Fórum témák
» Több friss téma |
Terheletlenül 12x1.25=15V lesz kb. De ha stabilan 12V-ot ad le a trafó, akkor elég egy 12V-os izzó is.
Nocsak, masszív 12,5V, az 5A-s dióda bírná graetzben? 100v 5A. ha a 70wos erősítőhöz használnám?
Illetve egy ilyenem van: kbl406g, szeretném ha elbírná valamelyik valahogy a 6A-t. Nem akar összeállni ez nekem. Tényleg csak kis alkatrészeim vannak, esetleg párhuzamosan nem lehet?
![]() ![]()
A link alapján én ezt 4A-esnek néztem, ez még karcsúbb...
De lehet párhuzamosan kapcsolni és akkor 8A lesz.
Vagy az 5A-esekből párhuzamosíts és akkor 10A lesz.
Az erősítő építés már csak ilyen szakma ![]()
2db MOSPEC S20C40C EZEK 40V-osak és max 20A de 10A az garantált, kapnak hűtőbordát is
![]() a 2x 3db lábból hogyan lesz graetz?
Próbálom ismét felhívni a figyelmet, hogy a "70W-os erősítő" nem 70W-ot fog enni.
Sehogy. A közös katódosokból csak némi pazarlással lesz graetz. Szűrés: A kb. 6-7A áramra ökölszabál szerint, 100Hz-es zajra olyan 14.000µF ajánlható. És párhuzamosan egy 1µF-os fólia.
Minden alkatrészt 10A-esre tervezek, az 120W, az elegendő lehet?
![]()
Annyi elég lehet. Borda nem fog kelleni a Mospeceknek, eleve shottky diódák, kicsi veszteséggel. A tokok állítva legyenek, annyi bőven elég nekik. Arra figyelj, hogy a katódok a zászlóval összeköttetésben vannak!
Ezt rajzoltam, megtehetem hogy 1db duáldióda, és 4db 5A-s dióda a negativhoz(2-2 párhuzamosan)? (a rajzon csak kettőt(1-1) rajzoltam)
És végül elkészült az egyenirányítóm, a vezetékek miatt max 16A, tervezett teljesítmény 10A. Tehát ez megvan. Zajtszűrni pedig egy 4700µF és egy 100nF-es kondi van. Hamarosan kipróbálom, de előbb valaki megerősítene abban hogy az egyenirányítóm kapcsolása jó?
![]() ![]()
Mind a 3 dióda ugyan az, csak az egyik szélső egy régebbi tápból van, és ahogy tapogattam leporlott róla a felirás.
1. teszt 4700µF kondival: táp brilliáns, semmi sem melegszik és 17V. viszont az erősítő érthető módon be sem kapcsol tulfesz miatt. 2. teszt a 4700µF kondi nélkül, 13V, erősítő búg, és ritkán serceg, de csak ha a bemenetre rá van kapcsolva valami, most viszont nem melegszik sem az ic, sem a diódák. Mi lelte az erősítőmet? ![]() ui.: végre van egy igazán jó izmos tápom, de azzal mit csináljak hogy a kondi felviszi a 12-13V-ot 17-re? ui.2: a nagy trafó eredeti gazdája szerint, a primer tekercs úgy van méretezve hogy 20 empert lehessen kivenni a szekunderből, ha azt a szekunder drót keresztmetszet engedi, márpedig engedi mert 2mm-es dróttal tekertem meg. Tehát akkor ez egy 12v(17v????) 20A trafó, 20A egyenirányítással, 240W. Ennek elkell bírnia a 60w-os erősítőm.. nem értem ![]() ![]() last ui.: ja és mostmár akkuról is csak búg, földhurok nincs, a legelső megépítésnél volt, de azóta javítottam és 10 napot ment szépen...
- Ha tudsz akkor tekerj le a szekunderből
- Ha nem, akkor nézz egy 7815+teljesítmény tranzisztoros stabilizátort vagy hirtelen megoldásként jöhetnek a soros 5A-es diódák - A kondi mindenképpen kell szűrésre, sőt jobb lenne 2db
Tudok letekerni belőle, de igazából a "fizikájára" lennék kíváncsi. Hogy-hogy 17V lesz, milyen 17V ez? ha rá nyomok 12v 10A akkor is 17V marad? nem értem. Ha nagyobb kondit teszek bele 20V lesz?
![]() A bontott pc tápokban lehetnek olyan alkatrészek amivel tudom stabilizálni a feszt? Még 1 kérdés, 35V és 50V kondi lehet párhuzamosan? Mi a különbség az 50V 50V és a 35V 50V kondik kapcsolása között? mindegyik 4700uF Az erősítő búgása lehet hidegítő kondi miatt? 100nF 10µF-esek vannak benne, tanta :yes: l kondik
- Ha bika a trafód, márpedig a leírás alapján az, akkor 10A esetén is 17V marad. A 12V váltó effektív érték, ezt egyenírányítva 12Vx1,44=17,28V lesz. Ez a kondi értékétől nem függ, főleg terheletlenül. A kondi értéke terhelőáram függő.
- 35V és 50V kondi lehet párhuzamosan, csak ne menj 35V fölé ![]() - a búgás sok mindenből adódhat Bontott pc táp: 7812 és teljesítmény fet kombinációval tudsz stabilizátort készíteni, ezeket elvileg megtalálod benne
Esetleg van ötleted hogy mitől búghat az eddig működő erősítőm? Innen építettem Bővebben: Link, más nyáktervvel, de a kapcsolás ez: Bővebben: Link
10 napot ment. Most búg, akkor nem ha nincs bemenetre kötve semmi, nincs földhurok. ![]()
Jó, de ezt a válaszodban nem írtad oda.
![]() 7812 nem lesz PC tápban, de 7912 esetleg. Az is alkalmas, csak trükközni kell kicsit.
De ezek mind 1A vagy alig pár A-esek. Lehet kellene letekernem a trafóból, vagy megcsapolni pár menettel lejebb, mert ez a 17v jó lesz a tda 9240av -hoz
![]()
Ilyet ne csinálj. Szűretlen tápfeszen hogy gondoltad a működést? DC helyett egy 100Hz-es félszinuszokból álló tápellátás lesz. A 13V érték hibás, az effektív majdnem annyi, de a csúcs marad 17V. Az IC-t jó eséllyel tönkretetted. A kondi nem emel feszt, csak az egyenirányított csúcsfeszültsége körül tartja a tápot.
A trafón terheletlenül 12,5V van most, egyenirányítás után szintén, kondi után 17V, akkor ez azt jelenti hogy a trafóm konkrétan 17V amit lead? Kell letekernem ahoz hogy kevesebb feszt kapjak? (az ic 18v-ig van maxozva, és mindenféle védelemmel ellátva, köztük tulfesz védelem is.
Váltóáram, effektív érték 12V, csúcsérték 12V*(gyök 2).
Sziasztok...
Abszolút kezdő vagyok a témában, ezért segítségeteket kérem. Van egy régi ('70-es évek) erősítőm, ami kis hangerőnél borzasztó idegesítően sistereg, viszont 40-50 w-nál már nem hallod a sistergést a hangerő miatt. II. emeleten lakok. Tehát nem nyomhatom el a sistergést a hangerővel. Nos, amire én gondolok, az a pufferkondi. Van belőle 4 db. 4700µF/50V. Márkája ELNA. Arra gondoltam, hogy az évek során eltűnt egy kis elektrolit az ELKOkból, ezért a sistergés. Van pár darab 10000µF/63V kondim. Újak. Érdemes, vagy le szabad lecserélni? Ami még bizgeti a tudáshiányomat az, hogy a benne lévő kondik lábai közé be van forrasztva egy 1k-os ellenállás. Az miért van ott? Segítségeteket előre köszönöm és bocs a "tudatlanságom" miatt.
Jelenlegi tudásom alapján, az ellenállás azért van a kondi két lába között, hogy amikor kikapcsolod az erősítőt, az ellenállás kapja a kisülési feszültséget, ha nincs ott az ellenállás, akkor kikapcsolásnál megránthatja a membránt hangos mély hanghatást keltve.
Nekem kazettás magnóban volt hogy amikor nem volt semmi elindítva, akkor is sistergett, akkor azt orvosolta a kondi csere. ![]() 10000µF lehet hogy sok, de csak ha eddig tökéleetesen hibátlanul működött a 4700-assal, meg függ attól is hogy holvan, betáp rész, vagy kimenő rész? didyman és Gabi: Összegyűjtöttem 12600µF kondit, rátettem. A hangos búgás megszűnt. Most egy nagyon halk talán inkább sistergés van, és valahol valami nem hallható tartományban gerjedés. Ugyanis ha csak rádugok valamit, de még nem is terhelem zenével, vagy alig szól, akkor is pokolian felmelegszik az ic. Viszont most soha nemlátott teljesítményt nyújt. Virtuálisan gépen emeltem ki csak a mély frekiket, azokat erősítettem fel 16db-vel, és nagyon szépen rángatja a membránt, a mély az megvan, zene még sehol. Ha normálisan hagyom a kiemelést, azaz nincs kiemelés, akkor egy bizonyos hangerőnél kikapcsol az ic. Nem a feszültség esése miatt, 0,2V-ot esik max. A magasfrekis gerjedést hogyan állítsam meg? Auto akkuról nincs ez! Szóval a betáp környékét kellene megcéloznom, ja és tettem egy 100nF-es kondit is párhuzamba a nagy kondik után. Nem javult. Köszönöm a segítségeteket!
A kondik a betáp résznél vannak. Szerinted mi történhet, ha a 4700-asok helyett beteszem a nagyobbakat?
Ha a betápnál akkor semmi, strapabíróbb lesz maximum.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |