Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem-nem, dobot hengert tisztít! Amikor vettem, akkor egy szerelő ismerősöm ajánlotta, hogy csak akkor kapcsoljam be, ha tényleg akarok nyomtatni és ne együtt kapcsolódjon mindíg a géppel, mert a legjobb minőség érdekében játszák el a tisztító táncukat! Biztosan ki lehetne kapcsolni a funkciót meghackelve a nyomtatót, de akkor a maradék szemcséktől meg szemetes lenne a nyomat! A tintasugarasnak pedig muszáj olyat csinálnia, mert különben az időközben rászáradt tentától nem bírna "köpködni", nyomtatni.
Nyák gyártáshoz ideális lenne közvetlen a rézlemezre nyomtatni, de tintát nem szívja fel (az elmosódik) a lézernek meg nem kedvez a feltöltődés miatt. Bár nekem nincs, de látok fantáziát a cd, dvd nyomtatókvan, de bizonyára ott meg a tálca méretet kell meghackelni. ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
![]() ![]() Annak semmi értelme, hogy a lézernyomtató bekapcsoláskor betonerezze a hengert, majd a kukába nyomja. Ez butaság. Bekapcsoláskor letakarítja a hengert, de a rajta maradt por amúgy is kuka, plusz port nem pazarol. Takarít, melegít, öntesztel.
Nekem válaszoltál... Nem a szelén hengert, hanem a festékező hengert, tudod ott ahol tárolja a festéket az un blade határozza meg a réteg vastagságot. Azonban a szelén hengert is kell tisztítani, de azon maradványok már úgyis kint vannak és csak szemetelnének. Nekem amúgy mindegy kinek mia véleménye, de én csak a szükség esetén kapcsolom be.
Na végre kicsit zajlik az élet.
A D szesz azért kell , vagy más hasonló folyadék is jó a víz nem jó , ami a rajzolatot nem bántja.Szóval a folyadék által nem tud beleégni a papírba a toner por , és így átvasalható a nyákra , különben csak a papírba fog jobban beleégni , illetve kifényesedik a nyákra menő része , és akkor már használhatatlan, és nem fog tapadni. Pici : Többféle fajta nyomtatóm , van , színesek is , és mono lézerek is , és nem a spanyolviasz feltalálása volt a célom , és képzeld még Nobel díj sem kell érte ![]() Egyébként nyugodtan nyomtathatsz műnyomó papírra , ha gondolod , de akkor úgy kérném , hogy legalább egy halogén lámpával átvilágítva , hogy lássunk csodát . ![]() A másik dolog nagyon is számít milyen a papír , és milyenek a beállítások , hisz gondoljatok csak bele Pl fóliánál teljesen más nyomtatási eredmény születik , és akkor hogy is van a töltés + hengerek stb. a fólia nem tud magába venni annyi port mint a papír , azért lesz olyan átlátszó , és kell 2x 3x a dry hoz pl.Én próbáltam többféle beállítást is fóliánál valamiféle változást ellehet érni , de mégsem lesz olyan mint a papírral. Tulajdonképpen ami a monitoron megjelenő nyomtatni való van , és ugye a monitoron nem hiányos , akkor a nyomtatónak kutya kötelessége lenne minden képpontot kinyomtatni , és ezáltal a hengert is hiba mentesen feltölteni , és hogy most fólia , vagy fedettség , vagy papír , de hova is tűnnek a hiányos ki nem nyomtatott részek ?, ami ugye a hengereken még ott vannak , hát a por gyűjtő szemetesbe, csak kérdés , hogy miért is ? Na itt van az , hogy a hordozó amire nyomtatunk mennyire tudja magába venni a port , és az most mindegy , hogy gyári , vagy nem nincs jelentősége a nem gyári porral is hiánytalan képnek kell hogy legyen a hengeren. Szóval lenne még mit keresgélni. ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Azt Írod
Idézet: Már ez gyanus „A D szesz azért kell , vagy más hasonló folyadék is jó a víz nem jó , ami a rajzolatot nem bántja” ![]() Idézet: „Szóval a folyadék által nem tud beleégni a papírba a toner por” Ha a szesz nem párologna el már 20C -fokon a papírból kb 40mp alatt akkor 100C felett mit nem enged hova nem beégni ? Már akkor elpárolog mikor csak megmutatod neki a vasalót ![]() Idézet: „azért lesz olyan átlátszó , és kell 2x 3x a dry hoz pl” Igen és 25évvel ezelőtt a tus sem takart rendesen a pauszon, (az is pixeles volt) ![]() Azért kell többször nyomtatni mert nem elég sötét a nyomtatás. Majd ha kisüt a nap, akassz fel egy fehér függönyt az ablakodra, utána meg egy feketét aztán mérd meg mikor van sötétebb a szobádba. Idézet: „Szóval lenne még mit keresgélni.” Hát...... lenne? ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2012
![]() Én néha azt sem tudom már hol vagyok, olyanokat írtok ![]() Mi amúgy most a lényeg? Miről megy a vita? Van értelme? ![]()
Kösz , hogy mindig így kielemezed az írásaim , de ez működik , és bár tőled nem láttam még új dolgot , de szívesen kielemezném én is .És sosem azon gondolkodnék , hogy hogy oldjuk meg azt , hogy jó fedettséget érjünk el bárki is találja ki , hanem pont azt tenném amit te.Van egy mondjuk nem feladat , mert nem mindenki kreatív alkat valaki csak átveszi mások ötleteit, de egy létező dolog megoldása lenne a cél mondjuk vasalásos módszerre.
Ezen a folyadék dolgon kár vitázni ! már többször leírtam hogy , a toner felületét picit megoldja és elősegíti a feltapadást , a többi csak elmélet ... próbáld ki : egy nyomatot tegyél acetonba egy estére és nézd meg reggel .... Egyébként a szesz 78 fokon párolog .
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Na itt az isten adta tehetség is számít gratulálok!
És én ezt így nem is tudnám utána csinálni
![]() De ám ez is érdekes , aki már több nyákot csinált az nehezebben rontja el , de aki meg próbálja , és nem sikerül az meg nehezebben tudja jóra megcsinálni sok sok gyakorlás után sem .Több mint érdekes . A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
Na, tegnap a kezem közé került 2 toner a nyomtatómhoz (HP2015) plusz 1, ami benne van! A lényeg most jön. 2db eredeti volt A-s verzió és 1 után gyártott az X-es verzióból.
Ugye az után gyártottól nem vártam sokat, max beállítás mellet se produkált jó fedést. Akkor betettem az egyik eredetit (ezt használtam eddig), de ugyan úgy max beállítás mellett is a nagyobb fekete területen foltos. És végül a harmadikat is betettem, ami már majdnem üresnek mondható, ezért is volt eltéve, és azzal is csináltam nyomatot. A nagy fekete felületeken is a fedés mondhatni tökéletes! Tehát eredeti és eredeti toner közt is sok különbség van!
Nem tudok nagy felfedezésekről beszámolni.
Ahogyan én készítem: HP laser jet 1100 600x600 80 - 100gr műnyomó alu lap amibe egy "M" fűtőszál van marva (ez a vasaló) 2mm-es szilikon lap (nyomás kiegyenlítés, hő elosztás...) 0-180 C meleg áztatás ...... Nagy bonyolultságú képeket sem tudok mutatni mert nem szoktam különösebben fényképezni. (kép 3) panel 2008-ban készült.
Köszönjük szépen a bemutatót , de mintha arról lett volna szó , hogy nagy felületű mondjuk egy jó tele GND és nyákot kell nyomtatni , hogy látható legyen az ami sokunk baja.Persze nem várom el , hogy ki is marasd , csak műnyomóra nyomtatás után egy jó erős lámpa elé tartva a papírt , és jöhet a kép .De egyébként díjazom , hogy foglalkoztál a dologgal még ,ha régebbi nyák képeket is tettél fel.
Teli GND-el ugye az a gond, hogy "ragyás" ?
Ezzel én is küzdöttem nagyon régen, de amióta az áztatás után vissza teszem a melegre, hogy a festék újra megolvadjon, azóta ezzel nincs probléma. A "ragya" oka a papír hajszál csövességében van, ahol a ragya keletkezik, ott nem csak a festék ér a panelhez hanem a papír is. Ha újra melegíted a festék fentről beteríti és eltömi ezt a hajszálcsövességet.
Nem a ragya a gond , ilyen nincs nálam , hanem a nagyobb felületeken hiányos , illetve a fedettség nem tökéletes, és ez többeknél van , azért nem csinál senki GND ét.És ez rajzolat függő , mert bizonyos határig ok , de ha már nagyobb a felület , akkor bizony észre vehetőek a kihagyások .És ez szerintem mindenkinél meg van .
Brutál sok ónt használsz a nyákod forrasztásához. Sokkal kevesebb is elég lenne. Inkább használj jó fajta folyasztó szert, és a nyákodat is tisztítsd le (én a csiszolást javaslom fémgyapottal. Nem karcol, de hatásos.) forrasztás előtt.
emmzolee
Amit látsz az 2008-ban készült és kb 30 változáson ment keresztül. ---- eyess Ha kihagyások vannak akkor az egy sűrűbben sávozott panelen is elő jön. Az nem a teli felület problémája szerintem. Nekem az okozott gondot, hogy olyan panel is jó legyen amin vegyesen vannak 0,6mm > szélesebb sávok, és 0,4mm < szűkebb sávok. külön külön jó volt mert más nyomással és hőfokkal készítettem őket. Azóta viszont, hogy használok szikikon lapot és nem melegítem fel előre a lapot, hanem a panellel együtt melegszik fel, és a nyomás is max kb 20-30dkg körül van, ezek a gondok is megszűntek.
Hol lehet Magyarország egész területén a legolcsóbban nyák lemezt venni amit el is postáznak? Debreceni vagyok.
Milyen maratási eljárások léteznek? Melyik a legjobb, legolcsóbb?
Na... túrtam egy ilyen teli GND-s panelt ahol még nem melegítettem fel újra a panelt áztatás után és látszanak a "ragyák" . De ezek megszüntethetők mint írtam egy után melegítéssel. Ha mégis marad egy 10x10cm -es teli GND-s panelen 3db tűhegynyi lyuk, őszintén szólva nem késztet különösebb változtatásokra.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2012
Olvasd végig a témát , minden benne van
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2012
Keress ebben a témában a hidrogén és vasklorid szavakra.
![]()
A hidrogén peroxidon és a vaskloridon más nincs?
De van !ammónium perszulfát nátrium perszulfát réz2 klorid
Építesz egy CNC-t és kimaratod azzal...
Keresgélj a gugliba...
Ezek szerint nincs más kémiai eljárás.
Akkor összegezve: -Vas(III)-klorid -Hidrogén-klorid+Hidrogén-peroxid -Ammónium-peroxo-diszulfát -Nátrium-szulfát -Réz(II)-klorid Ezek közül melyik a legolcsóbb. (Nem az anyagra hanem azt is figyelembe véve hogy meddig bírja vagy regenerálódik.) Hallottam még a Vas(III)-klorid+Hidrogén-klorid kombóról. Azzal mi a helyzet?
Én vaskloridot, és hidrogénperoxid sósav keveréket használtam eddig. A vaskloridos nem tudom menyibe kerül, és menyi panelt bír el 1 keverék, de nekem nem jött be a lassúsága miatt. A hidrogénperoxidos keverék 2literre lebontva (1liter hidogén peroxid és 1 liter sósav) cirka 600ft. De maratáshoz nem kell sok, és amit most használok keveréket (kb4deci), az cirka már 10panelt mart.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |