Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   324 / 337
(#) Joe_001 válasza Sipi68 hozzászólására (») Ápr 4, 2023 /
 
Szia!
Relézd meg a világítást. a relé tekercse a gyújtáskapcsolóról kapja az áramot. Szerintem elő van készítve.
(#) Inhouse hozzászólása Ápr 6, 2023 /
 
Sziasztok!

Egy barátom küzd a műszakival, mert nem jelez vissza az utánfutó, index izzó kiégés esetén.
Az autó egy 2008-as VW transporter. Hátul megtalálta a "vezérlőt", egy Jaeger 321130-as feliratú dobozt. 5 relé van benne, meg pár SMD tranzisztor. Hangkeltő eszköz semmi, ez ugyan nem fog sípolni. Nehéz róla infót találni, de több rajzból az jön le, hogy a bekötésnél meg van szakítva a hátsó ködfényszóró, ez logikus, amikor a futó rá van dugva, akkor ne menjen az autón. Van 2 a sönt panelen, az egyik az övé, tehát ezt figyelik. Ami fura, hogy a hátsó indexeket is meg kell szakítani elvileg... mérve alapból átad 2 relé a megszakított pontok között, ha ezt a 2 relét átbillentem kézzel, akkor bontanak. A maradék 2 relé meg +12V-ra kapcsolja a futó izzóit, ha zárnak. Miért választja le az autó hátsó indexét? Erre szerintem nincs szabály...
Ennek hogyan kéne visszajeleznie? Vagy lámpás visszajelzés lenne a nem ismert PDC vagy az M lábon? A többi részét még nem néztem át, eléggé el lehet veszni rajta.
A hátsó lámpák és a féklámpák nem mennek ebbe a vezérlőbe.
Ezekről a rövidítésekről tud valaki linket adni? NSL, NSW, LWR, PDC?
Sajnos még mielőtt hozzá került, valaki csúnyán kötözgette, ki fogjuk bogozni, csak jó lenne tudni, hogy hogy is kéne ennek működnie...
Ha nem lehet helyreállítani tökéletesen a működést (mondjuk a visszajelzés hiányzik), akkor lehet rakni fény, vagy hangjelzős visszajelzőt utólag, ezt is elfogadják?
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2023
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Hello! Fogalmam sincs hogy mi ez. De ahogy nézem a rajzot, nem az a trükk, hogy figyeli a hátsó irányjelző áramát és ezzel bekapcsolja az utánfutóét is. Ha pedig kiég a futó lámpája, akkor meg megbontja a hátsó irányjelző áramát, amit a kocsi észrevesz és jelez a szokott módon?
(#) moltam válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
NSL: ködzárfény, NSW: ködfényszóró, LWR: fényszóró magasság állítás, PDC: parkradar rendszer.
(#) Inhouse válasza moltam hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Köszönöm!
(#) Inhouse válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Nem tudja eldönteni, hogy nincs rádugva futó, vagy kiégett...normál futó nélküli menetben is hibát jelezne...illetve ha szakítaná a jármű hátsóját is, akkor már semmi nem jelezne hátra...de ez majd mindjárt kiderül, hogy megkerülhető...
Annyit közben megnéztem a panelen, hogy amelyik relék bontják a jármű hátsó indexeit, azok ilyenkor átkapcsolják azokat az állandó +12V-ra. Tehát fognak villogni az izzók, de az első index relén csak az elsők maradnak, így az gyorsabban kéne menjen... Tehát az lenne az alap, hogy a relé átad, így a megszakítás semmis, a jármű saját reléjéről megy, hiszen ilyenkor nincs hibajelzés a gyári relével, meg van a terhelés...tehát ilyenkor nincs futó. Ha van futó, akkor terhelés van ezen a hátsó relén, és ilyenkor kapcsolja le a jármű két hátsó izzóját? Ez pont fordított logika... De nem lehet, hogy alapból rajta keresztül megy a járműé, mert akkor alapból futó nélkül is gyorsan villogna a gyári indexrelé...nem tudja, hogy kiégett-e az izzó, vagy csak nincs rádugva a futó...ördögi kör.
Közben voltam megnézni az autót. Ami kiderült:
- gyárinak, vagy legalábbis autóspecifikusnak látszó kábelköteg van beépítve, mert a hátsó lámpák alatt van 2 hozzá való csatlakozó. A lámpából kihúzni és közé kell dugni, elvileg nincs kötözgetés...erre majd visszatérünk...
- a hátsó vezérlő doboz kábele kötés nélkül, bandázsolva pihen a hátsó kerék feletti üregben
- nagy valószínűséggel 13 pólusú csatlakozóval volt szerelve, most pedig magyar 7 pólusú van rajta...ugyanis az aljzatnál legalább annyi elvágott vezeték van, mint bekötött...ezek szigeteletlenül figyeltek a külső szigszalagozás alatt. Votl is valamikor biztosíték elszállás, talán ezért
- volt már gond az index-el, ezért elvitték "szerelőhöz", aki 2 MTL vezetéket behúzott a két lámpától a csatlakozóig, ott kikötötte a kábelköteg index szálait és a jobb oldali világítás szálat és ezekre kötötte...a lámpáknál pedig rákötötte a jármű elejéből jövő szálakra, így megkerülte a hátsó vezérlőt (az indexekkel és a jobb hátsó lámpával, a többi maradt), működött, csak hátul 2*21W-os terhelés volt így futóval
- valószínűleg azért tette ezt, mert a jobb hátsó lámpa vonóhoroghoz kapcsolódó lámpa csatlakozóinak érintkezői oxidáltak, bezöldültek, mozgatva működik csak. Visszadugta a gyárit és az említett 2 vezetékkel oldotta meg valaki...
- ebben a vezérlőben ott van a PDC, ami ezek szerint a parkradar kiiktatása lehetne, de mivel nincs tolatólámpa bekötés a dobozba, ez elég necces lenne, szerencsére parkradar sincs...illetve a hiányolt PDC és M kivezetésekhez nem tartozik vezeték sem a kábelkötegben gyárilag...illetve ennek a vezérlőnek nincs külön visszajelzése sem, se hang, se fény...

Miért kell megszakítani a jármű hátsó indexeit? A ködlámpa stimm, azt értem.
Ami még kiderült, hogy ha egy ellenállás LED kombót kötök a hátsó vezérlő amúgy levágott index szálára, akkor az alap 1 relé helyett (ami kapcsolja az utánfutó indexet) kettő kezd el időben kis eltolással kattogni, behúz a jármű hátsó indexét átkapcsoló is és természetesen elkezd gyorsan kattogni a gyári vezérlő, viszont az első indexek is normál sebességgel működnek tovább... Hogy a fenében érzékel egy 10mA áramú LED-et azon a söntön? Még op amp sincs benne, csak tranzisztorok... Ha viszont 21W izzó kerül rá, akkor az nem világít, a hátsó vezérlőben viszont ugyanúgy 2 relé kattog...ugyanezt csinálja mindkét oldalon. Mára feladtuk, nem értem. Az egész abból indult, hogy működik, csak nincs visszajelzés a futó indexről. De az ezzel a rendszerrel nem is lehetett...
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Húha! Én ehhez nemigazán tudok hozzászólni, csak próbáltam kitalálni a működés logikáját az 5 relé alapján. Úgy gondoltam, hogy két relé kapcsolja a futó index-ét és két relé megbontja a kocsi hátsó indexét, ha érzékeli, hogy kiégett a futó index lámpája. Ha a kocsi hátsó indexét bontó relé nyugvó érintkezőjét használják, akkor ha nem csatlakoztatják a futót, átfolyik rajta az index árama. Persze ez csak elvi spekuláció részemről és nem ismeret alapú.
Elég valószínű hogy nem a Led áramát érzékeli az áramkör, csak azt, hogy a test elérhető-e a "lámpán keresztül", mikor ki van kapcsolva az index (a sötét ciklusban). Csak ugye ezt az infót tárolni kell, mikor a lámpa bekapcsol. Erre mondjuk valami kondi elég lehet a tranyóknak.
Egyébként pedig egy áramot lehet érzékelni egy soros diódán keresztül is, de akkor árulkodó a nagyáramú dióda, mert ugye a 21W az már kajál, főleg bekapcsoláskor. Mint ahogy én is tettem ezt itt a D1 diódával. És nem kell műveleti erősítő..
(#) Inhouse válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Talán egy nagyobb SMD dióda van benne, de amúgy söntök. Ja, van benne 2db 4 lábú SMD dupla tranzisztor, a söntökhöz csatlakozik. Áramtükörhöz szokták használni őket tán...
Most néztem, amit láttam más gyártmányokat, ott is meg kell szakítani a jármű hátsó indexét. Értem, hogy így jelezné, ha kiég a futón levő, de:
Honnan tudja, hogy nincs futó, vagy van, de kiégett az izzó és gond van? Ezt csak én nem értem?
Elvileg ezt nem fogadják el a műszakin, legalábbis neki azt mondták, hogy fény, vagy hangjelzés kell ilyenkor.
Ami még gond, hogy valahol elvész az "áram", ha terhelést kap (21W)...utálom az ilyet...
Köszi, hogy foglalkozol a problémával!
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
Lehet hogy az alapgond, mint írod, hogy más csatlakozóra van tervezve a szerkezet. Továbbá, hogy össze-vissza buherálták a szerelők az "ismereteik szerint".
A futót esetleg lehet detektálni a helyzetjelző lámpák felcsatlakoztatásával is. Mert ha nem világít, akkor ott test potenciál jön vissza, ha világít, akkor folyik áram.
A megkövetelt hangjelzést nem értem, mert a kocsi irányjelzőinek sincs külön hangjelzése. De nem ismerem a jogszabály ide vonatkozó részét, de annak egyaránt kell vonatkoznia az összes forgalomba lévő járműre. És ha annak volt engedélye kiadáskor, akkor szerintem nem kötelezhető átalakításra. És ha igen, akkor miért pont itt lenne külön kritérium. Számomra nem logikusak ezek a dolgok.
(#) bbb válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
6/1990 KÖHÉM rendelet 68§ d) pontja vonatkozik a visszajelzőre. Magyarországon fénnyel kell visszajelezni, ami mellé a hangjelzés is alkalmazható.

Visszajelezni csak az utánfutó irányjelzőit kell a vonó járművön (de azokat kötelező). A vonószerkezethez tartozó elektronikának nem illene belepiszkálnia a vonó jármű többi lámpájába, de úgy látszik itt ezzel nem törődtek.
(#) proli007 válasza bbb hozzászólására (») Ápr 6, 2023 /
 
"nem illene belepiszkálnia a vonó jármű többi lámpájába"
Ez nem biztos hogy így van, ez csak az én feltételezésem, hogy hogyan lehetne kiváltani az eredeti hibajelzést, a bontással..
(#) bbb válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 6, 2023 1 /
 
Én a bekötési rajzból indultam ki. Nem illene belepiszkálnia, de a bekötés szerint el kell vágni az eredeti vezetékezést és ráhagyni az elektronikára a dolgokat. Ez a rajz alapján azt jelenti számomra, hogy ha kimegy az utánfutón az izzó, akkor a vonó jármű izzóját se fogja villogtatni és így jelzi vissza az eredeti módon a vonó jármű, hogy gond van (holott erre külön kellene lennie egy visszajelzőnek, ami akár egy sima 5mm-es zöld led is lehet). Viszont ekkor nem tudod, hogy a gond az utánfutótól ered.
Szerintem ennél az elektronikánál maga a koncepció vacak.
(#) Inhouse válasza bbb hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Ahogy néztem, mindnél így van, mondjuk a Bosalnál is, hogy el kell vágni a jármű hátsó izzóinak a vezetékét. A többi is csinálja azt, hogy a jármű saját irányjelző működésébe IS beleszól...de a többi már uC-os és emellett külön is jelzi, sőt akár be is mondja, hogy a futón van izzó gond. Sőt ezek minden izzót néznek, nem csak az irányjelzőt. A Jaeger is egy igen komoly gyártó...
Egyébként villogtatja a jármű hátsó izzóit is, ahogy már Proli007 is írta, meg én is megerősítettem, ilyenkor csak leválasztja az eredeti villogó reléről a jármű hátsó izzóit és a sajátjával kapcsolja őket. Amúgy elég nagy gáz lenne, hogy nem elég, hogy futón nincs ilyen jelzőfény, de még az autó hátulja is sötét maradna. Így már érthetőbb a koncepció.
Rajz nincs konkrétan ehhez, egy valamilyen Jaeger rajzot igazítottam egy már megfejtett csatlakozó kiosztáshoz. Maga a rajz stimmel, csak a lábszámozás volt más ennél. A panel tanulmányozása során és a helyszíni méréseknél is bebizonyosodott, hogy valóban így van bekötve. Sőt, nézték hozzá (a vezérlőt gyanúsították a hibával) egy másik gyártó univerzális vezérlőjét, amin ugyanez a csatlakozó van. De az már elsőre kizárható volt, mert teljesen más lábkiosztásra volt szitázva a dobozon. Abba belenézve már IC-k voltak és IC tokos fetek, 0 relé. De pl. hangjelzés és fény visszajelzés abban sem volt. 6 izzó be, 6 izzó ki, +12V és test. De abba legalább az összes izzót bele kellett kötni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2023
(#) Inhouse válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Sajnos igen, komoly gond, hogy már többen babrálták...és az összes khmmm...az én, meg a tulaj nyakába borul.
A helyzetjelző lámpás detektálás jó ötlet, bár ha nem érintkeznek/kiégtek, akkor az sem jó, meg ebbe a szerkezetbe nem látok bele ennyi figyelmet, ahhoz azért kevésnek tűnik az alkatrész.
Az utánfutó indexre külön visszajelzés kell. Adná magát, hogy utólagos rendszernél ne kelljen elöl semmit babrálni, legyen hang a hátul elhelyezett dobozban. De most már rémlik, hogy pár éve egy barátomnál ugyanez volt a dilemma, hogy elég-e a hang. Neki egy Bosal került bele és azon is javítani kellett, mert a márkaszervizben egy műanyag idomra csavarozták a testet és így csak a többi izzón keresztül volt fantom test, így igen furcsán viselkedett a szerkezet. Beszélek is holnap vele, hogy miben is maradt a dolog...
Sok esetben hallottam már olyan sztorit, hogy a hosszú évek óta műszakin megfelelt járművet egyszer csak megbuktatták egy olyan dolog miatt, ami addig nem okozott gondot nekik. Az sem zavarta őket, hogy nem is másik műszaki állomás volt, aki következetlen, hanem ugyanaz, ugyanazokkal a dolgozókkal. Hirtelen gond lett valamiből, ami ugyanúgy fenn állt előtte is és szabályváltozás sem volt közben.
(#) proli007 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Ja, a hatalom nagy dolog, főleg ha kicsi..
Egyszer egy csomó dolgot vittem ki a vállalattól az iskolába. Előttem egy kis furgon volt, gondoltam beférek mögé a sorompónál. Beálltam. Egyszer csak megszólalt a "hangos". - A Renó mennyen ki a renszerbűl! Eltelt vagy néhány másodperc, mire rájöttem, hogy ez nekem szól. Vissza tolattam. Aztán mikor sorra kerültem, lecseszett a fegyőr.
Mikor leadtam a cuccot aláírattam az átvételit, akkor láttam, hogy a vagy 20 oldalból, csak az elsőt írta alá. Mikor visszaértem, mondtam neki hogy meg sem nézte a többit. Erre csak azt mondta, hogy "Ami késik az nem múlik!" - Ja, mondom hibázni itt csak én tudok?..
(#) bbb válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Használati az enyémhez. Maga a termék: vapol.hu. Ez is Jaeger és van is rajta figyelmeztető cucc, de nem kellett semmit elvágni (nincs tolatóradarom, amit le kellene kapcsolnia). Beépítve csak hangjelzés van, a kontrol kimenetre kell köni a ledet, ami előre megy.

A műszaki megbukás kérdése tág dolog - nem kell hozzá jogszabály változtatása, csak a megfélemlítés is elég volt. Gyakorlatilag mióta sorra tartóztatják le a vizsgabiztosokat, meg citálják őket bíróság elé mindenféle indokkal, azóta jóformán önállóan gondolkozni se szoktak. Ha valami csak egy kicsit is kérdéses, azonnal bukó inkább, csak nehogy őket bántódás érje.
(#) Inhouse válasza bbb hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Ezek szerint ilyen is van, nekem is logikusabb lenne. Viszont pl. én nagyon utálom ezt a fáraós hieroglifás használatit, bár ez még egész jó. A Bosaltól ltátam olyat, hogy külön vitafórumot kellett itt, vagy ET-n indítani, hogy mire gondolhatott, aki a piramis helyett papírra véste...
Valami alapján a tiednek is kéne érzékelnie, hogy futó van, mert az autó hátsó ködlámpáját ilyen le kéne kapcsolja. Viszont ebből is láttam olyan leírást, ahol ettől nagyvonalúan el is tudtak tekinteni.
A műszaki/vizsgabiztos kérdésben szerintem nem véletlenül vitték el őket. Talán te is találkoztál már olyan autókkal az úton, amik nem 2 éven belül, a legutóbbi műszaki vizsga óta lettek olyan szörnyű állapotúak... Még manapság is mennek át úgy autók a vizsgán, hogy el nem hiszed...miközben az én teljesen jó állapotú autómnál szőrőznek, hogy az első lámpa igényelne egy polírozást, vagy cserét. Nem, nem tejfehér, vagy sárga, víztiszta, csak bizonyos fényviszonyok között, ha száraz, látszanak halványan striák a műanyagon. Közben meg elgurul mellettünk egy friss műszakis autó, aminek ki van rohadva az alja, repedt a szélvédője, csörög, csattog, füstöl....gondolom a fékjei meg jók azért...
(#) Inhouse válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Közben reggel kaptam videót a tulajtól, hogy részben megoldotta a problémákat. Együtt villogott a jármű hátsó izzója a futó aljzatra kötött izzóval. Tegnap ez nem ment, mert elkövettünk a vezeték bogozás (a hátsó vezérlőt megkerülő szálak visszakötése) után. Az elvágott, kikötött vezérlő utáni szálra kötöttük először a LED-es tesztert, testet meg a zár fémes részéről vettünk, villogott. Aztán a 21W-os izzóval is így tettünk és nem világított. Ott hagytuk este abba, mert már elég volt. Mint kiderült egy szokványos hibát ejtettünk, az a fémes pont nem volt jó test, a LED-nek még igen, de az izzónak már nem. Ahogy átrakta a testpontot a dugaljban levő pontra, villogott az izzó is. A jobb oldali lámpa csatlakozó érintkezőit megtakarította, így már az is elhárult. Így nagyjából, ha minden visszaszerelésre kerül, helyreállhat az eredeti állapot.
DE, továbbra sem értem, hogyan érzékeli, hogy nincs futó, vagy van, de kiégett az izzó. Mivel nem megy rajta keresztül a helyzetjelző, féklámpa, és ködfény sincs minden futón, esetleg marad amit írtál, az index izzókon figyelve. Ha mér ellenállást a hideg index izzókon, akkor figyeli és beavatkoznak a hátsó index átkapcsoló relék is... Tehát, ha legalább egy ép izzót lát, akkor rajta van?
Akkor viszont, ha így működik, akkor ezeknek a bontós reléknek a behúzójáról 1-1 diódával üzemeltethetnénk egy zümit...talán... Szerinted?
(#) Inhouse hozzászólása Ápr 7, 2023 /
 
Na, itt is a kavar, hogy mivel kell visszajelezni, csak nekem katyvasz?
Ez alapján, az elején azt írja, lehet fény és hang külön-külön és együtt is. Aztán kicsit lejjebb, hogy a hangnál eltérő frekvenciával kell jelezni...mondjuk ennek megfelel-e, ha ilyenkor vinnyog? Á, már dugába is dőlt a tervem a zümivel, hiszen csak akkor adna hangot, ha baj van, amúgy meg nem. Ez vagy fordítva kéne, vagy meg kéne változzon a hangja, de ha nincs rajta futó, akkor meg nem is kéne hangot adjon, gondolom...azt meg nem tudom ilyen részletesen detektálni...
Aztán tovább olvasva, Mo-n fény kell mindenképpen... Pár mondaton belül van pár variáció...miért nem csak azt hagyják ott, ami a végső konklúzió? Ááááá
Ehhez képest a műszaki vizsgaállomáson azt az infót kapta, hogy elég a hang...na?
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2023
(#) bbb válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Magyarisztánban fény kell. Ez van leírva a rendeletben. Emellé mehet a hang is.

A hogyan érzékeli dolog. Mivel visszajelezni csak akkor kell, amikor irányjelez és csak azt kell, így azon keresztül érzékeli a futót. Az enyém indításkor egy pillanatra felvillantja a visszajelzőt, de csak akkor villog a visszajelző és ad hangot a dobozka, mikor ténylegesen van rajta futó és az rendben villog is. Amikor nem jó, mert kiégett az izzó, akkor nem villog és nem ad hangot, ezzel jelzi, hogy gond van.
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Szia! Én arra emlékszem, hogy a hangadó az nem fontos de olyan helyre kell tenni, hogy az hallható legyen és azt a hátsó ajzatleválasztó dobozba kell bekötni a fényjelzőt pedig az irányjelző relé és a gyújtáskapcsoló közé kötik. Lehet, hogy a visszajelző dobzka nem működik megfelelően vagy nincs is?
(#) Inhouse válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Nincs külön visszajelzője, legalábbis nem tud róla. Talán Németországban elegendő az, ha a hátsó leválasztásával gyorsabban villog a gyári visszajelző? (továbbra sem tudom, hogyan érzékeli, hogy van futó, csak kiégett, vagy nincs rajta)
Közben pihi van, mert a tegnapi és a ma reggel óta tartó próbák alatt lemerítette az autó akkuját, töltődik.
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Nem tudom, hogy miért volt ez az érzésem, hogy nem egy hazai honosítású a kocsi. Ahhoz nem kell a 13 érintkezős "utifuti" bekötés és leválasztója. A hazai elvárásoknak megfelelő visszajelző villogót és bekötését találsz a neten eleget. Az a hátsó doboz szerintem okafogyottá fog válni és a hazai csatlakozó ajzatot kell helyette felrakni, mert a futó kölcsönzőkben a hagyományos 7 érintkezős csatlakozók vannak a futókon is.
(#) Inhouse válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Nem friss német behozatal, talán már neki is műszakizott itthon, akkor nem volt gond...
Már régebben 7 pólusú van rajta, nem tudni, hogy ki cserélte, ő már így vette.
A 7 pólusúakhoz is kellhet ilyen leválasztó. Elvileg ez attól függ, hogy milyen a vezetékezés/izzó meghajtás/van-e CAN busz/figyeli-e az autó a terhelést/futó csatlakoztatása esetén magától lekapcsolja-e a hátsó ködlámpát, stb..., nem?
Rakjunk mindent párhuzamosan és kapjon egy LED-es visszajelzőt, aztán kalap kabát?
(#) bbb válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 7, 2023 /
 
Idézet:
„Rakjunk mindent párhuzamosan és kapjon egy LED-es visszajelzőt, aztán kalap kabát?”
Az autó el fogja bírni ezt a megoldást is, s talán ez a legegyszerűbb.
(#) Inhouse hozzászólása Ápr 7, 2023 /
 
Rakok fel pár képet, sajnos a reléoldalról készült nem sikerült, nyitott NYÁK relék, 65ohm-os behúzókkal, 1db váltó érintkezővel.
Estére végeztünk, sikerült mindent kibogozni, minden elkötést helyre rakni, üzemel az eredetileg elvárt állapotban. Visszajelzés annyi, hogy ha nem jó az izzó a futón, akkor gyorsan kattog a jármű indexreléje, érdekes módon ettől még normál módban villognak az izzók. Majd kap egy hangjelzőt, mert a műszaki vizsga állomáson ezt már elfogadnák.
Teszteltem pár dolgot. A ködfényszórót a jármű hátulján szépen lekapcsolja, ha a futón van ilyen izzó. Egy rövid pillanatra halványan felvillan a hátsó is.
Valahogy úgy "érzi" a rákapcsolt futót, hogy bármelyik kimenetén van izzó, már eszerint dolgozik, ahogy Proli007 írta.
A LED-es tesztereket nem szereti, attól kicsit megbolondul. Van ennek egy 321330-as változata, azon már jelzik, hogy LED-es lámpákhoz is jó.
Minden lezsugorcsövezve, leforrasztva, betoldva. Majd az aljzatot is le kell cserélni, mert a sok szerelés lenyomata megviselte a csavarfejeket.
Volt még egy szivatós rész, az utolsó nekifutásnál nem ment az, ami egyébként már igen (index a jármű hátulján), de mivel már valamennyire képben voltam ezzel a résszel, simán megnéztem a doboz tápját és persze nem volt...kiderült, hogy a tulaj próbálkozás közben csinált egy zárlatot. Na, ott még meg kellett keresni elöl a műszerfal alatt a biztosítékát, utána már nem volt gond.
Köszönöm mindegyikőtöknek a segítséget.
(#) AZoli válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 9, 2023 /
 
Idézet:
„Talán Németországban elegendő az, ha a hátsó leválasztásával gyorsabban villog a gyári visszajelző?”

Az egész EU -ban biztosan elegendő. Szinte minden gyári rendszer így működik. Szép is volna ha az új 10 millás autókat a szalonban szét kéne furkálni mindenféle ótvar LED berakásához.
(#) bbb válasza AZoli hozzászólására (») Ápr 9, 2023 /
 
Létezik OBD-s gyári vonóhorog az arra felkészített autókban (pl. porsche cayene), ott gombnyomásra jön elő maga a vasdarab és a műszerfalon van a visszajelzés egy oda tervezett ikonnal. A gyári rendszerek külön visszajelzőt kapnak. S persze a mai autók egy részére nem is rakhatsz fel horgot, illetve csak bicikliszállítóra használhatod, amit fel lehet rá rakni.

Az meg ne zavarjon, hogy egy autó "10 millás" - simán szét kell fúrni mindenféle ótvar LED berakásához.
(#) Inhouse válasza bbb hozzászólására (») Ápr 9, 2023 /
 
Beszélt egy vizsgabiztossal és arra jutottak, hogy ez így megfelelő, mivel a gyári visszajelző hanggal és fénnyel is jelzi, ha a futón nem villog az izzó. Kíváncsi leszek...
Közben ismerős elmondta, hogy neki olyan Bosal aljzat volt fenn, amiben volt egy mikrokapcsoló, de az ment tönkre leghamarabb.
(#) AZoli válasza bbb hozzászólására (») Ápr 10, 2023 /
 
Ok. Sikerült egy igazi tömegautót felhozni példának, de akkor írom azt a "Szinte minden" helyett, hogy a legtöbb. Nem ismerem a Cayene-t, de a visszajelző nem a lenyitott horgot jelzi? Ugyanis a nyitható / csukható horog csak akkor lehet lent, ha van rá akasztva valami.

Milyen az az OBD-s gyári vonóhorog? Ez valami vicc? Vagy olyan mint a beton vasúti talpfa, a műanyag vágódeszka?
Ha valami gyári, arra nem kell felkészíteni(e a gyárnak) az autót.
Következő: »»   324 / 337
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem