Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Labortápegység készítése
Egyéb népszerű labortáp témák:
- SMPS labortáp
- Labortáp javítása
Lapozás: OK   485 / 841
(#) Csongi_ válasza kuka88 hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Szia! Neked hogy mukodik a tap? En is megepitettem, de nalam van valami gond vele.
(#) zsenipocok válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Idézet:
„A legegyszerűbb viszont ha vársz kb két hetet mert akkor fogom publikálni annak a tápnak az utódját (Bővebben: Link). Most már tényleg készen van, holnap gyártatom le hozzá az első adag nyáklapot.”


Ezt már nagyon sokan várjuk!
(#) kuka88 válasza Csongi_ hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Sajnos még nem készült el. Márcsak a trafó és egy darab kondenzátor hiányzik. Amint ezek megérkeznek beszámolok a fejleményekről.
(#) janikukac válasza janikukac hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Még egy valami: a Graetz alá is kell csillám?
(#) Alkotó válasza janikukac hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Nem kell. A műanyag tokosnál értelemszerűen, de a fémházas változatoknál is a fém ház el van szigetelve minden lábtól (amit nem árt ellenőrizni).
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2013
(#) janikukac válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Na, köszönök mindent. Ígérem nemz zaklatlak egy ideig több kérdéssel, csak még ezt válaszold megBővebben: Link , mert nem tudok majd mi alapján fúrni.
Üdv!
(#) Alkotó válasza janikukac hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Nem tudok egyértelműen válaszolni, mert nem tudom neked mi számít "eredetinek".
Akkora lyukakat kell fúrni, hogy elférjen az alkatrész lába, vagy a rögzítő szerelvény. Ha kézzel furkálod, akkor azt javaslom, fúrj ki mindent először 0,8-al, majd utána amit kell felfúrsz nagyobbra.
Itt még a TO3 tokos tranyók felfogatását is meg kell oldani, ami igényel némi tapasztalatot, mert a panelnek, az "L" idomnak, és a tranyónak szépen illeszkedni kell. Ne ijedj meg ettől, de oda kell figyelni. Ha jól tudsz nyomtatni, akkor a panelről is visszafúrhatsz az "L" idomra, mert a terven hajszál pontosak a furathelyek, ami garantálja az illeszkedést.
(#) Csongi_ válasza kuka88 hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Ok, varom majd. Mekem valamiert nem mukodik ugy, ahogy kellene. a jovo heten tobb idom lesz, es akkor majd lemerek minden alkatreszt egyenkent.
(#) janikukac válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Köszönöm szépen!
(#) pjg válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Milyen méretű az L idom? 30x30 vagy 40x40?
(#) Attila86 válasza zsenipocok hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Most már tényleg készen lesz, mert már gyártatás alatt van az első adag nyák hozzá.
(#) Alkotó válasza pjg hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
A 40x40x4-es profil ideális méretű (és általában kapható -ami szintén fontos szempont-). Minden ettől nagyobb méret is jó lehet csak nem esztétikus.
A 30x30x4-es belső felületének szélessége nem elég a TO3 biztonságos felfogásához, illetve a 30x30 as mérethez a 3-as vastagság társul, nem egyszerű 4-eset találni belőle.
(#) pjg válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 6, 2013 /
 
Köszönöm válaszod. Akkor 40x40x4-est keresek.
(#) Attila86 hozzászólása Júl 8, 2013 /
 
Most hogy elkészült a labortápom és már csak a cikk befejezése és a táp fotózása van hátra, arra gondoltam hogy tervezek egy vezérlőmodult a táphoz mikrovezérlővel. Ez jelenleg még csak a megálmodás szintjén tart. Az már biztos hogy 4x20-as LCD-je lesz, de még nem tudtam eldönteni hogy milyen kezelőszerve(i) legyen(ek). Ebben várnám az ötleteken, véleményeket!
Első körben én rotációs enkóderre gondoltam. Ezzel lehetne a feszültséget és az áramot állítani mintha potméter lenne, ráadásul a menüben is lehetne vele bóklászni.
A második lehetőség a tasztatúra. Lenne egy U, egy I és egy ENTER gomb, illetve 0-tól 9-ig tíz nyomógomb. Ez esetben úgy történne a beállítás hogy U vagy I gomb (attól függően mit akarunk állítani) aztán be kell írni a kívánt értéket majd ENTER. Ennek hátránya hogy nem lehet folyamatosan állítani, de ez esetleg egy (vagy két) pár fel-le nyomógombokkal még megoldható. Vagy akár lehet tasztatúra és rotációs enkóder is egymás mellett, csak akkor nagyon sok lábú PIC fog kelleni. A fő kezelőszervtől (enkóder vagy tasztatúra) függetlenül lehetne továbbá 4-5db dedikált gomb is, definiált feszültség-értékekkel (pl 5V, 12V, 24V stb.).
(#) Gabó válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Szerintem ez a dedikált gombos ötlet, okos. Pl lenne 3-4 gomb az U-nak és ugyan ennyi az I-nek. Ezekre inkább saját magunk tudnánk beállítani értékeket ha hosszan nyomjuk. Így szélesebb körbe lenne jó a vezérlő. Mivel 4*20-as LCDre gondoltál, ezért lehetne az LCD 2 oldalán mint a bankautomatánál és a sorba az első és utolsó karakter egy -> lenne ami mutatja az aktív beállítást.
A bevitelhez jó a rotációs enkóder, de tennék rá még pár gombot, pl így 10V, 20V, 30V stb. Így legalább nem kell a rotációs enkódert se gyilkolni ha 5V-ot használtunk előtte és 35V kellene. Akkor csak megnyomjuk a 30V-os gombot és utána finoman beállítjuk az enkóderrel.
Így hirtelen ennyi ötlet jutott eszembe.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2013
(#) Attila86 válasza Gabó hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
A rotációs enkódernek egy nyomógombos típust gondoltam, ami ha benyomva tekerjük akkor sokkal gyorsabban léptetne. A dedikált gombokat én is úgy gondoltam hogy nem fixek hanem a felhasználó által beállíthatóak legyenek úgy, hogy ha hosszan nyomjuk akkor elmenti az épp aktuális értéket. A bankautomata-szerű kijelzés nem olyan jó ötlet mert így is rengeteg információt ki kell majd írni a kijelzőre. Gyakorlatilag így gondoltam a rotációs enkóderes megoldást: Bővebben: Youtube
A felső sor bal oldalán a mért feszültség, alatta a mért áram lenne, a felső sor jobboldalán a beállított feszültség, alatta a beállított áram. A harmadik sorban a mért értékekből kiszámított teljesítmény és áram lenne, a legalsó sorban pedig vonalkijelzéssel lenne a mért áram megjelenítve. (Ezen kívül még egy marék dolog van amit ki kellene majd íratni, például a biztosíték-szimuláció vagy a teljesítmény-határolás értéke, hűtőborda hőmérséklete, fogyasztás stb...) A videón egy enkóder van, ezzel úgy lehet a feszt és az áramot is állítani hogy épp az a jellemző állítódik amelyik mellett a kijelzőn ott van a kis nyíl. Az enkóder rövid megnyomásával a nyíl átugrik a másik jellemzőre, hosszú megnyomásával pedig belép a menübe. De lehetne két enkóder is és akkor lenne külön egy a feszültségre és egy az áramra. Csak akkor nem tudom melyikkel lehetne a menüben bóklászni.
(#) zsenipocok hozzászólása Júl 8, 2013 /
 
A kijelző nagysága szerintem nem teszi lehetővé a sok információ megjelenítését, amit Attila is jól gondol. Ha sok mindent szeretnénk megjeleníteni, akkor át kellene állni az LCD kijelzőre pl. 128x64. Nos, ebben az esetben az árak kicsit elszabadulnának. Gondolom, felesleges ide linkelnem az árakat, hiszen általában több, mint 10 eft kóstálnak jelenleg ezek a kijelzők.
Az áram elmentését jó ötletnek tartom. Lényegében, felhasználói szinten, mindegy milyen értéket mentünk el, hiszen maga a felhasználó tudja, hogy milyen értékekkel dolgozik sokat, illetve az adott munkájához éppen mire van szüksége. Az elektronikának csak a beállítást kell tudni tárolni, valamint legalább 2-3 elmentett értéket tárolnia. Ennek a megvalósítása mindenképpen nagy erőlépés lenne. Attila által említett egyéb kijelzések véleményem szerint nyugodtan elférnek egy másik kijelzőn, nem kell oda zsúfolni, ahol éppen más értékekkel dolgozunk. Ha már egy kijelzőre, akkor egy nagyobb kijelzőn mutatna szépen.
(#) Gabó válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Nem rossz, valami ilyesmire gondoltam. A 2db enkóder jó ötlet, a menübe bóklászás meg szerintem annyira nem nagy dolog, hogy most a jobb vagy a bal enkódert használjuk.
Szerintem ezt a vonal kijelzés helyett, tényleg lehetne más hasznosabb dolog, legalább is én annyira sok "hasznát" így nem látom. Látni a kijelzőn az aktuális és a beállított értékeket, ez bőven elég. Szerintem a negyedik sor az lehetne ilyen multifunkciós is. Abba igazad van, hogy sok infót kell kijelezni ebben az esetbe akkor a dedikált gombok lehetnének alul is. Igaz az áramot olyan sokszor nem szokták változtatgatni, hogy menteni keljen, ezért el is hagyhatjuk, helyette lenne 3 gomb a feszültségnek. Na ez lenne alul, és ha megnyomjuk a gombot röviden akkor abba a negyedik sorba megjelenítené a beállított értéket és ha hosszabban nyomjuk átvált arra. ezt mutatná kb 10mpig utána visszaváltana valami definiált kijelzésre. Pl ezt is lehetne menübe állítani, hogy kinek mi legyen ott alapból.
(#) _vl_ válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Én kapásból két koncepciót is el tudok képzelni:
- full extrás: négy nyomógomb (a menüben bóklászáshoz: enter/fel/le/exit) + két enkóder a feszültség és az áram tekeréséhez (a menüben bóklászástól függetlenül bármikor lehessen tekergetni őket)
- minimálverzió: egy..két nyomógomb (üzemmód választás) + egy vagy két enkóder a feszültség/áram tekeréséhez, ill. a menüben bóklászáshoz

A másik dolog, hogy szerintem is jó dolog a benyomható enkóder, de ettől teljesen függetlenül meg lehet oldani a gyors állítást sima enkóderrel is. Annyit kell csinálni, hogy figyelni kell a tekerés sebességét, és ha az egy bizonyos küszöb felett van, akkor nagyobb lépésekben állítani az értéket. Ezt esetleg meg lehet csinálni többlépcsősre is.
(#) Attila86 válasza Gabó hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Pont erre gondoltam én is, hogy a dedikált gombok értékei nem lennének kiírva folyamatosan csak a megnyomásukkor jelenne meg az értékük és a második megnyomásra vagy a nyomva tartásra lépnének életbe.

Kérdés hogy a dedikált gombok hosszú megnyomásakor mit mentsen el? A feszültséget, az áramot, vagy mindkettőt?
(#) Attila86 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Analóg Zoli, analóg.
(#) Attila86 válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Hmm, ezek szerint akkor a tasztatúrát senki nem tartja jó ötletnek? Inkább dedikált gombok és enkóder(ek)?
(#) sector99 válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Én talán 8 gombost találnék "egyszerűnek". Áram, feszültség, menü, +, - és mondjuk 3 programozható.
(#) pucuka válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 8, 2013 / 1
 
Nincs egy kicsit túllihegve a dolog?
Mindössze két állítási lehetőség, és két kijelezni való érték van. Nem hiszem, hogy miközben az ember dolgozik, még a labortáppal is foglalkozni kelljen, és ha elhibázol egy beállítást, akkor előjön a füst az áramkörödből, vagy az a kérdés miért nem működik, mert rossz helyen van az áramkorlát, csak épp a menüből kéne kikotorászni hogy hol van.
A fix 3,3, 5, 12, esetleg 9 V -ot pedig egyszerűbb, és átláthatóbb, ha külön banán hüvelyekre kivezeted. Sokkal kisebb a tévedés esélye.
Persze más kérdés, ha automata mérőrendszerhez készítesz tápot, de gondolom nem erről van szó.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2013
(#) Attila86 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Nem tudok fix feszültségeket külön banánhüvelyekre kivezetni mert a labortáp nem tud több különböző feszültséget létrehozni. Csak egyet tud, ami 0V és 50V közt van. A tévedés esélyét csökkenteni lehet azzal hogy a dedikált gombnak csak a hosszan tartó lenyomásával aktiválódik a kívánt feszültség. Vagy például úgy, hogy a dedikált gombok csak a labortáp kimenetének (DC BE/KI kapcsoló) lekapcsolt állapotában működnek.

Áramkorlátot vagy hasonlóan komoly súlyú információt természetesen nem menüből kell előkotorászni. Úgy gondoltam hogy a korábbi hozzászólásomban felvázolt és a belinkelt Youtube videón is látszó kijelzés felső két sora, azaz a beállított fesz és áram, illetve a mért fesz és áram mindig ki lenne jelezve folyamatosan, kivéve persze ha belép a menübe az ember. A kijelző alsó két sorában változtatható lenne hogy mi kerüljön kijelzésre (kimenő teljesítmény, terhelés ellenállás-értéke, szimulált biztosíték értéke, vonalkijelzéses áram vagy feszültség, hűtőborda hőfoka stb.).
(#) janikukac hozzászólása Júl 9, 2013 /
 
Sziasztok. Megvettem az L profilt, annyi a különbség, hogy ez 40*40*3-as, nem 40*40*4-es. Ugye nincs gond ?
(#) CIROKL válasza janikukac hozzászólására (») Júl 9, 2013 /
 
(#) janikukac válasza CIROKL hozzászólására (») Júl 9, 2013 /
 
Akkor jó, köszi! (Enyém biztos nem lesz ilyen szép, főleg nem a doboz )
(#) Alkotó válasza CIROKL hozzászólására (») Júl 9, 2013 /
 
Igen, de kettő van belőle, így a 3-as vastagság helyett 6mm vezeti ki a hőt.
(#) pjg válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 9, 2013 /
 
Kettő van, de két táp. Így marad a 3mm/táp.
Következő: »»   485 / 841
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem