Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   245 / 342
(#) veszim válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 2, 2017 /
 
Köszönöm a válaszodat, csak nem értem. Nincs három szabad vezetékem! Ami három vezeték(piros) az megy be a motorba,de abból kettő az irányváltóhoz megy, az irányváltó másik két vezetéke áll szabadon.
(#) kivancsi4 válasza veszim hozzászólására (») Okt 2, 2017 /
 
Szia!
Balról számolva a csoki 2. és a 3. valamint 4. (felülről üres) SZABADon maradt csatlakozási helyére gondolt zolika60.
Amit még nem említett az a földelésvezeték, azt pedig a motor fémházához szorítsd! Ez így működőképes is lesz, viszont az irányváltóhoz jobb lenne a 6 eres kábel (nehezebb beszerezni), az irányváltón egy főkapcsolóval. Ebben az esetben már a bekötés is változna, de biztonságosabb lenne vele dolgozni. Jó lett volna egy kép az irányváltóról...
(#) veszim válasza kivancsi4 hozzászólására (») Okt 2, 2017 /
 
Húú tényleg, köszönöm a kiegészítést. És ma ki is próbáltam és hát teljes a siker, és jól és szépen működik az emelő. Viszont az ötleted a hat eres vezetékre, az hogy is lenne? A két plusz ér mire is szolgálna? Az irány váltó alap esetben középállásban, a kapcsoló két irányban billen, egy irányban emel a másik irányban leenged, hogyha elengedem minden megáll.Az új bekötés hogyan lenne?
Előre is köszönöm a fáradozásodat!!!
(#) kivancsi4 válasza veszim hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Én így készíteném el.

6 ér.JPG
    
(#) Krisztian1986 hozzászólása Okt 4, 2017 /
 
Sziasztok !
Segitséget szeretnek kerni ! Van egy imi ozf 90c-4nd villany motor amit asztali korfuresz meghajtasara hasznalnek fel...
A motor mehecskebol lett megmentve .. a kabeleket le vagdaltak rola ...
Bekotesehez szeretnek segitseget kerni !!
Jelenleg 2 kabel jon ki a dobozabol egy 3 eres es 5 eres ..a 3 eresbol megy egy az uzemi kondihoz..
(#) erbe válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Okt 4, 2017 /
 
A három eres volt a betáp. Az 5 eres valószínűleg forgásirány váltáshoz kellett. Neked ez a része nem kell. Indítórelé ott van a dobozban. Bekötési rajzot találsz, ha rákeresel a képekre. Jobb felsó sarok, kis nyíl az "Új hozzászólás" alatt.
Elvileg a motor fedelében ott lehetne a rajz.
(#) Krisztian1986 válasza erbe hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Koszönöm ! Sajnos a fedelben nincs bekotesi rajz !
Keszitettem egy rajzot a mostani bekotesrol..
Elore is elnezest erte...
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Szia! Ez a motor 1100W (1.5LE) 1450f/p fordulatú, 9A névleges áramfelvételű. A bekötését ITT is megtalálod. Talán a fordulata nem túl kedvező egy körfűrész meghajtásához de módosítható az áttétel megfelelő választásával.
(#) veszim válasza kivancsi4 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Köszönöm szépen. Megpróbálom, hogyha esetleg nem menne, majd jelentkezem. Addig is köszönöm a fáradozást. Üdv!!
(#) pgabor79 hozzászólása Okt 5, 2017 /
 
Üdvözlet!
Kis felvilágosítást kérnék villanymotor témában! Nem igazán találtam választ a guglival...:
Szóval:
A 3 fázisú aszinkron motoroknál (jellemzően az általam nézegetett 3-4kw teljesítményűeknél) az alábbi feliratokkal lehet találkozni az adattáblákon:
- 660/380V Y/D (D természetesen Deltát jelent)
- 380/220V Y/D
- 380V D
Egyáltalán mi a különbség közöttük?
Nekem konkrétan van egy 3kW-os EVIG VZ 100Lh4 típusú motorom. (Adattábláján 380V D) Szalagfűrészhez szeretném majd használni, 3fázisú bekötéssel!
Csillag/Delta kapcsolót a fent említett mindhárom fajta villanymotornál kell/lehet/tanácsos alkalmazni?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2017
(#) granpa válasza pgabor79 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Az első kettőnél javasolt, mivel a biztosítók nem biztos, hogy bírják az indulási áramot, valamint a szerkezet a túl nagy indító nyomatékot. A második csak csillagban mehet 400 V-ról. A harmadiknál nem tudsz, hacsak a kapocslécén nincs kivezetve a többi tekercsvég is. Itt lágy-indítás jöhet szóba.
(#) pgabor79 válasza granpa hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Köszönöm! 6 szál vezeték van kivezetve... Lehetne több is??? 3 tekercsnek csak 6 kivezetése lehet nem?
Azt honnan tudhatom meg hogy gyári-e a tekercselése a motornak?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2017
(#) granpa válasza pgabor79 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Az ábra szerint fogadjuk el eredetinek. Deltában indítva áramot mérni. Csillagba kapcsolva is áramot kell mérni. Ez valószínűleg kevesebb, mint a delta kötésre írt. A kivezetéseket párosítani kell azért csillagba kötés előtt. Két keményfa léccel lehet terhelést imitálni. Nem kell teljes terhelésre törekedni, de közel egyenlőre a kétféle üzemben. Valószínűleg az ismert módon lehet csillagba kötni. Ez a motor indítható csillag-deltában.
(#) pgabor79 válasza granpa hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Akkor célszerű csillag/delta kapcsoló használata vagy nem szükséges? Szalagfűrész üresjárati terhelése szerintem nem olyan nagy, de ha kímélem a Y/D indítással akkor inkább úgy használnám!
(#) Zosi hozzászólása Okt 5, 2017 /
 
Sziasztok! Adott egy egyfázisú villanymotor aminek 4 kivezetése van. Egy helyről jön ki egy vastagabb barna egy vékonyabb kék és még egy helyről ugyanígy. A két kék végén mérek 16 ohmot viszont a barnák végén semmit. Ezek szerint a fő vagy a segédfázis le lehet égve vagy szakadva? egyébként egy kapcsolóval lehet ráadni a villanyt egy nyomógombon keresztül pedig az indító kondit. Ha felkapcsolom a kapcsolót és benyomom a nyomógombot zúg a motor de nem indul el ha megforgatom a tengelyt akkor sem. A kondi jó 100uf. Régebben úgy emlékszem úgy működött ha a kapcsolót felkapcsoltam már zúgott a motor és a nyomógombbal indult is. Ötletek?
(#) elektroncso válasza Zosi hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Szerintem a főfázis tekercse le lesz égve. Legalább is erre utal az ellenállásmérés és az, hogy csak akkor zúg a motor, ha az indítókondin keresztül a segédfázis tekercsre áramot kapcsolsz.
(#) Zosi válasza elektroncso hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Ezt szomorúan hallom. Akkor nincs mit tenni, kuka.
(#) elektroncso válasza Zosi hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Én megnézném belülről, hátha látható helyen van megszakadva a huzal és össze lehetne toldani.
(#) erbe válasza pgabor79 hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
1440 fordulatú motornál nem biztos, hogy kell csillag-delta indítás, mert könnyebben indul, mint a 2880-2900 fordulatúak. Szalagfűrészt általában nem a villanyóra tövében ~3m kábellel használ az ember. A hosszú kábel is csökkenti az indítási áramlökést. Nem kell aggódnod. 3*16A kismegszakító elbírja.
(#) granpa válasza Zosi hozzászólására (») Okt 6, 2017 /
 
Akkor nincs mit tenni, tekercselés. Nem írtál teljesítményt: ha kicsi, nem nagy kunszt; ha nagy, akkor meg pláne, mert olcsóbb, mintha tekercselőhöz vinnéd, vagy egy új.
(#) veszim hozzászólása Okt 7, 2017 /
 
Mindenkinek köszönöm a segítségét, végül is maradtam az eredeti bekötésnél, jó funkcionál, teszi a dolgát. Köszönöm még egyszer.
(#) bokor28 hozzászólása Okt 11, 2017 /
 
Sziasztok.

Amerikai szabványos villanymotor (két fázis közt 240V, fázis és nulla közt 120V, a fázisok 180fokkal eltolva) beköthető-e magyar szabvány egyfázisú hálózatra?
Ha nem, akkor mi az elvi akadálya?
(#) pjg válasza bokor28 hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Miért is ne. Max nem forog. Akkor az egyik tekercs kivezetéseit fel kell cserélni. Ha akkor sem forog akkor csinálni kell neki egy fázisfordító, feszültség csökkentő elektronikát. Vagy egy trafót.
Mekkora az a motor?
(#) Gafly válasza bokor28 hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Idézet:
„két fázis közt 240V, fázis és nulla közt 120V, a fázisok 180fokkal eltolva”

Nekem ez nem jön össze (de nem értek hozzá)
(#) uniman válasza Gafly hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
1':50"-nél tisztán "láthatod"... Bővebben: Link
De itt jobban látszik az A-Neutral-C közötti rész...
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
(#) bokor28 válasza pjg hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Csak elméleti szinten érdekel, egy másik helyen felvetődött a kérdés. Amerikai körfűrészt szeretne az illető itt üzembe helyezni, pontos típus nem derült ki.

Valójában az érdekelt, hogy ezeknek a villanymotoroknak különbözik-e a felépítése az itthoniaktól. Érdekes-e még olvasgatnom utána, vagy elvből problémás. Általában európai gépet szeretnének kivinni, kevés információt találtam az ellenkezőjéről.
(#) Gafly válasza bokor28 hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Szigetelése jelentősen gyengébb.
60 helyett 50 Hz.

Uniman linkjét még most is emésztem
(#) Tomi111 válasza pgabor79 hozzászólására (») Okt 11, 2017 / 1
 
Üdv! A felsorolt motoradatokból kettő ugyanezt jelenti: 660/380V Y/D és a 380V D. Ebben az esetben a motor tekercsei 380V-ra készülnek, így deltában használhatók 380V-os, csillagban indítható kisebb teljesítményen, tehát ezekhez lehet csillag/delta indítást alkalmazni.
A 380/220V Y/D feliratú motor tekercsei 220V-ra készülnek. Ez a motor 380V-on CSAK CSILLAGban használható. Itt nem szabad csillag/delta kapcsolót használni, deltában percek alatt leég.
A te motorod deltában 380V-os( tehát csillagban 660V), itt használhatsz kapcsolót.
Ha csak három kivezetés van a motorban, akkor nincs átkötési lehetőség. Direktben indítható. ( ez esetben teljesen mindegy, hogy belül csillagba vagy deltába van kötve )
(#) Helios hozzászólása Okt 14, 2017 /
 
Sziasztok.

Segitségre lenne szükségem. Adott egy villanymotor, amiröl még egyenlöre nem sok mindent tudok. Ennek kellene egy vezérlést kreálnom. Rendelkezésemre áll egy DIL2-22es mágneskapcsoló, egy Ganz KK BH0 motorvédö-hökioldó, egy BE nyomógomb, egy KI nyomógomb és egy vészleállító gomb. Tudna valaki segíteni a vezérlés elkészitésében?
(#) elektroton válasza Helios hozzászólására (») Okt 14, 2017 /
 
Hány voltos a DIL behúzó tekercse? Mi a cél a "vezérlés" megépítésével?
Következő: »»   245 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem