Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   221 / 221
(#) levaitamas válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Nem tudom megnyitni a Sprint-el sajnos, de rajta vagyok.
(#) nagym6 válasza levaitamas hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Idézet:
„Szkóppal sajnos nem volt lehetőségem mérést végezni.”
Agyonvághatja a szkóp bemenetét a nagyfeszültség. Vagy spec. nagyfeszültségű mérőfej kell a szkóphoz.
(#) ironmen válasza levaitamas hozzászólására (») Júl 25, 2017 / 1
 
Az autótrafó elé tegyél be egy 30-50 menetes légmagos tekercset Mint a rajzon ( akár egy légmagos x-over tekercs is jó amit kitermelsz egy rossz hangdobozból ) A huzalvastagság legalább 0.5 legyen

Ha autótrafós, akkor az autótrafó fém házát kösd rá galvanikusan a 15-ös pontra, és a külső földelést innen vidd ki!!! Ezt mindenképpen
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2017

rajz.JPG
    
(#) deak francis hozzászólása Aug 7, 2017 /
 
Üdv.
Egy kérdésem lenne a villanypásztor szakikhoz:
A piacban több kinálat van 3-6-6,6 Joule energiával.Hogyan lehetséges ez? Én akármilyet csináltam 1-2 joule-nak jőtt ki. Lehet hogy nem jól számolok?? Milyen kondít használhatnak?Milyen töltőfeszt?? Köszönöm.
(#) mex válasza deak francis hozzászólására (») Aug 7, 2017 1 /
 
A pásztor energiáját a kondenzátorban levő töltés határozza meg az E=(C*U^2)/2 képlet alapján.
Természetesen ettől csak kevesebb jön ki, ha a kapcsolási veszteséget, és a trafó hatásfokát figyelembe véve.
Például 400V-ra töltesz egy 40µF kapacitású motorindító kondenzátort, akkor 100% hatásfokot feltételezve 3.4Ws (Joule) energiát tudsz rásütni a trafóra,és a fentebb írtaknak megfelelően ettől jóval kevesebb fog a kerítésen megjelenni a veszteségek miatt.
(#) mate_x válasza deak francis hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Szia!
E szerint a szabvány szerint a kimeneti energia úgy értendő, hogy mekkora hő fejlődne impulzusonként egy a kimenetre kötött 500 ohmos ellenálláson.
Tehát, ahogy mex is írja függ a trafó hatásfokától is.
(#) ötfelezős hozzászólása Aug 7, 2017 /
 
Ennek a szabványnak új változata érvényes, 2005-ös kiadással, 2011-es és 2015-ös módosításokkal..
(#) ironmen válasza deak francis hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Ennél nagyobb energiával is készül(het) villanypásztor. Amit legutoljára építettem, abban 2 x 39µF kondi volt, amit 600 V -ra töltött az inverter.

Ezt egy gyári trafóra sütöttem rá, a bevitt energia 14 Joule volt. Ebből a vezetékre durván 10 Joule ment ki. Nem ördöngösség megcsinálni, inkább pénztárcsa függő. Egy jól szigetelt gyári trafó 25-30k, az impulzuskondik - főleg 800-900V-os kivitelben - is elég húzósak..

De az ilyen házi gyártmányok is simán verik az ilyen A50-es pásztorokat és társaikat, amiért nem szégyellnek elkérni 60 -100k forintot, holott a ráírt értékeket nyugodtam felezhetjük
(#) mate_x válasza ötfelezős hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Sajnos a google segítségével csak ezt találtam, a semminél azért jobb.
(#) Cavalier válasza deak francis hozzászólására (») Aug 8, 2017 / 1
 
A papír sokat elbír, pár gyári készüléket javítottam már, a legtöbbnél még a tárolt energia sincs annyi a kapacitás, feszültség alapján, mint a ráírt érték. Lehet, hogy a 12V-os pufferkondit is rászámolták még.
(#) ironmen válasza Cavalier hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Háát igen Vicc némelyik.. van egy hazai gyártó ( nevet szándékosan nem írnék ) A készülék kivitele külsőre profi ( tiszta kínai design ) Márka felirat, szabvány elnevezések , hivatkozások ráírva angolul. Profi megjelenés... Az elektronika kivitele szintén átgondolt, jó tervezés..

Van benne egy szép nagy műanyagházas trafó, 10µF 450V-os kondi...

A felirat szerint 4 Joule, 80 km kerítéshossz. Az ára is ennek megfelelően magas, 49k

A 4 J energiához 10 µF esetén olyan 900V-ra kellene tölteni a kondit.. Namár most ott elvérzik a történet, hogy a kondi csak 450 V-os.. de tekintsünk ettől az apróságtól el...Mondjuk kibírja
Igaz az elektronika csak 440V-ot tölt.. na de ez is csak részletkérdés

Javításra hozták be, a trafó elfáradt miután a környéken bevágott egy villám valahová..
A forgalmazon keresztül rendeltem bele egy másik trafót, hozzáteszem elég drágán.
Csere megvolt.. kattog szépen.. húzza a 8-12 mm -es íveket

Gondoltam szétkapom a régi trafót, lássuk mi lakik benne.. Na most a trafója, egy közönséges EI magot rejt.. de ez még nem lenne érdekes.. Csakhogy a trafó kb akkora volt mint egy nagyobb dugasztáp trafója.. A Trafó külsőleg természetesen kb 3x akkorának tűnt.. A többi rész ki volt öntve műgyantával.. A primer, 0,3, a szekunder 0.1 huzallal tekerve.. Ha én erre a trafóra 600 ohmos terhelést teszek, abból nem hogy 4 Joule, de még 0,1 sem jut ki a kerítésre.. A feszültségesésről meg ne is beszéljünk...

Csak összehasonlításképpen: Egy SpeedRite közel 100 ezer forintos pásztor trafója kb 2 kg.. A primer a régebbi típusban ( SR 9000) 2 mm x 4 mm teflonszigetelésű vörösréz szalagból tekerve, a szekunder 2,0 mm szintén teflonos + zománc huzalból. A kondik 900V-osak és 2 db 39µF párhuzamosan.. ebből már jön energia rendesen.. na de azért ott is vannak sci fi kategóriába illő feliratok ( kerítéshossz 150 km )
De ez már valóban tudja a 4 Joule-t...de még a 12-is sőt megfelelő kerítés telepítés esetén ez még ki is jut..
(#) deak francis hozzászólása Aug 8, 2017 /
 
Üdv.
Köszönöm mindenkinek a véleményét!!
(#) Cavalier válasza ironmen hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
A horizont kisebb, olyan 50-60e forintosában EI-66 volt, nem volt kiöntve se csak impregnálva. Ilyen pártíz menet primer, száz körüli szekunder. (nem szedtem szét)
Egy nagyobb gallagherben meg EI-96 az tudta kb. a 4J körüli energiát, de arra is valami 10J volt írva. Az is igaz, hogy az egyszeri ember nem tud mit kezdeni a J értékkel, a kerítéshossz ami rá volt írva meg kb. korrekt.

Menetszámokat is tudsz ahhoz a speedrite-hoz? Meg milyen mag volt, EI, légréssel az is?
(#) ironmen válasza Cavalier hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Nem titok.. EI 102-es magon volt, légréssel. Az E lemezek a két szélső kivételével egy irányból voltak a csévetestbe téve, az I elemek meg a másik oldalról rátéve, kb egy A4-es papir vastagságú szigetelővel.

A primer az 12 menet 2x4 mm-es anyagból, a szekunder meg 250 menet 2-es anyagból. Mindkét huzal teflon + zománc. A szekunder soronként szigetelve + átitatva valami ragadós mázzal amire nem jöttem rá hogy mi. Természetesen a primer volt kívül..

Amúgy a trafó nem volt teljesen kiöntve, vákuum volt benne, mert amikor a kiöntésnek vélt részt elkezdtem farigcsálni kb 2 cm után elértem egy műanyag lapot, azt átszakítva már láttam a vasmagot. Amikor a műanyag lapot elrepesztettem akkor hallottam hogy szusszant egyet ( nyilván kiegyenlítődött a nyomás)

Amúgy ezt is egy villámcsapás nyírta ki.. és szintén a szekundert.

Áttekertem hagyományos, zománc huzallal ( teflonost nem tudtam szerezni ) De amíg át nem impregnáltam, áthúzott ahol csak tudott.. Hiába volt kiváló a szigetelés a sorok között, a sorok szélén megkerülte.
(#) deak francis hozzászólása Aug 9, 2017 /
 
Üdv.
Összehoztam egy inverteres kapcsolást(klasszikus 555-al)működik is csak melegedik az inverter trafó .
But -11A-t tettem,a trafó 9V/230V 3,6w 400mA,és új autó gyujtó trafó,meg egy 16µF/450V kondi.Kb. ősszhangban melegszik a trafó a But-tal kb 40-50fok felé.
Maradhat ez igy???a pásztor olyan 120méter prôbakerítésen van.
(#) Cavalier válasza ironmen hozzászólására (») Aug 11, 2017 1 /
 
Köszi, az elég izmos lehetett...
Én tekercselés közben gemini parkettalakkot szoktam használni, ez kétkomponensű, megköt levegő nélkül is. Vákuumozáshoz is jó. Lehetne egyébként olajba meríteni is az egészet.
(#) gabesz.mi074 hozzászólása Sze, 7:41 /
 
Segitséget kérnék.Egy vilanypásztor javitásával biztak meg.30 máspdperc idö után nem azagat meg,csak fütyül,és nincs szikra.Magyar gyártmány,sajnos képet nem rudok felrakni.Van valami tanács?
(#) nagym6 válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Sze, 9:08 /
 
Kapcsolóelem -tranzisztor? tirisztor?- nem melegszik erősen? Áramfelvétele mennyi, tápfeszültsége 12V? jó? Nem akku merül le?
(#) 7DU hozzászólása Sze, 14:32 /
 
Lehet,hogy a javaslatom túl egyszerű,de én átnézném a panelen a forrasztásokat.Az elmúlt hetekben több,egyforma inverter áramkört javítottam:szinte mindnél volt egy-két forrasztási hiba az alkatész elhervadások mellett.Én még bele mérnék a nagyfeszültségű transzformátor szekunder körébe is egy ellenállásmérés erejéig.
(#) gabesz.mi074 válasza nagym6 hozzászólására (») Sze, 14:33 /
 
Nem volt idöm részletesen még,rá nézésre van benne egy BT??? Gondolom ez tirisztor lehet,és van benne egy BD??? Átnézem ezeket jobban,és azáram felvételt is megmérem
(#) 7DU válasza Cavalier hozzászólására (») Sze, 15:35 /
 
Évekkel ezelőtt sorszigetelésre celloxin nitrolakkot használtam a szigetelőpapirral eggyütt-tökéletesen bevált .Villanymotorok tekercselésével foglalkozó profik is használják a geminit és más gyorsan száradó lakkokat(csónaklakk).Ezek nemcsak szigetelnek,hanem jól rögzítik a tekercseket.
Az olajba helyezett nagyfesz trafó is megoldható:munkaigényes és a szigetelő olaj minőségére is oda kell figyelni."Fáradt"olajat nem célszerű használni, mert úgy lehet járni ,mint a megrendelőm.Fóliagyártóhoz használt ,leégett olajba helyezett nagyfesz trafót hozott tekercselésre amit megjavítva figyelmeztettem,hogy friss olajat helyezzen a tartályba-nem tette.Másnap újra kellett a trafót tekercselnem.
(#) nagym6 válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Sze, 15:58 /
 
A BD tranzisztor oszcillál az oszcillátor trafóval, itt 400-500V keletkezik, a BT tirisztor kapcsolgatja a kondit a kimeneti trafóra, itt kb. 10kV lesz.
(#) gabesz.mi074 válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Sze, 19:31 /
 
Megoldódott Gyujtó trafót cseréltem és müködik. A régin az ohm mérö szakadást mér érdekes. Valószinü a 400volt impulzus átütöte a szakadást és néha azért patant a szikra köz.óhm mérö 0 mutat óhmos elenálást 4_5 óhm körüli a jó trafónak.
(#) gabesz.mi074 válasza nagym6 hozzászólására (») Sze, 19:33 /
 
Köszönöm a segitséget !
Következő: »»   221 / 221
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Aug, 20. Vas
17:31:14
Jelenleg 346 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu