akkor a motor pozitív-ja a kapcsolóra is és az előtétre is mennie kell, Vagy van a kapcsolón egy közös kivezetés...
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Épp ezért írta, hogy le kellene próbálni a motort, hogy hogyan működnek a fokozatok, plusz a kapcsolót kimérni, hogy egyes állásokban mit mivel kapcsol össze.
Elszúrtam a rajzot (Kapcsoló sorrend), de a lényeg ott van, ahogy ki kéne néznie
![]() ![]()
800 az alapjárat és ott mértem 13.6-ot.1000-nél már felkúszott 14.1-re.Feszszabályzót mindenképpen cserélni akarom mert tudom (sejtem) hogy vannak már vele gondok.Amit fentebb is írtam indexelek akkor a ventinek fel-le jár fordulata stb.Holnap kipróbálom azt is hogy járó motorral venti plusz index mit mutat.
Ma a negatív sarut lekaptam az aksiról és az alvázról illetve a motorról is.Hibátlan, de azért a biztonság kedvéért egy vékony réteg ónt olvasztottam a fémtisztára csiszolt érintkező felületekre és a 2 negatív vezetéket összeillesztettem és beforrasztottam,majd rá a rézsaru.Tehát ott hiba nem volt.
Kapcsold fel a ködlámpát és a ködlámpa testjét mérd össze az aksi negatívjával, majd a ködlápa áram szálát az az aksi pozitívjával. Ahol feszültséget mérsz azon az ágon keress tovább.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2014
Már kimértem mindent.Sehol nem láttam szakadást.Fesz van, áramerősség van, izzók jók.De mivel belefáradtam a keresgélésbe és átvezetékeltem egy biztosítékkal együtt (akksiról).Most tökéletes.Nem tudtam már mit keressek.
Köszönöm a segítséget!
Most már méregetünk és meglátjuk mire jutunk.
Kész van a ködlámpa első és hátsó is és érdekes módon még az ablakemelő is gyorsabb lett.Külön szálon fut a ködlámpa az aksiról biztosítékon keresztül.
Ja csak 2 szépség hibája van a dolognak.A leveszem a gyújtást akkor is világít és nem szeretném úgy felejteni egy fél napra például (munkahely stb.).Valamint a visszajelző kis izzó a kapcsolóban pont fordítva működik.Amikor felkapcsolom akkor nem világít,amikor lekapcsolom akkor világít.Valahogy a gyújtáskapcsolótól kellene áramot lopni relének és az zárna és akkor a visszajelző is jól menne.
Szia. Ha jól sejtem, hogy ez illegális, akkor ezen az oldalon nem fogsz választ kapni. Javaslom a fórumszabályzat tanulmányozását - bár négy év alatt lett volna rá időd...
Üdv Urak!
Tudna valaki tanácsot adni LagunaII műszerfal ügyben? Ugyan kissé megkésve de végül nekiálltunk cimborám kocsijának. Nem megy a műszerfal. Se háttérvilágítás se lcd, csak néhány direktbe kötött led megy. Állítólag akksi vissza után jó egy darabig aztán megint OFF. Csatlakozósorok épek, minden biztit jónak találtunk, állítólag a szervízben nyomogatásra bevillant, de ezt én nem tapasztaltam. Szombaton indulnánk vele külföldre (tudom jókor szólok) Mik lehetnek a lehetséges okok? CAN-BUS, A prockó (Motorola MC68HC908AZ60) elszállt volna? Flash hiba? Köszönettel veszek minden segítséget: Tibor
Üdv!
A kérdésem részbe ide tartozik, részben egy másik topikba. Kamionba van egy légfrissítő (Bővebben: Link), ez ugye 3 voltról működik. A folyamatos táplálást LM350-el gondoltam megoldani, össze is raktam hozzá a kapcsolást és itt jött a hiba. Mivel 24V-ot hirtelen sehonnan nem tudtam venni, egy bedugós adapterrel próbáltam ki hálózatról, aminek váltani lehet a feszültségét. Más-más bemeneti feszültségnél más-más kimeneti feszültség jelent meg az LM350-en. Én lennék túlságosan figyelmetlen vagy tudatlan? Esetleg ha ezzel nem igazán lehet megoldani, hogy csináljam?
Hello! Nézd meg az LM350 adatlapját, "hogyan kell csinálni". Mert azt kellett volna látni, Te mit és hogyan csináltál..
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy citroen jumpy 1.9d 97' ha jol tudom. A lényeg az, hogy meghalt a fordulatszám szabályzója a fűtőventilátornak. 3 kábel megy a ventilátorhoz. 2 vastag és egy vékony. A vastagokon van a 12V, a vékonyon pedig LED terheléssel mérve 5V-ot mértem. A potit húzgálva 0-5V-ig mászkált a feszültség. Létezik, hogy 5V-os a vezérlőjele a motor elektronikájának? Én úgy gondolom, hogy összedobok egy áteresztő tranzisztoros kis kapcsolást, amit optoval hajtok meg és az fogja a motor fordulatát vezérelni. Járható út ez amit kitaláltam, vagy kezdjem előröl a gondolkodást? A motornak szimplán a fordulatát állítja a poti gyárilag, szóval nekem is csak annyit kellene megoldani, semmi extra, csak itt a vezérlőjel a testhez képes 5V-os. Minden információt előre is Köszönök!
Az áteresztő szabályzásnak az a gondja, hogy fűt. A ventilátor felvehet akár 10A-t is. Inkább valami pwm meghajtásban gondolkodnék el.
Tisztában vagyok vele, hogy kazánhoz hasonlít a tulajdonsága egy áteresztős kapcsolásnak. Mivel alig van használva a szabályzás, így nem igazán zavarna. A lényeg hogy egyszerűen megoldható legyen. Adott a gyári venti gyári szabályzójának a hűtőordája, így szeretném abba visszavarázsolni az újat. Hely az nem sok van, de 2 FET-el már elmorog a motor amíg kell. A motor amúgy max 5A-t vesz fel, terhelve nem mértem, mert semmi nem fogja vissza, tehát számolhatok az 5A-al. 2db 10A-es FET bőven elhajtja szerintem. Amúgy a 0-5V-os kimenetet a motor szabályzójára menő csatinál mértem.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
Ebből füst lesz...
Idézet: „A motor amúgy max 5A-t vesz fel, terhelve nem mértem,” Akkor honnan tudod??
A terhelés nélkülit úgy értettem, hogy max 5A-t vesz fel a motor, ha kicsit megfogom akkor 6A-t. Komolyabban nem terheltem le, elvégre azt nem fogja semmi. Lehet amúgy, hogy kiszedem a középkonzolt és valahogy kiberhelem a panelt belőle. Ott van benne egy poti, ami jó volna a PWM-nek. Csak a kábelezés miatt akartam úgy, hogy ne kelljen bontogatni mert azok már ott vannak lent a motornál, de megnézem és lehet akkor nem csinálok kazánt.
Sziasztok, lenne egy problemam. Van egy 1995 os mitsubishi colt om, es ha elinditok minden elektronikat, ablak futes, ablak tolro, fites rendszer, akkor a cd lejatszo ujra indul, mintha nem lenne eleg energia.Ez mitol van???Gyenge az akkumulatorom??Igaz 44 aH aksi van benne es mar 2 eves
Feltételezem, hogy járó motornál jelentkezik ez a "hiba", ami egyébként teljesen normális jelenség. Az összes újabb fejegység így tesz, ha egy meghatározott határérték alá csökken a tápfeszültsége. Ezért a jelenség töltés hibára utal.
Ami egy rossz akkusaruból, vagy testkábelből következik.
Akár...
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem 2001-es MK3 mondeoval kapcsolatosan - elektromos dolgok. Ma le lett húzva az akku saru, azóta nem működik az a funkció, ha hosszan nyomom a távirányítón a zár gombot, akkor felhúzza a két első ablakot. Ugyanúgy az sem működik, ha belül egyszer röviden megnyomom a felfelé gombot,akkor nem tolja fel teljesen, csak addig, amíg nyomom. (Nyitásnál megmaradt, hogy ha távirányítón hosszan nyomom a nyitást, akkor leengedi teljesen).
Másik: Első ködfényszóróim nem világítanak, izzók jók, viszont egyik oldalon csak 4V-ot, a másik oldalon csak 6V-ot mérek a biztoítéktáblától. A test az rendben van, akku sarutól mérve 2-3 Ohm körüli. Találkozott már valaki hasonlóva, esetleg valakinek van vlaami ötlete? Harmadik: 6000CD RDS E-O-N rádió van benne, kódot kér, de nincs hozzá kód. tud valaki általános kódot, amivel újból használni tudom?
Keress kezelési utasítást hozzá. Abban benne van, hogyan lehet ezeket a funkciókat visszaállítani. A ködlámpa test szerintem nem jó. Vigyél egy direkt kábelt neki akkor kiderül. A rádió kódot szakszerviz megmondja alvázszám alapján, vagy van aki pénzért kikódolja, de ha ilyen kell csak privátban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |