Fórum témák
» Több friss téma |
A fórum korábbi bejegyzéseinek olvasásából rájöttem a banális hibára, amire a nagy eszemmel nem figyeltem: a bedugott fejhallgató természetesen némítja a hangfalakat. Kihúzva most minden működőképes. Happy end, az újraforrasztás hatott és remélem hosszú távon marad hibamentes a készülék.
Nagyon köszönöm mindenkinek a szakszerű hozzászólását, kellemes meglepetés volt, hogy rövid időn belül többen is igyekeztek segíteni.
Akkor megoldódott, így az előző kérdésedre nem is reagálok...
Második felvonás: A próbajáratban 1 óra rádiózás után egyszer csak történt egy reccsenés és azonnal beugrott a hibaüzenet. (A 30 fokozatú skálán 12-esen volt a hangerő). Áramtalanítás és 20 perc várakozás után is maradt a hiba.
Tehát feszültséget kéne mérni és ehhez kérnék segítséget, hogy mely pontok között tegyem.
Első javaslatom, hogy továbbra is keress forrasztási hibát, nagyítóval jól nézd át...
Minden panelt átnéztem, a biztonság kedvéért a csatlakozók többségének forrasztási pontjait újraolvasztottam. Továbbra is a hibaüzenet jelenik meg bekapcsoláskor. Mit lenne érdemes mérni? A szétszedés során a többi panelt is lefotóztam, csatolom.
és még két kép:
Fentebb javasolt méréssel kezd, GND és a 0,22R ellenállás középső kivezetésén, azonnal a bekapcsolás pillanatában. A tápfeszültségeket is érdemes ellenőrizni.
Ha jól értem, akkor a fotó szerint kell mérni.
A fotón a közelebbi fehér kocka esetén az alábbi mért adatok voltak: áram alatt, de a készülék kikapcsolt állapotában: -2,7 V áram alatt, a készülék bekapcsolt állapotában: -22 V és -30 V közötti érték már az első pillanatban és ez marad a "PROTECT" felirat pár másodperccel későbbi megjelenése után is. A fotón a távolabbi fehér kocka esetén az alábbi mért adatok voltak: áram alatt, de a készülék kikapcsolt állapotában: -1 V áram alatt, a készülék bekapcsolt állapotában: -12 mV már az első pillanatban és ez marad a "PROTECT" felirat pár másodperccel későbbi megjelenése után is. Azaz a két kocka nagyon eltérően viselkedik, miközben laikusként nem számítanék erre (gondolom, a bal- és jobb hangcsatorna alkatrészei lennének). Az audio panelhez tartozó nagy táp kivezetéseit is mértem (ld. fotó) az alábbi pontok között: GND és +B: 38V DC GND és -B: -38V DC GND és AC2: 3,9V DC és 8,9V AC GND és AC3: 8,6V DC és 18,6V AC Lefotóztam a nagy táp túloldalát is.
Szia. A Fehér kocka nem más mint teljesitmény ellenállás. Az STK ic egy integrált áramkör, azt jelenti, hogy áramkör van benne, azaz sok sok tranyó, ellenállás miegyéb, természetesen végfok tranzisztorok is ebben laknak. A 0.22-ohmos kockák az STK ic-ben lakó vágfok tranyók emitter ellenállásai. Ha ezeken 22v és 30v-ot mérsz, tehát tápfeszültséget, akkor ez azt jelenti, hogy az erősitő el van billenve. Ennek lehet az oka a hibás végtranzisztor, mivel ez az STK ic-ben lakik a cseréje az ic cseréjével vihető végbe, vagy még okozhatja az elbillenést a végfok tranyót meghajtó fokozat hibásodása, ez is az STK-ba van integrálva, csak cserével orvosolható. Egy esélyed van, az pedig az, hogy az STK bemenetére egyenfesz kerül, ekkor az STK jó, de valami elbillenti, bár erre kevés esélyt látok, mondom mindezt úgy hogy rajzot nem néztem. Ha van becsatoló kondi, akkor ez az ötlet eleve halott, mert a becsatoló kondi leválasztja az egyenfeszt. Szumma szummárum, szerintem, és a tapasztalat azt mondja, hogy el lett lőve az STK-d egyik fele, és ez okozza a problémádat.
Szia, köszönöm a részletes magyarázatot. Tehát az az utolsó szalmaszál a végfok csere előtt, hogy DC-t mérek a végfok 7. és 9. lába között?
Végfok hibánál lehet olyan, mint amit tapasztaltam, azaz egy időre megjavult, aztán újra elromlott?
Végfok hiba okozhatja ezt a tünetet , ki tudja mi történt az STK ic belsejében. Egy megolvadt vezetősáv, ami bimetálként viselkedik, vagy egy rossz tranzisztor, egy kontakthiba.....ki tudja.... igazából bármi lehet, sajnos nem tudod kimérni, de következtetni igen. Az ic bemenete a 10-es és 14-es láb. Jobb és bal oldal ugye. A földpont vagyis a GND az a 9-es. Mérj feszt a 9-10 majd a 9-14 lábakon. (Egyik mérővezeték a 9-es lábon, másik a 10-esen) Mindezt akkor amikor protection felirat aktiv, tehát az erősitő nem működik. Ha itt DC azaz egyefesz mérés módban mérhető DC-t találsz, akkor van esély hogy nem az STK halt meg. Ha nincs egyenfesz, (szerintem nem lesz) akkor jóeséllyel meghalt az STK. Mérd meg a 9-4 lábakat is és a 9-6 lábakat is. Ezek a kimenetek. Ha itt mérsz egyenfeszt úgy, hogy a bemeneteken nem akkor 99% hogy meghalt az STK. A 7-es lábat ne bántsd, az valami másra való. Ilyen egy STK ic belseje : Bővebben: Link van mi elromoljon benne.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Mielőtt IC-t cserélsz, nézd át alaposan a kivezetéseinek forrasztásait!
Az alábbi értékeket mértem:
9-14 0V DC 9-10 +530mV DC (kikapcsolt, de áram alatt lévő készüléknél 2V) 9-4 20V DC (kikapcsolt, de áram alatt lévő készüléknél -3,8V) 9-6 -20mV (kikapcsolt, de áram alatt lévő készüléknél -0,9V)
Ok. Egyenfesz van a bemeneten... ez már látszik. De el kellene dönteni, hogy a kimenetről, azaz a negativ visszacsatolásból érkezik, mert az ic halott (ekkor van táp a kimeneten) vagy máshonnan érkezik ide az egyen, mondjuk egy rossz kondiból vagy máshonnan. Utóbbi esetben még élhet az IC. Na most kellene egy rajz a készülékhez. Bár igy utólag elgondolva, a visszacsatolásban kondi is szerepel, akkor onnan elméletileg nem jöhet vissza DC....kellene egy rajz.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Sajnos a készülékhez tartozó rajzot nem találtam, csak az IC mellékelt adatlapjának általános ábrájával szolgálhatok.
A fórum más topicjaiban is írnak arról, hogy sérülékeny az STK és gyakran féloldalasan romlik, ezért barátkozom az IC csere gondolatával. Ez persze az alkatrészbeszerzés miatt hetek múlva esedékes, a mai elcsomagolás előtt a régi IC lábain újra átmelegítem az ónt. Van-e értelme a szimmetrikusan (bal- és jobb hangcsatorna) beültetett elkókat felcserélni, és utána megmérni, hogy az STK-n is felcserélődtek-e a mért értékek? Azt látom, hogy itthon már nem forgalmazzák az STK403-070 típust, és a Google kínai (hongongi), amerikai, kanadai alkatrész webáruházakat ajánl, ahol akár még bontott példányokat is árulnak. Az alkatrészvásárlással kapcsolatban érdekelnek a kockázatok: vannak-e azonos típusnevű utángyártott csapnivaló minőségű darabok, amiktől óvakodni kell? Van-e valakinek megbízható kedvenc webáruháza? Az új IC beforrasztása után egyből bekapcsolhatom-e a készüléket, vagy még mást is illene ellenőrizni? Van-e értelme az IC tokot megbontani, és a legvékonyabb pákaheggyel a még elérhető forrasztásokat átmelegíteni?
A külföldről való rendeléssel kapcsolatban nekem nincs rossz tapasztalatom, rendeltem már STK-t, régi ki, uj be és működik, ahogy kell. De ez persze nem garancia.
A becsatoló kondiknak van értelme, ha felcseréled, ha ekkor változik valami akkor ott van gebasz. Az IC bemenetei a 10-es és 14-es lábak. Azt irtad bekapcsolva a 10-es lábon mértél 530mV-ot, ez rengeteg. Majdnem ki is vezérli a végfokot teljesen, ezért van táp a kimenetén is. Nem biztos még az STK halála. Rajz hiján én azt csinálnám, hogy elvágnám a 10-es lábra menő vezetősávot egy tapéta vágó késsel, mindjárt az ic-nél, hogy ne kapcsolódjon rá semmi, és megmérném hogy ez az 530mV ez most az ic 10-es lábából érkezik e, vagy a panelról jön. Egy vékony metszést kell végezni hogy leválaszd a 10-es lábat mindentől, ez késöbb szépen összeforrasztható egy óncseppel. A másik mérőtüske minden esetben a 9-es lábra csatlakozzon, ugye ez a test vagy föld pont. Ha az ic-ből érkezik, akkor már biztos, hogy ic kuka. Ha nem onnan jön, hanem a vágás előtt megtisztitott fólia csikon méred, és ebben az esetben a 9-4 lábakon sem mérsz feszültséget akkor esélyes hogy az stk él, és a panelon lesz valami probléma. Vágd meg a vezetőcsikot, hogy ne vezessen semmi a 10-es lábhoz. Az ic tok megbontása már a legvégső eset, amikor minden mindegy az alap. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Becsatoló kondiból egy pár van vagy több pár? Naiv hozzáállással a böhöm nagy kondikat cserélném (ld. audio5.jpg). Vagy érdemes a többit is?
Elvágtam a 10-es kivezetést (szerencsére elég volt kiforrasztani egy áthidaló drótot), és ezek után a következőt mértem:
GND - 10 IC oldal: 152mV GND - 10 túloldal: 2,5mV GND - 4: +35V (kikapcsolt, de áram alatt lévő készüléknél -2,3V) Tehát akkor rendelhetem az internetről az új IC-t? Gondolom, az elkókat ezek után nem érdemes bolygatni.
Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy van egy LG LM-M540 típusú hifim és a cd lejátszója nem működik a cd ajtó kinyílik a cd tárat fogatja és utánna ha be akarom csukni akkor a becsukó gomra is a cd tárat forgatja. Ha kézzel rásegítek becsukódik, de a tálca mozgató motor zúg benne tovább és a cd-t nem forgatja.
Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm!
Szíj csere, de cserénél figyelmesen járj el, mert szétugorhat a mechanika!
Egyértelmű az ic halála. Szerintem rendelheted. Minden mindegy alapon azért szedd szét az ic-t, kiváncsi vagyok mi látszik belül. Tippem szerint el van szállva az egyik végfok tranyó.
Rendben, köszönöm az eddigi segítséget. Pár hétre számítok, amíg megjön az alkatrész. Akkor fogom kiforrasztani a régit, és ha működik az új, utána szétbontom a régit és beszámolok a látottakról.
Köszi szépen! Kipróbáltam ideiglenesen egy befőttes gumival tökéletesen működik, úgyhogy megrendelem a szíjat.
Szívesen, sokat ne használd vele, mert ez a gumi hamar szétkenődik.
Sziasztok! Már megint a hifimmel van egy kis probléma (Samsung MAX ZB550) A Probléma a következő:
A multkor olyan probléma volt, hogy recsegett, fuldoklott az erősítő, ez meg lett oldva 4 0,28Ohm ellenállat kicserélésével. Most kb 2 hétig működött, viszont most hallgattam, szólt szépen, és elszállt az egyik pillanatban az egyik oldal, úgy hogy a mebránt berántotta és 50hz zúgást produkált. Kikapcsoltam, vissza be, ugyan ez a helyzet. Belenyugodtam, oké elszállt a jobb oldal. Rá 5 percre a másik is ugyanígy szállt el. Membrán teljesen bent, 50hz zúgás. Füllhallgató kimenteten is. Az erősítőn a kék relé előtt (lásd a képen) van egy ellenállat, és az tűz forró, amikor a hifi be van dugva. Ez mi okozhatja?
Üdvözlök Mindenkit!
Nekem van egy Panasonic SC AK44-es minihifim. Mindene tökéletesen működik, de bekapcsoláskor egy led, aminek folyton világítania kellene csak felvillan párszor és utána kialszik. A többi mellette lévő led világít rendesen. Ezek a ledek a hangszínszabályzó tárcsa körül világítanak zölden. Mi lehet itt a hiba? Orvosolható?
Szerbusztok,
Örököltem egy Philips tapc st 6125/52-es hifit. Sajnos nem tudom megszólalásra bírni, ha bedugom akkor ad a hangszóró egy pukkanó hangot és ennyi, utána "se kép se hang". Van esetleg valakinek valami ötlete mi lehet a gixer, vagy ötlete honnan lehetne kapcsolási rajzot beszerezni(értelmes áron)? Sajna nem egy mai darab. Segítségeteket előre is köszönöm.
5 dolcsiért itt megtalálod : Bővebben: Link
Szerbusz Doncso,
Köszönöm, én is láttam az oldalt, esetleg van vele tapasztalatod, és tudod ajánlani? |
Bejelentkezés
Hirdetés |