Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   226 / 258
(#) velence válasza lgyk hozzászólására (») Jún 30, 2009
Kösz válaszodat!
Tiszta Th nem is fordult elő a csőgyártás gyakorlatában, mindig 2%-os W huzalról beszélnek. Azt ugyan nem nagyon értem, hogy miért csak 2 %, mert emellett sajnálkoznak a szerzők, hogy milyen kevés az egységnyi fütőteljesitményre jutó emissziós áram. Valami oka mégis van a használatánálk, mert egészen az utolsó időkig, amig (az oroszok) rádiócsövet használtak, a katonai adó/vevőkben előfordult a 2zs27 pentóda (ami a II. v.h-s RV2,4P700 Wehrmacht cső kopálmánya), és mindenki tudta, hogy "rádióaktiv". Valójában a fütőszálán van néhány mikrógramm Th, ami alfa sugárzó. A cső azonban egy kb. 0.5 mm vastag alu tokban van gyártva, igy nem igen jut ki a sugárzásból semmi.
A W maratásról van valahol egy Kandós jegyzetem, mivel a Tungsramnak ott képeztek dolgozókat. Abban egy NaOH fürdőbe leengedett több görgős szerkezet sematikus vázlata látszik, ami méterszámra képes lehet drótot maratni. Nekem annyi drótom sincs, amivel a készüléket el lehetne inditani.
Most elkészült a vákumszivattyum, és annak az üzembe állitása a főcsapás. Sajnos itthon nincs háromfázisu hálózatom, ami a rotációs szivattsunak kellene, ezért most nekiálltam egy 220/3x220 inverter készitésének. Este küldök pár képet a szivattyuról. Tanulságos lenne leirni az elmult fél év történetét is, de erre azt hiszem a fórum nem alkalmas hely.
Üdvözlettel, Tombor József
(#) lehar válasza athor77 hozzászólására (») Jún 29, 2009
Nagyon jók a tekercsek.természetesen használhatod a szünetmentes tápot is inverternek,csak az a gond velük, hogy általában a kimenő fesz nem stabil,nem szinuszos,és általában alacsonyabb a 22O voltnál.Vedd tekintetbe hogy egy sor készülék nem fog rendesen müködni a szünetmentes táp nyujtotta árammal.Viszont jelenleg már kapható viszonylag nagyon szerény áron szinuszos,kimenő fesz stabilizált inverter,amivel minden elektromos készülék gond nélkül használható,természetesen az inverter teljesitmény határán belül.
(#) proli007 válasza norby1 hozzászólására (») Jún 28, 2009
Hello!
Ha már "Szeretném kikérni a fórumtársak véleményét" ezt írtad..
- Az ÉS kapu nem jó erre a célra, mert pont azt kell detektálni, amikor az ABCD kimeneten minden jel szintje alacsony. Az ÉS kapu, kimenete, pedig csak akkor magas, mikor minden bemenet magas. Tehát itt a NOR kapu lenne az üdvözítő, hiszen annak csak akkor magas a kimenete, mikor egyik bemenete sem magas, azaz mind alacsony szintű. A legegyszerűbb nyolc bemenetű VAGY kaput, diódákból lehet készíteni, és ennek kimenetén célszerűbb egy tranyós "inverter", ha már a csipogó is tranyós felépítésű.
- A tranyós csipogó első tranzisztorának munkapontját lehúzzuk, akkor elhallgat a jelzés. (Grátiszként ilyenkor nem is fogyaszt sokat.)
- Arra is számítani kell, hogy a jelzés, csak egy másodpercig fog fennállni, hiszen a számláló nem áll meg nullán, hanem tovább számol visszafelé. Tehát ismét 9-es lesz.
Lerajzoltam, hátha nem elég érthető. Természetesen a diódák száma tetszőlegesen "szaporítható".
üdv! proli007

Null-Bip.png
    
(#) Dani494 válasza Dani494 hozzászólására (») Jún 28, 2009
Most látom,ez meg azért nem jó,mert ha a kijelzőn 00 lesz akkor az ÉS-ek kimenetén is 0. Egy inverter segíthet a problémán?

javítás.JPG
    
(#) szendi001 hozzászólása Jún 27, 2009
Az inverterek olyan értelemben csereszabatosak, hogy a bemenő feszültség változtatásával jelentősen változtatható a fényerő: ha túl fényes egy vagy két dióda csodákat tesz a tápfesz ágban. Én a laptopban és a monitorban is az eredeti inverter kábelén találtam 12 Voltot. kb 10 perc keresgetés kell azért, de jelentős segítség, hogy az árnyékolás általában mínuszon van.
Egyedi inverter esetén a fényerő többet nem állítható, de ritkán szoktuk állítganti a fényerőt normál esetben a mindennapokban.
Kimértem egy ilyen inverter válaszát szkóppal: ahogy begyújt a cső, a feszültség harmadára esik. Négyszög jel van a kimeneten.

Ha méregettek érdemes 3* 10 Megas ellenállással sorba kötni egy negyedik kb. 100 kilósat, és azon mérni a jelalakot.

Szintén jó beszerzési forrás lehet a biztonsági világítás invertere (ez világít tűzriadó esetén pl. egy hotelben). Ezek kb. 4 voltról mennek. Egyedi építésnél figyelni kell a szimmetriára, pl. annó a Rádiótechnika ÉK-ban megjelent inverteren csak egyik irányba folyik áram a csöveken, amely laptop esetén hamar kárt okoz.

Nagy szívás a munkapont beállítása utánépítésnél, mivel más jellegű vas található általában nálad , mint annál aki tervezte az invertert.

Teszek fel képeket a jelalakokról hétfőn, mihelyt visszaérek.

Üdv Joe

OFF: Tud valaki tanácsot adni? Baj az, ha ékezet nélkül irok később a fórumon külföldről? Ott az jelentősen hátráltat...
(#) szgabor válasza greatman hozzászólására (») Jún 26, 2009
inverter nélkül megvan a táp, meg az eredetivel is megvolt, amíg a kondit meg nem olvasztottam, és ki nem cseréltem. Sztem amikor elszállt, kivágott valamit a tápvezeték környékén. Az új inverter meg az enable jelről gyújtott be egy pillanatra(!), tönkretéve azt, amikor a 12V nélkül kapcsoltam be. Úgyhogy most a fényerő jelet kötöttem be az enable-ra. Realizálva, hogy hordozható már nem nagyon lesz, kifúrtam a káva oldalát, és az inverter most kívülről kapja a tápot.
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 26, 2009
Igen. A legtöbb inverter 14-15 V körüli feszről simán megy, sőt annyi nekik az üzemi feszültség. A felhasznált PWM szabályzó IC -k sokkal nagyobb feszültséget is elviselnek min 12V. Pl. az TL5001c 40V -ig megy. A gond annyi szokott lenni, hogy ha nő a bemeneti feszültség, akkor nő az áramfelvétel is. És itt jön a képbe, hogy a laptop tápellátása bírja-e? Nézd meg milyen biztosíték van az inverterbe. Kb. 1A -kell lenni. Elvileg ezt az áramot ki kell tudni hajtani a notinak, különben nem bírná meghajtani az invertert. Mérd meg mennyi áramot vesz fel az inverter. Külső táp + ampermérő. A fénycső begyújtás után 0.5A - 0.8A -nél többet nem nagyon szabadna neki felvenni. Az ilyen működésre, mármint hogy lekapcsol a noti tápja, túlterhelésre utal. Az "új" inverter nem melegszik? Sokat ne kísérletezz vele, mert ha végleg elküldöd a noti tápját, lehet, hogy a noti sem fog többé menni. Aztán abban megtalálni, hogy mi szállt el, az már egy szép feladat. Ha nincs a notin az inverter, akkor folyamatosan megvan a 12V?
(#) szgabor válasza szgabor hozzászólására (») Jún 26, 2009
Hát, ezt megszívtam, lehet, hogy nem is az inverter volt a ludas. Ezzel is leesik a feszültség 2V-ra bekapcs után pár másodperccel.

Honnan lehetne 12V-ot vételezni?
(#) szgabor válasza szgabor hozzászólására (») Jún 25, 2009
Fordulatot vett az ügy, nevetséges áron vettem az eBay-n egy más típusba való, de szintén FS invertert, egy ócska PC tápjáról megküldtem, csodálatosan működik. Egy dologban vagyok bizonytalan: az eredeti inverter akksiról 12, töltőről 15V-ot kapott. Elképzelhető, hogy ez az új invertert esetleg tönkreteszi? Ugyanis nem teljesen kompatibilis, a fényerő pl. fordítva működik.
(#) burgdavid válasza MrBrown hozzászólására (») Jún 25, 2009
Az autós erősítőkben van inverter ami előállítja a -+40V-ot a végfokoknak( az n*10kHz-en üzemel). Annyi az egész, hogy nekünk 250V-ra kellene invertert csinálnunk
Egy TL494, pár izmos FET, meg egy nagyfrekis trafó az egész :yes:
(#) MrBrown válasza mark.budai hozzászólására (») Jún 25, 2009
Én 4 darab monó PCL86 SE-re gondoltam. Ezekhez pont jó a kis kimenő ami ugye már megvan és ez nem mellékes a költségvetést illetően :yes:
A kimenők 4 ohm-ra illesztenek pont mint az autó hangszórók. Igaz hogy az ilyen hangszórók érzékenysége rossz de 4 db SE egy ilyen kis légtérben elegendő hangerőt produkálhat. Arra is gondoltam hogy ha már inverter akkor az 50 Hz helyett lehetne nagyobb freki (a repülőgépeknél is valami ilyesmit alkalmaztak állítólag az anódfesznél, ott valami 400Hz volt a freki ami a forgó feszültség átalakítóról lejött) így kissebb méretű toroid is elég lenne! Ha jól tudom ezt a nagyobb frekis módszert most is alkalmazzák mindenféle dimmerekben...
Remélem van egy jó adag igazságtartalma annak amit írtam :yes:
Sietve hozzátenném hogy csak egy érdekes játéknak gondolom ezt az egész autós projectet és az erre elköltendő pénzt sokáig másra fogom költeni
(#) zombee válasza levi18 hozzászólására (») Jún 25, 2009
"A gyári készülékek hogyan működnek?"
!.!.!elemmel!.!.!
Legalábbis eddig még nem láttam olyan kézi multimétert, ami hálózatról megy. Navajon miért?

Tudod, a zavarérzékenység és a pénz fordítottan arányos mennyiségek. Az egyetlen multiméter aminél láttam hogy belemegy a 230V egy kb. 300000Ft-os Agilent műszer volt. Ebből kb. 50000Ft a tápegysége, szóval biztosan több van benne mint két trafó + 8 dióda + 2 kondi...

Itt repkednek a 200-600kHz - ek, nem kéne azt hinni hogy ez még kicsi, egy frászt kicsi! Emiatt ez egy nagyon érzékeny műszer, illik távol tartani tőle minden vastárgyat(pl. trafó).

"Az lm 311 is négyszögjelfélét állíthat elő"
Tudod-e egyáltalán mi az a komparátor? Lehet hogy okoz némi zajt, de ANALÓG áramkör, és nem, nem négyszögfélét állít elő, hanem szinuszjelet!

Az inverter állít elő négyszögjelet, melyet a rezgőkör valamennyire megszűr, de ez jelentősen rontja a jósági tényezőt! Jósági tényező pedig kell rendesen, mert egy nagyobb trafót nem lehet kimérni erős veszteségű rezgőkörrel.
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 24, 2009
300 felett. A lényeg, hogy a két tranyó közel azonos erősítést produkáljon. Attól, hogy kivetted a két tranzisztor még nem is lesz feszültség a diódán. Ha zárlatos lenne valamelyik tranyó akkor a biztosítékot kapásból kilövi. A biztosíték jó? Az IC kap tápfeszt? A Fet -en van tápfesz? Ezeket mérd meg. A PWM fet -et vagy a tekercset foraszd ki. Így tudod leválasztani a szabályzót a z inverterről. Az invertert már írtam párszor, hogy külön tápról próbáld meg beüzemelni, mert ha valami nem jó, akkor így a szabályzót fogod hazavágni. Ha az inverter megy stabilan, akkor ráérsz foglalkozni a PWM szabályzóval, akkor már nem tudod túlterhelni. Sőt a notiról is leválasztanám teljesen addig amíg az inverter nem indul el. Kár lenne hazavágni a noti tápellátását.
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 24, 2009
Tulajdonképpen igen. Csak az notiban nehezen fér el. Normál monitorban lehet alternatíva. Az alap kapcsolása gyakorlatilag ugyanaz, sőt a trafóját lehet használni minden szívfájdalom nélkül gyári trafó kiváltására. A kondira visszatérve érdekes ez az ellenállásosdi. Megnéztem mégegyszer a képet, de az alapján ez kondinak néz ki, illetve annak is kell ott lennie. Mint írtam, 220 - 330 nF 100V -os kondi kell oda. Az, hogy tudsz rajta ellenállást mérni, az sehogysem jó. A képen bejelöltem neked egy gyári inverter kapcsolásban a kondit.

inv.jpg
    
(#) szendi001 hozzászólása Jún 23, 2009
Sziasztok!

Hasonlo problemara en azt a megoldast talaltam, hogy amennyiben a fenycso jo, es az eleg hamar kiderul a teszt utan, egy szamitogephazaknal alkalmazott invertert erdemes beepiteni a keszulekbe.
En atalakitottam igy egy Dell monitort, amibe elfert az inverter, valamint egy Viglen Hordozhatot is, ez utobbiba az inverter igazabol a fedlap megfurasa utan kivulre kerult. :yes:

Hatranya hogy tallani kell 12V Voltot valahol a keszulekekben, (neha 5 Volt), illetve hogy stabil modban az inverter kulon kikapcsolasat pl. egy kis relevel meg kell oldani.
A Dell monitom allandoan megy es igy nem zavaro a dolog. Hasonlo megoldast alkalmaznak TV szervizek is. Ebayes alkatresz koltesegek miatt...
Sok sikert:
Joe, UK
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 23, 2009
Az a kondi amit kiszedtél, az egy kb 220 - 330 nF -os kondi. A 619 -es tranyókat ellenőrizd le zárlatra. Javaslom, hogy vigyázz rájuk, mert a tapasztalatok szerint elég kényes tud lenni az inverter arra, hogy a tranyók párban legyenek. Ha nem fut szimetrikusan, akkor az egyik melegszik, majd elszáll. Ha a 619 -es tranyók nem zárlatosak, akkor tedd vissza őket, meg a kondit is. A PWM Fet -et vedd ki, és úgy próbáld meg elindítani az invertert. Ha nincs biztosítékod, akkor egy nagyon vékony sodrott rézhuzal 1 szálával váltsd ki. A PWM addig nem fog elindulni, amíg az inverter nem megy, tehát az rossz irány, hogy a PWM -et teszed először rendbe. Az inverterről folyamatosan méri a feszt, és ennek megfelelően szabályoz ill. tilt le. Ha nincs táp a PWM diódáján, akkor tutira nem fog elindulni az inverter. Mérd meg, hogy a PWM IC tápfesz lábán van-e feszültség. Mellékelek egy tömbvázlatot amiben láthatod hogyan is működik az inverter.

inv.jpg
    
(#) pbalazs válasza szgabor hozzászólására (») Jún 22, 2009
Az FFC csati mellet a sárga tégla egy biztosíték. Rá van írva, hogy mekkora (ha jól látom, 1,6A).

Én azt mondanám, hogy mérd meg a 619-es tranzisztorokat. Ha máshogy nem megy, akkor a helyén, dióda méréssel, minden láb közt.

Az mondjuk gyanús, hogy a PWM részen nincs kimenő fesz. Itt is elsősorban a tranyókat és diódákat mérném meg, azt lehet cserélni, ha kell.

Vagy talán a legjobb, ha kiveszed a két 619-es tranyót (úgyis meg kell mérni), és úgy próbálod elindítani a PWM részt. Ha indul, akkor az inverter rész zárlatos.
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 22, 2009
Szia! Az inverter képén bejeltöltem neked a fontosabb részeket. Mérd meg, hogy bekapcsolás után a PWM dióda bejelölt lábán van-e feszültség. Gyakorlatilag, ha ide feszültséget kapcsolsz, (persze a PWM FET kiforrasztása után) az inverternek be kell indulnia. Feltéve, hogy az jó. Vagy kiforrasztod a FET -et, vagy átvágod a vastag fóliát a tekercs előtt, majd ide kapcsolsz egyenfeszültséget, (10-12V 1A) A legjobb lenne áramgenerátoros tápról, így nem tudod leégetni. Ha nincs, akkor 1 A -es biztosítékon keresztül. Így ki lehet deríteni, hogy az inverter nem indul el, vagy a szabályzó a rossz. Igazából elég egyszerű a felépítése, azonban jó lenne a tranzisztorokat ill. a diódákat kimérni.

inverter.jpg
    
(#) proli007 válasza Roky hozzászólására (») Jún 21, 2009
Hello!
Például, a mellékelt rajz alapján. De akkor az áramkörödből a CD4001-IC-t ki kell hagyni, mert az egy monostabil multi, ami azt biztosítaná, hogy a relé csak egy pillanatra húzzon meg. Itt ha a relé behúz, akkor elindul a motor és addig forog, míg el nem éri a végálláskapcsolót. Ha elejt, akkor a másik irányba kezd el forogni és szintén addig megy, míg el nem éri a kapcsolóját. (De így a relé, állandóan húzva marad) Tehát a tranyó osztójának bemenetét közvetlenül a CD4060 kiválasztott Q6 kimenetére kell kötni.
Ha meg szeretnéd tartani a monostabil funkciót, akkor két relé kell, és a CD4001 másik (nem használt) feléből is monostabilt kell építeni. (Az egyik monostabil elé, még egy inverter is kell, mert az egyiknek akkor kell húzni, amikor a Q6 magas szintre vált, a másiknak meg akkor mikor alacsony szintre vált.
(C2-re, meg semmi szükség. )
üdv! proli007
(#) greatman válasza szgabor hozzászólására (») Jún 21, 2009
Szia!
Jó esélyell lehet inverter hiba. De nézd meg az inverteren lévő PWM szabályzó IC típusát. Rá keresel a gugliban, az adatlapjára, és ott meg fogod találni a kapcsolási rajzát is. Ezek után le tudod ellenőrizni, hogy melyik lábon milyen fesznek kell lenni. (Tápfesznek, fényerő, indítás, stb.)
Egyébként jellemzően az inverterekben a PWM szabályzó csak a fényerő szabályzás miatt van. Elvileg és gyakorlatilag is teljesen át lehet kötni, ilyenkor nincs fényerő szabályzás, soros diódával a táp felől be lehet állítani a fényerőt. Az inverter gyakorlatilag csak két tranzisztor vagy fet, egy kondi, meg a trafó. Ezeket leválasztva a PWM szabályzóról meg lehet nézni, hogy elindul-e, nem melegszik-e, stb. Ha az inverter ezen része működik, akkor lehet foglalkozni a PWM szabályzással.
Valószínűleg más FS noti inverterét simán be lehet szerelni. Meg kell nézni az azon lévő PWM IC bekötését, és vissza lehet keresni a megfelelő kivezetéseket.
(#) szgabor hozzászólása Jún 21, 2009
Sziasztok!

Kaptam egy régi (Fujitsu-Siemens Lifebook S4572) laptopot, aminek szokás szerint rossz a háttérvilágítása (kép van, persze alig kivehető).

Megvizsgáltam az invertert, rádugtam egy másik képernyő világítását, azzal sem megy. A biztosíték jó. A kimeneten bekapcskor sem mérhető semmi. Kimértem a bemenetet is: 4 láb, 15V, fényerő (1,5-5V), 0V, GND. Ezt a 0V-osat 1K-n keresztül összekötöttem a fényerővel, hátha az a bekapcsolás-jel, de semmi.
Ezek alapján mennyire valószínű, hogy az inverter a ludas?

Az eBay-n találtam pár típusazonos invertert, de nagyon drágák, az egész nem ér annyit. Nagyon hasonló, szintén Fujitsu-Siemens példányokat viszont sokkal barátságosabb összegekért is árulnak. A csatlakozók azonosnak néznek ki, annyi, hogy ha jól látom, a bemenet nem leszorítós, hanem sima benyomós változat. Ezek mennyire lehetnek csereszabatosak?


UI: azért nyitottam külön témát, mert elég gyakori problémáról és potenciálisan veszélyes alkatrészekről van szó.
(#) hátor hozzászólása Jún 20, 2009
Sziasztok ! Remek kis gépet alkotattok ,ehez előre is gratulálok ! / Hegesztő inverter 5 - 130A /. Ezzel a kapcsolással kapcsolatosan volna kérdésem
- a Tp.1 E25-30 trafó lg=0.5 helyetesíthető-e ETD-29 maggal ?
- a TP.2 trafóhoz 16x0.2 litz huzalom volna ez alkalmazható-e ,ha 3db litzet egyszerre tekercselek ?
- a Tp.2 trafó primmer -szekunder tekercselési menetíránya megegyezik ?
Segítségeteket előre is köszönöm .
(#) gulyi88 válasza SKY hozzászólására (») Jún 19, 2009
én is hasonlóképp csinálnám, de egy táppal nem tudod megcsinálni, mert a kimeneti szinusznak előjelet is kell váltani (második félperiódus...).
A trafóban az indukció középértéke mindig 0 kell legyen!
(azaz mindkét fetnek ugyanannyit kel nyitva lennie (aznos kitöltésük kell legyen))

benne lennék egy ilyen elvű inverter fejleszésében, az biztos hogy ez sem olcsó mulatság!!
(#) SKY hozzászólása Jún 19, 2009
Hello!
Engem is érdekelne egy nagyteljesítményű, de szinuszos inverter. A fő probléma a szinuszjel előállítása, ezért kigondoltam egy másik megoldást, ami látszólag csinálna szinuszt, a valóságban nagyfrekis négyszögjel lenne a megfelelő amplitudóval. A kapcsolóüzemű tápokban a kitöltéssel lehet feszültséget szabályozni a szekunder oldalon, lenne egy félhidas meghajtású trafó, az egyik fet a pozitív szinuszhullámot, a másik fet a negatívot állítaná elő. A 0,01s szélességű szinuszhullámba a primer oldal több tíz KHz-es PWM jellel, a szinusz feszültségszintjeit előidéző kitöltéssel lenne meghajtva. Így gyakorlatilag 95% körüli lenne a hatásfok, semmi melegedés. Várom a válaszotokat az ötletemre, hogy működne-e.
Egyébként nem lehet tekercsekkel és kondikkal szinuszosítani?
(#) ngyzoli válasza elektro777 hozzászólására (») Jún 18, 2009
"De akkor miért írták rá,hogy 180W?"
Visszakérdezek:miért nem lehet megérteni az alapvető fizikát?? Energiamegmaradás törvénye;ált.isk.6.osztályos tananyag,kb.A kínai piacokon kapható hordozható rádiósmagnóra miért írják rá,hogy 600(800,1200,stb)W P.M.P.O. s közben pedig működik 4db.babyelemről... Mert csak...mert van,aki ezeket elhiszi. A 6A áramfelvétel reális,kb 2x18W teljesítményhez,csak a nullát hagytuk el a végéről,és máris igaz a felirat. Ha 72W megy be egy elektromos kütyü-be,abból nem jöhet ki 360(2x180)W.Miért nem lehet ezt megérteni? Még 72W sem jöhet ki,ill.mégis,de akkor belül csak két szál vezeték árválkodik.Ha mondjuk 6helyett 60A lenne az áramfelvét,akkor már reális lehetne az említett érték,de a semmiből az inverter(vagy inkább transzverter)sem tud energiát elővarázsolni,tehát reális LEHETNE,egy kb.tizszer ekkora dobozban,mivel az átalakító hatásfoka sincs 100%,és ugye a keletkező hőt valahová el is kell disszipálni.Csak kicsit számolni/gondolkozni kell ,mielőtt elhiszünk bármit.
(#) zoly15 válasza Tetye hozzászólására (») Jún 18, 2009
Szia!
Ez valóban érdekes jelenség!
A tápot gondolom jól kötötted be, hiszen elindult az inverter is..
Kehet hogy ki van száradva, mert egy kondi akkor melegszik ha fordított táp feszt kap, vagy nagy a feszültség, vagy kiszárad...
Idézet:
„65 és egy 75ahs akkut kötöttem sorba”

Azt írtad az elején hogy 12V os akku kell a táphoz..
De te ha sorba kötöttél 2 12V-os akkut az már 24V
Vagy az akkuk 6V osak?

Üdv!
(#) deguss válasza laces86 hozzászólására (») Jún 17, 2009
Nem szerencsés egy akkumulátorra (vagy akkumulátorpakkra) két töltésvezérlőt rákötni. Nem oldható meg, hogy elkülöníted az akkumulátorokat két egységbe a kívánt feszültséghez a megfelelőt sorbakötve?
Tehát pl. 4-4db egyenként sorosan. A soros kapcsolás legelején lévők negatívját összekötöd, és a 48V-ról egyenként 1-1 diódával pedig mehet az inverter.
Persze ez csak egy megoldás, nem ismerem a rendszered.
(#) varttina válasza elektro777 hozzászólására (») Jún 17, 2009
Lehet, hogy van benne inverter, viszont arra is hasonló szabályok vonatkoznak, mint egy transzformátorra. inverternél sem lehet nagyobb a kimenő teljseítmény a bemenőnél. Ha a kimenő feszültség nagyobb mint a bemenő feszültség, akkor a kimenő áram arányosan kisebb kell, hogy legyen.
(#) elektro777 válasza szamóca hozzászólására (») Jún 17, 2009
Szia!
Bocsi a kissé zavaros hozzászólásért, siettem.
Köszi a válaszod!
Az jutott eszembe a "2x180W"-os erősítővel kapcsolatban, hogy nem lehet hogy van benne valamien inverter, ami nagyobb feszültséget és áramerősséget csinál, és ezáltal nagyobb lesz az erősítő teljesítménye?
Előre is köszi!
(#) bbalazs_ válasza pintad hozzászólására (») Jún 15, 2009
Nagy nehezen egy mikrovezerlovel meg lehetne hajtani eppenhogy, de sokmindent nem lehet vele kezdeni. Ezeket speci cel-videochipek hajtottak meg (pl a Chips65535).
Parhuzamos portrol eselytelen.
Kulon bajuk, hogy DSTN-esek, szoval dupla adat kell neki a felso es az also felere is egyszerre.

Kell nekik segedfesz (altalaban +35V korul) es a hattervilagitas is bonyolult az eredeti inverter hianyaban, szerencsere nem tul erzekenyek ezek meg, azonos csohossz eseten masik kijelzo invertere is jo.
Következő: »»   226 / 258
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem