Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   9 / 181
(#) Geo válasza witi hozzászólására (») Máj 28, 2012 /
 
Ez nagyon korrekt !!!
A biztonsági ( mechanikai és villamosági szempontból ezért választottam a festo termékeit. Nem olcsó de örökös mint a szegénység. A gumibakra nem gondoltam motorvédő reléhez de pótolom. vagyis amire felfogadtam az egészet ( nálam jelen estbe 6mm Plexi lapra van szerelve minden) aláhelyezek egy rezgéscsillapító gumibakot.
A légszűrőm ami kókány ( festo puffogtatót) szereltem szét és a betétet cseréltem ki tömör szivacsra, ( mivel a pufogtató csak kiereszti a levegőt be nem megy!!) de égen földön nem találtam hozzá levegőszűrőt. Olyat ami a képen is van neked!
nekem 2 nap alatt eresztődik 2 bar nyomás, tehát valahol szivárog. Pedig mindent korrekt csatlakozókkal csináltam. Majd kitapogatom
Még egyszer köszönöm fáradozásodat, pótolom a hiányosságokat!
UI: A kompresszor a tied a képen?
Üdv: Geo
(#) witi válasza Geo hozzászólására (») Máj 29, 2012 /
 
Hali!
Nem az enyém, képet egy orosz lapról szedtem , nálunk már csak alkatrészt kapni újban.Nem kell megijedni az adattábla láttán(P= 1,9 kW), Honeckerék(DDR) elég rendesen túlméretezék.Nálam egy 1.3kW-os motor hajtja 1:1,5-ös lassítással kb 930-as fordulaton, 6.8 bar-on.Ami a fenti képen látszik légszűrő, azt elég neccesnek tartom.Inkább egy döglött benzinmotoros fűnyíró papír légszűrője, házával együtt (valami hasonló lásd kép).Nálam itt kezdődnek a légszűrők...Nagy felület, egyszerű csere.Néha ránézek, óvatosan( max 2 bar!) kifújom a tiszta oldal felől, vissza a helyére és mehet tovább.
(#) Geo válasza witi hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Üdvözlet!

Át lett kötve a motor forgásiránya!
Nagyon jó ötlet volt!!!!!!!!
csak zummog a motor! semmi csattogó hangja nincsen nagyon szépen fut!
Feltettem az olajtartályt is!
Fotót a héten mellékelem majd.
Örök hála a tanácsnak nagyon sokat számít a forgásirány!!!!!! Kb 70 % csendesebb lett a motor nagyon szépen muzsikál.
Még egyszer köszi
Üdv:
(#) sztrehoszki válasza saca2 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Helló. lenne 1 Csepel teherautóból származó 1 hengeres kompresszorom, 1 villanymotorom, és egy vonat légféktartálya nem tudom hány literes, ebből lehetne olyan kompresszort építeni amivel tudok fényezni is? a kompresszornak a hűtését 1 kis ventilátorral szeretném megoldani, illetve hogy is kéne pontosan összeállítanom? mit kéne még vegyek?
(#) zolika60 válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Szerintem lehet, ha a motor elég nagy és a kompresszor is jó. Egy megfelelő áttétellel meghajtod a kompresszort és töltöd a tartályt vele. Veszel egy ilyet: Bővebben: Link ez vezérli a motort a beállított nyomáson.
(#) sztrehoszki válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Értem. Kb milyen áttétel kell? Ha jól tudom a gyári ékszíjtárcsa van rajta.
(#) zolika60 válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Attól függ milyen a motorod. Nem emlékszem mennyi az optimális fordulat az IFA kompresszornak én olyan 2000 körül próbálkoznék a motor ékszíjtárcsát ehhez kell választani. Szóval az a kérdés mennyit forog a motorod? Lejjebb megtaláltam Bővebben: Link 2000 max, tehát egy kicsit kisebb is elég. mondjuk 1500.
(#) Geo válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Üdv
Csak egy gondolat, mivel a sógorom is fényező:
Neki 2 hengeres kompresszora van és mikor én is építettem, rimánkodott hogy ne egyhengereset vegyek.
És igaza volt!
Fényezésnél vedd figyelembe hogy mennyi csövet ( hány Méter) használsz mivel lesz levegőveszteséged! Van itt néhány okos ember, de ha visszaolvasgatsz mindenre találsz választ!
Szükségletek: nyomásszabályzó- lefúvató -visszacsapó szelep-biztonsági relé - leeresztőcsap- gyors csatlakozók -nyomásszabályzó beállító, szűrővel - nyomásmérő óra
Nézz rá a gépemre.
Szerintem nézelődj utána mekkora kompresszort használnak a fényezők!
üdv:
(#) zolika60 válasza Geo hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Gondolom nem profi fényező műhelyt szeretne ellátni vele. Néha egy egy autót lefújni pedig elég. A szomszédomnál is egy ilyen üzemelt éveken keresztül, pedig lefújt vele néhány autót vele. Kritikusabb a motor teljesítménye meg a tartály nagysága.
(#) sztrehoszki válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
vágom, csak nekem Csepel kompresszorom van nem IFA
(#) sztrehoszki válasza Geo hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Köszönöm a válaszod, hát megpróbázom ezzel hogy mit tud produkálni, ha nem jó akkor szerzek 2 hengerest. Még 1 kérdés ha kopott a kompresszor hengere azt lehet fúratni vagy valami ilyesmi?
(#) witi válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Hali!
Ha a henger nem alumíniumból vagy hasonlóból van (találkoztam már spiáter hengerrel aminek krómozott furata volt.. ), akkor minden további nélkül lehet fúratni.Ha bizonytalan vagy, akkor a hengerrel és a dugattyúval elballagsz a céghez ahol fúratni akarod, és ott helyben megmondja a szaki hogy lehet vagy sem, és azt is hogy mennyibe lesz a játék.
Az előző hozzászólásodhoz:
Mindegy hogy milyen kompresszorod van, ha az adatait tudod(dugattyú vagy henger átmérő,lökethossz) akkor abból már el lehet indulni.Szedd le a hengerfejet, mérd meg a henger átmérőjét és a lökethosszt.A lökethossz a dugattyú alsó és felső véghelyzete közötti távolság.
Ha ezek megvannak, akkor visszaolvasol és a hozzászólásaim között (#1236514 és #1234042) megtalálsz mindent, ami kell a kompresszor méretezéshez!
Sok sikert!
(#) sztrehoszki válasza witi hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
ahha értem köszönöm szépen a segítséget majd építés közben klikkelek párat a fényképezővel és fel töltöm, úgyis apránként fog készülgetni a gépezet, eddig még anyagbeszerzésben vagyok, de már a nagyrésze megvan, csak apróságok kellenek nyomáskapcsoló szelepek csapok csöveg.
(#) sztrehoszki hozzászólása Jún 14, 2012 /
 
Kapcsoló bekötésében tudtok segíteni nekem?
(#) sztrehoszki hozzászólása Jún 14, 2012 /
 
van 1 nyomó kapcsolóm aminek 1ik végébe megy a rendes vezeték ( 3 vezeték) ami utána a konektorba megy 3 helyre tudom bekötni a 3 vezetéket, a másik oldalára megy a villanymotor 4 fázisú vezetéke de itt is csak 3 helyre tudom bekötni, ez 1 keverőgépen volt rajta, én le vettem a motort csak utánna értesültem hogy kapcsolóval 1ütt kellett volna le venni mert így nem fog működni valamiért, na ez lenne a kis gondom hogy hogy is kössem vissza?
(#) Geo válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Üdv:
Elképzelhető, de ehhez szükséges a nyomáskapcsoló- főkapcsoló-biztonsági relé! Legalább is a típusa vagy fotó hogy lelehessen rajzolni a bekötést.
De szerintem inkább ehhez szakembert keress helyszínen, mert az áram nem játék!
De biztos lesz itt köztünk villanyszerelő, vagy ha van infód akkor megtudom rajzoltatni aki nekem kötötte be.
Üdv:
(#) Geo hozzászólása Jún 23, 2012 /
 
*

Törölve, a fórumon tilos az üzleti tevékenység, van apróhirdetési lehetőségünk, ott lehet !
(#) Geo válasza Geo hozzászólására (») Jún 24, 2012 /
 
oké bocsesz, figyelmetlen voltam.
Akkor oda rakom fel
(#) sztrehoszki válasza Kinka István hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
azt szeretném megkérdezni hogy ezen a képen: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/90/90bf779fc612f19cbdd63...06.jpg a tartály elején az a kis üveges valami amibe két cső megy és a tetején egy csavar van az micsoda és mi célt szolgál. ileltve láttom ugyanezen a képen hogy két kimenet van egy középen és 1 alul ebből miért van 2? választ előre is köszönöm
(#) zolika60 válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Az üveges valami egy vízleválasztó. A célja, hogy a keletkező kondenzvíz ne jusson a szerszámba. Az alsó kivezetés a tartályban keletkező kondenzvíz kieresztésére szolgál. A képet máskor így tedd be:Bővebben: Link
(#) Kinka István válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Szia!
Az egy nyomásszabályzó, kondenzvíz leválasztóval.A tetején lévő csavarral állítható be a kívánt nyomás az egyik kimeneten.Az üvegben lévő porózus réz betéten átáramló levegőből pedig kicsapódik a víz-,és egyéb nem kívánt folyadék cseppek.Ezt a kimenetet használom portalanításnál,festésnél, s egyéb tiszta levegőt igénylő munkához.
A másik kimeneten közvetlenül a tartály nyomása van jelen.Ezen keresztül nagyobb légmennyiség vehető ki (igaz csak rövidebb ideig), vagy külső puffertartály köthető rá.
A tartály alján egy golyós csap van a kondezvíz leeresztésére.
(#) sztrehoszki hozzászólása Jún 26, 2012 /
 
Rendben köszönöm szépen az infókat és azt a víz leválasztót hol lehet kapni és kb menyi pínz? jah és csak rézcsövet szabad alkalmazni vagy lehet mást is ?
(#) Kinka István válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Szia!
A vízleválasztó többféle méretben és többféle gyártótól van, áruk aszerint változik. Lehet komplett blokkban és darabonként is venni (külön nyomásszabályzó, vízleválasztó, olajadagoló).
Érdemes körülnézni használt műszaki cikk kereskedésekbe vagy internetes piacokon. (Ebben a hozzászólásában Geo is ajánlotta segítségét:Bővebben: Festo)
Csövezésre bármilyen cső (vas, plasztik, aluplex, stb.)megfelel amihez megfelelő csatlakozókat tudsz szerezni, s az adott nyomást bírja.
(#) Kinka István válasza Kinka István hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
A linket nem sikerült jól beillesztenem.Bővebben: Festo
A kompresszortól jövő cső erősen melegszik, ide célszerű fém csövet használni.
(#) Geo válasza sztrehoszki hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Üdvözlet!
Istvánnak igaza van amit írt.
Ha jó minőségű tartós kompresszort akarsz készíteni akkor csak a festo cuccokat ajánlom! Nem olcsó de nagyon megbízható ! Abba tudok segíteni.
Sok bolt sok fajtát árul minőségbe, de ami kell hozzá azt meg kell venni nem szabad spórolni rajta a te biztonságod érdekébe! Kérdés van írj nyugodtan használt vagy újba is tudok segíteni, vagy hogy mi kell pontosan hozzá azt ha visszafelé olvasgatsz megtalálod.
Üdv. Geo
Az én kis gépem is abból van, most egy nagyobbat tervezek
(#) djzorro hozzászólása Jún 27, 2012 /
 
Üdvözlet!

Azt szeretném megtudni ,hogy mi a különbség a két kompresszor között?Mert az enyémen a szívó oldal az felül van, ezen a képen meg az olajtartály van bevezetve akkor melyik a nem jó? Amit feltöltöttem képet az az enyém.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) witi válasza djzorro hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Hali!
A linkelt képeken egy vízhűtéses hengerfejű kompresszor van, Ikarusz-ra tippelek...Ha jól sejtem a tartály egy gravitációs vízhűtő akar lenni, a gazdija majd pontosít (remélem).A másodiknak linkelt képen a vastag lefelé álló cső a szívó, a vékony farkasfogas pedig a nyomó kivezetés.A Te kompresszorod simán léghűtéses hengerfejű, ha jól látom közös szívó és két külön nyomóoldallal.
(#) djzorro hozzászólása Jún 30, 2012 /
 
Üdvözlet!

Hol tudok beszerezni alkatrészeket a kompresszoromhoz PL: gyűrű,tömítés,stb

Előre is köszönöm.

DSCN6446.JPG
    
(#) witi válasza djzorro hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
Hali!
Gondolom nem tudod a kompresszorod típusát....Tömítést házilag tudsz csinálni: papírból (műszaki rajzlap,spirálfüzet borító lapja, stb ),vékony klingerit lap, esetleg lágy alulemez.A gyűrű már érdekesebb téma.Ha biztosra akarsz menni,akkor az egyik kiszerelt dugattyúval(rajta a gyűrűkkel) keresel egy hengerfúrással és motorfelújítással foglalkozó céget és ők beszerzik vagy megcsinálják az új gyűrűket.Az árakról is érdeklődj nehogy meglepi legyen!
De ezt már visszább is írtam már.... :nezze:
(#) witi válasza witi hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
Ez lemaradt...
A hengerfej tömítésére lehetőleg vigyázz, ugyanis távtartó szerepe is van. Ha túl vékony, akkor a dugattyú felütközhet a hengerfejbe!Ahol eredetileg is papír tömítés volt oda lehetőleg ugyanolyan vastag tömítést kell rakni!
Következő: »»   9 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem