Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   13 / 46
(#) BiG_Lui-Gee válasza reloop hozzászólására (») Ápr 18, 2016
Megoldódott, 230V oldalból vett tápszűrőt ferrit raktam a táp kimenetére, és teljesen megszűnt a sípolás. A sziszegő hang a próba hangszórókkal elég soknak tűnt, de a Technics cs-75-el amivel használva lesz, 1,5m-ről nem hallom már csak ha feltekerem a hangerőt ami nem történik meg jel nélkül úgy sem. Teljesen elégedett lettem Még clip jelző, fejhallgató kimenet és kész a kis Unitrába préselt erősítő. 2x20w helyett most 8Ω-on 2x62w mértem +-39volton torzítás előtt.

Kábelek nincsenek rendezve, nem a végleges kinézet és nem is szép, de első erősítőm. Majd szétszedem ha meguntam

Köszönöm a segítséget.

DSC_0376.JPG
    
(#) Helios hozzászólása Ápr 8, 2016
Sziasztok!

Reloop terve alapján elkészitettemegy clip panelt. Az értékek -25V-os tápfeszhez vannak kiszámolva. R1 - 47k, R2 - 4,7k, R3 - 820R. A tranzisztor BC337-es, nincs itthon más.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016

clip.JPG
    
(#) BiG_Lui-Gee hozzászólása Márc 30, 2016
Üdv.

Érdeklődnék , hogy mi a megfelelő módja 80vdc-ből 12v majdhogynem stabil (+-1 volt) max 1A elviselő, de megelégednék 600mA-el is olcsón kis méretben feszültséget létrehozni/csökkenteni. Ez egy segéd táp nélküli trafó, és erősítőhöz kellene, a kiegészítő áramkörökhöz(koppanás gátló, kivezérlés jelző, clip jelző, hangszínszabályzó, venti vezérlés) Keresgettem, de ekkora feszre nem találtam még DC DC konvertert sem.

Köszönöm.
(#) Tetye válasza Buvarruha hozzászólására (») Márc 20, 2016
Én nem írtam hogy az enyémnek mekkora a teljesítménye, de most akkor írom +-84V os a tápom és ~410W nál kezd 8R nál 1khz sin. al clip-elni. Azt nem mondta hogy a +-62 üresjárati fesz. de gondolom hogy ekkora végfoknak azért nem 100VA trafót használ, akkor meg sokat már nem fog esni. Úgy számoltam hogy van neki +-62V stabil DC-je Számoltam 6V maradékfeszültséggel, ami annyit tesz hogy 2*62=124V abból kb 113 ami ki is vezérlehető csúcstól csúcsig,a ami alapján 8R-os terhelésre kijön 199W.
Nekem ez a tapasztalatom hogy a matek értékének közelében ki is szokott jönni még.
(#) bel17 hozzászólása Márc 9, 2016
Sziasztok!

Végre elkészült az E_2v1.3d 2.1-es erősitőmodul, ezúton külön köszönöm reloop és Alkotó mesterek részletes és kimeritő terveit. A modult egy olyan feljavitott aktiv hangfal(pár)ba épitem, amelynek számomra van csupán nosztalgia értéke, egyébként egy kinai szemét és csak a fűrészpor katulya maradt belőle eredeti. Az élesztésnél a leirtak szerint minden rendben volt, a hangos próbánál néma csend, a kis potméteres NYÁK panelen hamar megtaláltam a szakadást, ami a hiányosan alkalmazott fotó módszer eredménye. Az volt a gond, hogy kézileg elég nehéz a P20-at egyenletesen felhordani, ehhez adódott az UV fénycsöves megvilágitás – az ajánlott ponszerű megvilágitással szemben - ennek a halmozott egyenletlenségnek az lett az eredménye, hogy a vastagabban lefújt és kevésbé megvilágitott részek később oldódtak a marószódban, igy a már elkészült huzalokba is belemart az oldószer. Ezen kivül volt még egy ragasztási hibából rövidrezárt elkó kondi a potis panelon (az élesztés után követtem el a szalagkábel cserénél), ezt az egyik front csatorna és a szub erős búgásából hamar megtaláltam. Most sem tökéletes, van egy elég erős brumm-ja főleg a szub-szekciónak, ami az alu-előlap érintésére felerősödik, de ennek még utánna járok. Az IC-k hűtőbordára szerelésénél megfogadtam Alkotó tanácsát a kengyeles lefogatással; itt még rásegit egy darab hőmérséklet-vezérelt CPU venti. A táp Tr. egy 2x25/300VA toroid, a két +/-12V stabkockára ezért tettem hűtőbordát, igy is határértéken van a +/-35V bemenet, kissé melegszenek is. A védelem jól működik, a clip LED világit, határértéknél ki-ki alszik, fentebb emlitettek szerint majd lecserélem Q8-at NPN-re.

A következő lépésben a szub ládát rakom össze, a nyirfa panel sajnos nem jött össze, megteszi majd a leszabott forgácslap is, lényeg, hogy megjött a hangszóró . Jelenleg a frontokat 8 Ohm-on, a szub-szekciót jobb nem lévén az autóból kivett 4 Ohm-os ládával járatom; ez igy nem jó, nem hajtom ki teljesen és hosszan a panelt, mert nincs kedvem leégetni aztán javitani.

Még egyszer sok köszönet a fórumtársaktól tanultakért; extra köszönet reloop és Alkotó profi munkájáért. Profi.
(#) Alkotó válasza steelbird hozzászólására (») Márc 2, 2016
Nincs okom kételkedni abban a mit mondasz. Mégis van három konkrét tapasztalatom, ami talán árnyalja kicsit a mérésedet, és az abból levonható következtetést.
a. Alkalmanként előfordulok hangosítások közelében, és itt szinte minden esetben lényegesen nagyobb teljesítményű (akár 10 szeres) erősítők dolgoznak a SUB szekcióra, mint a mélyközépre, illetve a magasra.
b. Mostanában egy olyan 2.1-es rendszert hallgatok, amiben 1-1 db TDA7294 van a frontsugárzókra kötve, és 2db hídba kötött (ellenütemben vezérelt) IC hajtja a SUB-okat. Tehát a mélytartomány dupla teljesítményű, és mégis mindig ezek clip-elnek , sosem a frontok (a mélyet le tudom halkítani, így tudom vizsgálni a hatást).
c. Méretük és teljesítményük alapján egy átlagos rendszerben lényegesen nagyobbak a mélyhangszórók mint a közepek, és a magasak.

Ezek a tapasztalatok azt sugallják, a mélytaromány lényegesen nagyobb teljesítményt igényel. Több levegőt kell mozgatni, amihez nagyobb erő, több munka szükséges.
Mellékeltem egy szerintem átlagos, de határozottan "tömör" zene képét.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2016
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 28, 2016
Most már ez alapján a dokumentáció alapján is van egy saját működő példányom. Szinte elsőre elindult (volna), de azért volt két apróság.
1. A védelem nem engedélyezte a kimenetet, mert az egyik erősítő kimenetén egyenfeszültség volt. Látszatra, az IC minden lába ideálisan volt forrasztva, köztük szinte üvegszerűen átlátszó vékony folyasztószer maradék volt csak. Alapos nagyításban is megnéztem, így sem látszott semmi, viszont mérve két láb átvezetett (nem egymás mellett lévők). Letisztogattam ónszippantóval, majd oldószerrel is, és újra forrasztottam ezt a csatornát, ami után teljesen helyre állt a rend. Sajnos akármilyen gondosan járunk is el, szükséges az ellenőrzést méréssel is elvégezi. Külön tanulság, hogy az áramkorlát (nálam most sima izzós volt), megvédte az alkatrészt.
2. A kapcsolási rajzon is, és e miatt a terven is van egy típuselírás. A clip T8 tranzisztora hibásan van PNP-enk és BC212-nek nevezve a kapcsoláson. A helyes típus BC182 (vagy hasonló) és természetesen NPN a polaritása. A téves beültetés csak annyi gondot okoz, hogy a clip-et jelző ledünk folyamatosan világít. Javítani fogom a dokumentációt, és majd igyekszem kicseréltetni a hibás dokumentációt.
Ezektől eltekintve, most is kifogástalan a működés, dicséri Reloop munkáját.
Érdekesség lehet a trafó, amit direkt ide gyártattam. Annyiban áll a furcsasága, hogy nem a megszokott "tömzsi" arányokkal készült, hanem külön kérésemre egy lapos változat, amiért cserébe nagyobb az átmérője. A gyártó első szóra tekercselt egy egyedi vasmagot, és erre készítették el a tekercseket. Az üresjárási feszültséget 2x25V-ra kértem, mert ezt gondoltam a 35V-os pufferhez az elvi maximumnak. Ezzel (kivezérlés nélkül mérve) +- 32,4 V a tápfeszültség. Ez jelent minden csatornán kb. 20W többletet, a +- 24 V-hoz képest.
Nem hallom a hangerő különbséget az előző példányhoz képest, de ez is iszonyatos hangnyomást képes produkálni.
Ennél külön tesztelgettem a zajokat is, mert a panel alatti jelentős méretű trafó hatását akartam érzékelni ( a trafó és a panel között vaslemez van). Mindent letekert hangerővel vizsgáltam, de a SUB szintjét 50%-ra feltoltam, ami sokkal több mint amivel hallgatni szoktam (az kb. 25%). A zajra a legjobb jellemzés a "hiány". Brumm egyáltalán nincs, még ha a SUB membránjára tapasztom a fülem akkor sem tudom megmondani be van-e kapcsolva az erősítő. A frontok magassugárzóihoz hajolva, egy éppen az érzékelés határán lévő ici-pici sustorgás van, de a mérték olyan, hogy csak akkor vettem észre, mikor a PC-t is lekapcsoltam mert annak ventilátora mellett már nem érzékeltem. Ezt rendkívül jó eredménynek tartom, ami igazolja a kapcsolás, a tápegység, a panelterv és az elrendezés hibátlanságát.
A dobozolás még várat magára, de a felépítés már így is teljesen kompakt és stabil. Talán nem látszik a képen, de a trafótartó lemez kiemelhető a panel alól (néhány csavar bontása után), és így a bordára szerelt áramköri lap mindkét oldala jól hozzáférhető, javítható.
(#) Tiggey válasza kezdoke hozzászólására (») Feb 26, 2016
Üdv! Koppanásgátlónak én ezt használom:Kopp
clip helyett inkább kivezérlésjelző, (látványosabb) van fórumtéma róla.
Lágyindító szerintem nem szükséges ekkora erősítőhöz, de ha építesz, az se baj. (Szintén fórumtéma.)
Hangszín? Én gyári 2*10-es EQ-t+ hangzásjavító procit használok.
(#) reloop válasza kezdoke hozzászólására (») Feb 26, 2016
Szia! Van két bevált kapcsolásom: clip, Koppanásgátló-DC védelem
(#) kezdoke hozzászólása Feb 25, 2016
Sziasztok,

Sajnos kellő ismeretek nélkül egy éve neki álltam az első komolyabb erősítőmhöz össze raktam kipróbáltam itthon talált hangszórókhoz jó volt utána az egész feledésbe merült szabadidő miatt most viszont előszedtem megint de nincs igazán fogalmam mi kell egy ilyenhez kiegészítésül

A végfok egy ST 151 páros +-40V gondolom kellene hozzá:
Előerősítő ([építettem egyet de nem vált be) hangszín szabályzás egy szempont]
koppanásgátló
clip
Lágy indító
Akinek van bevált kapcsolása szívesen fogadnám

További szép estét!
(#) eSDi válasza bbb hozzászólására (») Feb 21, 2016
Javítható, ha találsz a környéken olyat aki ilyennel foglalkozik. Nekem panel probléma volt, mert ha meghajlítottam a nyákot, rendbejött minden hülyesége. Szóval én vettem egyet bontottan és átforrasztottam az EEPROM-ot a régiről az újra. Így legalább a kulcsot nem kellet újraprogramozni. De mivel neked lehet tanítani (sajnos nekem csak clip szoftverrel lehet OBD-n keresztül), ezért nem hiszem, hogy kellene forrasztanod. Ha cseréled az UCH-t akkor a verzióra figyelj, én újabbat kaptam és most távirányítóval csak bezárni tudom. Gondolom 2 gombos távirányítóra volt már programozva, de lusta vagyok átprogramoztatni, meg sajnálom rá a pénzt. Regisztrálj be a Renault Forum-ba, sokat segítenek. Lehet, hogy csak valami piti baja van és nem is kell cserélni.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
(#) zotya1983 válasza reloop hozzászólására (») Feb 19, 2016
Hűthető,erre egy 8 cm es ventillátor alkalmatosságom van,hőre nem változik a huzal ellenállása pontban 7.9 ohm marad,ezt lemértem előtte úgy hogy felfűtöttem,bár ha feszültség alatt áll terhelés akkor nem tudom mennyire csal a műszer...Csinálok (próbálok) majd hitelesebb tesztet is egy videó formájában amikor keverőről a clip (négyszög) határáig lesz hajtva,és többféle frekvencián is mérek,bár már volt hasonló mérés több magasabb frekin is és átlagban ugyan ez lett az eredmény.Köszi az infókat,jóéjt.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
(#) Helios hozzászólása Feb 17, 2016
Sziasztok. Újra megpróbálkozok egy ellenőrzéssel. Készitettem kapcsolási rajzot is, NYÁK tervet is. De 2 külön programmal. (Az Eagle nyáktervezője nem tetszik.) Az egész panel összesen 3 átkötést tartalmaz, valós alkatrészméretek alapján. Igyekeztem figyelni a tápvonalak megfelelő távolságára, továbbá a lehető legrövidebb vezetősáv használatára is. De néhol nem jött össze sajnos. A táp saját elgondolás, a védelmi áramkör Majki-féle, elméletileg az én tápfeszemhez igazitva, a clip áramkör Reloop munkája.
(#) Helios hozzászólása Feb 8, 2016
Sziasztok. Le tudnátok ellenőrizni, hogy sikerült-e jól összeollóznom a dolgokat? A védelem Majki-féle, de a clip áramkör az már Reloop féle. Remélem jó. A többi rész még átalakitás alatt van.
(#) steelbird válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 6, 2016
Idézet:
„mi köze a témához”
Bocs, de te írtad, hogy clip közelbe ki volt hajtva és lám, épphogy langyos volt a borda órák alatt is. Erre írtam azt, hogy ha a melegedésre vagy kíváncsi akkor a max. teljesítménynek kb. 45-50% -án kell hajtani huzamosabb ideig ahhoz a végfokot, hogy kiderüljön, elég-e neki a hűtés, nem pedig clip-közeli kivezérlésnél, mert a legjobban félgőznél melegszik a végfok...
(#) steelbird válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 6, 2016
Szia.
Idézet:
clip-közeli hangerőn, órák alatt is csak éppen kézlangyos a borda..”
A végfok nem a maximális kimenő teljesítménynél melegszik a legjobban.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 6, 2016
A magam sajátos és bumfordi módján bedobozoltam az erősítőt. Ez még az első változat, aminek építési és melegedési tapasztalatai alapján készült a módosított terv (már készül egy példány a javított terv szerint is).
Bedobozolva is éppen olyan tökéletes mint előtte. Nem jelentkezett semmilyen nem várt probléma, vagy egyéb kellemetlenség.
Külön gondot fordítottam a diódahidak hűtésére, mert ezt az első terven alulértékeltem. Itt most a tartólemezre fogattam őket, de a módosításon már hagytam helyet hűtőlemeznek.
Hangszóró csatlakozóknak -talán szokatlan módon-, 6,3mm-es Jack-et használtam. Ez nálam bevált, kényelmes, praktikus megoldás, sőt profi eszközökön is látni ilyet.
A központi némítás korábban eszembe se jutott volna, de mivel itt van, ezért bekötöttem azt is. Remek funkció, javaslom másnak is. Egyetlen mozdulattal lehet némítani akár a telefon cseng, akár csak csatlakoztatok valamit és nem akarom a bühögést hallani.
A végfokozat IC-inek felfogása a fotó szerint tökéletes. Ezután csak ezt a megoldást fogom használni, és másoknak is csak ezt javaslom. clip-közeli hangerőn, órák alatt is csak éppen kézlangyos a borda, és ettől tapintással vizsgálva alig melegebb a leszorítólap és az IC-k fémzászlója.
A melegedéssel kapcsolatban alapvető változás van. Az eredetileg használt bordának kb. a duplája felületű van most az erősítőn. A régivel, ventilátor nélkül kellemetlenül felmelegedett a borda, ezért is építettem be a nagyméretű kényszerkeringetőt. Most viszont -gondolom a nagyobb méret, és az ideális bordairány miatt, teljesen indokolatlan a ventilátor. Ha már benne van -hozzá terveztem az egész hűtési rendszert, és ehhez igazodik a doboz is-, akkor már be is fogom kötni, de az észlelt melegedési mérték nem indokolja a létét.
Külön kiemelném a kombinált 'előfokozatot', amit SUB-4 néven jegyez Reloop. Ez az áramkör rendkívüli módon hozzájárul a 2.1-es rendszerünk sikeréhez. Megoldja az alacsony impedanciás illesztést, az erősítést, a hangerő szabályozást, a SUB szekció vágását, és a híd ellenütemű táplálását is.
Minden észrevételt, kritikát szívesen fogadok.
(#) frissadam hozzászólása Jan 29, 2016
Sziasztok!

ha van itt olyan aki használ VF2 400w-os verziót, legyen oly kedves és ossza meg velem a tapasztalatait, hogy miként viselkedett neki a végfok clip közeli tartományban. Mit lát vagy hall olyankor?

Köszi!
(#) Alkotó válasza elektrikszerviz hozzászólására (») Jan 17, 2016
Megfelelő méretezés mellett nem látok jelentős különbséget az 1 nagy vagy 2 kicsi toroid között.
Ha szavaznom kellene, akkor az 1 nagyobbra voksolnék, amin legyen 2 független tekercsrendszer az erősítőknek. De pl. éppen most nyüstölök egy 4 db TDA7294-en tartalmazó erősítőt, amiben ráadásul még előfok, sub-szúrő, védelem, és clip is van, és ez az egész egyetlen 2x20V-os trafóról megy, minden várakozásomat felülmúlóan tökéletesen (Reloop elképzelése alapján készült az említett áramkör).

A 160 W-os trafó elegendő a két csatornához.
A téma első oldalán, több képet is találsz az én építésemről. Ez talán már szélsőség, de nem spóroltam semmin.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
(#) vipera1997 hozzászólása Jan 16, 2016
Kicseréltem új IC-vel egyből életre kelt.
Rátettem a 8 ohmos hangfalat, meg egy clip detektort, felvillant a clip és meghalt mindd a 2 ic Legalább is szerintem. -0,1 és -0,25V van a 10-es lábakon.
(#) Alkotó válasza reloop hozzászólására (») Jan 15, 2016
Reloop gondolata alapján, Rajzoltam egy jobban olvasható kapcsolást, és egy lehetséges paneltervet.
Nem építettem ilyet, de bízom benne.

A kapcsolásra felírtam néhány dolgot, amik közül kiemelném a szokatlan "beforrasztva" utasítást. Tapasztalatom szerint, az elérhető panelbe forrasztható biztosítékok nem képesek kellő erővel szorítani az üvegbiztosíték kupakját, ezért azok kimelegszenek. E miatt a biztosítékot "részben" be kell forrasztani a foglalatba. A "részben" azt jelenti, hogy csak felül, csak az egyik szorítófülhöz, és csak egy sávban forrasszuk meg. Így stabil lesz az átvezetés, de ha szükséges (igaz pákával), de lehet biztosítékot cserélni.

A kész erősítőhöz elengedhetetlenek a kiegészítő áramkörök (pl. clip, DC védelem, lágyindító, ventilátor vezérlés).
(#) Helios hozzászólása Jan 12, 2016
Sziasztok. Ismét a Majki-féle koppanásgátlóval kapcsolatosan érdeklődnék. Hogyan alakulna a kapcsolás akkor, ha én a két clip áramkör helyett csak egyet használnék, de azt is úgy, hogy mindkettőre jelezzen? Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Hetope hozzászólása Jan 9, 2016
Kényszer megoldásnak át alakítottam a GF400-at. Nincs hely csak négy IRFP-nek de rajta kell hogy legyen a clip + a hangszóró védelem reléje is. Na valahogy össze hoztam egy rajzot biztos hogy vannak hibák ( még akkor is ha nem akartam ) . Megkérném a szakikat hogy nézzék át hogy folytathassam a lap tervezését. Meg kérném hogy ezt a rajzot tötröljétek mert én is sok hibát találtam benne - Át dolgozom és újra felrakom. Bocsánat
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
(#) furko válasza vipera1997 hozzászólására (») Jan 6, 2016
Szia!
Az IC 8-as és 9-es lába nem kapja meg a negatív tápot, a bemenetekre én fóliakondit tennék nem elkót, és érdemes a diag lábra rátteni a ledet. Jelzi ha gond van a táppal és a túlterhelést (clip) is. Ha építeni szeretnél ilyet van kipróbált működő tervem:
Itt.
(#) kapu48 válasza Spumifater hozzászólására (») Jan 3, 2016
Én az ILI 9341-es sárgalábúhoz készítettem külön drivert.
Mivel mostanában csak ezt használtam.

Jól meg nyirbáltam. Pl, ha a drawPixel rutinból kivágod a sok felesleges if elset!
a gyorsulás sokat számít a kismillió pont átrajzolásánál.

Csak ennyit hagytam meg:
Ez csak egy részlet az egész fölöslegesen nagyméretű Adafruit_TFTLCD.cpp-böl
  1. void Adafruit_TFTLCD::drawPixel(int16_t x, int16_t y, uint16_t color) {
  2.   // clip
  3.   if((x < 0) || (y < 0) || (x >= _width) || (y >= _height)) return;
  4.  
  5.   CS_ACTIVE;
  6.     setAddrWindow(x, y, _width-1, _height-1);
  7.     CS_ACTIVE;
  8.     CD_COMMAND;
  9.     write8(0x2C);
  10.     CD_DATA;
  11.     write8(color >> 8); write8(color);
  12.  
  13.   CS_IDLE;
  14. }


A maradék az egész rutinnak kb. ¼-e, kódméret csökkenés!
És 4 if else-vel gyorsabb!
(#) vipera1997 hozzászólása Jan 2, 2016
Sziasztok!
Van nekem 1 castone cpa 100h-m és olyan bajom van vele, hogy lekapcsol ha eléri a clip szintet.Kimeneti terhelés nélkül is lekapcsol, de ha csak akkor ha a 2 oldal egyszerre megy, ha külön külön akkor nincs gond.Fázisfordítással kintebb lehet tolni ezt a küszöböt, de szeretném megcsinálni.
Valakinek esetleg volt ilyesmi hibája?
(#) frissadam hozzászólása Dec 24, 2015
Sziasztok!

+-84V tápfeszen üzemelő VF2 végfokhoz hány volthoz mondanátok a clip feszültségét? 5v tápfesz előtt?
(#) szamóca válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 19, 2015
Te használsz Handy terméket? Nem veszek Handy-t, mert nincs jó tapasztalatom a termékeikkel. Nekem a krimpelőjüket vették meg melóba, de a fogása, súlya, miatt nem nőtt a szívemhez. A tárolódobozukról letört a fül, a másiknak berepedt a fedele. Szerintem az anyagválasztásuk nem megfelelő. A Proskit számomra inkább jó középkategória. Nem egy CONTA-clip, de nem is legalja.hu.
Én egyébként mindig megbánom később, ha sz. szerszámot veszek.
(#) Alkotó válasza Allen Collins hozzászólására (») Dec 13, 2015
A BSS oldalt sok kritika éri, de engem még nem bántottak. Skori védelméhez magam is készítettem 3 féle paneltervet.
De!, azt tanácsolom neked, hogyha valamilyen egyéb ok nem zárja ki, akkor ne ebbe az irányba mozdulj el. Reloop jelentős energiát fektetett abba, hogy az ajánlott részegységei jól illeszkedjenek egymáshoz. Ezt az Ő saját építései, és az Én utánépítésem igazolják. A felrakott paneltervem fő erénye a komplexitás. Eleve ott van minden, ami kell, sőt a részegységek helyesen vannak egymáshoz kapcsolva, ezért minimális a hibázás esélye. Ha visszaolvasol, akkor a hozzászólások zöme arról szól, miért sikertelenek az építések, miért nem szólnak a végfokok, és hogyan lehetne a hibát megtalálni, és javítani. Jobb az ilyet lehetőleg elkerülni.
Ha neked nem kell a SUB, akkor egyszerűen a két jobb szélső végfokot nem ülteted be, meg ha nagyon spórolni akarsz, akkor a TL071-et és a TL074 se. De tápegység, védelem, előfok, clip, bemeneti fokozat, hangerőállítás úgyis kell, akkor pedig már miért ne lehetne egy jól átgondolt, kipróbált változat ezekből.
(#) reloop válasza ladislave hozzászólására (») Dec 12, 2015
Szia! Itt kicsit más a feladat. A clip jelző azt érzékeli, hogy a végerősítőn a kimenő jel csúcsa már egy bizonyos mértékig megközelítette a tápfeszültséget. Ismerve a határolás körülményeit ez kellő pontosságot biztosít.
A szignál indikátortól azt várjuk, hogy a háttérzajtól magasabb (vagy tetszőlegesen választott) jelszintnél kapcsoljon. Ha viszonylag magas értéknél szeretnéd, hogy aktiválódjon akkor ilyet válassz, ha -30dB, -40dB-től kell már a szignál LED bekapcsolása akkor pedig ezt a jelérzékelőt ajánlom. Ez utóbbit már építettem és bevált.
Következő: »»   13 / 46
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem