Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   50 / 113
(#) pucuka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 12, 2013 /
 
Jó kérdés. Mit jelenthet a Pol. Ha pólust, amit valószínűsít az, hogy páros számok vannak írva, akkor a póluspárok száma 3, és 6. azaz a fordulatszám 1000, ill. 500 1/p, mínusz a szlip. A tengelyátmérőből ki kellene számolni a kerületi sebességet. Ha jól emlékszem, az Erkel magnóban is hasonló fordulatszámok voltak.
A tengelycsonkban van-e menetes lyuk, mert ez is bonyolíthat.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 12, 2013 /
 
Ez szomorú. Sajnos a 9,5/19-es verzió sokkal gyakoribb. Bár egy tengelyvastagító feltéttel (mint az Akai DS, GX-en például) korrigálható.
(#) (Felhasználó 46585) válasza pucuka hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Megtaláltam az Erkel belét... sajnos, nem ez a motor van benne, bár ott is a hangtengely a motor tengelye.
Még azML12 hasonlít hozzá, de kevés róla a fénykép, nem látszik jól a motor:

http://www.radiotvmuseum.hu/radioanno/images/keszulek/magno/mechlab...12.htm

Van a tengelyvégben valami luk, de legfeljebb 2 mm-esnek nézem...Egyébként, 7,2 mm-es a tengely. Ez sehogyan sem lenne jó, mert kicsit lassabb lenne a sebesség, mint 38 ( 1000-es fordulatnál ), de erre írtam az invertert, meg legfeljebb lenne egy kis mezőgyengítés, a fesszel nem mennék ( annyir) utánna.

Ráadásul még az is lehet, hogy leesztergáltak a tengelyből, vagyis, nem is biztos, hogy nem volt korábban vastagabb ez a tengely... nem lesz egy könnyű dió. De azért jött egy ötletem, ki tudhat róla. Holnap megpróbálom.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Igen, de ez bonyolult, vagyis nem nagyon bízom benne, hogy meg tudják pontosra csinálni, inkább elkerülném...
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Aki a tengelyt pontosan letudja esztergálni az a rárakható betétet is.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Te tudsz ilyen helyet? Mert van olyan motorom, amit csak le kell esztergálni. És ha elcseszik?
(#) pucuka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
zolika60 esztergályost mondott, nem fusist. Egy esztergályos biztos meg tudja csinálni, a köszörülést is, csak olyat lesz nehéz találni aki elvállalja. Igaz már jó ideje nem vagyok naprakész, de a XIII. Jász utcában voltak ilyen autó motor felújító kisiparosok.
De ha találsz ilyet, mindjárt csináltass perselyt, és menetes lyukat is a sebességváltáshoz.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2013
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Tudok. Közöttünk is van ilyen kolléga. Sajnos ideiglenesen nem hadra fogható egy operáció miatt, de remélem hamarosan felépül. Innen is kívánok neki jobbulást. A múlt héten beszéltem vele, azt mondta körülbelül három négy hét múlva tud újra dolgozni. Igazi jó szakember ennél sokkal bonyolultabb feladatokat is megoldott már nekem. Remélem a modik nem veszik reklámnak, nem annak szántam.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
A Jász utcából már évekkel ezelőtt elköltöztek, ide. Még eszembe jutott ez a cég is, mint jó megoldás. Igen precíz, korszerű gépeik vannak, hibátlanul dolgoznak. Természetesen akad még szakember, ha kicsit keresgélni is kell. Azt persze nem tudom mi lesz néhány év múlva, mert egyre kevesebben vannak.
(#) Szpisti hozzászólása Jún 13, 2013 /
 
Ezek szerint Bp-en még hagyján a helyzet iparos ügyben.
Én kb. egy hétig vadásztam egy maszek esztergályosra ( egy szalagos visszhangba alkatrészt kellett volna igazítani ) mire egyáltalán olyannal találkoztam aki még így-úgy praktizál. Mert amúgy ajánlottak mindenféle multi által üzemeltetett autóalkatrész gyártó cégeket és hasonló zárt rendszereket, ahonnan a privát megkeresések simán le szoktak pattanni.
Aztán úgy jártam, hogy jó pénzért csinált valamit a maszek az alkatrésszel, de nem sok köszönet volt benne. Magamnak kellett kiigazítanom hogy ne üssön az alkatrész .
Szóval jogos az aggodalom, érdemes odafigyelni, kinek a kezébe adjuk az alkatrészt.
(#) (Felhasználó 46585) válasza pucuka hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
" ... esztergályost mondott, nem fusist... "

Te ezeket miről ismered meg?

A sebességváltás elektronikusan lesz.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Közel van, megnézem, köszönöm.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Ha bemész a műhelybe már látni a legtöbb esetben. Retkes olajos rendetlen műhelyben ritkán készül pontos munka. Egy jó esztergályosnál mindig vannak kész, vagy félkész más megrendelő számára készülő termékek azok minőségéből is látszik mit tud a mester. De akiket ajánlottam, mindegyikben biztos vagyok, hogy simán megoldják neked a feladatot.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
A tolláról meg lehet ismerni a madarat. Ahogy mondod.
(#) kameleon2 válasza Szpisti hozzászólására (») Jún 13, 2013 /
 
Csak egy tanács: A volt Csepel művek területén rengeteg gépműhely van. Be kell sétálni az ajtón és kérdezni. Van régimódi gépműhely és van ultramodern is.
(#) Balaa16 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Üdv!
Békésszentandráson -ahol én lakom- szerencsére nagyon szép munkát végez az esztergályos. Rendes ember, pénzt nem kér a munkáért!! (Pedig most mentem hozzá először)
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
(#) (Felhasználó 46585) válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Kicsit messze van... sajnos Gödöllő környékén nem teremnek ilyenek. Vagy nem tudok róluk.
(#) zolika60 válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Ha kér ha nem fizetni akkor is illik valamennyit.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
bijo kolléga is ilyen. Többnyire inkább felalkudni szoktam az árait. Ő pedig pont Gödöllőn van.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 14, 2013 /
 
Igen, megjegyeztem...
(#) Balaa16 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Természetesen adtam neki... Ez elég OFF téma, bocsánat modik!
Balázs
(#) besi99 hozzászólása Jún 15, 2013 /
 
Hellóka
Félelmetesen kell tudni esztergálni, vagy méginkább köszörülni, hogy miaumentes legyen a dolog!
(#) (Felhasználó 46585) válasza besi99 hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Talán nem kell hangtengelyt esztergálni. Már van néhány kapcsolási rajzom, meg az egyik tervezője is írt, segít, amiben tud. Úgyhogy sinen van a dolog. Egyébként, csak a felhasznált anyagokból kitaláltam, hogyan múködik a szalagfeszítőerő szabályozása. Nem is értem, miért csak az igazán drága magnókba tettek ilyet. Nem egy nagy szám és nem is drága. A főmotorral van csak gondom, egyenlőre nem értem, mitől működik. Illetve, hogy mi határozza meg a fordulatszámát. Hogy csináltak 1:40-es szalagsebesség átfogást elektronikusan?

Megtaláltam a korábban belinkelt motort is, az STM 224-ben volt benne. Persze, annyira nem jók a fotók a magnóról, hogy egyértelműen ki tudjam deríteni, hogy ez közvetlenül a capstan tengely is volt, vagy volt ott még más is. Írtam az STM kft-nek, de még nem jött válasz.

Egy motort találtam, az alapján a "p" póluspárokat jelől. Rá van írva a "p" és a fordulatszám is. Szóval, az a motor nem lett volna jó.
(#) pjg válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
"kitaláltam, hogyan múködik a szalagfeszítőerő szabályozása. " Leírnád a lényegét? Köszi.
(#) pucuka válasza pjg hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Az is, a mai szóhasználattal frekvencia váltós. A szalagfeszítő tengelyen egy "forgó kondi" van, ami a tekercselő motor frekvenciáját szabályozza, ezzel a szinkron fordulatszámot, és a nyomatékot is. Legalábbis az STM300 sorozatnál így volt.
Az STM -ek tudomásom szerint egy, vagy kétsebességesek voltak, abban nem kell 1 : 40 frekvencia átfogás.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2013
(#) pjg válasza pucuka hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Eszem megáll! Köszi.
(#) (Felhasználó 46585) válasza pjg hozzászólására (») Jún 15, 2013 / 1
 
Korábban már írtam róla, de talán nem elég részletesen. A magnókon van egy szalaghurok kiegyenlítő. A hangtengely előtt és után is. Már úgy értem a jobbakban. A 3 motorosokban biztosan. Amikor a hangtengelyhez nyomódik a gumugörgő, akkor azonnal megindul a szalag, de a jobboldali, felcsévélő motor csak késve indul el, tehát, képződik egy kis szalaghurok. Ezért betesznek egy rugós izét, ami felveszi ezt a hurkot, vagyis megpróbálja továbbra is feszesen tartani a szalagot. Persze építenek bele lengéscsillapítót, mert a rugó, meg a szalag, meg a felcsévélőmotor egy lengő rendszert alkot, aztán nem túl jó, ha szinuszos lengésekkel áll be a nyugalmi állapota a feszítőkaroknak.
Ezzel még csak a hurok van kiegyenlítve, de a szalagban ébredő erő annyi, amennyi, nem mindegy, hogy a jobb oldali orsón mennyi szalag van, stb... ( AKAI 4000 problémák )
Tehát, jobb lenne ha a szalagban ébredő húzóerő konstans lenne. A BRG azt csinálta, hogy ezek a karoknak egy része belenyúlik egy rés optocsatoló résébe és elzárja, nyitja a fény útját. Ráadásul ez a lemezke, ferdén van levágva, tehát, van neki egy viszonylag hosszabb ( 1...2 cm ) útja, tehát van egy kis átmenete a fénynek, tehát nem olyan, hogy vagy teljesen elzárja, vagy teljesen kinyitja a fény útját. A szabályozókör arra van felépítve, hogy ez a lemezke félig legyen benne a az optócsatoló résébe. Ehhez képest vagy csökken, vagy nő a fény mennyisége, amit kap az optotranzisztor. Ez adja a szabályozókör visszavezetett jelét, tehát ezt tartja konstanson a szabályozás. A karnak a helyzetét egy rugó határozza meg, tehát egy rugó adja a visszatérítőerőt, ez adja meg a szalagfeszítőerőt, vagy ha úgy tetszik, ez a szabályozás alapjele. A rugó erejével lehet szabályozni a szalagfeszítő erőt. Az optocsatoló tranzisztora pedig egy tirisztor gyújtásszögét vezérli. A tekercselőmotorok aszinkron motorok, végül is az optocsatolók a motorra jutó feszt szabályozzák. Feltekercseléshez nem kell nagy nyomaték, úgyhogy simán elmegy ez a megoldás. Ha jól emlékszem, a motor nyomatéka a feszültség négyzetével arányos, tehát a szabályozó arra szabályoz, hogy az opto résébe mindig ugyanott legyen a lemezke, ha az ugyanott van, akkor a rugó mindig ugyanannyira van megfeszítve, vagyis, a szalagban ébredő húzóerő konstans. És, ugye ez független a szalagsebességtől, tehát, még gyorstekercselés üzemmódban is működik. A gyújtásszögvezérlést ( késleltetést, annak előállítását tulajdonképpen egy UJT helyettesítő, 2 db tranyóval csinálták meg. Egyszerű és jól működik. Azért hallkan mondom, én nem mertem volna rábízni optocsatolókra ezt a dolgot, egyszerűen azért, mert túl kicsi a játéka a résben a lemezkéknek. Meg az optok öregszenek. Vagy nem? Mindenesetre koszolódnak, bár be vannak takarva. Szóval, nagyon jópofa az egész, egyszerűen nem értem, miért kellett ilyen bonyolult mechanikákat csinálni, mint a kommersz magnókban van? Vagy már akkor is az volt a jelszó, hogy lejár a gari, dobd ki, vegyél másikat?
(#) besi99 hozzászólása Jún 15, 2013 /
 
Van egy régi Philips 4sávos, 4 sebességű Ge tranyós mono magnóm kb 6-7000m Basf LGS26 és Agfape41 meg még egyéb szalagokkal. Annakidején csak a visszatekercselő gumi szakadása volt a hibája.
6 -8éve lakik a gardrobban. Érdeklődöm, hogy eladható e manapság?
Egy saját gyártmányót már eladtam párezerért, csöves kétsebességű.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2013
(#) (Felhasználó 46585) válasza pucuka hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Igen, az ML ezt használta. A lényege annyi, hogy valahogy analóg jelet kellett előállítani a szalagfeszítőkarok helyzetéről. Ez volt a szabályozásban a visszavezetett jel. És akkor még ezekben a forgókondikban volt valami lengéscsillapítóféle is. Meg a kis kapacitású forgókondi miatt volt benne egy 600 kHz körüli oszcillátor, valahogy azzal együtt működik.
Én is elhűltem, amikor először láttam... persze, oda nem lehet potit tenni... de valami csatolt induktivitásféle lehetne... ?

A BRG SHR104-ben máshogy van, de a lényeg ugyanaz, a karok helyzetéről kell információt előállítani.
Most már csak azt szeretném tudni, hogy a Studerek-ben hogy van ez, mert ott ezek a "karok" legfeljebb 2...3 mm mozgást tesznek lehetővé... ha felületesen nézzük, akkor csak akkor lehet látni a szalag mozgását, amikor a gumigörgő ( meg az az egész szán ) ki-be jár. Különben a szalag olyan stabil, mintha állna. Youtube-on érdemes megnézni.
(#) (Felhasználó 46585) válasza besi99 hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Nézz körül a hirdetőoldalakon. Vagy tedd fel a Vaterára. A piac eldönti.
Következő: »»   50 / 113
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem