Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor/lámpa PWM szabályzása
 
Témaindító: redcar, idő: Márc 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   127 / 151
(#) proli007 válasza pocok1 hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
Hello! Értem. De ha ez így van, akkor nem olvastad el tüzetesen amit leírtam..
Közben megrajzoltam a vezérlést, de sejtettem, hogy valami másra gondoltál. Mert én úgy rajzoltam, hogy a működési idő alatt (pld. 30sec) folyamatosan nő a fordulat a beállítható maximális értékig. Aztán fékezés, irányváltás, és megy a másik irányba.
De ha jól értem,másról beszélsz.
- A motor forog egy beállított ideig.
- A felfutási sebességét (meredekségét) lehet állítani egy tartományba.
- Ha eléri a beállított maximum értéket, a fordulat állandósul. ÉS ezen forog, míg az idő le nem telik.
- Leállás fékezéssel (Nem ellenárammal, csak sönttel, mert az vagy kínozza az aksit, vagy visszatermelés kellene ami komplikált.)
- Forgásirányváltás és indulás újból.
- Ez tart X ideig vagy X cikluson át.

De a működési időket tisztázni kell, mert analóg módon nem lehet a 0..végtelenig semmi csak egy értelmezhető tartományban az idők és a jelek.
(#) Forgacs95 hozzászólása Ápr 29, 2017 /
 
Üdvözlök mindenkit!

Olyan kérdés merült fel bennem, hogy lítium akkumulátorról (7,4V, 2 cellás) akarok PWM jellel vezérelni egy villanymotort oly módon, hogy a motort egy H hídba teszem és ott a tranyók kapcsolgatásával hozom létre a PWM jelet a motoron. Viszont a motorról az alábbiakat tudom:
Üzemi feszültségtartomány : 3,6-8,4 V
Névleges fesz.: 7,2V
Üresjárati áramfelvétel: 0,8A
Rövidzárlati áram: 24A
Viszont a maximális mechanikai teljesítményt 5A-en adja le elvileg, fölötte csak elfűti a felvett áramot, és azt akarom elérni, hogy ne tudjon 5A-től többet felvenni, mert az akkumulátorról eléggé nagy luxus csak elfűteni az áramot.

Van valakinek ötlete erre az áramkörre? Vagy valami tipp, hogy hol olvassak utána?

A segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Épits a tápba egy elektronikus biztositékot, ami 5A-nál lekapcsol ( pl megszünteti a PWM jelet vagy csökkenti a kitöltési tényezöt).
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2017
(#) patkolttojas válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Szia! Egy sönt ellenálláson figyeled az átfolyó áramot és amikor eléri a max. értéket, akkor beavatkozik egy áramkor a PWM jelbe és csökkenti a kitöltési tényezőt. Ez a CCPWM.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2017
(#) Bakman válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
A felvett áram nem mechanikai terhelésfüggő? Nehezebb forognia, több áramot vesz fel. Nem? Ha ilyenkor zárod el előle az ennivalót, mégjobban lelassul.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Az, és ezt akarja korlátozni.
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Én a szövegből nem ezt olvasom ki. "Ha 5 A-nél többet vesz fel, akkor csak fűt." Gyakorlatilag a terhelés arányában változik a felvett áram, így nagy terhelésnél nagyobb lesz az étvágya. Ha az korlátozva van, korlátozva van a teljesítménye is. Nem?

Lehet, hogy a motor kap akkora terhelést, amit csak 8 A felvétele mellett tud teljesíteni (tartani a megfelelő fordulatot).
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Azt irta, hogy a max mechanikai teljesitményt 5A-nál adja le. Ebböl számomra az jön ki , hogy neki több áram nem kell, mert az már elveszne.
Amugy érdekes lenne megtudni mi is akar ez lenni, mert a legnagyobb teljesitményt éppen induláskor szokták a motorok felvenni, majd meg beáll az egyensuly.
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Idézet:
„a maximális mechanikai teljesítményt 5A-en adja le elvileg, fölötte csak elfűti a felvett áramot”
Maga a mondat fura (valószínűleg nem is valós "adat"), mert mechanikai terhelés hatására változik a felvett áram. Ha az áram korlátozva van, akkor nem tudja leadni a maximális mechanikai teljesítményt. Viszont, ha az előforduló maximális mechanikai terhelésnél 5 A-t fogyaszt, minek a korlátozás? Amit el tudok képzelni: 5 A feletti fogyasztásnál (túlterhelés) leég a motor.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2017
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 29, 2017 /
 
Vagy megáll a mechanizmus, és emiatt áll le a motor és vesz fel több áramot.

Várjuk ki majd mint mond a kolléga.
(#) Forgacs95 válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Igazság szerint a motor témában nagyon nem vagyok toppon, de úgy rémlik, hogy a motor maximális hatásfoka az az üresjárati és a rövidzárlati áram között van valahol (és ez egyszer csak nem lineárissá válik), viszont egy teljesen másik pontba esik (kisebb áramhoz) a maximális mechanikai teljesítmény (ami a motor tengelyén jelenik meg), ez az 5A-nél van nekem a gyártó szerint.

Tehát 5A fölött a hatásfoka növekszik még a motornak olyan tekintetben hogy kisebb veszteséggel csinál a villamos energiából mechanikait, viszont a motor tengelyén már csökken a levehető teljesítmény. Nekem pedig erre van szükségem, mivel egy modellhajót akarok meghajtani két ilyen motorral, és ha fel teker magára valamit akkor már úgy is mindegy, ne erőlködjön annyit, hogy tartsa a fordulatszámát, inkább jöjjön ki lassan ha még kibír.

Tehát a terhelése nagyon nem változhat az "alaphoz" képest -most itt arra a sok mindenre gondolok hogy hajó vízkiszorítása, közegellenállás, stb. - csak akkor ha neki megyek valaminek vagy fel teker magára valami koszt vagy növényt.
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Szerintem ez igy felesleges idötöltés.
Elöször is a modellhajot te kezeled a rádion és azonnal látod ha baj van ( valamit feltekert). Igy amugy sincs sok választásod. Megprobálod visszatekerni vagy lassan maximális eröfeszitéssel valahogy kihozni a hajot a partra.
Ilyen feladathoz abszolut felesleges az áramkorlát, söt ha amiatt áll meg a hajod mehetsz uszni vagy ladikért könyörögni.
Nem tudom milyen nagy a hajod. Nekünk 2 van a nagyobbik közel 1,5 m hosszu és vagy 8 kg. 2 motor hajtja és eddig semmi ilyen gond nem volt. Az akkuk (Life) eddig még egyszer sem hagytak cserben és akár 4 orát is megy a két motor egy töltésre (7,2V 11 Ah).
(#) Forgacs95 válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Annyiból nem felesleges talán, hogy gátat szabok a terhelésnek, hogy ne tudja nagyon meríteni az akkut. Viszont a megállás az tény, de ha nem meg áll hanem csökkenti a PWM kitöltési tényezőjét akkor még van esélye kijönni, ha meg úgy se képes akkor már mindenhogy be kell érte akkor is ha van áramkorlát meg akkor is ha nincs beépítve.
Szerény méretekkel rendelkezik mivel 1/50-es élethű mása lesz egy első világháborús Osztrák-Magyar rombolónak, 136 cm hosszú és a fő bordánál 10 cm széles, és a max tömege lehet 3,5 kg kb.
Egy 6Ah-s LiPo akku szolgáltatja a tápot, ettől nagyobb már nem fér bele a tömeg limitbe.

Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!
(#) Pafi válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Idézet:
„Tehát 5A fölött a hatásfoka növekszik még a motornak olyan tekintetben hogy kisebb veszteséggel csinál a villamos energiából mechanikait, viszont a motor tengelyén már csökken a levehető teljesítmény.”


Ez képtelenség. Ha nő a felvett áram így a felvett teljesítmény is, de csökken a leadott teljesítmény, akkor a veszteség, ami a kettő különbsége nyilván nő, a hatásfok csak csökkenhet.

Szerintem felcserélted a két munkapontot. 12 A környékén van a maximális teljesítmény és 5 A-nél a legjobb hatásfok.

Ha korlátozod az áramot, azt csak a feszültség csökkentésével tudod megtenni, ezzel a fordulatszám csökken, ettől még kisebb lesz a leadott teljesítmény (ráadásul a motor hűtése is romlik), így nem javítod hanem rontod a hatásfokot, ráadásul beragad a hajód és rossz esetben ott füstöl el, pedig nagy árammal (=nagy nyomatékkal) lenne rá esély hogy el tud szabadulni.

Ha netán mégis korlátozod az áramot, azt csak késleltetéssel érdemes tenni. E célra egy multifuse bizti tökéletes.
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Ápr 30, 2017 /
 
Felejtsd már el ezt a gátat. Semmire nem jo, hacsak nem akarod a hajodat rendszeresen halászni.
A motor, ha egyenesen a hajocsavart hajtja, akkor aligha fog 2-3A-nél többet felvenni és ha van miböl ( akku kapacitás) akkor legyözi az akadályt is ( ha nincs benne áramkorlát ) és folytatja az utját.
Amint látom majdnem egyforma nagy hajonk van ( nekem betont kellett önteni a hátuljába, hogy meglegyen a merülése). Enyém valamivel szélesebb ( max 15 cm). Sajnos elvesztettem a terveket, igy csak hasbol épitettem készre, de nagyon szépen megy.
Ami neked sokkal fontosabb az egy monitor az akkura, hogy azt ne meritsd 3,2V alá cellánként. Nekem egy kis kinai méröszerkezet van benne, ami égtelenül sipol 3,5V-nál, azaz ilyenkor kell kijönni és akkut cserélni/tölteni.
(#) Forgacs95 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Teljesen igazatok van, hagyom az egészet!

Pafi, lehet igazad van és felcseréltem a munkapontokat, majd utána nézek még egyszer!

Viszont a kormány szervo elé sem érdemes tenni? Igazából az nekem csak egy kis fém fogaskerekes fémházas digitális mikro szervo... Kicsit aggódok hogy elbírja-e majd a kormánylapátot vagy leég.

Nekem is van egy ilyen kis "LiPo őröm" szereztem egyet gyorsan én is Kínából hozzá miután megvettem az akkut.
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Nem tudom mi minden van a hajodban. Ha gyári BEC motor drivered van, abban minden benne van a szervoban szintén van védelem. Legfeljebb nem birja el a nagy lapátot, akkor nagyobb szervo kell amugy is. A szervo amugy sem direktben kapja a tápot az akkurol, hanem a BEC-n keresztül.
(#) Forgacs95 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Egész konkrétan semmi sincs! Úgy döntöttem, hogy mindent én magam akarok megépíteni, és csak ha végképp nem megy a dolog akkor feladom és veszek bele gyári alkatrészeket, mert legalább addig is szerzek egy kis gyakorlatot az elektronikában és tudom ezeket utólag is finomítani.

Ami eddig rendelkezésre áll az a két hajócsavart meghajtó motor, meg a szervo. Az elgondolás az az, hogy uC-el vezérlek és szabályozok mindent.

Azért is tettem fel a kérdést, hogy hogyan kell PWM-es motorszabályzáshoz áramkorlátot tenni. Viszont lehet nem ártana egy lágy indítás is elé, meg egy kedv szerint kiiktatható fék is.
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Máj 1, 2017 /
 
Nem egészen tudlak követni. Gondolom rádiod lesz, azon magátol csak lágyan lehet inditani a motorokat ( joystickkel), és ugyanigy lesz a leállitás is. Azaz sem lágy inditásra sem fékre nincs szükséged mégha pehelykönnyü is a hajod. Amire viszont szükséged lesz a szervo meg a vevö áramellátása, mert azok csak 5V-ra mennek az akkun meg akár 8 V is lehet. (Különösen a szervok érzékenyek a jo tápra. (Eredetileg egyenesen a 7,2 V-akkurol mentek, ami terhelés alatt leesett kb 6V-ra. A LiPora ez nem vonatkozik!!!!
Itt van egy kis filmecske, ahol a legnagyobb (kék/piros hajo az enyém, de még egy motorral és két csavarral. Ma már 2 motor van benne és még jobban megy.
Hajok
Elötte a fehér piros hajo egy pehelykönnyü konstrukcio, mégis látni milyen szép lassan indul. Az enyém még lassabban hisz' kb 8 kg tömeget kell mozgatnia meg mintegy 10-20 liter vizet (amit kiszorit). Ha meg leállitom a motorokat még mintegy 5-6 métert uszik ( már elütöttem néhány pontont meg a mellettük várakozo hajokat). A fékezéskor (mint a valoságban) ellenkezö irányba kell hajtani a motorokat, de még ugy is vagy 2 hajohossz a fékut.
Szoval semmi ilyesmivel nem kell foglalkoznod. Meg kell oldanod, hogy a vevöböl jövö szervojelet fogadja a motormeghajto, és alakitsa megfelelö PWM-é, meg azt, hogy gyorsan irányt tudj váltani. Mindezt mintegy min 20A-s terhelhetöséggel - nem mértem de a motoraim rövidzár árama mintegy 10-15A. A jelenlegi állapotban még 4 orás hajokázás utan is éppenhogy melegek, igy saccra alig 1-3 A folyhat rajtuk átlagban. Miután most már joval gyorsabb mint a videon egy átlagos halastavat kb 10-15 perc alatt szeli át és ilyenkor már alig látni (50-80 méterre van) azaz már azért is vissza kell jönni vele.
(#) Forgacs95 hozzászólása Máj 2, 2017 /
 
Nagyon szép a hajód! Gondolom sok munka van benne.
Az előző hozzászólásban arra próbáltam utalni, hogy a teljes elektronikát megpróbálom házilag megépíteni, a rádió adó-vevőn keresztül a szabályzón át mindent (bele értve a hardvert és szoftvert).
Gondolom a szervo résznek is kell egy stabil 6V-os kapcsoló üzemű tápegység IC ami bír max 1,2A-t bír leadni (legalábbis ennyi a szervo rövidzárlati árama 6V-on).

Mind ettől függetlenül érdekelne mind a fék mind a lágy indítás elektronikájának elve PWM-es szabályzás esetén, mert ha nem is ehhez a projekthez valamikor egy másikhoz még jól jöhet.
(#) Massawa válasza Forgacs95 hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Az a hajo egy különleges sztory, nem biztos, hogy idevalo. Csak annyit, hogy az elsö réteget meg 1968-ban lamináltam, de kész csak 2014-ben lett - közben 30 évig azt sem tudtam hogy hol van...
A mai technika mellett nem igen fognák neki igy a te projektednek. A mai adok 2,5 GHz-n mennek és tapasztalatok nélkül nem hiszem, hogy zöldágra vergödsz és ekkor még csak a vivö frekvencia lesz meg, hol van még a modulácio meg a mechanikai kivitel? Ha ezt összeveted a bolti árakkal - egy 4-5 csatornás készletet már 100€ körül kapni, nem hiszem, hogy otthon olcsobban és jobban ki tudnád hozni.
Szoval ilyesmire nem tudok partner lenni, holott professzionálisan már több évtizede nagy frekvenciákkal is foglalkozom.
Szoval itt passzolok.

Ráadásul a lágy inditás meg a fék ugy általában egészen más elven müködik mint a modellben kellene, hiszen ott csakis vezérlést kap ( impulzusokat a vevöböl) ahol sem a lágy inditásre sem a fékre nincs extra opcio, azaz az ado vevön nincs fék, ami hatna a motorvezérlésre. A modellvilágban szinte kizárolag a modellezöre van bizva ez a feladat, akárcsak az autoban a soför indit meg fékez s nem az auto magátol.
A nem modellekben a PWM-ben létezik lágy inditás, amikor egy kapcsolo nem adja azonnal a motorra a beállitott kitöltési tényezöt, hanem csak inditja a belsö funkciot, ami szép lassan növeli az impulzusok szélességét. Ha a modellben ilyet akarsz, akkor abba felesleges pl a joystick meg a proporcionalis vezérlés, egy kapcsoloval inditod a PWM-t és állitod meg. Az impulzusszélességet meg a proci kezeli.
A fékezés más kérdés. Ha a motor a tehetettlensége miatt tovább forogna az állj parancs után ( megint nem tipikus tulajdonság a modellekben) akkor azt söntölni kell. Azaz leáll a PWM (csak tü impulzusok maradnak), a motor kapcsait meg rövidre kell zárni elektronikusan. Ezt a rövidzárt egy fék kapcsoloval kell extra kapcsolni.
Amint látod teljesen más helyzet a nem modell világban. Ajánlom, hogy tanulmányozz át idevalo irodalmat mielött a fél globuszt laposra taposod a felesleges megoldásokkal.
Elöször is a modellben ( azt hiszem van itt olyan topik is) tisztában kell lenni mi a feladat amit meg kell oldani. Itt napokat beszélgetünk olyasmiröl, amire a modellben garantáltan semmi szükséged nem lesz. A másik oldalon még azzal sem vagy teljesen tisztában, hogy valoban miböl is áll egy távvezérlö rendszer, amit a mai modellekbe be lehet épiteni. Egy részüket biztosan meg lehet otthon hobbiszinten csinálni, de nem vagyok biztos, hogy olcsobban és egészen biztosan nem lesz jobb vagy kisebb mint a gyári. Nagyon sok tapasztalat kell már ahhoz is, hogy egy jol müködö motorvezérlöt épits a motorok csak külsöre egyformák, szinte mindegyiknek más a karakterisztikája és más igényei vannak az elektronikára. Ezt mind otthon magadnak kell kilaborálnod komoly müszerekkel. Vannak müszereid?
Ennyi most elég - lehet,hogy egy jobban idevágo topikban folytathatjuk, és igyekezz arra koncentrálni ami a feladat, s ne az álmokra töltsd a drága idöt.
(#) Sly hozzászólása Máj 16, 2017 /
 
Üdv mindenkinek.
Van egy a csatolt képen láthato kapcsolás...Ennek igy kell müködnie mivel a kapcsolásban még sok más elem is van és gyárilag igy oldották meg a motor szabályozását(gondolok itt arra hogy a source-ra nemszoktak terhelést kötni hanem a drain-re,vagyis én ritkán látok ilyent.)Namármost a lényege az egésznek hogy van egy elektronika ami annyit csinál hogy egy impulzus hatására(reléken keresztül) elkezdi forgatni a motort egyik irányba(ez egy tolomotor) mikor kiér a végére akkor megnö az áramfelvétele és ekkor az elektronika lekapcsolja az adott irányhoz tartozo relét.Ebbe az irányba a motor teljes sebességgel megy és nincs szabályozva pwm-el csak simán rávan kötve relékkel a plusz és a minusz.Namost mikor kiér a végére és megáll akkor ott áll x ideig és megindul visszafele.A visszafele forgás az már szabályozva van egy potival(tehát hogy visszafele milyen gyorsan pörögjön.Ez a szabályozás halt meg az eredeti elektronikánban(átütött mindhárom fet és max sebességen ment a motor)).Persze it tis ha kiér a végére akkor megáll...Én ezt a szabályzást csináltam meg egy 555-el és a fetek gate-ét kiemeltem a nyákbol és kötöttem rá az 555-re.Jelenleg 3 fet van ugye az áramkkörbe párhuzamba kötve(igy volt az eredeti kapcsolásban is csak nem ekkora fetekkel.50amperesek voltak benn gyárilag 3 darab.)Ami most benne van ez erösebb,viszont az a gondom vele hogy melegszik pláne mikor kis kitöltéssel hajtom a motort...Nemtudok rájönni hogy miért van ez a melegedés?Ez a 3 fet elbir kb 250-300ampert a motor viszont végállásban is max 20 amperrel terheli az elektronikát.Mégis melegednek a fetek....Van e valami ötletetek hogy miért van ez?Az 555pwm kb 5-15khz környékén megy mert hallom mikor szabályozom.

motor.jpg
    
(#) kadarist válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Szia!
Ez a szegény 555 nem képes akkora áramot szolgáltatni a gate-ek kapacitásainak feltöltéséhez és kisütéséhez, hogy gyors kapcsolások jöhessenek létre. Ennek az a következménye, hogy nem kapcsolóüzemben működnek a FET-ek, és ezért melegednek.
(#) ferci válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Tegyél az 555 után legalább egy TC4420 fetmeghajtót, annak a kimeneti csúcsáram 6 amper.
A 33 ohmokat pedig cseréld le 6R8-ra.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2017
(#) Sly hozzászólása Máj 16, 2017 /
 
Üdv.Köszi a gyors válaszokat!A tc4420 az rendben lenne csak nemtudom hogy hètvège elött ideèrne e,a kapcsolás meg elèg sürgös...Esetleg egy komplementer tranzisztorpárral megoldhato lenne e a dolog?Vagy van esetleg olyan kapcsolás amibe nemkell "cèl" eszköz hanem pl sima tranzisztorok...?
(#) kadarist válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Megoldható komplementer tranzisztorokkal is. Bővebben: Link
(#) Sly válasza kadarist hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Szuper!Köszönöm!
(#) cimopata válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Már bocs, de honnan van ez a rajz? Kuka. Nem a meghajtás miatt melegszik hanem 1 mert nincs szabadon futó dióda 2, mert N csatornás feteket így nem lehet meghajtani. Az 555 kimenete max gondolom 12v ig megy így kellene legalább 18V os meghajtójel.
Tedd a feteket a GND-re a motort pedig a drain körbe meg pakolj rá diódákat. Vagy használj P csatornás fetet ha ragaszkodsz a motor testre kötésékez. Vagy szerezz be szinteltolós fetmeghajtót.
TC4420 meg komplementer ezen nem fog segíteni
(#) JZoli válasza Sly hozzászólására (») Máj 16, 2017 /
 
Ez pontosan így van ahogy előttem Cimipata leírta. Azok a FET-ek nem a tápfesz pozitív ágába valók, mivel ezeket az eszközöket a source és gate lábak között lehet vezérelni így nem nagyon fognak kinyitni, mivel kevés lesz a nyitáshoz a feszültség, na meg az áram is. Megoldást is csak úgy lesz jó, ahogy javasolta, ezek közül kellene kiválasztanod azt amelyik szimpatikusabb neked. Ezzel a mostani megoldással kár is tovább kísérletezni!
(#) Sly hozzászólása Máj 16, 2017 /
 
Kedves Cimopata és JZoli a meghajtás nem "tervezhetö" át vagyis annyit nem ér az egész...Ez gyárilag igy volt kialakitva és vigan müködött már jopár (tiz)éve.Az a baj hogy az egész elektronika elég komplex modon van kialakitva (müveleti erösitök logikai áramkörök stb-stb.) ma már egy pic és elvan intézve,de ez nem mai elektronika és mivel nincs rajzom hozzá és feltételezem hogy nemis fogok találni sehol(francia cucc) visszarajzolni meg megintcsak nemlátom értelmét ezért kellene ezt igy megoldani.És a feteken gyárilag sem volt dioda(erre is gondoltam már hogy kellene rá) és a fetek meghajtása is csak egy sima mezei bc557-en keresztül volt megoldva.Lehet hogy nem pwm-el voltak vezérelve hanem máshogy?
Tehát mégegszer:a feteket nemtehetem át a gnd körbe mert akkor totál átkellene alakitani mindent mivel ez forog jobbra meg forog balra is meg terhelésre megáll.Ennyit nemakarok vele elbajlodni.
Valami más ötlet?
Köszönöm az észrevételeiteket de ez az ut igy nem járhato sajnos.
Következő: »»   127 / 151
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem