Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorvezérlés H-híddal
Lapozás: OK   11 / 19
(#) HuG válasza HuG hozzászólására (») Nov 15, 2014 /
 
Minden OK!
Néhány elhasználódott BD139 és 140 kicseréltem.

Köszi a segítségeket!
(#) whitedragon2 hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném! Adott egy rc modellautó. A két meghajtó motorból csak az egyik megy. A nyákot alaposabban megnézve, az egyik motorvezérlő H híd 2 tranzisztora elfüstölt. A motor nem sérült azzal nincs probléma. A gond az, hogy sérült tranzisztorokat nem tudom beazonosítani. 2 db SOT23-ról van szó, a marking code: AFBP és 2312. Már két napja bújom a netet, de semmi.
Tud valaki segíteni?
Köszönöm!
(#) GPeti1977 válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Próbáld meg visszarajzolni az áramkört. A valószínű lehetőség NPN, PNP tranzisztor, vagy N, P MOSFET, a kapcsolásból ki lehet találni mi lehet ott és helyettesíteni kapható alkatrésszel.
Esetleg egy fénykép?
Mivel van egy jó rész azokat kiforrasztva kimérhető milyen alkatrész.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
(#) ferci válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
TSM 2312 SMD :: N-Ch 20V 5A 1,25W 0,033R SOT23 - talán ez az egyik.
AFBP: próbálj írni a "supplier"nek, ha nem találod meg.

Sajnos, ezek a pici fetek nagyon kényesek...ha a meghajtásuk ( pwm ) már nem oké, egy pillanat alatt eldurrannak..
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
(#) ferci válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Üzem közben szkóppal nézd meg a jó oldalt.... abból deritsd ki a másikat.
(#) whitedragon2 válasza ferci hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Köszönöm! Megpróbálom visszamérni.
(#) whitedragon2 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Visszarajzoltam a problémás motorvezérlőt. Remélem érthető lesz. Az ismeretlen tranzisztorokat csak a footprint-el jelöltem (Q4, Q5, Q16,Q17). A betáp +7.2V, 750mA.
A Q11 és Q3 tranyókon Y2 felirat van. Ezek vagy BZX84C12 vagy MMSS8550 típusú alkatrészek lehetnek.
Igen, a működése igen egyszerű csak előre és hátra kell forogni a motornak, egy sebességfokozatban.
Talán ezek alapján valaki tud segíteni a beazonosításban.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
(#) ferci válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Ez a skicc alapján már be tudod szerezni az elégett fetet...az n-fet típust megadtam ( Q4, Q5 ), a közös source-k gondolom a (-) táp, nem jelölted. P-fetet pedig keress katalógusokból.
Viszont az aktív mérésre nem írtál semmit sem, mert tudnod kell, jó-e egyáltalán a pwm vezérlőjel.
Ha picit is kevés vhol, nem kapcsolóüzem lesz, hanem vmi keverék és a lineáris köztes helyzetben elégnek az újak is.
Ha nincs pwm az 1 sebesség miatt, akkor még egyszerűbb a mérés.. van-e elegendő nyitófesz a gate-n vagy sem ( mint a jó oldalon ).
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
(#) whitedragon2 válasza ferci hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
A mérést azt hittem meg tudom oldani, de nem jött össze. Nekem nincs szkópom, ismerősnél akartam, de már neki sincs meg....
Igen van - táp, kimaradt, bocsi.
Mivel szkóp nélkül nem tudok jelalakot nézni marad a próba, bízom benne, hogy a vezérlő IC jól dolgozik.
Nézem a katalógust. Köszi
(#) ferci válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Ha nincs pwm, dvm is elég... azt írtad, 1 sebesség van..- oda pedig csak egyenszint kell.
Furcsállanám, hogy 1 sebességre megbonyolítják és pwm van.
Ha nem átlósan égtek el a fetek, vedd ki az égettet... úgy se megy egyik irányban?
( pwm van-nincs: frekimérőd sincs? )
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
(#) ferci válasza whitedragon2 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
SOT-23 P-fetek pl. ..
Bővebben: Link
Si2369DS.. Rds(on) 6V: 0,034 ohm, 7.5 A max, 2,5 W max...
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
(#) whitedragon2 válasza ferci hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Átlóban égtek ki a nyomorultak, egyik irányba sem megy a motor. Nincs semmim, csak dmm.
(#) whitedragon2 válasza ferci hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Hétfőn beszerzem ezeket, megnézzük Nagyon köszönöm!
(#) davix95 hozzászólása Szept 13, 2015 /
 
Üdv. Szeretnék segítséget kérni készítettem egy vezérlést szépen működik 12V ról de nekem 7-8 V ról kellene,hogy menjen működik ígyis ,de az alsó tranzisztorok nem nyitnak ki rendesen .Mit kellen módosítanom hozzá?-

h-híd.jpg
    
(#) Bakman válasza davix95 hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Ez így nagyon nem jó. A meghajtó tranzisztorok nem nagyon kapnak tápfeszültséget sehonnan, gyakorlatilag csak a bázisáramok csordogálnak. Itt: Bővebben: Link találsz egy jó példát. Az SW1 és SW2 helyére egy-egy NPN tranzisztor. A bal és jobb oldali Vcc -re mehet az 5 V, a középső Vcc -re pedig a motornak szánt feszültség.
(#) ktamas66 válasza davix95 hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Ha egyébként jól működött, én a 100 ohm-okat csökkenteném, hogy legyen elég bázisáram.
(#) davix95 válasza ktamas66 hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Köszönöm a válaszokat, ja igen lemaradt ,hogy annyit módosítottam,hogy a pnp tranyókat egy néhány k ohmos ellenállással felhúztam tápra valamint a segéd tranzisztorokat egy-egy 10k ohmossal le földre mert elégvolt hozzá érnem és máris kapcsolt .
(#) simonpon3 hozzászólása Szept 23, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy RC kocsim ami jó de nem gyors, ki szeretném cserélni a motort egy erősebbre de valahogy a híd kimeneténél is növelni kellene feszültséget. A kérdés az hogy a legegyszerűbben hogy oldhatom meg ezt a kis gondot?

Alakítsam át a H-hidat hogy nagyobb feszt is ki lehessen belőle szedni vagy erősítsem a kimeneti 6 voltot? Ha igen akkor hogyan?

Köszönöm a segítséget előre is
(#) Bakman válasza simonpon3 hozzászólására (») Szept 23, 2015 /
 
Egy H híd annyit "ad ki", mint amennyi a tápfeszültség (mínusz a veszteség). Ha nagyobb feszültség kell a kimeneten, akkor a bemeneten is növelni kell a feszültséget. Tudtommal a modellgépekben az erősebb motor kevesebb feszültséget, de több áramot kér. Ha a H híd és az akku bírja, hajrá.
(#) simonpon3 válasza Bakman hozzászólására (») Szept 24, 2015 /
 
Idő közben elgondolkoztam egy 6 volt to 12 volt konverteren, elméletileg nagyobb feszt ad ki de az áram nem változik. Egy 12 voltos motort raknék be mert a gyári 6 voltos nagyon... gyengusz ._.
Lényeg az hogy az gyors meg minden de 12 voltot kér cserébe és ezért jött ez az ötlet hogy akkor bele rakok egy ilyet és akkor hú nekem most egy gyorsabb buggy-m lesz :v

Nagyobb feszt meg nem merek rá rakni kettő ok miatt:
1. Ha nagyobb feszt rakok az elektronikára, akkor az megsül.
2. Ha nagyobb feszt akarok és esetleg sikerül megoldani hogy az elektronika ne kapjon annyit akkor meg a hely a bajos mert... nagy az akku és súlya is van ám szóval az se nagyon megoldás :T

Egyenlőre a DC to DC converter lehet a nyerő de még megtudakolom, hátha egyszerűbben is megoldható a gondom
(#) Erick hozzászólása Okt 7, 2015 /
 
Sziasztok!

A következő problémával állok szemben: Egy demonstrációs célokra készült labda leejtő rendszer vezérlő egységét kellene újra alkotnom. Ebben a berendezésben van egy 24V, 2A-es DC motor, melynek csúcsáramára a dokumentációja 15A-t ad meg. Ennek forgásirány váltását és PWM-el történő sebesség vezérlését kellene megoldani, valamint ha lehet, a fékezést is. Találtam itt a fórumon ezt a kapcsolást. Az lenne a kérdésem hogy 2-2db IRFP240 és IRFP9240-as FET-el megoldható-e az, hogy ez működjön? Továbbá 5V-os bemenő jellel vezérelném egy mikrovezérlőről. Kell esetleg változtatnom ahhoz, hogy a kapcsolás 35V-ot tudjon fogadni? Ez lenne a motor működtető feszültsége, mivel csak ez áll rendelkezésre, de nem kellene a motornak maximális fordulaton mennie sosem.


Köszönöm a segítséget előre is!
(#) Bakman válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Annyiban mindenképpen módosítani kell a kapcsolást, hogy a FET-ek Gate lábára ne kerüljön 35 V, gyaníthatóan tönkremennének tőle (adatlapot nem néztem). Z1 nem kell bele, R9 és a LED elhagyható. A két vezérlőtranzisztor lehet más típusú is, csak bírja a 35 V-ot és a nyitáskor rajta átfolyó áramot.
(#) ferci válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Az 1N4001 helyett pedig SB360-at tegyél be.
(#) Erick hozzászólása Okt 7, 2015 /
 
Értem! Köszönöm a válaszokat! Holnap próbálok beszerezni Schottky diódát hozzá. Még annyi kérdésem lenne, hogy ugyanez a kapcsolás jó lehet egy másik projekthez, ahol egy 48V/5A-es motort kell működtetni? Az egy inverz inga lenne. Ott csúcsáramként 35A van feltüntetve.

A FET adatlapjában +-20V van megadva Ugs-re, akkor hogyan számolom ki a szükséges ellenállás értéket?
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2015
(#) ferci válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
A téma nem olyan egyszerű.. - a frekit egyrészt alacsonyra kell választanod, párszáz Hz-re.
A gate-source közé tegyél be 15-16 voltos zenert, viszont a kollektorokba további 1 kohm kell, nehogy direktbe kapja a zener a 48 voltot.
Az 1 k miatt nem kell túlságosan aggódni ( gate töltés), mert az áttöltés-kisütés ideje alatti veszteség elenyésző a hozzá képest hosszú periódusidő miatt.
5 amperes motorhoz már vagy SB560, de inkább nagyobb schottkyt tegyél.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2015
(#) wbt válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Kipróbálnám a VND670-et, elméletileg pont tudja az általad kívántakat, +2db FET sem foglal nagy helyet és meg van oldva a PWM, fékezés, védelem stb.
Most nem tudom, mennyibe kerül, 5-600ft volt anno.
(#) Erick hozzászólása Okt 7, 2015 /
 
Értem. Egyenlőre az első verziónál maradok, a lejtő keljen életre. Tehát akkor a Gate ellenállások cseréje után a 24V/2A-es motorhoz elviekben jó ez a kapcsolás?
(#) ferci válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Maradj a 24 voltnál egyelőre.. . a 48-as kapcsoláshoz a vezérlést át kéne nagyon dolgozni, mert a zárások viszont nem lennének az előző szerint jók.
(#) Erick válasza ferci hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Akkor ebből a kapcsolásból pedig a 24V-ra kimaradhat a Z1 zener? Védődiódának pedig a linkelt schottky. A gate ellenállás végülis maradhat ha 35V a megtáplálás vagy csere? Hogyan számoljam az új ellenállás értékét?
(#) ktamas66 válasza Erick hozzászólására (») Okt 7, 2015 /
 
Nem tudom mivel szeretnéd vezérelni, de a PWM miatt én biztosan olyan hidat választanék, ahol a négy fetet külön lehet vezérelni. Ez a közösített gate csak a problémákat növeli magasabb tápfeszültség esetén, ráadásul állandó start-stop üzemmódot eredményezne.
Következő: »»   11 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem