Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor (lámpa) PWM szabályzása
 
Témaindító: redcar, idő: Márc 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   129 / 129
(#) Massawa válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 19:53 /
 
Veszel egy PWM vezérlöt. Ezt feszültséggel lehet szabályozni, lehet, hogy jobb végtranyo fog majd bele kelleni meg nagyobb hütöborda. Ez megoldja a szabályzást meg a lágy indulást. Ehhez szerzel egy kapcsoloorát amin 1 perces felbontással lehet állitani az idöt. A kapcsoloorát beállitod, és elindul a pörgetö. Amikor lejár az idö, leáLl a pörgetö, akkor átkapcsolod az irányt ( azt is meg lehet oldani automatikusan egy komolyabb relével) és ujrainditod a kapcsoloorát az ellenkezö irányba történö forgáshoz. Az egészet egy este össze lehet rakni, programozni sem kell és megbizhatoan fog menni.
(#) pocok1 válasza Bakman hozzászólására (») Csü, 20:30 /
 
Biztosan olvassa majd az üzeneteket, de azét köszönöm a segítő szándékod
(#) pocok1 válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 20:56 /
 
Szia!
Igazából a lágy indításra nagyon nagy szükség van, hogy ne keljen megvárni a forgás leállást, hanem már forgásirányváltáskor ujraindulna a lágyindítás és még a forgó motorra lágyan kapcsolná rá fordítva a feszültséget.Igy hamarabb megtörténik a forgásirányváltás.
EZt amit leírtál, meg is csinálnám, ha nekem kellene mert tudnám mi után mit kapcsoljak tekerjek, de egy öreg bácsiról beszélünk aki nem igazán van toppon elektronika terén.
Köszönöm a segítő szándékod
(#) Massawa válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 21:01 /
 
Az mind benne van. Legfeljebb még egy fék kellene hozzá, vagy valamilyen érzékelö mikor áll le.
Akkor most mit akarsz: te akarod megcsinálni vagy keresel valakit aki neked megcsinálja?
(#) pocok1 válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 21:12 /
 
Én megépítem, csak kellene egy12v lágyindítás kapcsolás amivel forgás sebességet tudok állítani egy potméterrel.
(#) Massawa válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 21:18 /
 
Az mind benne van abban a kapcsolásban (soft start kapcs. rajzon), söt ott van a Min. meg a Maximum is. Meg ha akarsz egy külsö RC taggal a lágy inditást is "feljavithatod"
(#) pocok1 válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 21:27 /
 
Akkor most én nem jól magyarázom mit is szeretnék, elnézést kérek.
a lágy felfutás az magától menjen végbe mint PL: egy komolyabb kisflex nél, vagy mint egy Omron frekiváltón beállítom a motor felfutási idejét.
Azt a rajzot már megépítettem korábban és tökéletesen működik, de nincs motor felfutási idő.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:35
(#) JZoli válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 21:32 /
 
A 6,5 A-es vezérlő elég kevés lesz a 350W-s motorhoz.
(#) Massawa válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 21:35 /
 
Annak az áramkörnek a bemenete egy 0-5 V egyenfeszültség. Remélem láttad már a kapcsolást. Ha erre a bementre egy RC tagot kötsz - mondjuk 1k - 100µF es erre kapcsolsz 5 Voltot az orával akkor ez szép lassan elinditja a motort. Jobb lenne, ha megnéznéd miröl van szo, mert eddig csak mellébeszélsz. Ott van a kapcs rajza is.
(#) Massawa válasza JZoli hozzászólására (») Csü, 21:36 /
 
Ezért irtam, hogy a tranzisztort ki kell talán cserélni vagy duplázni. De ez a legkevesebb.amugy a 350V-s motor 12 V-n csak 150-160 W-s lesz azaz talán 20 A elég a kimeneten.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:37
(#) pocok1 válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 21:41 /
 
Igazad van, bocsi
(#) pocok1 válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 21:43 /
 
A BUZ11 az kevés volna oda?
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:47
(#) Massawa válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 21:51 /
 
Ami most benne van az BUK9535-55, 55 V, 34A, 85W- FET a BUZ ettöl gyengébb. De a nagyobb áramhoz kb harmadolni kell a 3 drb 0,22 Ohm ellenállást.
Az eredetiböl nem maradt meg semmi? Abban milyen tranyok voltak? Lehet, hogy az egész mechanikai konstrukcio használhato lenne (hütés) csak a vezérlést kell lecserélni.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:54
(#) proli007 válasza pocok1 hozzászólására (») Csü, 23:09 /
 
Hello! Értem. De ha ez így van, akkor nem olvastad el tüzetesen amit leírtam..
Közben megrajzoltam a vezérlést, de sejtettem, hogy valami másra gondoltál. Mert én úgy rajzoltam, hogy a működési idő alatt (pld. 30sec) folyamatosan nő a fordulat a beállítható maximális értékig. Aztán fékezés, irányváltás, és megy a másik irányba.
De ha jól értem,másról beszélsz.
- A motor forog egy beállított ideig.
- A felfutási sebességét (meredekségét) lehet állítani egy tartományba.
- Ha eléri a beállított maximum értéket, a fordulat állandósul. ÉS ezen forog, míg az idő le nem telik.
- Leállás fékezéssel (Nem ellenárammal, csak sönttel, mert az vagy kínozza az aksit, vagy visszatermelés kellene ami komplikált.)
- Forgásirányváltás és indulás újból.
- Ez tart X ideig vagy X cikluson át.

De a működési időket tisztázni kell, mert analóg módon nem lehet a 0..végtelenig semmi csak egy értelmezhető tartományban az idők és a jelek.
Következő: »»   129 / 129
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Ápr, 25. Kedd
14:21:41
Jelenleg 394 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu